וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שני ללימור לבנת: "האם יש לך אינטרסים זרים אחרים?"

19.4.2012 / 9:36

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר כתב מכתב חריף לשרה על רקע דבריה במסע"ת: "במקום לנופף בקוד אתי, תמכת באבנר קופל"

יושב ראש איגוד הכדורסל לשעבר שי שני שלח מכתב חריף לשרת הספורט לימור לבנת, בו הוא מבקר את התנהלותה במסיבת העיתונאים שכינסה, בה מתחה ביקורת על התנהלות מוסד ההתאחדות לכדורגל. שני העביר את המכתב גם ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון.

"אי אפשר שלא להסכים אתך על כך שבספורט הישראלי יש לא מעט ניגודי עניינים, אפשר להבין שזה מאוד פופולארי להעביר ביקורת על ההתאחדות לכדורגל ולטעון שטוב יותר היה ללא העסקנים בה ולו כל ההחלטות היו מתקבלות אך ורק משיקולים ספורטיביים טהורים וללא צל של שיקולים זרים. ואולם, כשהדברים נאמרים על ידי שרת התרבות והספורט של ישראל, מתעוררת השאלה: מה בעצם עמדת השרה?", כתב שני במכתב.

"האם למי שמגדיר 'ניגוד העניינים' יש גם 'ניגודי עניינים' או אינטרסים זרים אחרים? לא שמעתי את קולה הנחרץ של כבוד השרה (ולו גם למראית עין), כנגד ניגוד העניינים ביום בו חבורת רוב, אמסלם, בן שושן וקופל השתלטו על איגוד הכדורסל והביאו למינויו של זה האחרון (ובוודאי שלא מתוך שיקולים מקצועיים או ספורטיביים), למ"מ יו"ר פעיל של הנהלת איגוד הכדורסל".

בהמשך כותב שני: "מדוע לא ביקרה השרה ו/או הודיעה שלא תעמוד מנגד, כאשר חברה לדרך הפוליטית, תנועתית, מזה שנים רבות שמכהן גם כיו"ר מרכז הספורט הארצי לבית"ר וגם כסגן יו"ר הועד האולימפי בישראל מטעם אותו מרכז ספורט וגם כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל בישראל מטעם בית"ר וגם כחבר הנהלת איגוד הכדורסל מטעם בית"ר וגם כיו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל גברים, התמנה ע"י אותה חבורה כאמור, בדרכים שמתאימות למחוזות אחרים ולא לספורט, גם כמ"מ יו"ר פעיל בהנהלת איגוד הספורט הגדול במדינה, וכל זאת בנוסף לתפקידיו במוסדות הספורט הבינ"ל ובמוסדות של גופים פוליטיים מפלגתיים אחרים.

"במקום לנופף בקוד האתי בו את כה גאה, לזעוק, להביע זעזוע כן ועמוק ולהוביל קמפיין ציבורי, כנגד ניגוד העניינים, המשחית, הזועק לשמיים, שכמותו לא היה מעולם בספורט הישראלי. תמכת, עודדת, חיבקת וברכת מעל כל במה ואפילו, כך הבינותי, הנך פועלת בנחישות גם למינויו של מר קופל כחבר מליאת המועצה להסדר הימורים בספורט. מכאן משתמע לכאורה, שמדד 'ניגוד עניינים' במשרד הספורט גמיש ביותר וכנראה תלוי בשייכות פוליטית, ו/או מפלגתית, ו/או חס וחלילה לתרומות לקמפיין כזה או אחר, ו/או בכלל מתבסס המדד על הנתון באיזה מרכז ספורט מדובר, ו/או אולי גם בשם המשפחה".

"אני כמו רבים אחרים פשוט מבולבל, לא הצלחתי להבין מה היא בעצם עמדתך ועמדת משרד הספורט. מחלת ניגוד העניינים, הקשרים האישיים, האינטרסים הפוליטיים והכלכליים אינה אך ורק נחלת הכדורגל או הספורט הישראלי, הכול מתחיל מלמעלה. בברכת ספורט נקי מניגודי עניינים, שי שני".

יועץ התקשורת של השרה לימור לבנת מאיר ברדוגו מסר בתגובה: "השרה לימור לבנת קידמה את התיקון לחוק טוהר המידות בספורט, שייכנס לתוקפו ב-1 ביולי 2012, ואת הקוד האתי לאיגודי הספורט, שייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2013, שבין היתר אוסרים על ריבוי הכובעים בספורט, ויהיו תקפים לכל נושאי התפקידים בספורט, לרבות אבנר קופל. עם זאת, הבחירות לתפקיד יושב ראש איגוד הכדורסל יתקיימו רק ביוני הקרוב, ועד אז משמש אבנר קופל כיושב ראש זמני בלבד. הובהר לקופל כי במידה וייבחר ליושב ראש קבוע, יהא עליו להתפטר מכל תפקידיו האחרים.

"כמו כן, השרה לבנת לא תאשר מינוי נציג איגוד הכדורסל במועצה להסדר ההימורים בספורט עד אשר יתקיימו הבחירות לתפקיד יושב ראש האיגוד. משכך, השרה אינה פועלת כלל, ובוודאי שלא בנחישות ובמרץ, למינויו של קופל לתפקיד זה. על כן, ההשמצות וההאשמות הפרועות של שי שני משוללות כל יסוד ונובעות, ככל הנראה, מתחושת תסכול אישי עמוק על הדחתו מתפקיד יושב ראש איגוד הכדורסל על ידי חברי האיגוד. צר לנו על כך".

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully