וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוי: "כל עניין העונש למכבי פ"ת גרם נזק לכדורגל"

16.4.2012 / 22:50

מאמן באר שבע ביטא את תסכולו על החלטת ביה"ד העליון. שבחון: "הצדק והספורט ניצחו". איציק לוזון נזקק לליווי משטרתי

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידיאו: קובי אליהו

היממה האחרונה לא ממש הייתה מופת ופאר לכדורגל הישראלי. לאחר העברת עונש הפחתת הנקודות של מכבי פתח תקוה לעונה הבאה על ידי בית הדין העליון של ההתאחדות, ההאשמות עפו מצד לצד. אבל הכדורגל חייב להימשך למרות הכל והערב (שני) התייצבה קבוצת המריבה מפתח תקוה למשחק קריטי בתחתית מול הפועל באר שבע בבירת הנגב. פתח תקוה הגיעה למשחק מהמקום ה-13, באר שבע מקום אחד מתחתיה ובשוויון נקודות. בתום 90 דקות, המצב התהפך, לאחר ניצחון של המקומיים 0:1 משער נהדר של יוסי שבחון כבר בדקה ה-13. המלאבסים כעת במצב לא פשוט וייתכן שלמרות החזרת הנקודות הם ישחקו בעונה הבאה בליגת המשנה. אגב, בשל ניצחונה של באר שבע, הפועל פתח תקוה ירדה ליגה באופן רשמי הערב.

לפני המשחק ובתחילתו, הקהל המקומי שגדש את היציעים, קילל את יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, ואת אחיו עמוס, שלא הגיעו למשחק. כמו כן, גם דייני ואנשי ההתאחדות ספגו נאצות ומהיציעים נשמעו קריאות: "מושחתים, נמאסתם". אוהדי באר שבע מחו שוב גם בסיום נגד התנהלות בית הדין בעניינה של מכבי פתח תקוה, כאשר איציק לוזון נזקק לליווי משטרתי בצאתו אל רכבו.

ההתאחדות לכדורגל הכחישה בכל תוקף פרישה של אבי לוזון: "עקב הדיווחים השונים על הודעת פרישה כביכול בתום הקדנציה של יו"ר ההתאחדות, מבהיר הערב אבי לוזון: 'אין בי כל מחשבה בכיוון פרישה כעת. יש עוד שנה וחצי עד לתום הקדנציה הנוכחית, ואני מתרכז בעשייה היומיומית לטובת הכדורגל הישראלי'".

אוהדי הפועל באר שבע מניפים שלט מחאה. ברני ארדוב
המחאה נמשכה לאורך המשחק כולו. אוהדי באר שבע/ברני ארדוב

גיא לוי: "כל עוד ההחלטה בתוקף, זה נותן לגיטימציה לאלימות"

יוסי שבחון, כובש שער הניצחון, קיבל מחמאות רבות בסיום המשחק מהצוות המקצועי וההנהלה. אחד השחקנים אמר: "כולם נתנו פה את הלב והנשמה, מגיע לנו להישאר". שבחון עצמו נבחר למצטיין והוסיף: "היה לחץ גדול וכשזה משתחרר זו הקלה הכי גדולה שיכולה להיות. ידענו שהמאבק להישאר בליגה יהיה ארוך ומתיש. הניצחון הזה לא מבטיח את ההישארות, צריך להילחם עד הסוף. הייתי בלחץ לפני המשחק, כי ההקרבה של האנשים גדולה וזה נכנס אלינו. זה הרגעים הכי יפים לשחקן, לכבוש שער ניצחון".

לגבי החלטות בית הדין העליון אמר שבחון: "אמרו לי לא לדבר על זה, אבל זה עמד לנו בגרון. עשינו את זה בצורה אדירה, כמו גיבורים, עם דחיפה אדירה של הקהל. אנחנו עדיין רק שלוש נקודות ממכבי פתח תקוה. זה ניצחון ענק עבורנו, אבל יש לנו עוד עבודה קשה. אנחנו כבר בכוחות האחרונים שלנו, אבל צריך עוד טיפה. היום הצדק והספורט ניצחו".

גיא לוי המאושר אמר: "עם המתח מסביב אי אפשר לתת משחק גדול, אבל הקהל שלנו עשה משהו מדהים. כשמגיע כל כך הרבה קהל למשחק כדורגל, כשאנחנו בתחתית ומתנהג בצורה הגונה, זו תעודת כבוד לכדורגל הישראלי".

לגבי עתידו הוא הוסיף: "אני לא מתעסק בעונה הבאה. אין לי אפשרות לבזבז אנרגיה על דברים כאלה כשיש בכל כך הרבה מה לטפל כרגע. ישבתי עם אלונה על הסוגיה הזאת, מכיוון שהיו הרבה שמועות בעניין. השחקנים ידעו להתמודד עם זה, כרגע העניין לא רלוונטי. אנחנו צריכים להתרכז בכדורגל, והיום עשינו את זה".

על דחיית העונש של מכבי פתח תקוה לעונה הבאה, אמר גיא לוי: "כל העניין הזה גרם נזק גדול מאוד לכדורגל הישראלי. לא יודע איך אפשר להמשיך אחרי זה. כל עוד ההחלטה הזו בתוקף, זה נותן לגיטמציה לאלימות. אני לא יודע איך שופטים יקיימו משחקים ואיך נתקדם מפה והלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משה סיני: "אין תירוצים, הסיפור עוד לא נגמר"

המאמן המפסיד משה סיני אמר: "עשינו את המקסימום להכין אותם מבחינה מקצועית. זה לא אידיאלי, אבל אין תירוצים, צריך להמשיך הלאה. גם לפני המשחק זה היה אחנו מול באר שבע, זה לא נגמר. כל עוד יש סיכוי, נמשיך לנסות".

לגבי חזרתו הסנסציונית של מוראד מגאמדוב מפרישה ישירות להרכב, ההחלטה התקבלה ממש בסמוך למשחק. במועדון עדיין לא בטוחים שמגמאדוב ימשיך עד סוף העונה, מה גם שעומר גולן יחזור בשבוע הבא וישפר את האופציות של סיני. המאמן אמר בנושא: "מגמאדוב התאמן טוב ורצה לשחק. הוא מוכן לעשות הכל וזה מראה על החינוך והמקצוענות שלו. הלוואי שהיו לי עוד הרבה שחקנים כמוהו".

על המצב במועדון אמר סיני: "זה לא אידיאלי, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אני חושב שעשיתי החלטה נכונה שבאתי למכבי פתח תקוה. עם הבעלים שיש כרגע בהפועל תל אביב, אני אישית לא יכולתי לעבוד".

שוער פתח תקוה לירן שטראובר, הוסיף: "מוקדם להגיד שירדנו ליגה, יש עוד מספיק משחקים. היכולת הזו לא תספיק לנו, צריך לעשות יותר. יש סימפטום של לחץ. להיות במאבקי תחתית עם כל כך הרבה צעירים זו בעיה. זה גורם להם לרגליים כבדות. מה שמוראד מגמאדוב עשה זאת תעודת כבוד לשחקן. הוא מקצוען ברמה אדירה שרצה להחזיר למועדון שלו. חבל שהוא לא שיחק יותר השנה. עניין בית הדין לא רלוונטי, היינו צריכים לבוא ולנצח את המשחק. אני נשאר אופטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully