וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הפודיום

28.3.2012 / 15:30

היא שולטת בענף כפי שאף ישראלי לא עשה זאת בעבר, גם לא גל פרידמן, והפערים בינה לבין שאר המתחרות בלונדון 2012 גדולים מתמיד. דני בורשבסקי על אלופת העולם, לי קורזיץ

משחקים אולימפיים או לא, עכשיו כבר אפשר לקבוע בוודאות שאין ולא היה שום ספורטאי אולימפי ישראלי ששלט בענף שלו כפי שלי קורזיץ שלטה בגלישת הרוח לנשים בשנה האחרונה. ההישג הגדול הקודם שלה באוסטרליה שכנע כמעט כל אחד במה שקורזיץ עצמה אמרה בראיון לוואלה! ספורט מספר ימים לפני יציאתה לאותה אליפות. "אני הכי מהירה בעולם" היו מילותיה. אבל בגלישה ובשייט בכלל, יש לא מעט גורמים שלאו דווקא קשורים בספורטאים עצמם ויכולים לחרוץ גורלות. אחד מהם הוא מזג האוויר. במקרה של לי קורזיץ, התנאים שיחקו לטובתה בשנה האחרונה. היא גולשת שאוהבת מאוד רוחות חזקות. באוסטרליה הן נשבו לרוחה, ובספרד הן אפילו היו חזקות מדי – עד כדי כך ששני ימי תחרות בוטלו. מה שטוב במקרה של קורזיץ, כל עוד השיוטים לא מבוטלים – אין דבר כזה חזק מדי בשבילה.

שני דברים עיקריים צריך לקחת מההישג הזה של לי קורזיץ: 1. היא תפסה את ההובלה כבר ביום הראשון, כשהרוחות עדיין לא היו חזקות במיוחד, וגם בתנאים האלה נראתה הרבה יותר טוב מכולן. 2. היא הצליחה לזכות באליפות עולם ללא הכנה אידיאלית. רק לפני חודשיים וקצת היא עברה ניתוח, וכבר היא נראית כאילו כלום לא קרה. אותה גולשת שכבר אין מי שלא מכיר את הסיפור על הימים שהייתה שבר כלי, מוכיחה שוב ושוב שכיום היא עשויה מברזל. וגם אם שמים את הפיזיות בצד, נראה שלי קורזיץ נמצאת במצב מנטלי נדיר, ויכולה לתרגם את היכולת שלה לביצועים בשטח, גם כשהיא לא במאת האחוזים שלה.

והנה עוד משהו שהוכח בתחרות הזאת, בדומה למה שקרה באוסטרליה. כשמדברים על תחרות גלישת רוח בתנאי מזג אוויר בינוניים עד חזקים, כפי שצפוי להיות באנגליה בקיץ, יש ללי קורזיץ מתחרה אחת עד שתיים בעולם, וגם זה בנדיבות. זו בדיוק הסיבה שנכתב כאן למעלה שאף ספורטאי ישראלי לא שלט בענף שלו עד כדי כך. גל פרידמן היה הגולש הכי טוב בעולם, אבל היו לו הרבה מתחרים. באתונה 2004 היו על הנייר לפחות 5-6 גולשים שיכלו להתמודד נגדו על מדליה. במקרה של לי קורזיץ, קשה לראות כיום מתחרה שיכולה לסכן אותה פרט לחברתה הטובה ביותר, זוחה קלפצקה הפולניה. הגולשת הספרדיה גם נחשבת למי שסוגרת את השלישייה המובילה בעולם, אבל אם עד לשנים האחרונות ראינו גולשות צמרת מצרפת, איטליה, בריטניה וסין – הרי שכיום נדמה שנותרו פערי מעמדות בגלישת הרוח לנשים בעולם, והטריו הישראלי-פולני-ספרדי נמצא בטופ.

אז מצד אחד זה כיף שיש לנו ספורטאית שכל אחד יכול לסמן כמועמדת ודאית למדליה אולימפית, כי היא פשוט הכי טובה בעולם וזה מוכח. אבל צריך לזכור, גלישת רוח – הרבה יותר מאתלטיקה, שחיה, התעמלות מכשירים וגם ג'ודו, זה ענף שבזירה האולימפית אפשר לשלם בו על הזחיחות, וכבר היו לא מעט מקרים של הפתעות מרעישות, כמו למשל בסידני 2000. אז גולש אלמוני אוסטרי בשם כריסטוף זיבר הפתיע וניצח את כולם, כדי להביא למדינתו את מדליית הזהב האולימפית הראשונה שלה. מצד שני, קורזיץ הצטרפה היום למועדון מכובד מאוד של גולשות כמו אלסנדרה סנסיני וברברה קנדול, כאלה שזכו שלוש פעמים במעלה באליפויות העולם. לגולשות האלה יש גם תואר אולימפי, וההגיון אומר שגם לקורזיץ צריך להיות.


בפעם השלישית בקריירה: לי קורזיץ זכתה באליפות העולם

  • עוד באותו נושא:
  • לי קורזיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully