וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאון המטורף שגרם לפלה לבכות

5.4.2012 / 10:00

סולדאדו, מאנצ'יני, אנצ'לוטי: לכולם מצאנו זווית במדור משחקי הסופ"ש. אבל בשבוע בו ג'ורג'ו קינאליה מת, אי אפשר לא להצדיע קודם כל לאגדה של לאציו, שרוחה תשרה מול נאפולי

מי סומך על מאנצ'יני? (ארסנל – מנצ'סטר סיטי, ראשון, 18.00, ספורט1)

רוברטו מאנצ'יני רצה מאוד להירגע ולשאוב כוחות מחודשים לפני הישורת האחרונה בפרמייר-ליג. מנג'ר מנצ'סטר סיטי הרחיק לפני שבוע עד בוסניה, לעיירה מג'וגורייה שהפכה למוקד עליה לרגל עבור קתולים רבים אחרי התגלותה לכאורה של מריה הקדושה למספר מאמינים ב-1981. לא ידוע מה חשבה מריה על הנסיעה של האיטלקי, אבל אמו של המאמן עצמו, מרינה, טענה: "אי אפשר לבקש מהבתולה הקדושה לזכות באליפות אנגליה. זה לא יהיה נכון". היא צודקת בהחלט, וגם מנצ'יני טען כי אין לביקור בבוסניה קשר לעבודתו. "הגעתי לכאן כמאמין אדוק, אני מרגיש כאן את השלווה" סיפר מאנצ'יני, לפני אחד השבועות האומללים ביותר מבחינתו על הספסל של סיטי.

רוברטו מאנצ'יני מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
המבחן הכי גדול בקריירה. מאנצ'יני/רויטרס

מאנצ'יני אולי מבקש שקט, אך התנהלותו מגלה גם חיפוש מתמיד אחרי השעיר לעזאזל שירחיק את האש ממנו. במשך רוב העונה שימש בתפקיד קרלוס טבס, עד שנסלח והוחזר במפתיע כדי לארגן את הנצחון הקריטי על צ'לסי. כעת נכנס במקומו למשבצת מאריו באלוטלי, וכאן המקום לציין כי התנערותו הפתאומית של המאמן מבן טיפוחיו מעוררת תחושה לא טובה. אין עוררין על אופיו השערורייתי של באלוטלי שמספק חומר משובח לצהובונים על בסיס יומי, והספיק להשניא את עצמו על כל שחקני סיטי. אלא שהמתח העצום בחדר ההלבשה נובע בעיקר מכך שמאנצ'יני העדיף תמיד לגבות את הילד. הרי המנג'ר היה זה שדרש מהבעלים להחתים את החלוץ מאינטר. דיווחים על עסקה אפשרית עם אינטר הופיעו שבוע בלבד אחרי שהחליף מאנצ'יני את מארק יוז בדצמבר 2009, והיא יצאה לפועל בסופו של דבר בקיץ שלאחר מכן. מאז, למרות התגרות התכופות במתקן האימונים, הכרטיסים האדומים המטופשים והפרשות הענפות מחוץ למגרש, זכה באלוטלי לאשראי בלתי מוגבל מצד האיש שטיפח אותו במילאנו.

והנה, כאשר חלום האליפות מתרסק לו בפנים, והשמועות על הגעתו האפשרית של ז'וזה מוריניו מתגברות, יצא מאנצ'יני במתקפה חסרת תקדים על באלוטלי. "אי אפשר לסמוך עליו" הכריז לפני המשחק מול סנדרלנד. "רציתי להחליף אותו אחרי חמש דקות" הצהיר אחרי שסופר-מאריו כבש צמד, אך התנהג באופן מגוחך והתווכח עם עמתיו על ביצוע כדור חופשי. מאנצ'יני נכשל כאן פעמיים – הן בחינוך הכוכב הסורר במשך שנתיים, והן בטיפול בסוגיה כעת. אמירות מסוג זה צריך לשמור לשיחות בארבע עיניים עם השחקן. הדיון הפומבי שיזם המנג'ר לא יוסיף לשקט בחדר ההלבשה. זה כבר אבוד. למעשה, הוא רק מגביר את התסיסה כי כל שחקן יודע כי המנג'ר לא יבחל בשום אמצעי כדי להסיט את האש מעצמו. יהיה מסקרן לראות אם באלוטלי יפתח באיצטדיון האמירויות, ולאיזה כיוון יקח מאנצ'יני את הפרשה במידה ויאבד נקודות יקרות נוספות. שמריה הקדושה תעזור לו.

מריו באלוטלי שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הדיון הפומבי שיזם מאנצ'יני בנוגע לבאלוטלי לא יוסיף לשקט בחדר ההלבשה. זה כבר אבוד. למעשה, הוא רק מגביר את התסיסה כי כל שחקן יודע כי המנג'ר לא יבחל בשום אמצעי כדי להסיט את האש מעצמו/רויטרס

לזכרה של הקבוצה המטורפת בהיסטוריה (לאציו – נאפולי, שבת, 22.00, ספורט1)

אם כבר מדברים על כוכבים משוגעים ומתיחות בחדר ההלבשה, שום דבר לעולם לא יתקרב ללאציו שזכתה באליפות סנסציונית בעונת 1973/74. ביום ראשון הלך לעולמו ג'ורג'ו קינאליה, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה ההזויה בתולדות הכדורגל. מדובר באחד החלוצים המרכזיים המוכשרים אי פעם, שכבש בעונת הסקודטו 24 מתוך 45 שערי קבוצתו.

אלא שלאציו שלו תיזכר גם כקבוצה של בנדיטים. רוב השחקנים הסתובבו עם אקדחים והסגל התחלק לשני מחנות של אויבים. זו היתה אוירה של שנאה תהומית – המחנה של קינאליה מול מחנהו של המגן לואיג'י מרטיני. באימונים התקיימו ביניהם משחקים קשים ואלימים הרבה יותר מהמשחקים הרשמיים של הקבוצה. המאמן טומאסו מאסטרלי, אשר פיתח יחסי חברות קרובים מאוד עם קינאליה, ניסה בכל כוחו לדאוג שקרבות אימון אלה יסתיימו בתיקו. המועדון נאלץ לבנות שני חדרי הלבשה נפרדים ומרוחקים במתקן האימונים על מנת למנוע עימותים פיזיים קשים בין המחנות. במצב מסוג זה אי אפשר לדמיין הצלחה על המגרש, אך זה בדיוק מה שקרה. לאציו של קינאליה היתה קרובה לזכיה ב-1973, ליקטה את התואר ב-1974, והחלוץ היה על תקן אלוהים עבור אוהדי התכלת בעיר הנצח.

כאשר נפטר מאסטרלי ממחלת הסרטן, העדיף קינאליה לעזוב לניו-יורק קוסמוס, שם הפציץ בליגת ה-NASL ממוצע של שער למשחק במשך שבע שנים, קבע שיא מדהים של 50 שערים בעונה אחת, ולא ראה אף אחד ממטר בקבוצה שכללה את פלה ופרנץ בקנבאואר. מספרים כי כאשר התלונן פלה על קבלת ההחלטות של האיטלקי, הוא זכה לתשובה: "אני קינאליה. אני בועט מכל מקום כי קינאליה יכול להבקיע מכל מקום". הברזילאי עזב את החדר בדמעות.

חצי רומא היתה השבוע באבל על מותו של הגאון המטורף, ובמשחק הגורלי מול נאפולי שיקבע רבות בקרב על הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, צפוי מופע מרגש ביותר ביציעים, בעוד השחקנים יתעלו על עצמם על כר הדשא.

מה יזמר אנצ'לוטי? (פ.ס.ז' – מארסיי, ראשון, 22.00)

לפני שבועיים ערכו השחקנים והצוות המקצועי של פריז סן-ז'רמן הקלטה מיוחדת של המנון המועדון. היו שם הרבה חיוכים, אם כי האוהדים לא לגמרי הבינו מדוע כולם כה עליזים אחרי ההפסד הראשון בעידן קרלו אנצ'לוטי, 3:1 בגביע מול ליון. מאז צברה הקבוצה המתעשרת נקודה בלבד בשני משחקי ליגה, תיקו 1:1 מול בורדו והפסד 2:1 בנאנסי, ומצב הרוח לא יכול להיות גרוע יותר. אנצ'לוטי, שמביא איתו מוניטין של מאמן רגוע ונעים הליכות, אמר השבוע לשחקניו: "האמנתי בכם, אך אתם לא ראויים לכך". דבריו הודלפו לעיתונות, והמשבר רק הולך ומעמיק עם הצהרתו של המנהל הספורטיבי לאונרדו כי מקומו של איש 42 מיליון יורו, חבייר פאסטורה, בהרכב לא מובטח.

הפריזאים לא ניצחו בארבעה משחקים ברציפות, והשאיפות לזכות באליפות ספגו מהלומה משמעותית. ובעוד סיטי עלולה לאבד את הכתר לטובת מנצ'סטר יונייטד, הרי שהבושה של אנצ'לוטי עלולה להיות קשה הרבה יותר. הפייבוריטית לתואר היא מונפליה הצנועה, אשר נשיאה השערורייתי לואי ניקולאן כבר אמר לפני חודשים רבים: "אם נזכה באליפות, הקבוצות העשירות צריכות לתקוע לעצמם נקניקיה בתחת". המחשבות על הנקניקיה הזו לא נותנים לפריזאים מנוח, והם חייבים לנצח ב"דרבי של צרפת".

לא בטוח שהמצב של מארסיי צריך לעודד אותם. הקבוצה של דידייה דשאן הפסידה תשעה מ-10 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, אבל היא זוכרת היטב שהמשבר הקודם שלה העונה הסתיים ב-0:3 אדיר על הפריזאים בנובמבר. הם לא יתנגדו לשחזור בפארק-דה-פרנס.

שני החלומות של סולדאדו (ריאל מדריד – ולנסיה, ראשון, 22.30)

רוברטו סולדאדו תמיד ידע שהוא יכול להצליח בריאל מדריד, וכאשר הוחלט בקבוצה לשחררו מהסגל בקיץ 2008, הוא הרגיש פגוע מאוד. מאז, כל משחק מול הבלאנקוס הפך מבחינתו למשימה אישית, ובעונתו הראשונה בחטאפה הוא היה קרוב לנקמה כפולה. הקבוצה הקטנה מפרבר מדריד ניצחה את ריאל במגרשה הצנועה, ובסיבוב השני העלה אותה סולדאדו ליתרון בברנבאו, באותו משחק ענק שייזכר בגלל הדריכה של פפה על קאסקרו. ריאל ביצעה מהפך אדיר בדקות הסיום, ניצחה 2:3, ומא מקפיד סולדאדו, למרות כל מאמציו הכנים, להפסיד ללבנים. החלוץ נכנע לריאל פעמיים נוספות עם חטאפה, וגם בשלושה המשחקים במדי ולנסיה הוא לא מצא נקודה. בסיבוב הראשון העונה הוא אפילו כבש צמד נהדר, אבל זה לא הספיק בהפסד ביתי 2:3, בעוד מוריניו חוגג ברכיבה על גבו של חוסה קאייחון.

רוברטו סולדאדו שחקן ולנסיה. רויטרס
כל משחק מול הבלאנקוס הפך מבחינתו למשימה אישית. סולדאדו/רויטרס

לפחות סולדאדו יכול להתנחם בכך שריאל לא ראתה אליפות בלעדיו. העונה זה עלול להשתנות, ובכוחו של החלוץ לחבל בסיכוייו של מוריניו. העטלפים יילחמו, כמובן, בעיקר למען עצמם. אחרי ששלושה המשחקים האחרונים מול סראגוסה, חטאפה ולבאנטה הניבו נקודה בלבד, ההעפלה לליגת האלופות נמצאת לפתע בסכנה ממשית. הצגה במדריד לא תזיק לסולדאדו גם במאבק על מקומו בסגל הלאומי. למרות השלושער הנהדר במשחק הידידות האחרון והעובדה שהוא חווה את העונה הטובה בקריירה, נסיעתו של החייל המצטיין לאוקראינה ופולין עדיין לא מובטחת.

משחק העונה האולטימטיבי (שחטאר דונייצק – דינאמו קייב, שבת, 16.00)

ואם כבר מדברים על אוקראינה, הרי שהאיצטדיון המפואר בדונצק ייארח השבוע את המשחק הגדול ביותר לפני אליפות אירופה. במאבק האיתנים מול קייב, זכתה שחטאר באליפות בשנתיים האחרונות, וכעת חייבת הקבוצה של מירצ'ה לוצ'סקו לנצח במשחק העונה כדי לשמור על התואר. דינאמו עדיין לא הפסידה העונה, סיימה ארבע פעמים בלבד בתיקו, והיא מגיעה עם רצף 10 נצחונות מאז נובמבר. שחטאר מעדה פעם אחת, באוקטובר מול מטאליסט חארקוב הנהדרת, אבל זה מספיק כדי שהיא תפגר בשלוש נקודות שלמות אחרי היריבה המושבעת. נצחון – והיא חולפת על פניה בטבלה. כל תוצאה אחרת, והחבורה של יורי סיומין, שכשלה פעמיים מול מכבי תל אביב בליגה האירופית, יכולה להכין את בקבוקי השמפניה. הקרבות בין השתיים תמיד מספקים כדורגל איכותי והמון יצרים, והפעם השואו מומלץ במיוחד.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

דגלאס קוסטה שחקן שחטאר דונייצק. Armando Franca, AP
הוא וחבריו חייבים לנצח את כל המשחקים שנותרו כדי לשמור על התואר, תהיו בטוחיים שדינאמו קייב לא תוותר כל כך מהר. דגלאס קוסטה/AP, Armando Franca

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully