וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי שרצקי: "רן בן שמעון הצליח רק אצלי"

תהל אלון

3.4.2012 / 14:46

איזי שרצקי חושף מה הניע אותו לפוצץ בתקשורת את הפרשה עם המאמן, מוסיף ש"לדעתי הוא יאמן את מכבי ת"א", מסביר מדוע בחר בגילי לנדאו לעונה הבאה, חולם על שנים ארוכות בצמרת ועל ליגת האלופות וסוגר חשבון עם הפרשנים. ראיון מקיף

יותר מעשור פועל ועושה איזי שרצקי בעיר קרית שמונה בכלל ובקבוצת הכדורגל העירונית בפרט. אמש (שני) הוא קטף את הפירות הספורטיביים כשהקבוצה השלימה עונה מרשימה וזכתה באליפות ראשונה בתולדותיה. בראיון מקיף הוא מדבר כמעט על הכל: הלמידה מהטעויות בעבר, הדרך לתואר ההיסטורי, הפיצוץ עם רן בן שמעון, התכניות לעתיד והאהבה לעיר ולתושביה.

איזי שרצקי חוגג עם שחקני עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
מפעל חיים והצלחה גדולה. שרצקי/ברני ארדוב

איך התחושות ביום שאחרי הזכייה בתואר, מעכל שאתם אלופי המדינה?

"כיף גדול. חגגנו כמו שצריך ועכשיו כבר צריך להתחיל לעבוד. לקחת אליפות זה קשה, אבל לשמור עליה זה קשה שבעתיים. עכשיו אנחנו חושבים איך שומרים על הדבר היפה הזה".

איך אתה מתכוון לייצר המשכיות גם בעונה הבאה?

"לומדים מטעויות. הקבוצה לא תשחרר שחקנים שחשובים לה. בעבר עשיתי טעות ושחררתי שחקנים מרכזיים, אבל היום זה לא יקרה. הייתה קבוצה בשנות ה-50 - הפועל פתח תקוה – באותה תקופה מכבי והפועל תל אביב היו גדולות, אבל פתח תקוה לקחה חמש אליפויות ברצף. כל השחקנים נשארו שם והייתה קבוצה יציבה. זאת השאיפה שלי, זה דבר שקשה לעמוד בו, אבל לשם אני חותר".

לפני עשר שנים הצבת מטרה: להגיע לאירופה. עכשיו יש גם אליפות. מה המטרה הבאה?

"כשאמרתי שתוך 10 שנים נהיה באירופה זה נשמע שחצני, אבל באמת האמנתי בזה. הכוונה בטווח הארוך היא להפוך את קרית שמונה לאחת מהקבוצות המובילות בארץ. גם ברגעים של כישלון לא אמרתי שלום, אלא ידעתי להמשיך. בירידה ללאומית הבנתי שאין תשתית ואין מספיק שחקני בית. בעלייה השנייה לליגת העל בהסכם שלי עם רן בן שמעון נכתב ש-60 אחוז מהשחקנים יהיו שחקני בית. בנינו תשתית למשך שנים. יש מחלקת נוער שגדלה ומתפתחת".

דני עמוס שוער עירוני קרית שמונה עם שיר צדק. ברני ארדוב
שרצקי: "אחרי שעלינו בחזרה לליגת העל הסכמתי עם בן שמעון ש-60 אחוז מהשחקנים יהיו שחקני בית". שיר צדק ודני עמוס/ברני ארדוב

איפה אתה רואה את הקבוצה בעוד 10 שנים?

"קבוצה מובילה בכדורגל הישראלי. החלום שלנו הוא להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות ואני באמת מאמין שזה אפשרי. אם איתוראן הפכה לחברה הגדולה בעולם לאיתור רכב, הכל אפשרי. זה הרבה יותר קשה מלהגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות".

אחרי הזכייה הזו יש איזושהי תחושה של מיצוי?

"המטרה שלי הייתה לתקוע יתד בקרית שמונה בעוד הרבה דברים שמעבר לספורט ושם לא הצלחתי. יש פה פחות מפעלים, הצעירים ממשיכים לעזוב. בזה לא הצלחתי, אבל אני עדיין לא מתייאש. מבחינת הקבוצה: עכשיו יהיה יותר קשה כי אנחנו אלופים. נצטרך לעבוד פי עשר, להיות צנועים פי עשר, לרדת לקרקע ולהישאר צנועים. כל עוד אהיה בריא לא אעזוב את קרית שמונה. יש לה משמעות גדולה בחיים שלי ובשבילי זה כיף גדול, גם פרויקטים מעבר לכדורגל. קרית שמונה זה הדבר הכי טוב בחיים שלי, ולא רק בכדורגל. הפרויקט שהבן שלי ניר עושה כרגע עם הג'וינט ושיקום השכונות - אלו הדברים החשובים. זה כיף גדול".

מה ההבדלים בין אלופות קודמות לקרית שמונה?

"אני בכדורגל 60 שנה ואני לא זוכר שהייתה אלופה עם 16 נקודות הפרש. היינו כבר אלופים לפני חודש - אני לא זוכר מקרה שבו חודשיים וחצי לסיום העונה כבר הייתה אלופה".

היו הרבה ביקורות העונה, אמרו שקרית שמונה זכתה בגלל שהליגה והיריבות חלשות

"אני אענה בסיפור. לאיתוראן יש חברה גדולה בברזיל. לפני חצי שנה קיבלנו תביעה אדירה בסכום אסטרונומי גם בשביל איתוראן. היינו חייבם לדווח על זה לבורסה וכל העיתונים ומדורי הכלכלה דיברו על הפגיעה שתהיה בחברה. כשזכינו במשפט, הודענו גם לבורסה אבל לא כתבו על זה מילה. אלו פניה של התקשורת. אני לא מתרגש מביקורות. קיבלתי פה פרס מופת חלוצי על שם יגאל אלון - זה פי עשר כבוד מכל הפרשנים. אני יודע שכל מה שאני עושה לעיר הוא טוב ונכון וזה עושה לי כיף גדול. יכול להיות שיש פה היום יותר כתבים מאשר בזמן המלחמה ב-2006. אם גרמתי לזה שתהיה פה יותר תקשורת במצב של שמחה, זה הכל בשבילי".

איזי שרצקי, דויד סולארי, עירוני קרית שמונה חוגגת אליפות. אדריאן הרבשטיין
"קרית שמונה זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים". שרצקי/אדריאן הרבשטיין

יש לך חרטות בכל הנוגע להתנהלות שלך בעניין רן בן שמעון?

"לא פעם בחיים אני טועה, אבל בכל המהלך שלי עם רן התנהלתי בסדר. השאלה היא אם הייתי צריך להיות צודק או חכם - כלומר להיות חכם ולשתוק או להיות צודק ולהגיד את מה שיש לי לומר - אני חושב שהייתי חייב לדבר מסיבה אחת: זאת לא הקבוצה של איזי, זאת קבוצה של העיר וכל אחד היה שואל למה ויתרתי על רן. רציתי שכולם יהיו מודעים למציאות, שלא ויתרתי על רן. הוא יצליח כי הוא מאמן מצוין ואולי בשנה הבאה הקבוצה שלו תילחם נגדי על האליפות".

במהלך החגיגות השחקנים הביעו תקווה שהוא בכל זאת יישאר

"השחקנים אוהבים את רן וזה מגיע לו. אי אפשר לקחת ממנו את ההצלחה. הויכוח שלי עם רן הוא לא מקצועי. זכותם וחובתם של השחקנים להביע את מה שמרגישים, רן הביא אותם למה שהביא אותם, מה שצריך להיזקף זכותו, ייזקף לזכותו. יש דברים שהם לחובתו וזה יישאר בינינו".

מאז תחילת הפרשה היה נראה שהתקשורת מצדדת בצד של בן שמעון

"רן הוא בית ספר לתקשורת, אבל אותי זה לא מעניין. אני רק יכול לומר בינתיים שהוא הצליח רק אצלי. אני מקווה שהוא יצליח בעונה הבאה. לדעתי הוא יהיה במכבי תל אביב".

אז גילי לנדאו יהיה המאמן בעונה הבאה? זה סופי?

"כן. לנדאו הוא המאמן. הוא לא רוצה לחתום עדיין רק כי הוא עדיין מאמן את הפועל פתח תקוה ובצדק. מיד כשתיגמר העונה הוא יחתום רשמית. אני בקשר עם גילי וכבר עוקב אחרי שחקנים. אנחנו מתחילם לעשות הכל כדי שהעונה הבאה תהיה טובה".

למה גילי לנדאו?

"בחרתי את רן בן שמעון אחרי שהוא נכשל עם הפועל חיפה וכולם שאלו למה לקחתי אותו. גם כשהוא חזר, זה היה אחרי שהוא נכשל במכבי תל אביב. את גילי לנדאו אני מכיר הרבה שנים ואני מאמין שהוא האיש הנכון. אם צדקתי או לא – את זה אדע בעונה הבאה".

אחרי שרן עזב בפעם הראשונה ולא הבאת שם גדול במקומו, ירדתם ליגה, אתה לא חושש שהמצב הזה יחזור?

"נהיה אלופים גם בעונה הבאה, ככה שאני לא חושב על זה. אני אופטימי ולא אוותר על אף כוכב. על אלרואי כהן קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה והייתה כדאית. לא רציתי שויאם עמאשה יעזוב, אבל הוא בכה לי ולא הייתה לי ברירה. לא רציתי לעצור את ההתקדמות שלו".

התקציב הולך לגדול?

"אין לי את התקציב של מכבי תל אביב או מכבי חיפה, למרות שהשנה התקציב שלנו היה רביעי-חמישי בליגה. בשנה הבאה הוא יהיה חייב לגדול אוטומטית וזה לא פשוט להביא סכומים כאלה, זה הרבה כסף. אם הייתי במכבי תל אביב הייתי צריך להשקיע פחות כסף. תמיד יש את החשק להיות שם, אבל אם הייתי לוקח אליפות עם מכבי תל אביב היא גם לא הייתה מתוקה ומדהימה כמו עם קרית שמונה. פה זה מפעל החיים שלי".

רן בן שמעון מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
שרצקי: "רציתי שכולם יהיו מודעים למציאות, שלא ויתרתי על רן"/ברני ארדוב

הכדורגל הישראלי עובר תקופה קשה. אלימות, גזענות. מה העמדה שלך?

"כשבאתי לקרית שמונה הסברתי לאוהדים שפה תהיה הגינות ושלא תהיה גזענות. אני חושב שפה יש את הדוגמה הטובה ביותר לצד השני. יש לנו 500 ילדים במחלקת הנוער, חלקם צ'רקסים, אתיופים, רוסים - כולם שווים, כולם מרגישים שווים וזה מדהים מבחינתי. יכולים להיות אצלי חמישה ערבים בקבוצה הבוגרת ואין מילה של גזענות. זה תענוג.

"אחרי המשחק אתמול אף אחד לא פרץ לכר הדשא. הזמנו מחו"ל כדורים עם תמונות של השחקנים והצוות המקצועי. כולנו נלך לבתי הספר בעיר וכל ילד יקבל כדור כזה. צריך לקרב אותם. יכול להיות שצריכים לקחת את קרית שמונה וללמד איך קהל צריך להתנהג. אנחנו מחנכים את הקהל שלנו לאהבה. אני לא רוצה לענות על הסיפור עם מכבי פתח תקוה זה כי זה לא דבר פשוט. אם אני רוצה לשנות את הכדורגל הישראלי אני צריך להיות יו"ר ההתאחדות ואני לא רוצה לעשות את זה. לאבי לוזון יש תכונה אחת טובה - הוא איש כדורגל. כמו כולם הוא לא מושלם. יש הרבה דברים לשפר בכדורגל הישראלי, אבל אסור לי לבקר אותו. החלטתי לא לבקר אותם".

אם שחקן שלך היה נפגע, כמו שקרה לעלי חטיב?

"אם שחקן שלי היה מתחיל את האירוע הוא היה מקבל ממני עונש להרבה זמן. עם כל הכבוד לכולם, את האירוע לא התחילו שחקני מכבי פתח תקוה. בלי לדעת מה קרה, אני מדבר באופן אוטומטי. כשקבוצה מנצחת אין לה ממה להיות עצבנית. הקבוצה המפסידה היא זאת שיש לה את העצבים והאמוציות ואם שחקן שלי לא ידע להפסיד בכבוד, הוא לא יהיה שחקן שלי. מי שלא יודע להפסיד בכבוד, לא יודע לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully