וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפריות נופלות. או שלא

25.4.2012 / 19:36

מאז שהודחה על ידי צ'לסי ב-2005, ברצלונה ידעה לא מעט משברים. ההיסטוריה של השנים האחרונות מראה: האימפריה בסגול-כחול לא עומדת להיעלם

ההדחה של ברצלונה על ידי צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות לא ממש התקבלה בהפתעה. הבלאוגראנה לא נראו טוב לאחרונה, וההפסד לריאל מדריד 2:1 בשבת העיד כי מדובר ביותר ממקריות.

אבל אלופת אירופה היוצאת כבר עשתה את המסלול הזה לא מעט פעמים בעשור החולף. בדרך כלל, היא ידעה לצאת מכשלונות כשידה על העליונה. בואו נבחן את ההדחות הקודמות.

שחקני ברצלונה ססק פברגאס, ליאונל מסי, סרחיו בוסקטס. Shaun Botterill, GettyImages
מחר יום חדש? לפי מקרי עבר כן, בינתיים הם מנסים לעכל את ההדחה/GettyImages, Shaun Botterill

2004/5

הודחה: שמינית הגמר, על ידי צ'לסי. במשחק הראשון בארסה ניצחה 1:2, בשני היא הפסידה 4:2.

האכזבה: אחרי שנים של דעיכה, ברצלונה חזרה ללב הקונצנזוס. רונאלדיניו היה בשיאו, הצעיד אותה לזכייה באליפות ומאוחר יותר זכה בתואר שחקן השנה בעולם, ועם ההנהגה הצעירה בראשות הנשיא ז'ואן לאפורטה והמאמן פרנק רייקארד, האימפריה אמנם רק הייתה בהתהוות, אבל אפשר היה לצפות ליותר משמינית גמר.

התקווה: השער של רונאלדיניו בסטמפורד ברידג', התצוגות המרהיבות בליגה וההתפתחות של ארגנטינאי צעיר בן 17, שבקרוב ייכנס לסגל הבוגרים - ליאונל מסי.

השנה שלאחר מכן: הכל הבשיל לברצלונה. רונאלדיניו ומסי הצעיר שיתפו פעולה ויחד עם סמואל אטו יצרו חוד קטלני. ריאל של רונאלדו קרסה מול בארסה בבית בליגה והובסה 3:0, בליגת האלופות נקמו הקטלאנים בצ'לסי של ז'וזה מוריניו בשמינית הגמר, בדרך לניצחון 1:2 על ארסנל ולהנפה ראשונה של גביע האלופות מ-1992.

רונאלדיניו, ברצלונה, מול איידור גודיונסן, צ'לסי. Phil Cole, GettyImages
שנה אחת הוא היה הכוב הלוהט של בארסה והתקווה, שנה אחרי הוא הפך לקללה שניפויו שיקם את המועדון. רונאלדיניו/GettyImages, Phil Cole

2006/7, 2007/8

הודחה: ב-2006/7 העיפה ליברפול את ברצלונה בשמינית הגמר, לאחר שניצחה 1:2 בקמפ נואו ועלתה בזכות שערי חוץ למרות הפסד 1:0 באנפילד. ב-2007/8 הפסידה בחצי הגמר למנצ'סטר יונייטד 1:0 באולד טראפורד לאחר 0:0 בברצלונה.

האכזבה: הקבוצה החלומית של 2006 לא החזיקה מעמד. ב-2007 נרשמה קריסה מנטאלית אצל השחקנים של רייקארד, שהובכו על ידי ליברפול בבית ואיבדו את האליפות לריאל מדריד לאחר שהובילו כבר ביתרון גדול בטבלה בשלהי העונה. עונה לאחר מכן, ברצלונה כבר הייתה כבויה לחלוטין. האנמיות שלטה במועדון, שאיכשהו הגיע לחצי הגמר אבל נראה עלוב ולאה מול מנצ'סטר יונייטד. ב-180 דקות נגד השדים האדומים, הבלאוגראנה בקושי סיכנו את השער. ההדחה שלהם לא התקבלה בהפתעה, וגם לא הפרידה מרייקארד.

התקווה: במקום רייקארד הגיע למועדון מאמן צעיר שבילה בו את מיטב שנותיו כשחקן, פפ גווארדיולה. גם בגזרת השחקנים בארסה הייתה צריכה דם חדש ומנהיגות חדשה, ורונאלדיניו פינה אף הוא את מקומו. ליאונל מסי התבקש לקחת פיקוד.

השנה שלאחר מכן: והוא לקח. ברצלונה קטפה את כל התארים האפשריים אחרי הצגות בלתי נשכחות, והפכה לאחת הקבוצות הגדולות ביותר בהיסטוריה לאחר ניצחון 0:2 בגמר ליגת האלופות על מנצ'סטר יונייטד. כמובן, עזרה מהשופט הנורבגי טום אוברבו ושער עצום של אנדרס אינייסטה בסטמפורד ברידג', עזרו אף הם.

פרנק רייקארד, דקו, ברצלונה. Laurence Griffiths, GettyImages
הדחה ששינתה את פני המועדון. רייקארד/GettyImages, Laurence Griffiths

2009/10

הודחה: בחצי הגמר, על ידי אינטר. במשחק הראשון ניצחו האיטלקים 1:3, בשני ניצחה בארסה 0:1, תוצאה שלא הספיקה לה.

האכזבה: כמו ב-2007, ברצלונה שוב לא הצליחה לשחזר את הזכייה בתואר, אבל הפעם המקרה היה שונה. הקבוצה של גווארדיולה לא הורידה רגל מהגז בליגה (זכתה באליפות שנייה ברציפות) וגם בליגת האלופות נחשבה לפייבוריטית. עד שבא שנוא נפשה מוריניו ושוב עמד בדרך. זלאטן איברהימוביץ', שהגיע מאינטר בטרייד גדול על סמואל אטו, לא ממש הסתדר עם גווארדיולה, ונראה היה שהקבוצה שוב צריכה רענון.

התקווה: היא השיגה אותו כשנפרדה מזלאטן לשלום והביאה את דויד וייה וקיבלה רעב מחודש להוכיח שהיא הטובה מכולן.

השנה שלאחר מכן: והיא אכן הפכה שוב לטובה מכולן. אינייסטה היה בשיאו לאחר מונדיאל מבריק, וייה תרם את חלקו וג'רארד פיקה מיצב את עצמו כאחד הבלמים הטובים בעולם. ב-2010/11 ברצלונה שוב הייתה על גג העולם, אף שהפסידה בגמר הגביע למוריניו וריאל, זכתה באליפות שלישית ברציפות בספרד והניפה את גביע האלופות בפעם השלישית בתוך שש שנים, לאחר 1:3 בגמר על מנצ'סטר יונייטד.

מאמן אינטר ז'וזה מוריניו נתפס על ידי ויקטור ואלדס שוער ברצלונה. רויטרס
כמו תמיד, הוא הצליח להרגיז אותם. ואלדז מתעמת עם מוריניו לאחר הניצחון של הפורטוגלי ואינטר ב-2010/רויטרס

2011/12

הודחה: בחצי הגמר על ידי צ'לסי, לאחר הפסד 1:0 במשחק הראשון ו-2:2 בגומלין.

האכזבה: האפקטיביות של הטיקי טאקה דעכה, הניצוץ נעלם והווינריות ננגסה על ידי ריאל של מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו. ארבעת הימים האחרונים של ברצלונה, שבהם איבדה את שני התארים המשמעותיים ביותר דווקא בביתה, הם העדות החותכת ביותר שאיזשהו שינוי צריך להגיע. בנוסף, דברי ביקורת על המאמן החלו להגיע מכיוון לא מעט שחקנים, מה שמחזק את התחושה של מוטיבציה לקויה במועדון.

התקווה: הפציעה של וייה בגביע העולם לקבוצות אילצה את גווארדיולה להסתדר בלי חלוץ טבעי. וייה חוזר, מסי עדיין לא הגיע לשיא היכולת וצימאון הנקמה במוריניו וריאל ירחף שוב מעל קטלוניה.

השנה שלאחר מכן: נצטרך לחכות ולראות. כרגע, השאלה המעניינת היא האם זה יהיה עם או בלי גווארדיולה.

מאמן ברצלונה, פפ גווארדיולה. רויטרס
אתו או בלעדיו, האם זה יהיה יותר טוב? גווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully