וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב יורקים אל הבאר

31.3.2012 / 7:05

בכל פעם שנדמה שהפועל באר שבע עולה על המסלול היא מתרסקת. המפגשים עם הפתח תקוואיות יכריעו אם הקבוצה תישאר בליגת העל, ניסיון העבר בסיטואציות דומות לא מבשר טובות

לאחר התבוסה של הפועל באר שבע 5:1 לבני יהודה, אותו משחק שבאר שבע התלוננה שלא נדחה בעקבות התקפת הטילים, התפנו בקבוצה למחשבות. ביקורת רבה הושמעה על הצוות המקצועי. "הגראדים הם סיפור אחד", נאמר בקבוצה, "אבל מנטאלית כל ההכנה הייתה חלשה. גיא היה צריך להחזיק את השחקנים במתח גבוה ולייצר חוסן מנטאלי שלא היה אמור לאפשר דבר כזה, אבל נראה שלכולם כאן היה נוח להישבר. אף אחד לא התעלה מעל זה. זאת הפועל באר שבע, יש כישרון ויודעים לעשות דברים יפים, אבל אין יציבות ומהר מאוד נופלים לגל שלילי".

הסיפור הזה מאפיין לא מעט את באר שבע, שלאחרונה דווקא נמצאת בתקופה טובה יותר, שבה היא מציגה כדורגל חיובי, יחסית, וצוברת נקודות במשחקי הבית, אך יוצאת החוצה, מפסידה משחקים ומסתבכת קשות בתחתית. עם שתי נקודות בלבד מעל מכבי פתח תקוה, שבוע לפני המפגש ביניהן, בקבוצה חוששים: "אם נגיע למשחק בהפרש נקודה או שתיים, הלחץ כאן יהיה הגדול ביותר שהיה העונה לקראת משחק. זה לא דבר מעודד בהפועל באר שבע".

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים, מקדימה עודד גביש. קובי אליהו
הלחץ ניכר בכל מקום. עודד גביש ושחקני באר שבע ברגע של אכזבה/קובי אליהו

"מרגישים כמו מכבי תל אביב ביורוליג"

לפני כשבועיים עלה שמעון הרוש לאחד מאימוני הקבוצה כרגיל. כאשר דרך על כר הדשא אמר לו גיא לוי: "בוקר טוב שמעון, אתה מתאמן היום בצד". הרוש הלך המום ואמר לאנשי המועדון: "זה לא נורמלי, לא עשיתי כלום, לא דיברתי והוא לא העיר לי שום הערה בימים האחרונים, אני לא מבין מה הולך כאן. אני לא מוכן לזה יותר, זו סתם התעללות". שחקני הקבוצה ששמעו את הרוש אמרו: "עזוב אותו, אתה מכיר את השגעונות שלו, אל תחפש הסברים או צדק , זה המאמן שלך, תשלים עם זה". הרוש דיבר עם אנשי המועדון לאחר מכן ואמר שלא יסכים להתאמן בצד, ואם הדברים יימשכו הוא ישקול להגיש תביעה בנושא.

אם אפשר למקד את חוסר היציבות בבאר שבע והחולשה המנטאלית, חובה ללכת לחיבור בין גיא לוי לשחקנים, או יותר נכון לחוסר החיבור עם חלקם. שחקני הקבוצה לא מבינים את ההתנהלות של המאמן, את המתיחות וההתחשבנות שלו עם שחקנים על כלום, את השינויים התכופים בהרכב ואת התנודות הקיצוניות בין להיות שבוע אחד בהרכב ושבוע אחר מחוץ לסגל. אחד משחקני הקבוצה אמר השבוע: "יש בעיה של יציבות, אין כזו. שחקן יכול לשחק משחק אחד ושבוע אחרי זה להיות מחוץ לסגל ולהיפך, ואי אפשר לדעת על מי גיא ייפול השבוע. הרבה מאוד שחקנים חסרי ביטחון בגלל התנודות האלה. צחקנו השבוע ואמרנו שאנחנו מרגישים כמו מכבי תל אביב ביורוליג, בכל שבוע שחקן משמעותי לא בהרכב או מחוץ לסגל. הבעיה היא שאנחנו במסגרת וחצי ומכבי משחקים בשלוש מסגרות עם טיסות לחו"ל".

הבעיה כאן היא לא רק השינויים התכופים, אלא העובדה שללא מעט שחקנים יש בטן מלאה על גיא לוי, הם לא מסכימים עם חוסר היציבות בנוגע להרכב הקבוצה ומשמיעים ביקורת פומבית גם באזני אנשי המועדון. שם, על אף שכלפי חוץ משדרים תמיכה מוחלטת בלוי, מאחורי הקלעים לא מאוהבים בהתנהלותו ויש סימני שאלה גדולים לגבי הרצון להמשיך עימו את ההתקשרות בעונה הבאה.

רק השבוע אמר אחד מאנשי המועדון: "כרגע מנסים לתת שקט גם לגיא כדי להישאר בליגה, אבל מתחת לפני השטח יש כאן לא מעט מתיחות, שעם הפסד או שניים תתפוצץ עוד לפני סיום העונה. גיא לא רואה ממטר אף אחד בדרך שלו ובוא נגיד שלא מתים על זה כאן, אבל צריך לזכור שנתנו לו את המושכות והוא לקח את הקבוצה ממצב של יורדת בטוחה לכזאת שיש לה סיכוי טוב להישאר, אז גם קרדיט צריך לדעת לתת לו. כרגע הוא המאמן עד סוף העונה וצריך לתת לו שקט, אחרת הקבוצה תסתבך קשות".

גיא לוי מאמן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
איך הוא יתמרן בין הכעסים שהצטברו בחודש הקריטי של העונה? גיא לוי/אדריאן הרבשטיין

"אין אצלנו אמצע, או ששוטפים מגרש או שאנחנו חושך"

לקראת המשחק בשבת נגד הפועל פתח תקוה בבאר שבע (15:00, ספורט1), מודים שחקני הקבוצה כי גם הם לא יודעים איזו באר שבע נראה: "התנודות בתוצאות ובמשחקים מורידות את הביטחון, ויש חשש גדול שנתחיל בנפילה ונסתבך. הדבר היחיד שמחזיק את כולם כאן הוא החיבור למועדון ולקהל והיכולת לשים את הבעיות בצד. אם לוקחים את השדרה המרכזית של השחקנים, אולי השלושה הכי משמעותיים כאן - עודד גביש, סיראז' נאסר ועידו אקסברד - אלה שלושה שגיא לוי הספיק להתעמת איתם, להעיף אותם מאימונים ואולי במקרה הם שרדו כאן בינואר, כשהיום הם השחקנים המרכזיים במסע ההיחלצות. למעשה, בתהליך של גיא לוי אין שחקנים מובילים ומנהיגים. הוא מתעמת עם כולם ויוצר אנדרלמוסיה אחת גדולה, כשאולי מצידו המטרה היא לייצר מתח, אך לא מעט שחקנים לא לוקחים אותו לכיוון החיובי ולא עומדים מאחוריו".

במועדון גם הבינו השבוע כי לא צפוי שינוי במצב וכבר חושבים על סיוע מלמעלה: "אלוהים, שלא נפשל נגד הפועל פתח תקוה ונגיע במצב קשה נגד מכבי פתח תקוה. הסתבכנו קשות, ומעוד שלב אחד של הידרדרות כבר לא נוכל לצאת. המחזורים נגמרים והלחץ רק עולה".

לופא קדוש, שמכיר קצת את הלחץ בבאר שבע, הסביר השבוע: "צריך להבין שבתקופה הכי טובה של באר שבע השנה, היא לא הצליחה לייצר רצף ניצחונות רציני כדי לברוח מהתחתית. לא במקרה אומרים שם שהשבועיים האלה קריטיים - הם מנצחים בבית בדקה ה-90 ויוצאים החוצה ומפסידים די בקלות, אז בשורה התחתונה המצב לא טוב. הם חייבים להביא נקודות בשבועיים הקרובים. אני אומר לך יותר מזה: אם הם יגיעו למכבי פתח תקוה בהפרש של נקודה או שתיים, הלחץ שם יהפוך את מכבי פתח תקוה לפייבוריטים. בבאר שבע חייבים להבין שהמומנטום החיובי על המגרש יכול להסתיים, ואם הוא יסתיים אחרי מכבי פתח תקוה עם יתרון של נקודה או שתיים הקבוצה תהיה בצרות צרורות".

חנן ממן שחקן הפועל חיפה מול יוסי שבחון שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
ממאניה לדיפרסיה. חנן ממן חוגג שער להפועל חיפה, יוסי שבחןן מאוכזב/אדריאן הרבשטיין

"אלונה תעשה את החושבים שלה בסוף העונה"

מעמדו של גיא לוי בבאר שבע והדיבורים על כך שלא ימשיך בעונה הבאה מחלחלים היטב אל תוך המועדון בשבועות האחרונים. ישנם גורמים במועדון הטוענים שלוי חש בחוסר ההערכה והוא יהיה זה שישים את המפתחות בסיום העונה ולא ימתין להחלטה של אלונה: "יכול להיות שבמקום מסויים יש כאן חוסר הערכה לדברים הטובים שגיא עושה כאן", אומרים בקבוצה, "לשיפור ביכולת, לעובדה שהקבוצה ידעה לשטוף את המגרש בלא מעט משחקים, לוקחים את זה כמובן מאליו. אני חושב שהבעיה הכי גדולה שלו היא שהשחקנים המרכזיים, כמו אקסברד, הם כאלה שנשארו כאן במזל ורצו לעזוב בינואר מכיוון שלא הייתה להם כימיה עם גיא, או דיא סבע, שהיה מהלך של אלונה וגדי כרמלי. הזרים שהוא הביא והשחקנים שהוא הלך איתם, כמו יוסי שבחון, לא היו מרימים את הקבוצה בשום מצב".

היחסים בין לוי לברקת הם חידה אחת גדולה. מצד אחד, היו לא מעט אי הסכמות בין השניים במהלך העונה בנוגע לדרך העבודה של המועדון, אך הבעלים הבינה שבמאבקי ההישרדות אין מקום לסימני שאלה והמאמן צריך לקבל חופש מוחלט. לכן, כשעלו סימני השאלה היא ישר השתיקה את כולם ואמרה לאנשי המועדון: "אף אחד כאן לא מדבר על העונה הבאה, כולנו מאוחדים מאחורי המאמן והקבוצה במטרה אחת: להישאר בליגה. שום דבר אחר לא מעניין כרגע ולא נתעסק בו".

גם בשיחות בינהם חיזקה ברקת את לוי ואמרה לו שהיא מאחוריו בכל התהליך הזה, ומבחינתה הוא מועמד רציני להמשיך בעונה הבאה. במועדון משוכנעים שמדובר במס שפתיים: "אלונה תעשה את החושבים שלה בסוף העונה. יש מחלוקות שלא צריכות להיות עם גיא, אך הוא עשה הרבה דברים יפים מבחינה מקצועית, וחשוב לזכור שאלונה תמיד מזכירה שלא יותר מדי מאמנים טובים ממהרים להגיע לכאן ולא הרבה מצליחים להשפיע. לא צריך למהר ולזלזל בגיא, על אף המחלוקות ואי ההסכמות בהרבה מאוד דברים שלא צריכים לקרות".

איך זה יסתיים? שני המשחקים הקרובים משמעותיים, במיוחד ברמת הלחץ בבאר שבע. מאיר כהן, שועל תחתית ותיק, מסכם: "שיתייחסו לשני המשחקים האלה כאל משחקים שצריכים להשאיר אותם, אחרת מכבי פתח תקוה, עם כל החולשה שלה, תחבר כמה ניצחונות ותסתכל עליהם מלמעלה. כל התחתית חיה על הנפילה של מכבי פתח תקוה, אבל זה יכול להשתנות עם שני ניצחונות שלה ולהפוך את הטבלה".

15:00, ספורט1: הפועל פתח תקוה - הפועל באר שבע

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע עם המאמן גיא לוי. קובי אליהו
האם זה ייגמר בחיוכים? בשבועיים הקרובים נדע, כנראה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully