וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות: תובע ההתאחדות יערער על פסק הדין של הפועל חיפה

תקנון ההתאחדות פותח אפשרות כזו. מכבי פ”ת תבקש לבטל העונש או לדחות אותו. יואב כץ: ”מקווה שלא ישנו את העונש”

מכבי פתח תקוה ספגה הערב (שלישי) עונש של הפחתת שלוש נקודות בפועל, אלא שבמועדון מסרבים להסכים עם רוע הגזירה. בקבוצה מתכוונים להגיש כבר מחר, באמצעות עו"ד מורן מאירי, את הבקשה לערעור על העונש בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. מאירי מתכוון לבקש בהחלטה לבטל את עונש הפחתת הנקודות, או לדחות את העונש לעונה הבאה. כלומר, במקרה כזה, פתח תקוה תפתח את העונה הבאה עם מינוס שלוש נקודות, בכל ליגה שבה תשחק. אם בית הדין יקבל את ההצעה הזאת, יוחזרו לפתח תקוה הנקודות העונה. אפשרויות נוספות: העליון יחליט להותיר העונש על כנו, או לשנות אותו.

אפשרות נוספת שקיימת על פי התקנון, שלא קשורה למכבי פתח תקוה: תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד שלום אבן עזרא, יבקש לערער על ההחלטה לגבי הפועל חיפה. האפשרות הזאת נראית סבירה לנוכח ההמלצה שהגיש התובע במהלך הדיון, להטיל עונש דומה על הפועל חיפה, שלא זכתה בהפחתת נקודות ובית הדין החליט להקל עימה. הדבר בא לידי ביטוי בהחלטה שכתבו הדיינים הערב. בין היתר נכתב: "נבקש לציין כי בניגוד לעמדת התובע הנכבד של ההתאחדות אין סימטריה בין חומרת המעשים אשר נעשו על הקבוצות, גם אם סעיפי האישום זהים".

במועדון אמרו הערב: "תובע ההתאחדות ביקש עונש סימטרי, אבל כנראה שהדיינים לא הקשיבו. העונש הזה קשה מאוד ונערער עליו. אין ספק שבית הדין העליון ישנה את ההחלטה הלא מוצדקת". אותו גורם הוסיף: "זאת בושה וחרפה. הם עשו לנו משפט ראווה כדי לרצות את התקשורת ותראו מה קרה בסוף. איך הפועל חיפה יצאה מזה, לא ברור לי".

"כמו בימי הביניים, להביא אותנו למרכז העיר ולסקול באבנים"

עמי גניש, שהורחק מכל פעילות לשנה וחצי, הגיב: "נשב ונחליט אם לערער או לא. אני מחכה לעורך הדין שלי, אלי כהן, שיחזור מחו"ל. נראה את הפרוטוקול, ונגיב בהתאם. אין ספק שמדובר בעונש חמור מאוד, אין לי עבר פלילי ולא משמעתי בהתאחדות לכדורגל. לא התכוונתי להיכנס לכל המהומה ולטעמי החמירו איתי".

מנהל הקבוצה עמי פאן אמר: "הדיינים הגיעו עם החלטה מבית. בעצם, אולי מהרחוב. הם רצו לרצות את חובבי הספורט ואת אוהדי הכדורגל, ואת אלה ששונאים את משפחת לוזון. ההחלטה הייתה ברחוב. היינו צריכים לעשות כמו בימי הביניים, להביא את המשפחה למרכז העיר והיו סוקלים אותם באבנים. הקהל סקל אותם, לא הדיינים".

לגבי הערעור הצפוי אמר: "אני לא יושב בדין, אבל אם הוא יילך ולא יתחשב בדעת הקהל ובתקשורת, כי עשיתם עליהום משבת שעברה, אז הוא ייתן עונש אחר". לגבי עונשם של פרדה: "דני פרדה קיבל את עונשו בעקבות מה שעשה, אני חושב שהעונש הוא מעט מוגזם, כי הוא קיבל את המכה הראשונה. כל אדם נורמלי שסופג, מסתובב ומחזיר, ולא נותן את הלחי השניה. מדוע אסור לנו לשמוח שניצחנו, האם על זה מגיע לו עונש? הוא לא תקף אף אחד". יוסי קטיפה, מאמן השוערים של מחלקת הנוער, עלה לקבוצת הבוגרים במקומו של גניש.

יור" חוג האוהדים של מכבי פתח תקוה, אורן גרינפלד, מסר בתגובה: "התקשורת צלבה וקבעה את העונש מראש. הדיינים נכנעו ללחץ המאסיבי שהיו נתונים אליו וחבל. פעם ראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שבית הדין חורץ גורלות ששה מחזורים לפני הסוף. אנחנו מקווים שהערעור שהקבוצה תגיש יתקבל על ידי הדיינים שיגיעו להבנה שהיורדות צריכות להיקבע אך ורק על כר הדשא".

לגבי העונש שספגו שחקני שתי הקבוצות (דני פרדה, סטפן דנקוביץ' ועלי חטיב הורחקו משלושה משחקים, גל ארל משניים), במכבי פתח תקוה והפועל חיפה מבינים העונש הוא כמעט בלתי נמנע, ולא בטוח שיערערו לגבי השחקנים שהיו מעורבים באירוע.

"הפועל חיפה תישאר בליגה בזכות התוצאות"

מנגד, הבעלים של הפעול חיפה יואב כץ אמר בתגובה: "אני רוצה להודות לדיינים ולעורכי הדין שלנו שטיפלו באירוע החמור הזה בצורה הטובה ביותר. אנחנו צריכים לבלוע את הגלולה המרה שהטיל עלינו בית הדין, אך נבלע אותה ולא נמשוך את העניין הזה. אנחנו לא מרוצים מההחלטה, אבל גם לא מתנגדים לה. בתנ"ך כתוב צדק צדק תרדוף וכתוב צדק פעמיים. אני מקווה שצדק פעמיים אכן ייעשה כי לדעתי מכבי פתח תקוה תערער לבית הדין העליון ואני מקווה שגם לא ישנו את ההחלטה".

"הכי חשוב שהאלימות תפסיק ולא תהיה במגרשים יותר", הוסיף כץ. "מבחינתי ומבחינת כולם אסור שזה יהיה בכדורגל שלנו, אני כבר אמרתי שמכבי פתח תקוה הייתה צריכה להתנצל ובמקום להתנצל היא בחרה לתקוף ולהסית את הדיון מהאירועים שהיו. המקרה הזה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע ואני לא רוצה לחשוב אם חטיב היה נפצע בצורה גרועה יותר. עכשיו נשים את הפרשה מאחורינו ונתרכז בלנצח את הפועל ראשון לציון. אני מקווה שהפרשה הזו לא תהווה השפעה על המשך הליגה ועכשיו נוכל להתרכז רק בכדורגל".

תגובת הפועל חיפה: "אנו לומדים את פסק הדין ומאחלים לקבוצות הצלחה במגרש עם כדורגל נקי מאלימות. הפועל חיפה תישאר בליגה בזכות התוצאות במגרש ולא החלטות בית הדין".

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

הפועל חיפה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully