וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AL מזרח: מלחמת כל בכל

אריאל גרייזס

1.4.2012 / 16:30

היאנקיז, בוסטון וטמפה ביי אולי נחלשו מעט, אבל שוב ילחמו על הבית, טורונטו ובולטימור לא יציקו. אריאל גרייזס מתכונן

אל היריבות בין ניו יורק יאנקיז לבוסטון רד סוקס, הצטרפה בעונות האחרונות שחקנית נוספת בדמות טמפה ביי, שבעזרת בנייה חכמה, הגיעה משום מקום והפכה את הדברים בבית ה-AL מזרח להרבה יותר מסובכים מאשר היו בעבר. בעונה שעברה, טמפה סיפקה קאמבק לפנתאון וגנבה לרד סוקס את המקום בפלייאוף, ממש בחבטה האחרונה של העונה. גם השנה יימשך הקרב המשולש המסקרן הזה, כשטורונטו ובולטימור לא אמורות לקחת חלק פעיל במלחמה על המקום באוקטובר.

ניו יורק יאנקיז

סי סי סבאת'יה שחקן ניו יורק יאנקיז. רויטרס
ימשיך להטיל את אימתו על החובטים. סבאת'יה/רויטרס

מאזן בעונה שעברה: 65:97, הפסידו בסיבוב הראשון של הפלייאוף לטקסס.

מאמן: ג'ו ג'ירארדי (עונה חמישית בקבוצה)

הגיעו: מייקל פינאדה (מגיש, מסיאטל), הירוקי קורודה (מגיש, מלוס אנג'לס דודג'רס), ראול איבנייז (אאוטפילדר, מפילדלפיה), אנדי פטיט (מגיש, חזר מפרישה)

עזבו: איי. ג'יי. בארנט (מגיש, לפיטסבורג), חורחה פוסאדה (תופס, פרש), חסוס מונטרו (תופס, לסיאטל)

אחרי שנתנו עוד עונה סדירה מצוינת, שהסתיימה מוקדם מהרגיל בפלייאוף, היאנקיז מכוונים, כמו כל שנה, הכי גבוה שאפשר. הפאנץ' ההתקפי, שכולל את קרטיס גרנדרסון, מארק טשיירה, אלכס רודריגז, רובינסון קאנו ודרק ג'יטר, אומנם קצת הזדקן אבל הוא עדיין אחד הליינאפים החזקים בליגה, במיוחד אם גרנדרסון יצליח לשחזר את העונה המדהימה שלו מאשתקד.

גם הפיצ'ינג שמר על המרכיבים החשובים ביותר שלו, כשסי. סי. סבאת'יה האריך את החוזה שלו בקבוצה ומריאנו ריברה חוזר לעונה נוספת – אולי האחרונה שלו בליגה. ההגעה בטרייד של פינאדה הצעיר, שנתן עונת רוקי מצוינת בסיאטל, ולא פחות מכך - העזיבה של איי ג'יי בארנט – אמורים לחזק את הרוטציה, שבשנים האחרונות סבלה מחוסר יציבות והיוותה את עקב אכילס של הקבוצה הזאת, במיוחד בזמן הפלייאוף. ג'ובה צ'מברליין, שהחמיץ את העונה שעברה בשל ניתוח טומי ג'ון, צפוי להחמיץ גם את הנוכחית, לאחר שבמהלך משחק עם בנו הוא נפגע בקרסול ונאלץ לעבור ניתוח נוסף.

תחזית: ההתקפה אולי תחלש קמעה עם ההזדקנות של ג'יטר ואיירוד, אבל התוספת בפיצ'ינג אמורה להספיק כדי להביא את היאנקיז שוב לפלייאוף כראש בית. 95 ניצחונות.

טמפה ביי רייז

אוואן לונגוריה שחקן טמפה ביי רייז. David J Phillip, AP
טמפה לא מאמינה בהחתמות נוצצות, אלא בטיפוח שחקנים. לונגוריה/AP, David J Phillip

מאזן עונה שעברה: 71:91 וכרטיס ווילד קארד, הפסידו בסיבוב השני של הפלייאוף לטקסס.

מאמן: ג'ו מאדון (עונה שביעית בקבוצה)

הגיעו: לוק סקוט (אאוטפילדר, מבולטימור)

עזבו: אנדי זוננשטיין (מגיש, שוחרר)

כמו שאפשר לראות מרשימת ההחתמות המצומצמת, בטמפה ביי מאמינים שהקבוצה שלהם, שהגיעה קרוב מאוד לוורלד סירייס בעונה האחרונה, מספיק טובה להתמודד כמו שהיא גם בעונה הקרובה. ולא לחינם הם מאמינים בזה. למרות תקציב מהנמוכים בליגה ובאמצעות בחירות דראפט נכונות, הרייז הצליחו לבנות את אחת הרוטציות החזקות בליגה, עם דיוויד פרייס, ג'יימס שילדס שחוזר אחרי עונת שיא, ג'רמי הליקסון, רוקי העונה המכהן ומאט מור, שעשוי לזכות באותו תואר השנה.

ההתקפה אמנם לא נוצצת כמו הפיצ'ינג, אבל הנוכחות של אוון לונגוריה ובי. ג'יי. אפטון במרכז הליינאפ, תפחיד כל מגיש וכמו בשנה שעברה הם ייעזרו בבן זובריסט, מאט ג'ויס ובסנסציה הצעירה דזמונד ג'נקינס.

תחזית: בשנה שעברה הרייז נעזרו בקריסה קולוסולאית של הרד סוקס על מנת להגיע לפלייאוף וגם השנה זה לא יהיה פשוט. הפיצ'ינג מצוין אבל ההתקפה לא מספיק טובה. 85 ניצחונות ומקום שלישי בבית (בלי פלייאוף, למרות תוספת הווילד קארד).

בוסטון רד סוקס

דסטין פדרויה שחקן בוסטון רד סוקס. Elise Amendola, AP
איך הרד סוקס יגיבו לאירועי העונה שעברה? פדרויה/AP, Elise Amendola

מאזן בעונה שעברה: 72:90, מקום שלישי בבית

מאמן: בובי ולנטיין (עונה ראשונה בקבוצה)

הגיעו: אנדרו ביילי (מגיש מחליף, מאוקלנד), ג'ון מיין, וינסנט פאדייה, אהרון קוק, קרלוס סילבה (מגישים גרועים, כולם)

עזבו: ג'ונתן פפלבון (קלוזר, לפיליז), ג'ייסון וריטק (תופס, פרש), טים וויקפילד (מגיש, פרש), אריק בדארד (מגיש, לפיטסבורג)

את הפצעים מהקריסה בעונה הקודמת ילקקו בעיר השעועית עוד הרבה זמן. למרות שהובילו בהפרש ניכר על הרייז במירוץ לווילד קארד, הצליחו בבוסטון להפסיד משחק אחרי משחק בספטמבר ובסופו של דבר לראות את הפלייאוף מהבית, כשהפסידו לבולטימור ביום האחרון של העונה, עם עוד שבירה של ג'ונתן פפלבון.

פפלבון כבר לא בקבוצה וכך גם המאמן טרי פרנקונה והג'נרל מנג'ר שאחראי לשתי האליפויות במילניום החדש ת'יאו אפשטיין, שינסה לחולל את אותם קסמים בקאבס. את פרנקונה החליף המנג'ר המוחצן בובי ולנטיין, שחוזר מגלות ארוכה והוא ייצטרך לבנות מחדש את הביטחון של השחקנים שלו, כמו גם להתמודד עם המדיה הבוסטונית הרועשת.

למרות הכשלון בשנה שעברה, לבוסטון יש עדיין שלד איתן. ג'קובי אלסבורי ואדריאן גונזאלס חוזרים מעונת שיא ויחד עם דסטין פדרויה, קווין יוקיליס (שינסה לא להיפצע) ודיוויד אורטיז, שחוזר כנראה לעונה אחרונה, לרד סוקס יש עדיין את אחד הליינאפים האימתניים בליגה. הפיצ'ינג לעומת זאת, מלא בסימני שאלה ובבוסטון יקוו שג'ון לסטר, קליי בוקהולץ וג'וש בקט יצליחו להישאר בריאים ושהמעבר של דיוויד בארד מהבולפן לרוטציה יוכתר כהצלחה.

תחזית: העונה, הסוקס ייצטרכו להוכיח שהם מסוגלים להתעלם מהשדים הישנים שלהם ולהתעלות מעל הסיום האיום של העונה הקודמת. מבחינת כישרון, יש להם את כל מה שצריך, הבריאות של השחקנים תהיה שאלת מפתח. 90 ניצחונות והדחה מוקדמת בפלייאוף.

טורונטו בלו ג'ייז

ריקי רומרו שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Steven Senne, AP
מה יש לטורונטו להציע מול הגדולות של הבית? רומרו/AP, Steven Senne

מאזן עונה שעברה: 81:81

מאמן: ג'ון פארל (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: פרנסיסקו קורדרו (מגיש, מסינסנטי)

עזבו: פרנק פרנסיסקו (מגיש)

כמו במרבית השנים האחרונות, גם את העונה הקודמת הצליחו לסגור בטורונטו עם יותר מ-80 ניצחונות ויכולת טובה, וכמו בשנים קודמות – זה לא הספיק ליותר ממקום רביעי בבית. לצערם של הג'ייז, הם משחקים בבית עם המפלצות מבוסטון וניו יורק, וגם ההצלחה האחרונה של הרייז לא עושה להם טוב.

גם השנה, ינסו ברוג'רס סנטר לתת פייט לגדולות, בעיקר באמצעות המחבט האימתני של חוזה באטיסטה, שלהפתעת כולם הצליח לשחזר את עונת 2010 ואף להעפיל עליה. לצד באטיסטה בליינאפ, נראה את אדם לינד, קלי ג'ונסון וקולבי ראסמוס, שהגיע במהלך העונה הקודמת מסט לואיס, כולם חובטים טובים אבל לא מפחידים יותר מדי.

הרוטציה של הבלו ג'ייז תהיה גם השנה צעירה ומעניינת, כשריקי רומרו ינסה לייצר עוד עונה עם פחות מ-3 ERA. יצטרפו אליו ברנדון מורו, ברט ססיל, הנדרסון אלברז ודסטין מקגוון הצעירים. הרוטציה הצעירה הזאת תחייב בולפן חזק, וזה מה שעשו בטורנטו כשהביאו את דארן אוליבר ופרנסיסקו קורדרו, שיחד עם ג'ייסון פרייזר, קייסי ג'נסן וסרג'יו סאנטוס הקלוזר, יוצרים בולפן עמוס בזרועות איכותיות.

תחזית: שנים מבכים בטורונטו על הבית החזק בו הם משחקים ודווקא כשהוסיפו כרטיס ווילד קארד, לא נראה שלג'ייז תהיה יכולת להתמודד עם אף אחת משלוש הגדולות בבית. 75 ניצחונות ומקום רביעי בבית.

בולטימור אוריולס

זאק בריטון שחקן בולטימור אוריולס. Gail Burton, AP
נקודת האור ברוטציה, בדרך לעוד עונה חלשה של האוריולס. ברייטון/AP, Gail Burton

מאזן עונה שעברה: 93:69

מאמן: באק שואוולטר (עונה שלישית בקבוצה)

הגיעו: ג'ייסון האמל (מגיש, מקולורדו)

עזבו: לוק סקוט (אאוטפילדר, לטמפה)

עוד עונה מדשדשת עברו בבולטימור, עם עוד מקום אחרון בבית לקבוצה שפעם היתה אימת הליגה, אבל זה היה באמת מזמן. אם מנסים לחפש סיבות לאופטימיות, אפשר למנות את התופס מאט וויטרס, שמתקדם מעונה לעונה ואת צמד האאוטפילדרים ניק מארקיס ואדם ג'ונס, שינסו להתאושש מעונה לא ממש מוצלחת. גם מארק ריינולדס עושה את שלו, עם 37 הומרים בעונה קודמת וכמות סטרייקאאוטים שיכולה להספיק לקבוצה שלמה.

בחלק הפחות אופטימי של הקבוצה נמצאת הרוטציה, שמורכבת מזאק ברייטון הצעיר המבטיח ומעט מאוד מעבר לכך. ויי יין צ'ן וג'ייסון האמל, הרכש החדש, יחד עם אוסף פיצ'רים כמו ג'ייק אריאטה, בראיין מטוץ וכריס טילמן, יאספו הפסדים מלוא החופן.

תחזית: עוד עונה עגומה בבולטימור. 70 ניצחונות ומקום אחרון בבית.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully