וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה: בית הדין הפחית 3 נקודות ממאזן הקבוצה

23.4.2012 / 20:47

בית הדין קיים דיון נוסף באירועי המושבה, בסיומו הוחלט להחזיר את העונש שנקבע בהתחלה. המלאבסים ייאבדו שלוש נקודות מיידית

ברני ארדוב

צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

בית הדין העליון של ההתאחדות בהרכב מורחב של חמישה שופטים החליט הערב (שני) לבטל את דחיית העונש של מכבי פתח תקוה ולהוריד לקבוצה שלוש נקודות כבר העונה בשל האירועים האלימים מהמשחק מול הפועל חיפה (1:2). למעשה, בדיון הנוסף שנערך היום הוחלט לקבל את ההחלטה המקורית של בית הדין ולבטל את החלטת בית הדין העליון בערעור. יחד עם זאת, עונש הרדיוס בוטל. בשל כך, בוטל עונש הרדיוס שהטיל בית הדין העליון על הקבוצה. בעקבות הורדת הנקודות, למכבי פתח תקוה 30 נקודות והיא רחוקה שש נקודות מהקו האדום כאשר נותרו ארבעה מחזורים לתום העונה.

כאמור, ההתאחדות לכדורגל ביקשה דיון נוסף על מנת לתת הנחייה מפורשת לגבי עיתוי ביצוע עונש הפחתת נקודות. בית הדין העליון החליט לקבוע הנחיה מפורשת לפיה, ככלל, עונש הפחתת נקודות יחול באותה עונת משחקים. בית הדין קרא להתאחדות לנסח מחדש את סעיף 22ז לתקנון המשמעת המאפשר לדחות לעונת המשחקים הבאה את ביצוע הפחתת הנקודות.

בפסק הדין נכתב: "אנו סבורים שעל מנת שתהיה אפקטיביות לענישה נכון הוא שהיא תתבצע, ככלל, עם נתינתה ובאותה עונת משחקים... איננו עוסקים כאם בהחמרת הענישה אלא בעיתוי הפחתת נקודות הליגה בלבד. אנו סבורים שבנסיבות המקרה שלפנינו, ולאור ההנחייה אותה הננו קובעים בדיון זה, יש למקום להחיל אותה אף על המקרה שלפנינו ולהפחית את נקודות הליגה כפי שגזר ביה"ד קמא, בעונת המשחקים הנוכחית. בהתאם למה שקבענו לעיל, אנו בדעה שאין מקום בעת גזירת העונש לפזול למצב בטבלה ולכן אין גם מקום לקבוע את מידת העונש ויישומו בהתאם לכך".

משה אביבי היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל עם שלום אבן עזרא תובע ההתאחדות (משמאל). ברני ארדוב
"צריכים להבין מתי יש פזילות ומתי אין". אבן עזרא משמאל ואביבי/ברני ארדוב

כזכור, מכבי פתח תקוה נענשה בעקבות משחק הליגה מול הפועל חיפה, בו ניצחה 1:2 ובסיומו התפתחה על כר הדשא קטטה אלימה, בשיאה נגח מאמן שוערי המועדון עמי גניש בפניו של שחקן חיפה עלי חטיב ואיש נוסף המקורב למועדון, יגאל ממן, בעט בו.

את מכבי פתח תקוה ייצגו בדיון עו"ד מורן מאירי, לירון כהנא ומוטי ברונשטיין. כזכור, מוקדם יותר פנתה פתח תקוה לבית המשפט המחוזי בבקשה שימנע את הדיון היום. הסירוב הזה מגיע על רקע דחיית ההתנגדות שהגישה הקבוצה אתמול לנשיאות בית הדין העליון.

היועץ המשפטי של ההתאחדות משה אביבי פתח את הדיון ואמר: "יש להעדיף תמיד הכרעה בשדה המשחק וזה מה שהוחלט בערעור, אך היא בעייתית לספורט כי מדובר בחשבונאות. בניגוד למקרה של מכבי הרצליה, אז נפגעו המועמדות לירידה כאן נפגעת האשמה וזה מקרה שונה. לדעתנו צדק נעשה, אך הוא גם נמדד לאורך זמן. זאת גישה שאומרת שהצדק ייעשה לאורך כל העונה והתנהגות המועדון, אך יחד עם זאת לא תיעשה פזילה לטובת הליגה.

"אם בית"ר ירושלים הייתה במאבקי תחתית היו לזה השלכות, וגם הפועל תל אביב. אנשים מבינים כי עבירות בשלבים המכריעים של העונה עוברות לשנה הבאה וזה לא צריך להיות כך. לא צריך לפזול לטבלה בשום מצב. הורדת נקודות צריכה להיות ענישה אפקטיבית. אנחנו לא השארנו שיקול דעת בדו"ח ואנחנו חושבים שהאפקטיביות היא ענישה באותה עונה".

תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא אמר: "לא נתנו משקל לכל מה שהתביעה הגישה. אני רוצה מבית הדין הנחיות איך ומתי לפעול לפי סעיף 22 בתקנון. מחר יש לי מקרה כמעט זהה עם בני לוד והפועל רמת גן ואני רוצה הנמקה מתי מותר לפזול לטבלה ומתי אסור. אנחנו נגד פזילה, אך בית הדין החליט אחרת".

עורך הדין של מכבי פתח תקוה לירון כהנא: "פרשנות התביעה קובעת את שיקול דעתו וכוחו של בית הדין. אני לא חושב שהתביעה בכלל מסכימה עם זה, אלא שהאירועים האחרונים הכתיבו הכל. הבקשה כלל לא הוגשה בזמן וכולם יודעים שהלך הרוחות הוביל לכך.

"גם במקרה של בית"ר והרצליה דחו לבית"ר את העונש לעונה שאחר מכן. הבקשה לשנות את ההחלטה היא בשל אירועי משחק אחר וזה משהו שלא צריך לקרות. צריך להילחם באלימות בספורט, אך כאשר שחקן כדורגל ומאמן בועטים ודורכים על שחקן, לא העונש של מכבי פתח תקוה עומד לנגד עיניהם. בכל מקרה ונאשם צריך לדון לגופו".

עו"ד משה מאירי: "התביעה לא עירערה על העונש של הפועל חיפה ואי העמדת יגאל ממן. התביעה לא הגישה בזמן בקשה לדיון מורחב וכולם יודעים למה זה קרה עכשיו. גם במושבה וגם בווינטר זה לא נגרר לקהל והתקנון של פיפ"א אומר שאם ניתן להעניש יחידים לא מענישים את הקבוצה.

"מכבי פתח תקוה אמרה שניתן וצריך להעמיד לדין את יגאל ממן ולהעניש בחומרה את הפרט. למכבי פתח תקוה אין קהל ואין מי שיילחם או יעשה הפגנות עבורה. על מה אנחנו נמצאים פה? תובע ההתאחדות הגן על ההחלטה. מה יצא מהסיפור הזה? אחרי בני לוד מול הפועל רמת גן, הגיעו שישה אנשים לבית החולים, אך להפועל חיפה הגיעו יותר ועל פי זה נתקבלה החלטה".

אביבי הגיב לטענות ואמר: "ההתלבטות הייתה גדולה ומה שקרה ביום שישי היה טריגר נוסף, אבל לא העיקר. התלבטנו החל מרגע ההחלטה בערעור". אביבי הוסיף: "אנחנו עומדים על דעתנו, שהנקודות צריכות לרדת השנה. התלבטנו כי לא ידענו אם יהיו לנו סיבות נוספות שיתקבלו בבקשה לדיון נוסף. חשוב להדגיש את השאלה מה היה קורה אם בית"ר ירושלים הייתה בתחתית". על בני לוד אמר אביבי: "להחלטה של היום תהיה השפעה לגבי מחר, אבל נדרוש את אותו דבר".

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully