וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

16.4.2012 / 19:45

הדודג'רס מספקים סיבות לגאווה, לוק סקוט לא סותם, באוקלנד עושים מחוות יפות ורק מיאמי מבואסת. יובל קליין מסכם שבוע

אינינג ראשון:

ברשותכם, נפתח את הסיכום השבועי עם הקבוצה שמחזיקה במאזן הטוב בליגה ועם השחקן החם ביותר במייג'ורס. לוס אנג'לס דודג'רס לא נראתה בתחילת העונה כמועמדת להתמודדות על ה-NL מערב, אבל הכושר של מאט קמפ גורם לנו לשכוח מהתחזיות המוקדמות. האאוטפילדר הפך לשחקן הראשון בתולדות המועדון שרושם שישה הומראנים בעשרת המשחקים הראשונים, מה שהציב את הקבוצה החדשה של מג'יק ג'ונסון במאזן מרשים של 1:9. השיא של קמפ הוא לא הנתון ההיסטורי היחידי שהקבוצה רשמה השבוע. במשחקם האחרון מול סן דייגו, הדודג'רס רשמו טריפל פליי של 2-5-6-3 (הכדור עבר בכל אחד מהבסיסים, מהתופס אל הבסיס השלישי, משם לשני וממנו לראשון), בפעם הראשונה ב-130 שנות ליגת הבייסבול המקצוענית. הליגה ציינה אמש (ראשון) את יום ג'קי רובינסון ואין ספק שרובינסון היה מתגאה בדרך בה הדודג'רס שלו פתחו את העונה.

מאט קמפ שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Jim Mone, AP
ג'קי רובינסון היה גאה. קמפ/AP, Jim Mone

אינינג שני:

הקבוצה השניה הכי חמה בליגה היום היא בוסטון, שמרגישה די טוב אחרי שרשמה שלושה ניצחונות רצופיםעל טמפה ביי בסוף השבוע האחרון. זו הייתה סדרת המשחקים הראשונה השנה בפנווי פארק (שחגג יום הולדת 100) והמחבטים של הרד סוקס הרגישו די בנוח עם 31 ריצות בשלושת המשחקים. דיוויד אורטיז להט עם מספר חבטות ענקיות ושוברי שויוון, כשגם קודי רוס מספק חמש הכנסות רצים, התופס קלי שופך נהנה ורושם גניבת בסיס ראשונה בשבע שנות קריירה ואפילו הבולפן הבעייתי לא הרשה ריצה בארבע אינינגים במשחק אמש. לצערה של בוסטון, לא הכל ורוד, משום שג'קובי אלסבורי נפצע בכתף הימנית ביום שישי וכנראה יעדר למעלה מחודש.

אינינג שלישי:

עיתונאי הליגה יודעים, שאם הם שמים את המיקרופון מול הפנים של לוק סקוט, יש סיכוי טוב שהם יקבלו כותרת לכתבה הבאה שלהם. החובט היעודי של טמפה ביי לא תמיד חושב לפני שהוא מדבר, ולפעמים נדמה שהוא לא חושב בכלל. ביום שישי, סקוט אמר מה הוא חושב על פנווי פארק: "כשחקן בייסבול, ללכת לעבוד שם, זה מזבלה". אין זה הרומן הראשון של סקוט עם אוהדי הרד סוקס, לאחר שכשחקן בולטימור בשנה שעברה הוא אמר בסיום הניצחון במשחק האחרון של העונה, זה שמנע העפלה של בוסטון לפלייאוף: "האוהדים שלהם השתלטו על העיר. הם חסרי רחמים, וולגרים, יוצרים בלאגן, מדברים על המשפחה שלך, מקללים אותך. כשאנשים עושים את זה, זה רק נותן לך מוטיבציה לנצח אותם יותר ואז אתה גם חוגג יותר". לסקוט בהחלט הייתה מוטיבציה בסדרה הנוכחית והוא כבר חבט לשני הומראנים. אגב, רק נזכיר שהציטוטים הנ"ל מגיעים מאותו פה שאמר בעבר: "אובמה לא מייצג את אמריקה, כי הוא לא נולד כאן".

לוק סקוט שחקן טמפה ביי רייז. Phelan M. Ebenhack, AP
הפה שלו ממשיך להפיק פנינים. סקוט/AP, Phelan M. Ebenhack

אינינג רביעי:

אוקלנד אתלטיקס הביאה בממוצע 24 אלף צופים לשבעת המשחקים הראשונים של העונה. המספר הזה נחשב לדי נמוך ב-MLB והקבוצה מדורגת שלישית מהסוף, כשהצפי הוא, שהיא תסיים בין שני המקומות האחרונים לאחר שהשמש בקליבלנד תחליט לצוץ. מצד שני, אלו שכן באים לאצטדיון במפרץ, במיוחד הצופים באאוטפילד הימני, יצרו קהילה מיוחדת. האוהדים החליטו, בשיתוף עם הקבוצה, לחגוג את ימי שלישי עם הבאת מאכלי בייקון מיוחדים. הניסוי הראשון היה בשנה שעברה, כאשר אוקלנד אירחה את קנזס סיטי. שחקן הרויאלס ג'ף פרנקור, לא יכול היה להתרכז במשחק בגלל ניחוח הבייקון באוויר וביקש מהקהל לזרוק לו כמה מאכלים. בתמורה, פרנקור זרק להם כדור חתום, עם שטר של 100 דולרים. רצה הגורל והעונה שוב החליטו באוקלנד לחגוג את "יום שלישי בייקון" מול הרויאלס. האוהדים זכרו את המקרה עם פרנקור והכינו לו חולצה מיוחדת לכבוד המפגש המחודש. האאוטפילדר של הרויאלס כל כך התרגש מהמחווה, עד שהוא הזמין 20 פיצות עם בייקון לכל היציע הימני. כיף לראות כאלה מחוות יפות כאלה בין אוהדים לשחקנים יריבים, מה שמביא אותנו למסקנה הבאה – רק בייקון יביא שלום.

אינינג חמישי:

אם כבר דיברנו על אוכל, הרי שבנאשיונלס פארק בוושינגטון מציעים למכירה את ה"שטרסבורגר". ההמבורגר הענק, במשקל של 3.6 קילו, נקרא על שמו של המגיש הצעיר והמבטיח סטיבן שטרסבורג והוא עולה 59 דולרים. בניגוד להמבורגר, שזמין בכל משחקי הקבוצה העונה, כנראה שמשטרסבורג לא נוכל ליהנות עד ספטמבר. הציפיות בוושינגטון מהמגיש שלהם הן שהוא יהפוך לאס, סטייל ג'סטין ורלאנדר, עם מעל 200 אינינגים לעונה, אבל לאחר הפציעה הקשה שלו בעונה שעברה, החליטו בוושינגטון להגביל את השחקן, לפחות בינתיים, לאזור ה-160 אינינגים העונה. כל זה נכון במידה שהקבוצה לא תהיה במירוץ לפלייאוף, אבל כמו שהרוטציה של וושינגטון נראית עד עכשיו, זה בהחלט תרחיש אפשרי. חמשת המגישים הפותחים של הקבוצה מציגים את ה-ERA הנמוך בליגה, עם 1.75 והרשו רק 12 ריצות בתשעה משחקים. שלשום, אדווין ג'קסון השלים משחק מלא עם תשע סטרייקאאוטים והקבוצה רשמה את פתיחת העונה הכי טובה שלה מאז 1981. אז, היו אלה מונטריואל אקספוס, בהופעה האחרונה של המועדון בפלייאוף.

סטיבן שטרסבורג שחקן וושינגטון נאשיונלס. Chris Trotman, GettyImages
בוושינגטון יגבילו אותו. שטרסבורג/GettyImages, Chris Trotman

אינינג שישי:

חדשות רעות מגיעות מכיוון סן פרנסיסקו, אלא אם כן אתם אוהדי אריזונה או הדודג'רס. הקלוזר הצבעוני של הג'איינטס בריאן ווילסון, גמר את העונה וכנראה ייאלץ לעבור את ניתוח טומי ג'ון המפורסם. מדובר באובדן גדול לענקים, שכן מאז 2008, לווילסון היו 164 שמירות, הכי הרבה ב-MLB , יותר ממריאנו ריברה או ג'ונתן פפלבון. מאמן הקבוצה ברוס בוצ'י, החליט לא למנות קלוזר חדש במקומו, אלא להשתמש במחליף אחר מהבולפן בכל יום. הבעיה של הג'איינטס היא, שהפציעה של ווילסון היא לא צרת ההגשה היחידה שלהם. האס וזוכה הסיי יאנג לשעבר טים לינסקאם, הציג יכולת רעה מאוד בשני המשחקים הראשונים, בעיקר באחרון בו לא הצליח לשרוד יותר משלושה אינינגים. בניגוד לשחקנים אחרים שנכנסים לתקופה רעה ומנסים להימנע מהתקשורת העוינת, לינסקאם דווקא בחר להופיע מול המצלמות: "לדבר על זה עוזר לי, בגלל שככה אני שם את הבעיות שלי על השולחן במקום שהם יסתובבו לי בראש", הוא אמר. הערב, הוא יוכל סופסוף לפתוח את העונה כמו שצריך, כשיפגוש את רוי האלאדיי והפיליז לדו קרב מגישים מעולם אחר.

אינינג שביעי:

סנט לואיס נראים מעולה וזה קצת מפחיד את היריבות ב-NL מרכז, משום שכל זה קורה למרות העובדה שכריס קרפנטר עדיין לא חזר מפציעה ואדם ווינרייט ממש לא מזכיר את היכולת שלו מלפני שנתיים וחתום על שני ההפסדים של הרוטציה של הקרדינלס. במקומם, קייל לוהש ולאנס לין מפציצים וגורמים למחבטי היריבות לנופף ולפספס. לין, שקיבל את ההזדמנות ברוטציה בגלל הפציעה של קרפנטר, רשם כבר 13 סטרייקאאוטים בשני משחקים והוא בהחלט לא מתכוון לחזור לבולפן. עוד אצל הקרדינלס: הקבוצה החליטה להיות מקורית לגבי טבעות האליפות וציינה עליהן את הסמל שלה בפלייאוף האחרון, הסנאי שקפץ לביקור על הדשא בזמן המשחק.

Seventh-Inning Stretch:

זוכרים איך בשנה שעברה, אחרי החודשיים הראשונים החלשים של דרק ג'יטר, צצו קולות נגד הקפטן של היאנקיז. אז השנה ג'יטר לא נותן לסקפטים אפילו סיכוי והוא כבר עם 15 חבטות בתשעה משחקים. הפעם האחרונה שג'יטר נראה כל כך טוב באפריל, הייתה ב-1999, אז היו לו 14 חבטות בשמונה משחקים.

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. AP
לא דומה בכלל לפתיחת העונה שעברה שלו. ג'יטר/AP

אינינג שמיני:

ה-MLB העריך השבוע, שהמוצרים החדשים של המארלינס כבשו את המקום הראשון במצעד מכירות המרצ'נדייז באתר מאז תחילת העונה, אבל על המגרש התוצאות שונות. הפרויקט החדש במיאמי לא החל בצורה חלקה כמו שתוכנן ורק אחרי ארבעה משחקים הצליחו להפעיל שם את המזרקה החדשה באצטדיון, שחוגגת הומראנים של הקבוצה. עומאר אינפנטה זכה להיות השחקן הראשון שמפעיל את המזרקה, אבל הקלוזר החדש של הקבוצה הית' בל, מראה בינתיים סימנים מדאיגים. המארלינס כבר הובילו 1:4 על יוסטון שלשום, אך בל הרשה ארבע ריצות ובסיום האסטרוס החלשים ניצחו בפלורידה. זו הייתה כבר שבירת השמירה השנייה העונה של בל, שקיבל חוזה של 27 מיליון דולרים. גם הרכש הכי נוצץ של מיאמי בחורף האחרון חוזה רייס, עדיין לא נכנס לקצב. השורטסטופ חובט ל-24.3 אחוזי חבטה בלבד, הכניס רק רץ אחד הביתה וכבר נתפס פעמיים בניסיון לגנוב בסיס. ביום שלישי, חוזר מאמן הקבוצה אוזי גיין מהשעייה של חמישה משחקים לסדרה ביתית מול הקאבס ונכון שהעונה עוד ארוכה, אבל נדמה שה-NL מזרח יהיה צמוד צמוד השנה ולא יהיה הרבה מקום לטעויות.

אינינג תשיעי:

אחד השחקנים שהכי חיכו לשנת 2012 הוא אדם דאן ואם נסיק מסקנות משבוע וחצי ראשונים של בייסבול, אפשר לראות שיפור קל אצל השחקן, מאוד קל. אתמול, לחובט היעודי של הוויט סוקס היו שני דאבלים, בדיוק אותו מספר שהוא החזיק בו בכל משחקי הבית של הקבוצה בעונה שעברה. מצד שני, ביום שישי הוא רשם את משחקו השישי מאז 2010 עם ארבעה סטרייקאאוטים במשחק אחד. חלק מהאוהדים בשיקגו כבר איבדו את הסבלנות והם שורקים בוז בכל פעם שדאן עולה לחבוט. למרות הכושר החלש של דאן, שיקגו דווקא מראה סימנים חיובים ומפתיעים העונה. הם ניצחו בסוף השבוע את הסדרה הביתית מול דטרויט החזקה ופול קונרקו מרוצה מאיך שהקבוצה נראית: "זה עדיין מוקדם, אבל אנחנו בונים הרגלים חיובים. הכל מתחבר טוב, בלי קשר לניצחונות ולהפסדים". הוויט סוקס יוצאים לסדרת משחקים מול בולטימור, סיאטל ואוקלנד, כך שאל תהיו מופתעים אם עדיין נראה אותם בחלק העליון של ה-AL מרכז גם בעוד שבוע.

בייסבול בוואלה! ספורט

חוזה רייס שחקן מיאמי מארלינס. GettyImages
העיקר שהוא עדיין מחייך. חוזה רייס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully