וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל שיימן: "הבלגן התחיל בהחלטה שהורידה אותנו ליגה"

22.4.2012 / 10:28

מאז פרוץ האירועים אריאל שיימן שתק. כעת הוא חוזר להחלטה מ-2008 ומוסיף: "ביקשתי לא להוציא את השוטרים מהמגרשים"

מאז פרוץ האירועים ביום שישי החליט אריאל שיימן, בעלי מכבי הרצליה וחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, לשתוק. מאז עלו ספקות בתקשורת בנוגע לעמדתו בעניין האירועים, משום שקבוצתו עשויה למצוא את עצמה כמובילה במאבק על העלייה, בעקבות הפחתת הנקודות הצפויה. בראיון לוואלה! ספורט הבוקר טוען שיימן כי ההחלטה שחרצה גורלות בנוגע לעתיד הכדורגל הישראלי התקבלה בכלל לפני ארבע שנים בדיוק, החלטה שהורידה את קבוצתו בסופו של דבר לליגת המשנה.

"כל הבלגן לא התחיל היום, אלא בהחלטה של בית הדין העליון בעניין בית"ר ירושלים ומכבי הרצליה, שאחריו ירדנו לליגה הלאומית", אמר היום (ראשון) שיימן שדיבר לראשונה על נושא האירועים האחרונים. "בהחלטה ההיא", טוען שיימן, "ההתאחדות לכדורגל ערערה על התקנון שלה. באותו רגע, נפרצו כל החוקים. אני מזכיר שמי שישב בערעור היה עו"ד עמי פזטל, שקבע משחק חוזר בו הרצליה הפסידה. שש קבוצות היו אז במאבק הירידה והליגה הופסקה בעקבות העניין הזה. רוצה לומר, באותה קביעה בית הדין נתן מענה ולגיטימציה להתנהגות הקהל והכל קרס". כזכור, באפריל 2008 החליט קבע בית הדין העליון של ההתאחדות משחק חוזר בין הקבוצות, זאת בניגוד להחלטת בית הדין המשמעתי להעניק ניצחון טכני להרצליה בשל התפרצות אוהדי בית"ר לדשא לאחר שריקת הסיום של משחק האליפות. במשחק החוזר הרצליה הפסידה, מה שסלל את דרכה לליגת המשנה.

"עניין נוסף שאני יכול להצר עליו, הוא העובדה שהייתי היחיד שלפני שנתיים ביקשתי לא להוציא את השוטרים מהמגרשים. אף אחד לא שמע לי אז, והדברים מופיעים בפרוטוקול ההתאחדות לכדורגל. חבל שהייתי בדעת מיעוט", הוסיף שיימן. "אנחנו מגנים אלימות בכל תוקף ואני חושב שאנשים, בעלי תפקידים שמתנהגים בצורה כזאת, צריכים להיות מורחקים לצמיתות ממגרשי הכדורגל".

שיימן נשאל לסיום האם עמדתו תשתנה בעקבות העובדה שכעת, אם יופחתו נקודות לבני לוד ורמת גן, קבוצתו עשויה למצוא את עצמה מובילה במאבק על העלייה לליגת העל. "שאף אחד לא ינסה לקשור את שמה של מכבי הרצליה לסיפור הזה", סיכם הבעלים. "אנחנו לא חלק מזה. יש לי קבוצה צעירה והוגנת. בכל מקרה, אף אחד לא ייתן לנו את המשחקים שנותרו".

שיאים של אלימות בכדורגל: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully