וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה חייבת להימשך

26.3.2012 / 9:30

קגאווה מסדר לדורטמונד תצוגות שמשכיחות את השביעיות של באיירן, איברהימוביץ' לא נגמר ובדרך לשיא חדש בליגה האיטלקית הוא מגיע בכושר מושלם לבארסה. נבחרת המחזור

כשנותרו עוד שמונה או תשעה מחזורים לסיום העונה בליגות הבכירות, אי אפשר עדיין להכתיר בוודאות אף אלופה. ריאל מדריד, מילאן ודורטמונד לא יכולות לנוח על זרי הדפנה נוכח הפער השביר בו הן מחזיקות, ובאנגליה ובצרפת המירוץ צמוד מתמיד. זה לא מונע מהמועמדות המובילות לזכייה לשלוח נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, כשהאלופה הגרמנית מגדילה לעשות ומספקת שניים מתוך ה-11. לצד כוכבי ההצגה של דורטמונד, ניתן למצוא את הווינר הכל יכול של הליגה האיטלקית, בלם שקבע שיא עונתי בפרמיירליג, שוער שמייחל לתואר ראשון ושני חלוצים מעולים שחווים את עונת השיא בקריירה.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן מילאן. Luca Bruno, AP
הווינר הכל יכול של הליגה האיטלקית. זלאטן איברהימוביץ'/AP, Luca Bruno

שוער

הוגו לוריס - ליון

קפטן נבחרת צרפת מרגיש שהוא הביא את הקללה על ליון. בקיץ 2008 הצטרף הוגו לוריס לקבוצה שזכתה בשבע אליפויות רצופות, אך איתו היא סובלת מבצורת תארים. גם העונה לליון כבר לא תהיה אליפות, אך הנאחס של לוריס עשוי להסתיים באחד הגביעים, אחרי שהעלה את הקבוצה לגמר גביע הליגה וחצי גמר הגביע. בליגה, לוריס מנע לבדו איבוד נקודות בבית מול סושו (1:2) והשאיר את ליון במאבק על הכרטיס השלישי לליגת האלופות, כשעצר את מרווין מרטאן, ריאד בודבוז ומודיבו מאיגה, ותיקן כמעט כל טעות של ההגנה העלובה הניצבת לפניו, למרות שיקול דעת מוטעה בשער המצמק של סושו. אלמלא היכולת הנהדרת של לוריס, ליון הייתה היום במצב קטסטרופלי. מגיע לו לזכות סוף כל סוף גם בתואר קבוצתי.

שוער ליון, הוגו לוריס. רויטרס
מה ליון הייתה עושה בלעדיו? הוגו לוריס/רויטרס

הגנה

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק - דורטמונד

בזמן שבאיירן מינכן הלמה בכל מה שזז עם שישיות ושביעיות, דורטמונד המשיכה בשלה והסתפקה בניצחונות דחוקים כדי להציג רצף מדהים של 21 משחקים ללא הפסד. בקלן, אחרי שנקלעה לפיגור מוקדם, האלופה הגרמנית כבר השתמשה בכל הארסנל שלה וסיפקה משחק מושלם בדרך לניצחון 1:6. דורטמונד הבקיעה שערים קבוצתיים נפלאים, שכל אחד מהם נבנה לאחר צירופי מסירות שהם תאווה לעיניים. המגן לוקאש פישצ'ק היה האיש שנגח את השוויון, ובמחצית השנייה בישל פעמיים לשינג'י קגאווה, אליו נגיע בהמשך. פישצ'ק שיחק כמו קיצוני לכל דבר, לא התרגש מלוקאס פודולסקי שניסה לתקוף דרך האגף שלו והסביר שוב מדוע הוא נחשב לאחד המגנים הטובים באירופה כרגע.

בלם: מובידו דיאקיטה - לאציו

אדי רייה המורחק ישב ביציע וראה את שחקניו משקיעים, מנסים ותוקפים, אבל לא ממש מצליחים לכבוש מול קליארי ללא מירוסלב קלוזה הפצוע. רייה ידע שאודינזה שמטה נקודות וגם נאפולי בדרך, כך שיש לקבוצתו הזדמנות להתבסס במקום השלישי, ושתי דקות לסיום הוא קיבל את מבוקשו עם נגיחה פנימה של מובידו דיאקיטה. הבלם הצרפתי, שביטל לאורך 90 הדקות את אחד החלוצים החמים בליגה בתקופה האחרונה, מאוריסיו פינייה הצ'יליאני, צירף ליכולת הגבוהה שהפגין בהגנה גם שער חשוב, שהיה בסך הכל השני שלו במדי הקבוצה (הקודם היה בדצמבר 2008). האולימפיקו עשוי לחזור ולארח משחקים בליגת האלופות, רק שהפעם זו תהיה לאציו ולא רומא.

לוקאש פישצ'ק שחקן דורטמונד (שמאל) עם נבן סובוטיץ'. רויטרס
כל שער של דורטמונד - תאווה לעיניים. לוקאש פישצ'ק, משמאל/רויטרס

בלם: דייויד וויטר - בולטון

"לנצח בשביל פבריס מואמבה" - זה המסר שקיבלו שחקני בולטון לפני קרב התחתית החשוב מול בלקבורן. נראה שהדברים חלחלו במיוחד לראשו של דייויד וויטר, שמלבד משחק הגנה טוב גם נגח פעמיים לרשת של פול רובינסון והעניק לקבוצתו ניצחון 1:2 מרגש שהקפיץ אותה מעל הקו האדום. וויטר בן ה-25 לא כבש שער בפרמיירליג מאז אוגוסט 2008, אך נגד בלקבורן הספיקו לו שתי קרנות ושבע דקות כדי לחגוג צמד נדיר במשחק הבית הראשון מאז ההתמוטטות הטראומטית, ולהפוך לשחקן ההגנה הראשון העונה בפרמיירליג שכובש פעמיים באותו משחק. הטרוטרס משיגים נקודות משמעותיות במאבק ההישרדות המשני מבחינתם. קרב ההישרדות האמיתי מתרחש בבית החולים בלונדון בו מאושפז מואמבה.

מגן שמאלי: אברהם - סראגוסה

אצטדיון לה רומארדה כבר ראה כמה נסים בעבר, האם יחווה עוד אחד העונה? סראגוסה הייתה עם רגל וחצי בליגה השנייה עד לפני מספר שבועות, כשהתחפרה בקרקעית הליגה ובפיגור 13 נקודות מחוף מבטחים. בחמשת המחזורים האחרונים היא צברה 10 נקודות, נמלטה מהמקום האחרון ולפתע גם הישארות היא לא מילה גסה. אחרי הניצחון ההירואי בוולנסיה, סראגוסה חזרה הביתה והפתיעה גם את אתלטיקו מדריד. משחק ההקרבה של המארחים, בראשותו של המגן אברהם, מנע מאתלטיקו לפתח התקפות ראויות והשאיר את הנקודות בבית עם פנדל דרמטי של אפוניו. אברהם, בוגר מחלקת הנוער של ברצלונה, הוסיף ליכולת ההגנתית גם כמה גיחות מפתיעות לעזרת ההתקפה והיה הטוב בשורות סראגוסה. האריות ממשיכים להילחם עד הרגע האחרון.

דייויד וויטר שחקן בולטון. GettyImages
שחקן ההגנה הראשון העונה בפרמיירליג שכובש צמד במשחק אחד. דייויד וויטר/GettyImages

קישור

טוני קרוס - באיירן מינכן

אריאן רובן ופרנק ריברי במשחק בינוני? תומאס מולר ומריו גומז על הספסל בגלל פציעות קלות? קצב ההבקעות המסחרר נרגע? אל דאגה, טוני קרוס יסדר. באיירן מינכן השיגה את ניצחון הבית השביעי ברציפות שלה בליגה, ועשתה זאת בעיקר הודות למשחק מבריק של הקשר הצעיר ב-1:2 על האנובר. קרוס הוסט קדימה לעמדה שמאחורי החלוץ, ניהל את המשחק של הבווארים בתבונה, יצר שני מצבים טובים לאיביצה אוליץ', וכשראה שזה לא הולך החליט לעשות זאת בעצמו. הקשתה נהדרת שלו מעל השוער סידרה לבאיירן יתרון, ולאחר מכן קרוס החכם סיפק את המסירה שהובילה לשער של גומז המחליף. הופעה של מספר 10 קלאסי.

חיימה גבילאן - חטאפה

בדקה החמישית של המשחק בין חטאפה לוולנסיה, זה נראה היה כמו עוד משחק בו רוברטו סולדאדו יחבוט בקבוצתו לשעבר. חלוץ נבחרת ספרד, שבעונה שעברה כבש רביעייה לזכות ולנסיה ולא חגג מול האוהדים באצטדיון אלפונסו פרס, העלה את העטלפים ליתרון מוקדם. אלא שמיד לאחר מכן הוא נאלץ לפנות את הבמה לטובת חיימה גבילאן. הקשר השמאלי שנולד בוולנסיה ולא הצליח לפלס לעצמו דרך להרכב הקבוצה, הציג את משחקו הטוב ביותר מאז התאושש מהפציעה הקשה שהשביתה אותו לתשעה חודשים, כשהכין את כל שלושת השערים במהפך הנהדר של חטאפה. גבילאן הצטיין באגף שמאל, בישל את שני השערים הראשונים וגם שלח את הכדור שהוביל לשער העצמי של ברונו. בשר מבשרה של ולנסיה הנחיל לה הפסד שני ברציפות. לפתע גם המקום השלישי בסכנה.

שינג'י קגאווה - דורטמונד

איך יודעים ששינג'י קגאווה נמצא בתקופת שיא? אף אחד לא מדבר על מריו גצה. היהלום הגרמני סובל מפציעה ולא משחק כבר מספר חודשים, אבל קגאווה מחפה על חסרונו ומשמש כעוגן היצירתי של דורטמונד. שחקני קלן העניקו לקשר היפני יותר מדי חופש במרכז המגרש, והוא ניצל זאת כדי לספק מחצית שנייה מהסרטים. קגאווה היווה מקור סכנה תמידי על הגנת קלן, בישל אחד וגם כבש פעמיים, כשהראשון מביניהם היה שער יפהפה מהאוויר בסגנון ואן באסטן (ה-11 שלו העונה בליגה). רגעי הקסם של קגאווה מקרבים את דורטמונד לשמירה על תואר האליפות ומאפשרים ליורגן קלופ גם לחלום על הדאבל.

טוני קרוס שחקן באיירן מינכן (ימין) עם אריאן רובן. Alexander Hassenstein, GettyImages
הופעה של מספר 10 קלאסי. טוני קרוס עם אריאן רובן/GettyImages, Alexander Hassenstein

התקפה

קלאס יאן הונטלאר - שאלקה

יומיים לפני המשחק בין שאלקה ללברקוזן, החמיא המאמן הוב סטיבנס לסקורר הנהדר שלו ואמר: "קלאס יאן הונטלאר נמצא ברמה משל עצמו כשהוא בתוך הרחבה. מבחינתי, הוא החלוץ הטוב בעולם בכל הקשור למשחק ברחבה". הונטלאר שמע והחליט להדגים זאת הלכה למעשה, עם צמד נגיחות מצוין ב-0:2 על לברקוזן. הגנת האורחים לא מצאה תשובה לכושר הנפלא של הונטלאר, שסגר 40 יום במהלכם הבקיע 14 שערים בתשעה משחקים (כולל אחד במדי הנבחרת). הצייד הגיע למאזן מרשים של 40 שערים בכל המסגרות העונה ו-22 בליגה, במספרים שמזכירים את ימיו באייאקס מול מסננות הליגה ההולנדית. מריו גומז מביט לאחור בדאגה.

זלאטן איברהימוביץ' - מילאן

גם רומא לא הצליחה לתקוע מקל בגלגלים של הרוסונרי, שנראים על המסלול הבטוח לאליפות שנייה ברציפות. כמו בעונה שעברה, גם הפעם זה קורה בזכות הווינר הגדול זלאטן איברהימוביץ'. מארטן סטקלנבורג הצליח אמנם לתסכל אותו במחצית הראשונה, אך החלוץ השבדי המשיך בעקשנותו לסכן את השער, השווה עבור מילאן מהנקודה הלבנה והכריע את המשחק בסטייל עם הקפצה מעל השוער וסיומת קלילה בנגיחה, מבלי לספור את סימון קיאר שניסה להפריע. 22 שערי ליגה יש כבר לזלאטן, שמלבד האליפות האישית התשיעית ברציפות יכול להפוך העונה לשחקן הראשון בתולדות הסריה A שזוכה בתואר מלך השערים עם שתי קבוצות. שבעה שערים בארבעה משחקים כבש שחקן העונה של מילאן מאז סיים לרצות את עונש ההרחקה. אותה סטירה בנאפולי, מסתבר, עשתה לו ולמילאן רק טוב.

קארים בנזמה - ריאל מדריד

אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות שהעלו את מפלס הלחץ במועדון לדרגת שיא, ריאל מדריד לא יכלה לבקש יריבה נוחה יותר מאשר ריאל סוסיאדד. כך גם קארים בנזמה. החלוץ הצרפתי הרגיע את האוהדים עם בישול לגונסאלו היגואין כבש בדקה השישית, ובהמשך עבר לקדמת הבמה כדי להבקיע פעמיים בעצמו בדרך ל-1:5 קליל. כריסטיאנו רונאלדו אמנם מצא גם הוא פעמיים את הרשת וחצה את קו 100 שערי הליגה במדי ריאל, אך הופעתו החווירה לעומת זו של בנזמה, שחווה את עונת השיא שלו בספרד. הצמד האלגנטי לרשת קלאודיו בראבו העלה את המאזן של בנזמה ל-16 שערי ליגה ו-25 בכל המסגרות, אליהם הוסיף גם 10 בישולים. מי אמר שהוא והיגואין לא מסוגלים לשחק יחד?

קרים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג שער. Andres Kudacki, AP
בשבת, גם רונאלדו החוויר לעומתו. קארים בנזמה/AP, Andres Kudacki

שווים אזכור

חואן פאבלו (ספורטינג חיחון) - עוד לא אבדה תקוותם

קרלוס ז'יל (ולנסיין) - בתפקיד המחסל

תיאו וולקוט (ארסנל) - איפה היית בתחילת העונה?

אדן הזארד (ליל) - עוד הצגה לאוסף

אלסנדרו דל פיירו (יובנטוס) - איך אפשר להתעלם ממנו?

פאפיס סיסה (ניוקאסל) - שומר על המוניטין

אדריאן ראמוס (הרטה ברלין) - זה המתכון להישארות

אלסנדרו דל פיירו שחקן יובנטוס. רויטרס
הגיע הזמן שקונטה יודה בטעות. אלסנדרו דל פיירו/רויטרס

כוכב אורח

אלכסנדר פריי - באזל

גם ההדחה הכואבת מליגת האלופות בידי באיירן מינכן לא עצרה את מלך שערי נבחרת שוויץ בכל הזמנים. באזל התעוררה מהחלום האירופי עם שביעייה מהדהדת באליאנץ ארינה, אך כבר מתחילה להתכונן לעונה הבאה בצ'מפיונס ליג, שכן בליגה השוויצרית אין לה ולאלכסנדר פריי כל תחרות. הסקורר המדופלם צועד בבטחה לעבר תואר מלכות שערים נוסף, כשבשבת הבקיע שלושער ב-0:5 הקליל על סרבט ז'נבה, הקבוצה ממנה הגיע לנבחרת ועשה את המעבר לליגה הצרפתית לפני כעשור. עם 17 כיבושים בליגה, פריי הוא היחיד בשוויץ שחצה את רף 10 השערים, ויחד איתו באזל נהנית מפער של 14 נקודות בפסגה, בדרך להישג היסטורי בתולדות המועדון - אליפות שלישית ברציפות.

שרדאן שאקירי שחקן פ.צ. באזל (שמאל) עם אלכסנדר פריי. רויטרס
עוד אליפות, עוד מלכות שערים. אלכסנדר פריי, מימין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully