וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: נבחרת ישראל בראגבי מתארחת בהונגריה

יאיר קלס, איגוד הראגבי

19.4.2012 / 23:27

שחקניו של רענן פן רוצים לעלות דרג אירופי בשנה השניה ברציפות: "יש לנו אפשרות לעשות היסטוריה, אין אופציה אחרת"

היחסים מצוינים, החברות חזקה, המאמן מאמין, השחקנים מגובשים, מחייכים ובטוחים במאת האחוזים כי ישלימו את המשימה. "אנחנו הולכים לעשות זאת, אין אופציה אחרת" אומר רענן פן, מאמן נבחרת ישראל בראגבי, שקבוצתו תתייצב בשבת בשעה 17:00 למשחק חוץ מכריע נגד נבחרת הונגריה.
פן, שמכיר את נקודות החולשה של היריבה מנתח: "יש לנו יתרון גדול בהתקפה, אך נהיה חייבים להתנפל על החלוצים הגדולים של הונגריה."

את סיבוב המשחקים פתחה הונגריה בצורה חלשה וצברה הפסדים רבים. אך מאז זרמו הרבה מים בדנובה, הונגריה יצאה לדרך חדשה וכעת זהו סיפור שונה לחלוטין. רענן פן נותן ריספקט ליריבה ואומר: "נבחרת הונגריה גדולה מאוד וחזקה פיזית. הם משחקים רוגבי קשוח ויש להם כמובן את יתרון הביתיות. הם נמצאים עם הגב אל הקיר, לאחר שבתחילת העונה השיגו תוצאות לא טובות וכעת אם יפשלו, הם עלולים לרדת דרג, לכן אני בטוח שהם יעשו הכל בכדי להישאר ויילחמו עד טיפת הדם האחרונה."

מבחינה טקטית מנתח המאמן הלאומי: "יש לנו יכולת יותר מגוונת בהתקפה, כאשר הדגש ההגנתי הוא לעלות מהר על החלוצים הענקיים שלהם ולנסוע למנוע מהם לחצות קו היתרון וליצור מומנטום התקפי. אסור לשכוח שאנו צפויים לשחק ב-14 מעלות עם סיכוי לגשם, שעלול לגרום למשחק איטי." יונתן קפלן, שיוסיף כוח פיזי, ניסיון ומנהיגות אומר: "ההכנה הנפשית שלנו הייתה טובה, ואם הכל ילך לפי שיטת המשחק שלנו, אין סיבה שלא ננצח."

יתרון נוסף של הנבחרת הלאומית הוא החברות והקרבה הרבה בין השחקנים לעצמם וגם עם הצוות המקצועי. "מרבית מהשחקנים עברו תחת שרביטו של רענן ומכירים אותו היטב. ישנה מערכת יחסים מצוינת, כולנו רוצים להגיע לאותה מטרה ורק עבודה קבוצתית תעשה זאת." טוען קפלן.

מודי רדשקוביץ מנסה למצוא גם הוא את הסוד לנצחון: "משום שאנו מדינה קטנה והנבחרת מורכבת ממספר מצומצם של מועדונים, השחקנים מכירים היטב אחד את השני, יש חברות מאוד גדולה וזה בא לידי ביטוי בכל מקום, באימון, על המגרש ומחוצה לו. אנו רוצים לנצח כנבחרת."

לפני כשנתיים העפילה הנבחרת לדרג C2. כעת היא ניצבת על סף העפלה היסטורית נוספת. עליית דרג פעמיים ברצף היא דבר חסר תקדים בספורט העולמי ובטח בארץ הקודש. הצלחה שיכולה לסחוף אחריה אוהדי ראגבי רבים. "יש לנו אפשרות לעשות היסטוריה ואני בטוח שאנחנו הולכים לעשות זאת. אין אופציה אחרת." אומר המאמן. יונתן קפלן מוסיף: "אנחנו משחקים בשביל החולצה ובשביל הזכות להיות בסגל גם במשחק הבא. לכל אחד יש את הרצון להוכיח את עצמו. אני בטוח שלרוגבי בישראל יש עתיד גדול ואני אשמח להיות מעורב ולהצעיד אותו קדימה."

רדשקוביץ נותן תמונה כוללת: "נכנסנו לקזינו ואנחנו ממשיכים להמר על עצמנו. בשנים האחרונות עשינו סוויצ' מטורף לאחר שפעם הפסדנו לפינלנד מהמקום ה-90, ולאחר חצי שנה פירקנו אותם בבית. הלך הרוח שונה לחלוטין, האווירה מקצועית ורצינית ככל האפשר. אנו חובבנים שמתנהגים כמקצוענים, מתאמנים במרץ ומשקיעים הרבה בפן המנטאלי. כבר לפני שנתיים החלטנו שאנחנו עושים היסטוריה."

ראגבי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully