וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלומים

16.4.2012 / 12:20

הסוד של בניון, החיבור של ורמוט, התקומה של מליקסון. דווקא על רקע מצוקת השגרירים, כדאי להצדיע לחמישיה שהצליחו להתעלות על תנאי פתיחה קשים ולהתאושש

גם סוף השבוע האחרון לא האיר פנים לשגרירים הישראלים. ארבעה שחקנים בלבד השלימו 90 דקות - שיא שלילי העונה - ואילו 13 לא שיחקו בגלל פציעות או סיבות מקצועיות. אלמוג כהן ותומר חמד קיבלו דקות מעטות בלבד וליאור רפאלוב נפצע ויצא בפתיחת משחקה של קלאב ברוז'. למרות זאת, מדור השגרירים המצטיינים מציב זרקור על חמישה שחקנים שעברו עונה לא פשוטה ורבת תהפוכות, אבל נראה כי יסיימו אותה בצורה אופטימית. בפינת הנורה האדומה, נבדוק את מצבה של ויסלה קרקוב בפולין.

1. יוסי בניון

יוסי בניון שחקן ארסנל כובש שער. Michael Steele, GettyImages
שב לכותרות. בניון/GettyImages, Michael Steele

קפטן הנבחרת נמצא בתקופה נהדרת. אחרי ההופעה המצוינת מול מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר, בניון השלים בפעם הראשונה העונה 90 דקות בליגה וגם כבש שער יפה ב-0:3 של ארסנל על וולבס באמצע השבוע. שני המשחקים הללו החזירו אותו לכותרות באנגליה ובימים האחרונים לא מעט מעיתוני הממלכה עסקו בשאלת עתידו של השחקן שיסיים בתום העונה את ההשאלה לארסנל ויחזור אוטומטית לצ'לסי, בה יש לו חוזה לעוד שנה אחת.

במשך רוב העונה היה בניון שחקן רוטציה על גבול הזניח, קיבל הזדמנויות לא מספקות בעיקר במפעלים פחות חשובים. למרות זאת, כפי שנכתב כאן במדור לא אחת, ארסן ונגר האמין בו. הצרפתי אוהב את הניסיון, האיזון והגישה המקצוענית שבניון הביא לארסנל ולראייה זרק אותו לא אחת להרכב במשחקים גדולים. "בניון היה סבלני ומקצוען", אמר השבוע הצרפתי. "הוא אחרי תקופה ארוכה שלא שיחק ולקח לו זמן להפוך להיות חד ממש. הוא עבד קשה וחיכה להזדמנות ואנחנו האמנו בו והרכבנו אותו למשחקים גדולים כי הוא שחקן חכם ומוכשר ויש לו גישה קבוצתית טובה. הבעיה איתו היא יותר פיזית כי היא שחקן שמשחק על החדות והתנועה המהירה שלו".

המשפט האחרון של ונגר הוא משפט המפתח עבור הישראלי. נכון, ההופעות האחרונות בהחלט מחזקות את מעמדו של בניון. הרי אנשים נוטים לזכור את הסוף ואם ארסנל - אחרי עונה שהתחילה עם מכירת פברגאס ונאסרי ו-8:2 באולד טראפורד - תסיים במקום השלישי עם הכרטיס הישיר לצ'מפיונס, זה יהיה הישג פנטסטי שייזקף גם לזכותו של הקשר. מצד שני, אל לו בשום אופן להסתנוור ממנו.

גם אם ארסנל תממש את האופציה ותציע לבניון חוזה לשנתיים או שלוש, לא יהיה נכון מבחינתו להמשיך. ונגר אולי אוהב את הקשר שלו, אבל לאורך זמן הקבוצה תמשיך לחפש שחקנים צעירים ולא תבנה על שחקן בן 32. אסור לבניון להפוך להיות נער פוסטר ולהישאר רק בגלל השם או גודל המועדון. כדי לשמור על החדות והתנועה המהירה, הוא צריך לשחק בקביעות. זה יכול לקרות רק בקבוצה צנועה יותר בפרמיירליג או מחוצה לה.

2. מאור מליקסון (ויסלה קרקוב)

מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב. GettyImages
זמן ללכת. מליקסון/GettyImages

בסוף השבוע האחרון פרסם עיתון הספורט הפולני "פז'גלד ספורטובי" כתבה נרחבת על מאור מליקסון. טובי הפרשנים ניסו לנתח מה עבר על הקשר העונה. "כמה גורמים השפיעו עליו, מפרשת ייצוג הנבחרת ועד בעיות בריאות והעובדה שהקבוצה נחלשה. בלא מעט משחקים הוא שיחק פצוע", אמר מאמנו לשעבר קז'ימיז מוסקאל. אחרים שמו את האצבע על שיטת המשחק שהשתנתה, חדר הלבשה מפולג והגעגועים לאיש שהביא אותו לפולין, המאמן ההולנדי רוברט מסקאנט.

מליקסון נראה לא רע אחרי החזרה מהפגרה, אבל לבד הוא התקשה להרים קבוצה עייפה, מפורקת ולא יציבה שהחליפה העונה כבר שלושה מאמנים. באמצע השבוע הישראלי כבש שער ראשון מאז יולי 2011, אבל ויסלה הפסידה בפנדלים בחצי גמר הגביע הפולני ולמעשה סיימה את העונה מאחר ובליגה סיכוייה להשיג את הכרטיס לאירופה נמוכים מאוד.

בפולין תמימי דעים. מליקסון יעזוב את פולין בתום העונה. מחירו, שעמד בקיץ על כשלושה מיליון יורו, ירד בחצי, ו-ויסלה, השקועה בבעיות כלכליות, מעוניינת למכור את המרוויח השני בטיבו בסגל. "אני מאוכזב מהמצב הכלכלי בוויסלה. חשבתי שמדובר במועדון יציב יותר", צוטט דודו דהאן. "אולי השבוע אפגש עם הנשיא ונדבר על עתידו של מאור". דהאן, במהלך מבריק שעשה בינואר 2011, הרים ומינף את הקריירה של מליקסון. עוד צעד נכון בקיץ והקשר בן ה-27 עוד יהפוך ליורש הטבעי של מי שהופיע לפניו במדור.

3. גילי ורמוט (דה חראפשחאפ)

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
שכח את חצי העונה בקייזרסלאוטרן. ורמוט/AP, Thomas Wieck

בשקט בשקט, ורמוט הופך להיות אחד השחקנים המשמעותיים במערך של קבוצת התחתית ההולנדית ומצדיק את המעבר. הקשר נכנס לעניינים וזה בא לידי ביטוי בדקות המשחק. בשמונת משחקיו הראשונים הוא פתח והוחלף ובשלושת האחרונים כבר השלים 90 דקות, בישל ב-0:3 על אוטרכט והציג מהלכים נאים למרות ההפסד 3:1 לאייאקס. לא בטוח שהשיפור אצל שחקן העונה לשעבר יספיק כדי להשאיר את דה חראפשחאפ בליגה, אבל תקדים בן שהר מ-2009 מוכיח כי זו לא הנקודה העיקרית. במובן מסוים, ייתכן והמעבר יתברר ככזה שהציל את הקריירה האירופית של ורמוט. אחרי הסיוט בקייזרסלאוטרן היה לו קל לברוח בחזרה לישראל, אבל לקח צעד אמיץ, חכם ונכון. במשחקים האחרונים קל לראות שהליגה ההולנדית מתאימה בדיוק למידותיו ובקבוצה עם יותר כישרון, אליה יעבור בשאיפה בקיץ, היכולות שלו יבואו לידי ביטוי ביתר קלות.

4. דודו אוואט (מאיורקה)

דודו אוואט שוער מאיורקה (למטה) מול אלכסיס סאנצ'ס שחקן ברצלונה. Manu Mielniezuk, AP
חוזר לעצמו. אוואט/AP, Manu Mielniezuk

שימו לב לנתון מדהים: רק ריאל מדריד, ברצלונה וסביליה ספגו העונה פחות שערי ליגה ממאיורקה. בליגה של הגנות פרוצות, מסי ורונאלדו, דודו אוואט מספק עוד עונה שקטה. זה לא עניין של מה בכך. בקיץ, מאיורקה נחלשה מאוד ורבים הגדירו אותה כמועמדת ודאית לירידה. גם השוער הישראלי עצמו, אחרי עונה בינונית אשתקד, ידע עליות ומורדות במהלך העונה, ספג כמה שערים באשמתו, אבל בגדול הוא מספק את השקט והיציבות הדרושים לקבוצת תחתית. בשלושת המחזורים האחרונים ספג הישראלי שער אחד (בהפסד 1:0 לבילבאו במהלכו גילה יכולת טובה) והוא אחד האחראים לכך שמאיורקה תשרוד בליגה ללא דרמות של הרגע האחרון. אין ספק שהקריירה המדהימה של אוואט בספרד לא תמיד זכתה להערכה הנכונה. כנראה שנבין את גודל ההישג כשאוואט (34) יפרוש וישאיר אחריו חלל ריק.

5. רמי גרשון (סטנדרד ליאז')

בלם סטנדרד ליאז' רמי גרשון מול קשר ווסטרלו סטין דה סמט. GettyImages
תתחילו לפרגן לו. גרשון/GettyImages

העובדה שגרשון לא שיחק מעולם בליגת העל ועשה את המעבר לבלגיה מראשון לציון שבליגה הארצית גרמה ללא מעט אנשים להקל ראש. המציאות שונה לחלוטין. בגיל 23, גרשון הוא כיום הבלם הבכיר של ישראל לצידו של טל בן חיים, שעומד לרדת לליגה השלישית באנגליה. ההתקדמות ההדרגתית של גרשון לא פחות מפנומנלית. התחיל במילואים של סטנדרד, המשיך לעונת פריצה בקורטרייק וכעת הוא תופס את מקומו בקבוצה הבוגרת של סטנדרד כשהוא מתהדר בחוזה חדש ומשודרג. בפתיחת העונה גרשון סבל מפציעות והידרדרות ביחסים עם מאמן קורטרייק, אבל שמר על קור רוח, חזר להרכב וידע להילחם ולתפוס את מקומו גם אחרי החזרה לליאז' בעלת הסגל העמוס. בראשון, הבלם חזר לפגוש את האקסית והיה טוב ב-1:1 שאולי יעזור לסטנדרד להשיג כרטיס לאירופה. גרשון נמצא באחד ממועדוני הפאר של בלגיה שמהווה עבורו פלטפורמה נהדרת לעשות מקפצה לליגות הגדולות באמת. אם הוא ימשיך להתקדם, אין סיבה שזה לא יקרה בשנתיים הקרובות.

נורה אדומה: דודו ביטון (ויסלה קרקוב)

- חלוץ ויסלה קראקוב דודו ביטון. AP
קורבן של הכאוס בוויסלה. ביטון/AP

העונה האירופית המלאה הראשונה בקריירה של החלוץ תיזכר כמוצלחת מאוד. הוא כבש 16 שערים ב-34 הופעות בכל המסגרות ונכנס לתודעה גם בזכות הופעות נפלאות בליגה האירופית. אלא שגם ביטון הוא קורבן של הכאוס בוויסלה. פיטורי המאמן השפיעו עליו והעובדה שהקבוצה לא יכולה לעמוד בסכום הרכישה שלו משרלרואה הביאה לירידה משמעותית בדקות המשחק שלו בחלק השני של העונה. ביטון, סקורר טהור שעשה קפיצת מדרגה משמעותית, אולי לא יסיים את העונה כמו שהתחיל, אבל המספרים שלו יעשו את העבודה. שרלרואה, אגב, צפויה לשוב לליגה הבכירה בבלגיה, אבל ביטון יכול לחשוב גבוה יותר ונציגיו כבר מחפשים לו קבוצה בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully