וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

10.4.2012 / 16:00

מדור חדש בוואלה! בייסבול: יובל קליין מגיש את סיכום אירועי השבוע. הפיליז, יו דרוויש ומה הסיכוי של בולטימור לאליפות?

אינינג ראשון:

13 פעמים נכשלו הקלוזרים בתפקידם ואיבדו שמירה, כל זאת בארבעה הימים הראשונים בלבד של העונה. מריאנו ריברה, חוזה ולורדה (שלא איבד שמירה כל העונה שעברה), קרלוס מארמול, הית' בל וכמובן הצמד של בוסטון: אלפרדו אסבס ומארק מלנקון, כולם ברשימת הנופלים השבוע. למרות זאת, כדאי לקחת את הדברים בפרופורציות, כי למספרים כאלה יש נטייה להתאזן ככל שהעונה מתקדמת.

אינינג שני:

קבוצה חדשה, אצטדיון חדש, שטויות ישנות. לאוזי גיין יש פה שיורה בלי לחשוב והשערורייה החדשה של המאמן הטרי של מיאמי מארלינס הגיעה לאחר שגיין התראיין למגזין טיים וסיפר על אהבתו לפילד קסטרו. המשפט הזה טפשי בכל מקום כנראה, אבל בטח ובטח בעיר המורכבת רובה ככולה, מאנשים שברחו מהשלטון הרודני של קסטרו בקובה. "קסטרו הוא ההיטלר של הקובנים-אמריקנים", אמר דן לבטרד, מגיש ESPN שאביו החליט לעזוב את קובה למיאמי. לבטרד גם טען שתושבי מיאמי כל כך פגועים מדבריו של גיין, שחלקם רוצים לראות אותו מפוטר. גיין הבין את הטעות שעשה והחליט לוותר על יום החופש שלו בפילדלפיה, כדי לחזור למיאמי ולערוך שם מסיבת עיתונאים בה התנצל על דבריו. המארלינס הביאו את גיין כדי שימשוך את הקהל הקובני לאצטדיון החדש, אבל בינתיים אוזי עושה בדיוק את ההיפך.

אוזי גיין מאמן מיאמי מארלינס. רויטרס
הפה שלו ממשיך לסבך אותו. גיין/רויטרס

אינינג שלישי:

יו דרוויש ערך בכורה בטקסס ויפן כולה הייתה באקסטזה מהעובדה שהוא עשה זאת דווקא מול סיטאל ואליל ארץ השמש העולה איצ'ירו סוזוקי. המגיש, שעלה לריינג'רס 107 מיליון דולר, התקשה באינינג הראשון, בו זרק 42 הגשות והרשה ארבע ריצות. למזלו, המחבטים של טקסס ממשיכים להפציץ וביפן יכולים להיות מרוצים לפחות מהעובדה שדרוויש השיג ניצחון ראשון. בטקסס, לעומת זאת, מאושרים דווקא מההכנסות המתלוות להישגיו של דרוויש. באצטדיון בארלינגטון, הפרסומות ביפנית מופיעות בכל פינה וטיסות טוקיו - דאלאס מתחילות להתמלא מדי שבוע באוהדים שבאים לראות את אלילם. במהלך המשחק, הראו בשידור בטלוויזיה חמישה יפנים צעירים עם חולצות של דרוויש, צווחים לתוך המיקרופון כמו ילדות בנות 16 בהופעה של ג'סטין ביבר. לינסניטי וטיבומאניה אאוט, פנו מקום ליו דרוויש והיפנים.

אינינג רביעי:

כאמור, המחבטים של הריינג'רס הצילו את דרוויש וכרגע נראה כאילו טקסס מכוונת להופעה שלישית ברציפות בוורלד סירייס. ההתקפה ממשיכה לחגוג על הפאסטבולים וג'וש המילטון נתן לכך דוגמא מצוינת, כששלח ביום ראשון פצצה לקומה השנייה באצטדיון הביתי. מי שחוגג את פסח כמו שצריך הוא כוכב העתיד של נבחרת ישראל איאן קינסלר, שפתח עונה עם שני הומראנים וארבעה הכנסות רצים והכי חשוב, הארכת חוזה לחמש שנים, בהן ירוויח 75 מיליון דולר. אכן, קינסלר הוא כנראה זה שמצא את האפיקומן השנה בטקסס. גם הקבוצה שגברה על טקסס בוורלד סירייס האחרון, סנט לואיס, בונה על חזרה למעמד. הקרדינלס ממש לא מתגעגעים בינתיים לאלברט פוחולס, כשדייויד פריז ממשיך את הכושר המטורף מהפלייאוף האחרון ומחזיק כבר בשני הומראנים ושמונה הכנסות רצים. המגישים הפותחים של הציפורים האדומות נראו מצוין השבוע, מה שגרם לכך שהבולפן בקושי נאלץ לעבוד וכל זה עוד לפני שכריס קרפנטר חוזר מפציעה במאי.

יו דרוויש שחקן טקסס ריינג'רס. lm otero, AP
יחליף את הלינסניטי והטיבומאניה. דרוויש/AP, lm otero

אינינג חמישי:

5. מאז שטים טיבו חתם בג'טס, ניו יורק מטס עוד לא הפסידה משחק. נכון, כנראה שאין קשר בין שני הדברים. מצד שני, יש הסבר הגיוני אחר למאזן המושלם של המטס (0:4)? הרבה מילים רעות נאמרו על הג'נרל מנג'ר הקודם של הקבוצה עומאר מיניאה, אבל צריך לתת לו גם כמה מילים טובות, כי הליינאפ כולל שמונה שחקני בית, רובם נבחרו על ידי מיניאה המושמץ. כנראה שאם המטס לא היו נקלעים למצב הכלכלי המסובך, אותם שחקני הבית לא היו רואים מגרש, אבל כרגע הם לוקחים את ההזדמנות בשתי ידיים. בעזרת דייויד רייט, שנראה כאילו הקטנת תחומי המגרש בסיטי פילד החייתה אותו מחדש ובתוספת רוטציה סבירה, המטס צוברים מומנטום חיובי בפתיחת העונה. את הקהל בניו יורק זה עדיין לא מרגש ולמשחק הבא של הקבוצה, שיפגיש את יוהאן סנטנה המעולה עם מגיש פנטסטי אחר ששב מפציעה, סטיבן שטרסבורג מוושינגטון, אפשר למצוא כרטיסים בחמישה דולרים בלבד.

אינינג שישי:

כיף היה לראות את אריק הוסמר חובט בכדור בסוף השבוע האחרון באנהיים, שם קנזס סיטי לקחה שני משחקים מהקבוצה החמה ביותר בחורף האחרון, לוס אנג'לס איינג'לס. השחקן הצעיר בבסיס הראשון של הרויאלס רשם בסדרה ארבע חבטות, ארבע הכנסות רצים, שני הומראנים והכי חשוב, רק שלושה סטרייקאאוטים. חברו בקצה השני של האינפילד, מייק מוסטקס, גדל באורנג' קאונטי וניצל את ההזדמנות כדי להביא לאיינג'לס סטדיום את החמולה, שכללה 40 איש. השמועות הן שמשפחת מוסטקס פצחה בשירת "הלילה, הלילה, הלילה, שמחה גדולה הלילה", לאחר שהשחקן חבט להומראן בניצחון ביום שבת.

יוהאן סנטנה שחקן ניו יורק מטס. frank franklin II, AP
המטס בטירוף, האוהדים עדיין לא. סנטנה/AP, frank franklin II

אינינג שביעי:

נכון שג'סטין ורלאנדר זכה בסיי יאנג וב-MVP בעונה שעברה ונכון שביום חמישי האחרון הוא נתן עוד הופעת ורלאנדר טיפוסית, עם אפס ריצות בשמונה אינינגים ושבעה סטרייקאאוטים מול בוסטון, אבל המגיש שמגיעות לו הכי הרבה תשואות ומחיאות כפיים השבוע הוא ג'יימי מוייר. המגיש הימני בן ה-49 (לא טעות!), הצליח להרוויח מקום ברוטציה של קולורדו רוקיז וביום שבת ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה. מוייר עדיין לא רשם את הישג השיא למגיש הפותח המבוגר ביותר, לאחר שב-1965 אוקלנד פתחה עם סאצ'ל פייג' בן ה-59. במשחק עצמו, מוייר הרשה שלוש ריצות בחמישה אינינגים והרוקיז הפסידו לאסטרוס בעיקר בגלל חוסר יכולת התקפית. זו השנה ה-25 של מוייר ב-MLB ורק תחשבו לרגע איפה הייתם לפני 25 שנה, כדי להבין את גודל ההישג.

Seventh-inning stretch:

אם כבר דיברנו על ורלאנדר, השבוע הוא עלה למשחק הפתיחה החמישי בקריירה שלו. כמה ניצחונות יש לו מתוך המשחקים האלה? בדיוק אפס.

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. paul sancya, AP
יום הפתיחה זה ממש לא הקטע שלו. ורלאנדר/AP, paul sancya

אינינג שמיני:

בבולטימור חגגו 20 שנה לאצטדיון קמדן יארדס עם סוויפ קליל על מינסוטה טווינס. בפעם האחרונה בה גם האינקיז וגם הרד סוקס פתחו את העונה עם שלושה הפסדים, האוריולס היו אלו שחגגו זכייה בוורלד סירייס, ב-1966. הייתכן שחניכיו של באק שואוולטר הולכים להפתיע את אמריקה? כדאי להירגע, ומהר. בולטימור פגשה את מי שתהיה העונה ככל הנראה הקבוצה הגרועה ביותר באמריקן ליג. הטווינס נראים כל כך רע והמספרים של ג'ו מאוור (2 מ-14) רק הופכים את המצב לרע יותר. לפחות במינסוטה מעלים ליוטיוב סרטונים מצחיקים. כרגע, הניסיון לצפות בהם מנסים לחבוט בכדור במשך תשעה אינינגים עלול להתגלות כחוויה קשה מאוד.

אינינג תשיעי:

נסיים את הסיכום השבועי עם הנושא החשוב ביותר השבוע- החולשה בהתקפה של פילדלפיה. ללא ההצגה של רוי האלאדיי, הפיליז כבר היו עומדים היום על מאזן 4:0. המגישים לא מקבלים כלל סיוע מההתקפה, כשהמחבט היחיד שמתפקד בעיר האחווה הוא זה של האאוטפילדר האנטר פנס. החיסרון של ריאן הווארד וצ'ייס אטלי במרכז הליינאפ מורגש והקבוצה רשמה רק שמונה ריצות עד כה, כשהמחליפים של השניים מציגים מספרים מזעזעים. פרדי גלאביס עם 0 מ-12 וגם לאנס ניקס טרם חבט בכדור. יהיה מאוד מעניין לראות עד כמה תוכל ההגשה של הפיליז לסחוב את הקבוצה השנה.

בייסבול בוואלה! ספורט

רוי האלאדיי שחקן פילדלפיה פיליז. gene j. puskar, AP
כמה תוכל פילדלפיה לבנות על ההגשה? האלאדיי/AP, gene j. puskar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully