וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: נבחרת ישראל "תארח" משחקים בפלורידה

25.3.2012 / 9:24

הנבחרת תשחק במוקדמות אליפות העולם בבייסבול ביופיטר. נשיא האיגוד חיים קץ: "במידה רבה, יהיה שם הרבה קהל ביתי"

נבחרת ישראל בבייסבול תתחרה במוקדמות "קלאסיקת הבייסבול" (World Baseball Classic) בנובמבר, בבית שישוחק ביופיטר, פלורידה.

המוקדמות ייערכו בארבעה מוקדים שונים, וביופיטר תתחרה ישראל בדרום אפריקה, צרפת וספרד. חיים קץ, נשיא איגוד הבייסבול הישראלי, שמח מאד על השיבוץ ביופיטר: "בפלורידה יש ריכוז יהודים גדול - כפול מהממוצע בארה"ב כולה - מה שמבטיח לנבחרת קהל אוהדים נאמן ביציעים ומול המסכים. אלו אנשים שתרמו לבייסבול הישראלי מכספם וממרצם, ובמידה רבה, זה מרגיש שנשחק מול הקהל הביתי שלנו. אני בטוח שנעמיד נבחרת תחרותית במיוחד, והיעד שלנו, להעפיל ל-WBC, ולהעמיד נבחרת תחרותית גם שם, נראה בהחלט בהישג יד".

איגוד הבייסבול הישראלי אחראי גם על סגל הנבחרת, אולם המשימה הזאת מורכבת מכיוון שחוקי ה-WBC מאפשרים גם לשחקנים יהודים שאינם אזרחי ישראל לשחק. זה מאפשר בתיאוריה לנבחרת להעמיד בסגל שלה כמה מהשחקנים הטובים בעולם, לרבות איאן קינסלר מטקסס ריינג'רס, קווין יוקיליס מבוסטון רד סוקס, וראיין ברון, מי שזכה בתואר ה-MVP של הליגה בשנה שעברה, ומיד לאחר זכייתו כשל בבדיקה של שימוש בחומרים אסורים, ולאחר מאבק משפטי ערעורו התקבל. עד כה, שלושה כוכבי עבר – בראד אוסמוס, גייב קפלר ושון גרין – כבר הודיעו שהשתתפו בין אם על המגרש או כמאמנים. עם זאת, באיגוד הישראלי היו רוצים לראות כמה שיותר ישראלים בסגל, וכעת זה עניין של יכולת. שישה ישראלים שיחקו בעבר ובהווה בקולג'ים, והם יתחרו על המקומות מול שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר בעולם.

אוסמוס – שהרוויח יותר מ-40 מיליון דולר בקריירה של כמעט 20 שנים – אמר: "תחושת הבטן שלי היא ששחקני ה-MLB היהודים ישקלו בהחלט לשחק. יש כאן הזדמנות מעניינת לחבר בין האהדה לישראל לאהדה לבייסבול, בעיקר בקרב הדורות הצעירים." גרין, אולי השחקן היהודי הטוב מאז הפיצ'ר האגדי סנדי קופאקס, אמר בעבר שהוא מעוניין לחזור לשחק לאחר שפרש לפני חמש שנים, ולאור השיבוץ בפלורידה ציין שהחזרה למגרש "לא נראית כמו הר גבוה מדי".

קלאסיקת הבייסבול היא המונדיאל של הבייסבול, ומתחרות בטורניר הנבחרות והשחקנים הטובים בעולם. הקפאסיקה מתקיימת מאז 2006, וזה יהיה הטורניר השלישי, וייערך במארס 2013. בפעמיים הקודמות, אגב, זכתה יפן. משחקי המוקדמות ייערכו בספטמבר ובנובמבר השנה, בארבעה טורנירים מקבילים בכל רחבי העולם. המנצחות ייצטרפו לארצות הברית, יפן, קובה, הרפובליקה הדומיניקאנית, איטליה והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully