וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם על פי באבה

יובל קליין

10.4.2012 / 13:00

באבה ווטסון הוא הכל חוץ מגולפאי רגיל, הוא לימד את עצמו ומשחק עם הדימיון. השבוע הוא זכה בטורניר המאסטרס, אבל כל מה שמעניין אותו כרגע זה להיות עם הבן המאומץ החדש

כמדי שנה, ביום ראשון של חג הפסחא, מרותקים חובבי הגולף למסכים המשדרים את טורניר המאסטרס היוקרתי ממועדון הגולף של אוגוטסה. רשימת חברי המועדון, שנחשב אולי לאקסלוסיבי ביותר בעולם, נשמרת בסוד וההערכות הן שכ-300 שחקנים בלבד מורשים להשתמש במועדון ולשחק במדשאות הגולף המפורסמות שלו בג'ורג'יה. ביום ראשון שחלף, הצטרף למועדון חבר חדש, שלא עונה בדיוק להגדרות הגולפאי הטיפוסי. באבה ווטסון בן ה-33, זכה בפעם הראשונה בקריירה בטורניר המאסטרס, מה שהיקנה לו מלבד פרס כספי של למעלה ממיליון דולר, גם את הז'קט הירוק המפורסם וכרטיס כניסה למועדון, מצרך יקר כאמור.

באבה ווטסון שחקן גולף אמריקאי. AP
בגדי המלך החדשים. באבה ווטסון והז'קט הירוק/AP

באופן טבעי, שמו של באבה ווטסון מעלה אסוציאציות ל"באבה" המיתולוגי, מהסרט פורסט גאמפ. למרבה הפלא, מעבר לאסוציאציות ניתן למצוא גם דימיון ממשי לא קטן בין שני ה"באבות". שניהם נולדו בדרום, משמעות המשפחה אצלם היא ערך עליון ושניהם מאמינים שיש לעשות דברים בדרך הישנה והטובה. ווטסון לא מחזיק מאמן אישי כעת ולמעשה מעולם לא החזיק אחד. את המשחק הוא למד בכוחות עצמו, בחצר האחורית של ביתו, שם היה חופר גומות ובניגוד לתרבות המקובלת היום, הוא גם לא יושב מול סרטי וידיאו במטרה ללמוד ולשפר את תנועת החבטה שלו. אצל באבה ווטסון, הכל קשור לאינסטינקטים ולדימיון, אותם אלמנטים שאיפשרו לו לזכות בטורניר המאסטרס.

במהלך הסיבוב השני של פלייאוף ה"מוות הפתאומי", שהכריע את הזוכה בתחרות בין שני הפיינליסטים לואי אוסטייזן ובאבה ווטסון, האחרון מצא את עצמו בבעיה, לאחר שחבטת הפתיחה שלו בגומה העשירית נחתה ימינה מדי, בין העצים. מרבית שחקני הגולף היו מנסים לבצע חבטה פשוטה, שתחזיר אותם למרכז הדשא ומשם להמשיך לעבר הגומה, אבל לא כך חושב הראש של ווטסון. "אם יש לי חבטה, יש לי אפשרות לזכות", הוא הסביר את סגנון המשחק שלו. אחרי כמה דקות, בהם ווטסון דיסקס על הסיטואציה הלא נוחה עם נושא הכלים שלו והזיז מספר עלים, הוא החליט ללכת על כל הקופה, להיות אגרסיבי ולנסות לנצל את העובדה שהוא שמאלי, כדי לסובב את הכדור ימינה בחזרה אל הדשא הירוק, כמה שיותר קרוב לגומה. זאת הייתה אחת החבטות הגדולות בהיסטוריה של המאסטרס והכדור נחת כארבעה מטרים בלבד מהגומה. הפרשנים קראו לזה "גולף טיפוסי של באבה", בלתי צפוי ובלתי ייאמן.

כל שנותר לבאבה ברגע זה, היה להשתמש בפאטר, להכניס את הכדור לגומה ולזכות לראשונה במאסטרס. ברגע שזה אכן קרה, הרגשות הציפו אותו, הוא חיבק ארוכות את נושא הכלים שלו ולא הצליח לעצור את הדמעות. אימו וחבריו הצטרפו מיד לחגיגות המרגשות, אך היו שלושה אנשים שחסרו לווטסון באותו רגע מיוחד. לפני למעלה משנה, הוא איבד את אביו עקב מחלת הסרטן ומאז, לאחר כל זכייה, הוא תמיד מודה לו ראשון. זכורה במיוחד מסיבת העיתונאים של ווטסון לאחר הזכייה הראשונה בטורניר ה-PGA, בה הצליח לרגש כל אחד מהצופים, כאשר גילה שגם לאשתו היה גידול באותו זמן, אך למזלם הוא לא היה סרטני וסיפר עד כמה היה קשה לו להתרכז בגולף בשבועות האחרונים.

הספינה מהסרט פורסט גאמפ. joe cavarette, AP
הרבה יותר מרק דימיון לבאבה והסירה המפורסמת מ"פורסט גאמפ"/AP, joe cavarette

בדומה לזכייה ההיא, גם בשבוע האחרון הראש שלו לא היה לגמרי במשחק. "כל הטורניר היו לי בראש מחשבות שלא קשורות לגולף. חשבתי על אבא שלי, אשתי והתינוק החדש שלנו", סיפר ווטסון בראיון לאחר הזכייה. אשתו אנג'י, גילתה לו כבר בדייט הראשון שלהם שהיא עקרה, אך זה לא מנע מהשניים להתחתן. בחודשים האחרונים הם ניסו לאמץ ילד והיו קרובים לעשות זאת לפני שבועיים, אך נכשלו. זה קרה מספר ימים לפני תחרות על שמו של ארנולד פאלמר. באבה רצה להישאר בבית בסוף השבוע ההוא עם אנג'י, אולם היא ביקשה ממנו שיחזור לשחק. ווטסון סיים רביעי באותו טורניר, למרות המטען הכבד שהגיע איתו. לא עבר יותר משבוע והזוג קיבל טלפון שבישר להם שהם יכולים לבוא לאסוף את בנם החדש, קיילב. זה קרה ביום שני האחרון.

"אני מת לחזור הביתה", אמר ווטסון לעיתונאים בסיום המאסטרס. ספק אם המארגנים שמעו אי פעם משפט כזה מהמנצח, שכן בדרך כלל הזוכה במאסטרס נשאר לאחר הזכייה במועדון, שם הוא חוגג עם משפחתו וחברים. אבל את ווטסון עניין רק דבר אחד. מיד בסיום הטורניר הוא ביקש מהמארגנים מטוס פרטי כדי לחזור לפלורידה. הם הצליחו לארגן לו מסוק, שהחזיר אותו עוד באותו ערב לאשתו ולבנו החדש, כשהוא לבוש עדיין בז'קט הירוק המפורסם.

רק לפני כשנתיים, עולם הגולף הוכה בתדהמה עם התפוצצות פרשת טייגר וודס. הענף חשש מנטישת הקהל והספונסרים, שהגיעו בזכות ההצלחה של טייגר. אולם החששות התבדו לשמחת כולם וב-14 הטורנירים הגדולים האחרונים, זכו 14 גולפאים שונים. במקום לראות עוד קאמבק ענק של טייגר, ממתינים כעת הצופים לראות מי יהיה הגולפאי שיפרוץ הפעם. סבב ה-PGA מלא בשחקנים שיכולים להפוך לכוכבים ובאבה ווטסון הוא בהחלט אחד מהם.

טייגר וודס שחקן גולף. רויטרס
הנפילה שלו איימה להחריב את הענף. וודס/רויטרס

בניגוד לטייגר, הדור החדש של השחקנים מנתב את הפופולריות שלו למקומות נכונים. ווטסון, יחד עם בן קריין, ריקי פאולר והאנטר מהאן, כולם שחקני הדור הצעיר, הקימו את להקת הבנים "נערי הגולף" והעלו קליפ ליוטיוב, בסגנון "בקסטריט בויז", בו הם מנסים את כוחם בשירה וריקוד, כאשר כל הכנסות הקליפ הולכות לצדקה. באבה ווטסון הולבש לצורך הקליפ באוברול, שגורם לו להראות כמו אחרון הרדנקים מג'ורג'יה. זו הבדיחה סביבו בענף, שהתחזקה לאחר שהוא רכש את האוטו המקורי מהסרט "הדיוקס קורעים את האזרד", אותו רכב כתום, הקרוי על שמו של הגנרל לי ומציג את דגל הקונפדרציה על הגג.

הצבעוניות של ווטסון לא נגמרת במכונית שלו. בסוף השבוע האחרון, הוא הציג באוגוסטה דרייבר ורוד. הדרייבר (סוג של מחבט גולף לטווחים ארוכים) הייחודי, הוא חלק מהסכם של באבה עם חברת מחבטי הגולף פינג, כאשר על כל חבטה מעל 300 יארד שלו, החברה תורמת את מספר היארדים בדולרים לעמותה של באבה, התומכת במאבק בסרטן. ווטסון הצליח לאסוף יותר מ-90,000 דולרים השנה לעמותה שלו וכל שהוא היה צריך לעשות זה את מה שהוא עושה הכי טוב שאפשר - לשחק גולף. בנוסף, הוא ישב כשעה מול הטוויטר וניסה להודות באופן אישי לכל מי שצייץ ובירך אותו על הזכייה הגדולה.

יכול להיות שהיו אלה רוחות הקארמה שדחפו את הכדור של ווטסון בגומה העשירית, משום שהוא בהחלט עושה את כל הדברים הנכונים בדרך להיות הכוכב הבא של הענף. הוא צבעוני, אמיתי ולא מתבייש לבכות. "זו התגשמות חלום בשביל באבה ווסטון מבגדד, פלורידה", הוא אמר, תוך שהוא מוכיח שכמו כל ספורטאי טוב, הוא מדבר על עצמו בגוף שלישי, "זאת ברכה, אני לא לוקח שום דבר כמובן מאילו. בפעם הראשונה שנכנסתי לסבב ה-PGA בכיתי. גם בפעם הראשונה שקיבלתי צ'ק בכיתי. אני זוכה לשחק גולף למחייה וזה הספורט הטוב בעולם. הכי חשוב שאני עוזר לילדים ללמוד את המשחק ועם הז'קט הירוק אני יכול להגיע ליותר ילדים ולהשפיע יותר על העולם". כל עוד הוא ימשיך עם אותו "גולף טיפוסי של באבה", נראה שאנחנו רק בתחילתו של המסע של באבה ווטסון.

באבה ווטסון שחקן גולף אמריקאי. AP
אמיתי, צבעוני, מגייס תרומות. באבה ווטסון בדרך להפוך לכוכב הגדול של הגולף/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully