וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת-מכבי פ"ת: "האווירה המתוחה עדיין קיימת"

27.4.2012 / 13:25

שבוע הפגרה לא הרגיע את הרוחות במלאבס לקראת הדרבי הקריטי (ש',17:20,ס'1). צרפתי כשיר, מכבי התאמנה 40 דק'

הפועל פתח תקוה – מכבי פתח תקוה. GettyImages
הפועל פתח תקוה – מכבי פתח תקוה/GettyImages

טריוויה

*לאחר שישה מורחקים בארבעה משחקים, הדרבי של פתח תקוה חזר להיות הוגן: אפס מורחקים בשני המשחקים האחרונים.

*עומר גולן עשוי להפוך למלך שערי מכבי פתח תקוה בדרבי בכל הזמנים. יחד איתו בראש הרשימה כרגע: אליעזר שפיגל, שבעה כיבושים לכל אחד.

*64 משחקי דרבי הפועל פתח תקוה אירחה ב-64 שנות קיומה של המדינה. היא ניצחה 25 משחקים, 21 הסתיימו בתיקו, ונרשמו 18 ניצחונות למכבי. יחס השערים: 77:65 להפועל.

*למרות הנתונים הללו, הפועל ניצחה את מכבי בשני משחקים מתוך תשעה כשהיא מארחת, ושלוש פעמים מתוך 14 משחקים בכל המגרשים.

מפתחות והכנות

הפועל פתח תקוה:

עוד בשבוע שעבר הבהיר המאמן גילי לנדאו לשחקניו: "למרות שירדנו אני גאה בכם מאוד. אני אוהב את המועדון, כאב לי אישית שירדנו ליגה. בבוקר שאחרי קמתי והרגשתי רע. עשינו עונה טובה למרות שהתנהלנו לבד". למרות שלנדאו בחר להתעסק בשחקניו ולמרות שבוע הדחייה, נדמה כי האווירה בין שתי הקבוצות לא נרגעה. כזכור, שחקני הפועל התבטאו במהלך השבוע שעבר ואמרו כי ירצו להוריד את היריבה העירונית ליגה יחד איתם, מה שעורר את זעמם של שחקני מכבי פתח תקוה. "כל קבוצות התחתית עומדות מאחורי הפועל פתח תקוה מחר", אמר שחקן בקבוצה לקראת הדרבי, "הפגרה בעקבות האירועים בשבוע שעבר מעט ריככה את המתח, אבל הוא עדיין קיים".

גיא צרפתי ערך אימון מלא ויהיה כשיר לדרבי, אך לנדאו צפוי לספסל אותו מאחר ויניב לוזון, שגם הוא חוזר מפציעה, יפתח בהרכב: "נשחק כמו גברים עד סיום העונה וננסה להוציא כמה שיותר נקודות במשחקים האלה", אמרו בקבוצה. פביאן סטולר, שזכה לביקורת בעקבות ההפסד לרמת השרון, לא יפתח, כאשר ג'ונתן אסוס ואייל שן ישחקו בקישור האחורי. גם דומיניק וואסי בהרכב ואילו ארמון בן נעים ישחק באגף.

לגבי צרפתי, עושה רושם כי הקשר יזכה בקרוב לחיזורים ממספר קבוצות בליגת העל. בימים האחרונים נודע כי הפועל באר שבע ועירוני רמת השרון הביעו התעניינות בשחקן. באר שבע תפנה לצרפתי רק אם תישאר בליגה. ככל הידוע, ברמת השרון כבר גיששו אצל השחקן.

מכבי פתח תקוה:

אחרי 40 דקות בלבד, במהלכן תירגלו השחקנים משחקון קצר, המאמן משה סיני סיים את האימון והחליט לערוך אסיפה לשחקניו. בקבוצה עדיין לא קיבלו משכורות, אבל טוענים הבוקר: "מוטיבציה זה הדבר החשוב ביותר שאפשר להביא למשחק". למתחם האימונים הגיע יו"ר הקבוצה לשעבר משה זוארץ, שלא שוחח עם השחקנים, אבל במועדון אמרו כי נוכחותו חשובה מאוד לקראת המשחק. באסיפה עצמה סיני אמר לשחקנים: "אני אופטימי וחושב שאפשר להישאר בליגה. אנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה. לא ניתן להפועל לתת לנו סטירה על הלחי".

קובי גנון ומתן אוחיון פצועים, תומר אלבז גמר את העונה וסיני לא תירגל הרכב ומתלבט מאוד לגבי ה-11 שלו. עומר גולן עשוי לפתוח כבלם לצד שי מימון. גם ניצן דמארי נמצא בכוננות למקרה שגולן יפתח בהתקפה. "אין דרך אחרת להתגבר על השנאה של שחקני הפועל פתח תקוה, מלבד ניצחון. ברור לנו שהם יבואו להוריד אותנו ליגה ואסור לנו להיגרר לפרובוקציות. יהיה משחק חם, עם הרבה אמוציות. מי שתבוא רגועה יותר תנצח, אסור להביע רגשות במגרש", אמר שחקן בקבוצה.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, עוזר המאמן מורד מגאמדוב הודיע לחבריו כי הוא לא מתכוון לשחק בדרבי ולחזור העונה, אלא אם כן לא תהיה ברירה אחרת. מחר הוא לא צפוי לשחק. קשר הנוער גידי קניוק צפוי להשתלב במשחק.

יעמדו למבחן

הפועל פתח תקוה: ארמון בן נעים

בעונה הבאה המשמעות של שילוב השחקנים הצעירים בהפועל פתח תקוה תהפוך לרחבה הרבה יותר. השחקנים האלה יצטרכו להוביל את פתח תקוה בחזרה לליגה הראשונה והשערים של אור פישביין, שחר בלילטי ובן נעים במחזורים האחרונים, מלמדים על רצון לפתח את עצמם במועדון בו גדלו. השער של בן נעים בדרבי הקודם הוא בדיוק הסיבה שבגללה אוהדים מגיעים למגרשי הכדורגל – שחקני בית שנלחמים עבור הסמל שלהם ללא פשרות. עוד שער כזה, ודיינו.

מכבי פתח תקוה: עומר גולן

במכבי פתח תקוה ברור לכולם מי השחקן שעליו יקום או יפול הדרבי הזה. עומר גולן, שעשוי להפוך למלך שערי הדרבי היחיד בכל הזמנים, ניסה להרגיע את השחקנים במהלך השבוע ולתרום מניסיונו לשחקנים הצעירים. החשיבות של גולן בדרבי אולי תקבע גם את המשך הקריירה שלו – ירידת ליגה וגולן עשוי לעזוב את המועדון האהוב עליו. ניצחון – ופתח תקוה עדיין בתמונת ההישארות. המשחק הזה הוא אולי אחד המבחנים הגדולים שלו בקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הרכבים משוערים

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, לורן בן ארי, דניאל אדו, אסף בן מוחה, אורי כהן, ג'ונתן אסוס, אייל שן, שחר בלילטי, יניב לוזון, ארמון בן נעים, דומיניק וואסי.

מכבי פתח תקוה: לירן שטראובר, חגי גולדנברג, עומר גולן, שי מימון (ניצן דמארי), טל מעבי, מרואן קבהא, מריו צארביץ' (סבסטיאן סנסוני), גידי קניוק (סבסטיאן סנסוני), נס זמיר, טל בן חיים; ויקטור מרעי.

הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully