וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

23.4.2012 / 16:15

פיל האמבר הדהים עם פרפקטו, בבוסטון נעו בין שמחה ליגון ומי כבר מועמד לתואר ה-MVP? יובל קליין מסכם עוד שבוע סוער

אינינג ראשון:

פיטר אברהמס מה'בוסטון גלוב', ציין אתמול את הנתון הכי מדאיג לגבי הרד סוקס בזמן האחרון: מתוך 41 המשחקים האחרונים שלהם (כולל בסיום עונת 2011), הגרביים האדומות הפסידו 30 פעמים. כלומר, 73% מהמשחקים הסתיימו בהפסד. אם נסתכל על ניו יורק מטס של 1962, קבוצת הבייסבול הגרועה ביותר בכל הזמנים עם מאזן של 120:40, הם הפסידו 75% מכל המשחקים שלהם. בסך כל אותם 41 משחקים של בוסטון, ה-ERA של המגישים עובר את קו ה-6.00 והעונה, בוסטון הרשתה כבר 26 הומראנים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. בגלל שכאמור, המספרים האלה הולכים אחורה, אל סיום העונה הקודמת, אי אפשר להאשים רק את המאמן הנוכחי של הקבוצה בובי ולנטיין, אבל הוא זה שחטף את רוב האשמה בסוף השבוע האחרון.

בובי ולנטיין מאמן בוסטון רד סוקס. elisa amendola, AP
לא אשם בכל הצרות, אבל סופג את מרבית האש. בובי ולנטיין/AP, elisa amendola

בעיית הבולפן, שקרס לחלוטין בהפסד 15:9 ליאנקיז ביום שבת ובכלל מציג יכולת קטסטרופלית מתחילת העונה, הייתה מוכרת כבר מסוף ספטמבר. כדי לחזק את החלק החלש הזה של הקבוצה, הג'נרל מנג'ר החדש בן צ'רינגטון הביא את אנדרו ביילי מאוקלנד ומארק מלנסון מיוסטון. ביילי, שיועד להיות הקלוזר, נפצע עוד באימוני האביב וטרם זכה להגיש במדי בוסטון. לעומתו, מלנסון נראה בדיוק כמו אותו רליבר שניו יורק יאנקיז זרקה בזמנו. מי שראה את המשחקים שלו ביוסטון בשנה שעברה, יודע היטב שכל שמירה שלו הייתה מלווה בקוצר נשימה של האוהדים. בנוסף, המהלך שהיה אולי הכי משמעותי בפגרה, היה ההזזה של דניאל בארד מהבולפן לרוטציה. בדיעבד, הבולפן איבד את שני המגישים הכי טובים שלו בשנה שעברה, דניאל בארד וג'ונתן פפלבון ובמקומם הגיעו ביילי ומלנסון. באותו רגע הנורה האדומה היתה צריכה להידלק אצל מישהו.

ההחלטה להעביר את בארד לרוטציה הוכרעה עוד לפני שבובי וי חתם בקבוצה. טרי פרנקונה אמר אתמול ב-ESPN, שמבחינת המועדון היעוד של בארד תמיד היה מגיש פותח, של 200 אינינגים בעונה. שתי הפתיחות הטובות יחסית שבארד סיפק עד כה בהחלט מחזקות את הטענה הזו. למרות זאת, ולנטיין מוצא את עצמו כאויב מספר אחד בפנווי פארק. אפילו אם הוא היה עולה עם חולצה של היאנקיז למגרש בשבת, הוא לא היה מקבל בוז גדול יותר מזה ששמע באינינג השמיני. אבל זה בובי ולנטיין, לטוב ולרע. הוא אוהב את תשומת הלב ואת התקשורת. זה נהדר לקבוצה קטנה, שצריכה לגנוב כמה דקות בספורטסנטר, אבל לרד סוקס יש אומה משלהם בכל עיר בארצות הברית, ככה שהם ממש לא זקוקים ליצור אקשן כדי להביא אנשים לפנווי פארק, שסוגר עשור של משחקים סולד אאוט.

המקרה של ולנטיין עם קווין יוקיליס בשבוע שעבר הוא דוגמא מצוינת. המאמן יצא בתקשורת נגד שחקן הבסיס השלישי שלו ולמרות שהוא צדק, כי המספרים של יוק אכן מראים ירידה דרסטית ביכולת, הדרך בה ביקר אותו בפומבי הייתה כל כך שגויה. דסטין פדרויה הרגיש את הצורך להגן על חברו לקבוצה ואמר לעיתונאים: "אני לא יודע מה בובי ניסה לעשות, אבל זאת לא הדרך שאנחנו עושים דברים כאן". למזלם של הרד סוקס, אנחנו בסוף אפריל ולא בסוף ספטמבר. מיד לאחר אותו משחק מדובר בשבת, עוד לפני שהעיתונאים הספיקו להיכנס לקלאב-האוס, ירדו צ'רינגטון והבעלים ג'ון הנרי לחדרו של ולנטיין, שם שוחחו ארוכות. אתמול, לאחר שהגשם דחה את המשחק נגד היאנקיז, בבוסטון הודיעו שהם מדלגים על הפתיחה של דניאל בארד ומי שיפתח מחר במינסוטה יהיה ג'ון לסטר. ולנטיין אמר שבארד יהיה אחד השחקנים שיקראו לעזרה מהבולפן במידת הצורך ועדיין צפוי לפתוח ביום שישי מול הוויט סוקס.

למרות כל הצרות, לבוסטון יש את אחד הליינאפים הטובים באמריקן ליג ועל אף הפציעה של ג'קובי אלסבורי, הקבוצה רשמה 36 ריצות בשבוע האחרון. לכן, כל מה שיש לקבוצה לעשות זה לסדר את הבלגן אצל המגישים. צ'רינגטון וולנטיין צריכים להחליט האם בארד נשאר פותח והקבוצה תחפש עזרה לבולפן או שמא בארד חוזר לבולפן ונראה מגיש פותח חדש בפנווי פארק.

דניאל בארד שחקן בוסטון רד סוקס. winslow townson, AP
יצטרכו לקחת החלטה בעניינו. בארד/AP, winslow townson

אינינג שני:

זה יהיה כל כך לגיטימי לעבור מהבעיות של הרד סוקס לבעיות של הקאבס. לנשיא החדש של הקבוצה ת'יאו אפשטיין, יש אשמה לא קטנה במה שקורה כיום בבוסטון, אבל המשרד שלו היום ממוקם בריגלי פילד ובמקום להתעסק בדניאל בארד, הוא מתעסק בסטראלין קסטרו ושבע הטעויות שלו. השורטסטופ של הקאבס מוביל את הליגה בנתון זה ומספר כל כך גבוה פשוט לא מתקבל על הדעת אחרי שבועיים של בייסבול. גם אם נוציא את קסטרו מהתמונה, המצב של הקאבס לא מזהיר. הקבוצה הפסידה חמישה מתוך שישה משחקים השבוע והיא במקום אחרון בהומראנים. למזלו של אפשטיין, בשיקגו מבינים שהשנים הקרובות יהיו שנות מעבר ולכן רף הסבלנות גבוה.

אינינג שלישי:

אחרי שני אינינגים בהם דיברנו על דברים שליליים, הגיע הזמן לעבור לקבוצה הכי מרשימה העונה עד כה: טקסס ריינג'רס. מייק נאפולי הרגיש ממש בנוח השבוע בפנווי, ג'וש המילטון משחק כמו שחקן בעונת חוזה, קינסלר נפלא כתמיד וביום שבת הם הוכיחו שג'סטין ורלאנדר הוא אנושי, כשהאחרון החזיק מולם שישה אינינגים בלבד. אלא שאם כל הכבוד לחובטים המעולים של טקסס, את הקרדיט למאזן הטוב בליגה הם צריכים לתת לרוטציה שלהם. בשבת, נפתלי פליז היה המגיש הפותח הראשון העונה של טקסס שרושם הפסד. ה-ERA של הרוטציה נמצא במקום השלישי בליגה עם הכי הרבה ניצחונות (10). מתוך החמישייה הפותחת, דרק הולנד הוא המרשים מכולם. מאז פגרת האולסטאר בעונה שעברה, למגיש השמאלי יש מאזן של 1:11 ו-ERA של 3.06 (כולל שני משחקים בוורלד סירייס). בארלינגטון תמיד היו חובטים גדולים, אבל מעולם לקבוצה הזאת לא הייתה רוטציה כל כך יציבה ומאוזנת כמו העונה. הקרדיט לכך מגיע לג'נרל מנג'ר ג'ון דניאלס. הלילה הריינג'רס מתחילים סדרה ביתית מול היאנקיז, דרק הולנד מול סי.סי סבאת'יה - שווה מעקב.

דרק הולנד שחקן טקסס ריינג'רס. Paul Sancya, AP
דרק הולנד פוגש את סבאת'יה- איזה משחק!/AP, Paul Sancya

אינינג רביעי:

מינסוטה מראה סימני חיים ואולי הספדנו אותם מהר מדי. ג'וש ווילנגהאם, ג'ו מאוור וג'סטין מורנו הראו השבוע שהם עוד לא שכחו איך לחבוט בכדור. בתחילת השבוע הטווינס הצליחו לקחת שני משחקים ביאנקי סטדיום, בעזרת שלושה הומראנים של מורנו ושש חבטות של מאוור בסדרה. באאוטפילד, ווילנגהאם מצהיר שהעונה הקודמת שלו לא הייתה עונת קריירה והוא כבר עם 12 הכנסות רצים, מה שמציב אותו בעשירייה השנייה באמריקן ליג. דווקא בשני המשחקים האחרונים, עם המגישים הבכירים של הקבוצה פבאנו וליריאנו, הקבוצה לא הצליחה לנצח, אבל זה היה מול טמפה ביי החזקה. כעת הם מקבלים לסדרה את הרד סוקס הפגועים וזה הזמן של ווילנגהאם, מאוור ומורנו להמשיך להכות בברזל החם.

אינינג חמישי:

אם היינו אומרים לכם שביום שבת יהיה משחק מושלם, רוב הסיכויים הם שהייתם מהמרים על אחד מהמגישים הפותחים באותו יום מתוך הרשימה הבאה: רוי האלאדיי, קלייטון קרשאו, ג'סטין ורלאנדר או סטיבן שטרסבורג, נכון? אלא שדווקא פיל האמבר והסליידר הקטלני שלו, היו אלה שרשמו היסטוריה ביום שבת. המגיש של הוויט סוקס הוא השביעי בהיסטוריה ששיחק בעבר בניו יורק מטס וזרק פרפקט גיים או נו היטר. יחד עם זאת, אף מגיש מעולם לא זרק לנו היטר בחמישים שנות הבייסבול של המטס.

פיצ'ר שיקגו וויט סוקס פיליפ האמבר. GettyImages
מאיפה הבאת את המשחק הזה? האמבר/GettyImages

אינינג שישי:

סוגרים שבועיים ראשונים של בייסבול ואלברט פוחולס עדיין ללא הומראן העונה.

אינינג שביעי:

ביום רביעי, ברטולו קולון היה בזון מטורף. המגיש של אוקלנד זרק ל-38 סטרייקים רצופים ב-0:4 של אוקלנד על האיינג'לס. זהו הרצף הארוך ביותר מאז 1988 והוא נרשם מההגשה השנייה באינינג החמישי עד ההגשה השביעית באינינג השמיני. מאניבול או רפואת קסמים?

Seventh-Inning Stretch:

למאט קמפ יש תשעה הומראנים, יותר מ: שיקגו קאבס (5), פיטסבורג פייראטס (7), פילדלפיה פיליז (7), ויוסטון אסטרוס (7) ואותו מספר כמו סן דייגו פאדרס וסינסינטי רדס. מישהו אמר MVP?

אינינג שמיני:

כבר הזכרנו שאנחנו סוגרים שבועיים ראשונים של בייסבול וכמו תמיד, הפציעות מתחילות להיערם. אריזונה שלחה השבוע שלושה שחקנים מרכזיים ל-DL , המגיש דניאל הדסון, האאוטפילדר כריס יאנג והשורטסטופ סטפן דרו. הרד סוקס שלחו את אלסבורי ואת המחליף שלו ג'ייסון רפקו וכדי לכפר על החיסרון הם הביאו את מרלון בירד משיקגו בטרייד. גם ריאן דמפסטר (קאבס), דאג פיסטר (טייגרס) ולאנס ברקמן (קרדינלס) באותה רשימה. היאנקיז מודאגים, משום שהרכש החדש מייקל פינדה, עדיין מתעכב ולא מצליח לחזור לכושר מלא, אבל אנדי פטיט אמור לרשום הופעה בטריפל A השבוע. בוושינגטון הלוהטת חוששים מהכתף של ריאן צימרמן, שסובלת מנפיחות.

אינינג תשיעי:

נסיים איפה שהתחלנו, בפנווי פארק, שחגג בסוף השבוע האחרון 100 שנים להיווסדו. ביום חמישי, המועדון פתח את שעריו לקהל בחינם ו-54,000 אלף איש עמדו בתור כדי להציץ לתוך המפלצת הירוקה. בשבילם ובשביל רבים אחרים, פנווי פארק הוא מגרש החלומות. כמעט לכל פינה, לבנה, חומה, עמוד וכסא יש סיפור ושם מיוחד ובשביל רבים, הפעם הראשונה באצטדיון האגדי היא המיוחדת מכולן. קשה להסביר את הקסם של הבולפארק הזה לאלו שמעולם לא היו שם ובמיוחד לאלו שלא חובבים את הענף, אבל ברגע שעלו 210 שחקני ומאמני העבר הגדולים ביותר בהיסטוריה של המועדון לדשא ביום שישי, אפשר היה לחוש משהו שונה באוויר. ארבע דורות של אוהדים עברו בפנווי, אם זה הדור שראה את ביית רות' חוזר לפנווי במדי היאנקיז, הדור שראה את ההומראן האחרון של טד וויליאמס, הדור שראה את רוג'ר קלמנס רושם 20 סטרייקאאוטים או הדור שראה את גניבת הבסיס של דייב רוברטס. כל אלו ועוד, הפכו את פנווי פארק לשם בולט ברשימה של מוזיאון האומנות של העיר ואוניברסיטת הארוורד, כאטרקציה מרכזית בבוסטון. ל-100 שנים נוספות!

מאט קמפ שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Jim Mone, AP
הו הא מי זה בא? ה-MVP הבא? מאט קמפ/AP, Jim Mone

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully