וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת מג'יק ג'ונסון והדודג'רס היא חסרת כל היגיון"

29.3.2012 / 9:44

לאחר ששחקן העבר רכש את קבוצת הבייסבול של לוס אנג'לס ב-2.15 מיליארד דולר, הכלכלנים התלוננו. מג'יק: "החלטה קלה"

לוס אנג'לס מעולם לא הייתה מקום שקט במיוחד, אבל נדמה שהיממה האחרונה הייתה יוצאת דופן גם עבור עיר המלאכים. שחקן הכדורסל הגדול בתולדות העיר ואחד הגדולים בהיסטוריה, מג'יק ג'ונסון, שם קץ לבלגן בקבוצת הבייסבול המקומית, הדודג'רס ורכש אותה אמש (רביעי) תמורת סכום אסטרונומי של 2.15 מיליארד דולרים.

מג'יק מקבל את הקבוצה מידיו של פרנק מקורט, שסיכסוך הגירושין המכוער והמתוקשר שלו עם אשתו ג'יימי שיתק את הדודג'רס בשנים האחרונות. כעת, "מג'יק גרופ" תשתלט על העניינים ותנסה לתת פייט לקבוצה השנייה של העיר, האיינג'לס, שהנחיתו בפגרה האחרונה שניים מהשמות הגדולים במשחק, אלברט פוחולס וסי. ג'יי. ווילסון.

כאמור, הסכום בו נרכשה הקבוצה הוא לא שגרתי ולמעשה מהווה שיא כל הזמנים בספורט האמריקאי, כמעט פי שתיים מהשיא הקודם, 1.1 מיליארד דולר, בו נרכשה מיאמי דולפינס ב-2009.

לאחר שהעסקה הושלמה, אמר מג'יק: "אני אוהב בייסבול. הייתי בהמון משחקים, לא רק של הדודג'רס. בהיותי ממישיגן, גדלתי כאוהד של דטרויט טייגרס כמובן, אבל אני אוהד של הדודג'רס כבר 30 שנה, מאז שהגעתי ללוס אנג'לס. זו הייתה החלטה קלה. אני עדיין לא מאמין שאנחנו באמת קונים את הקבוצה, אני לא מאמין שהיא הייתה בכלל למכירה".

קומישינר הליגה באד זליג הגיב על הרכישה: "אני מאמין שאדם כמו מג'יק, עם המעמד והניסיון שלו, יכול להיות משמעותי עבור המועדון הזה, בעיר שמעריצה אותו. לליגה יש מחויבות חברתית ומג'יק הוא הוכחה חיה לכל כך הרבה אידיאלים חיוניים לליגה".

כוכב הדודג'רס מאט קאמפ התפנה אף הוא להגיב לבשורות המשמחות: "מג'יק יודע מה המשמעות של הדודג'רס בעיר. גם הוא חשוב מאוד לאוהדים בלוס אנג'לס, הם אוהבים אותו. זה יום טוב למועדון". המגיש הנפלא קלייטון קרשאו הוסיף: "זה לא ישפיע מבחינת ניצחונות, אנחנו אותה קבוצה וצריך לנצח בלי קשר לזהות הבעלים".

לצד כל השמחה, הדיבורים על המחיר ששולם על הקבוצה לא דעכו: "זה הרבה מאוד כסף", אמר קאמפ. מרק וולטר, אחד המממנים הבכירים של העסקה, הגן אף הוא על המחיר: "זו הייתה הזדמנות של פעם בחיים ועשינו את מה שנדרש כדי לנצל אותה".

אנדרו זימבליסט, פרופסור לכלכלה בסמית' קולג', שעוסק בניתוח ספורט, אמר: "לרוב אני צופה דברים כאלה, אבל לא האמנתי שהמחיר יהיה כזה. צריך לזכור שקבוצת הרכישה תצטרך להשקיע עוד סכומים גדולים, כך שבסופו של דבר, צריך לבחון היטב את העסקה הזו". מארק רוזנטראוב, פרופסור להנהלת ספורט באוניברסיטת מישיגן, היה חריף עוד יותר: "זו העסקה הכי מטורפת אי פעם והיא חסרת כל היגיון, בגלל זה כל שאר קבוצות הרכישה ירדו מהעניין. אני לא מבין את זה, המספרים לא מסתדרים מבחינה עסקית".

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully