וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NL מזרח: הבית הכי טוב בליגה?

30.3.2012 / 21:30

עם הפיליז המפחידים, מיאמי המתחדשת, אטלנטה המתאוששת, וושינגטון הצעירה והמטס הדועכים צפויה חגיגה. עידן ויניצקי מחכה

במשך השנים האחרונות נחשב בית ה-AL מזרח, שמכיל את בוסטון, היאנקיז ולאחרונה גם את טמפה ביי החזקה, לבית הטוב ביותר ב-MLB. אלא שהחל מהשנה, המאבק על הבכורה יהיה קשה, שכן בית ה-NL מזרח השתפר פלאים, בתהליך שהחל לפני כמה שנים ועשוי להגיע לשיאו העונה. פילדלפיה עדיין מחזיקה באחת הרוטציות הטובות אי פעם, אטלנטה חזקה ותנסה לקום מהקרשים אחרי הקריסה בסיום העונה שעברה, מיאמי חדשה לחלוטין ומרתקת, וושינגטון בונה את עצמה בצורה מצוינת והמטס? הם ידשדשו בתחתית עוד עונה.

פילדלפיה פיליז

קול המלס (שמאל) קליף לי (אמצע) רוי האלידיי (ימין) שחקני פילדלפיה פיליז. gene j. puskar, AP
שלושת הטנורים מכוונים הכי גבוה. האלאדיי, לי והמלס/AP, gene j. puskar

מאזן בעונה שעברה: 60:102 (המאזן הטוב במייג'ורס, הודחו בסיבוב הפלייאוף הראשון עם הפסד 3:2 לסנט לואיס)

מאמן: צ'רלי מנואל (עונה שמינית בקבוצה)

הגיעו: ג'ונתן פפלבון (קלוזר), ג'ים ת'ומה (DH וגם בסיס ראשון בשעת צרה), ליינס ניקס (אאוטפילדר), טיי וויגינטון (כלבו)

עזבו: ווילסון ואלדז (שורטסטופ)

מה כבר אפשר לספר על הפיליז שעוד לא שמענו? בלי צל של ספק, זו הקבוצה המפחידה בליגה, שפותחת עוד עונה בתור המועמדת הכי גדולה לזכייה בתואר. בשנה שעברה היה נדמה, שאחרי שלוש שנים האליפות בדרך חזרה לסיטיזנס בנק פארק, אבל פילדלפיה נפלה בגדול בסיבוב הפלייאוף הראשון, אחרי הצגה של כריס קרפנטר מסנט לואיס מול חברו הטוב רוי האלידיי. המצחיק בכל הסיפור ועצוב מבחינת פילי הוא, שהם עצמם דאגו לסדרה מול הקרדינלס, אחרי שהדיחו מהפלייאוף ביום האחרון של העונה הסדירה את היריבה הגדולה שלהם, אטלנטה.

כעת, פילדלפיה מתייצבת מוכנה לזכות בבית המזרח בפעם השישית ברציפות וכמו בשנה שעברה, היא מתייצבת עם הרוטציה שנחשבת בעיני רבים לטובה בהיסטוריה וכוללת את האלידיי, קליף לי, קול המלס, ג'ו בלנטון וונס וורלי המפתיע לטובה. השנה יחזק אותם כוח משמעותי בדמות פפלבון בעמדת הקלוזר, שנטש את בוסטון אחרי הטראומה האישית שלו בסיום העונה שעברה ויחפש אליפות שנייה בקריירה הפעם עם הקבוצה מעיר האחווה.

שאלה חשובה ומשפיעה נוספת בפילדלפיה היא מידת כשירותו של ריאן הווארד. מה שהפיל את הפיליז בפלייאוף האחרון היה מחסור בהתקפה. הווארד נפצע במהלך סיום העונה וטרם ברור עד כמה הוא יהיה כשיר, אחרי שהחלמתו ידעה כמה סיבוכים. מי שעשוי להחליפו בבסיס הראשון, לפחות בחלק מהמשחקים, הוא ג'ים ת'ומה, שבגיל 41 מגיע לפיליז עם כל 604 ההומראנים שלו, אבל גם לקראת סוף הקריירה ולאחר שלא שיחק בשדה מאז 2007. מעבר לכך, צ'ייס אטלי יצטרך להתאושש מעונה רעה במונחים שלו, בה הפסיד לא מעט משחקים בשל פציעה טורדנית, בעוד שהאנטר פנס, שהגיע בעונה שעברה מיוסטון והראה ניצוצות, ינסה להפוך לכוח מוביל בהתקפה.

תחזית: נו באמת, אפשר להמר נגדם? שוב משהו כמו 100 ניצחונות, הפעם עם אליפות

אטלנטה ברייבס

צ'יפר ג'ונס שחקן אטלנטה ברייבס. Scott Cunningham, GettyImages
העונה שעברה הסתיימה לא יפה ורגע לפני הפרישה, צ'יפר ג'ונס ישמח לתקן/GettyImages, Scott Cunningham

מאזן בעונה שעברה: 73:89 (מקום שני בבית, פיספסו את הפלייאוף ביום האחרון של העונה הסדירה)

מאמן: פרדי גונזאלס (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: טיילר פסטורניקי (שורטסטופ, מהמיינורס), רוברט פיש (מגיש)

עזבו: דרק לואו (מגיש), ג'ורג' שריל (מגיש), סקוט לינבריק (מגיש), אלכס גונזאלס (שורטסטופ), ברוקס קונראד (בסיס שני/ שלישי), נייט מקלאות' (אאוטפילדר)

אומנם בבוסטון די גנבו להם את הרעם, אבל גם האמיצים סיפקו בשנה שעברה קריסה מהסרטים ואיבדו יתרון של שמונה וחצי משחקים בחודש האחרון לפני שהפסידו לאלופים שבדרך מסנט לואיס את המקום בפלייאוף, ביום הסיום של העונה הרגילה. זה הספיק לג'נרל מנג'ר פרנק וורן ולמנג'ר פרדי גונזאלס כדי להיפטר מכל מיני עשבים שוטים ולבנות בסיס חדש מתחת לכוכבים שנשארו. דן אוגלה, צ'יפר ג'ונס (שהודיע על עונת פרישה) ובריאן מק'קאן ימשיכו להוביל את הקבוצה, כשהחידוש המרענן יגיע בדמותו של טיילר פסטורניקי, שהוקפץ מקבוצת המיינור ליג ויתפוס מקום בעמדת השורטסטופ. הוא יחליף שם את אלכס גונזאלס, השם הגדול שעזב בפגרה.

שחקן נוסף שלא יהיה יותר באטלנטה הוא המגיש הותיק דרק לואו, שהועבר יחד עם 15 מיליון הדולרים שלו לקליבלנד אחרי שהפגין יכולת חלשה. הרוטציה תמשיך להסתמך על השלישייה המצוינת בדמות טים הדסון, טומי הנסון וג'איר ג'רג'נס, כשגם כאן יכול להפציע לו שחקן מפתיע. חוליו טהרן הצעיר, רק בן 21, ינסה לטפס במעלה הרוטציה. בעונה שעברה הוא הופיע פעמיים במדי הברייבס והשנה הוא אמרו להיות חלק אינטגרלי יותר מהקבוצה ובאטלנטה צופים לו עתיד מזהיר.

תחזית: בסך הכל, הברייבס קבוצה טובה, לא פחות מבעונה שעברה. הבעיה שלהם היא הבית, שהתחזק כל כך. 85 ניצחונות ומקום שלישי, בלי פלייאוף.

וושינגטון נאשיונלס

סטיבן שטרסבורג שחקן וושינגטון נשיונאלס. Amy sancetta, AP
הגיע הזמן לפרוץ, ילד. שטרסבורג/AP, Amy sancetta

מאזן בעונה שעברה: 80:81

מאמן: דייבי ג'ונסון (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: אדווין ג'קסון (מגיש), ג'יו גונזאלס (מגיש), בראד לידג' (מגיש)

עזבו: טום מילון (מגיש), בראד פיקוק (מגיש), דרק נוריס (תופס)- כולם בעסקת ג'יו גונזאלס. ליינס ניקס (אאוטפילדר), אלכס קורה (אינפילדר), ליבאן הרננדז (מגיש)

הנאשיונלס היו אחת הקבוצות המסקרנות בליגה לפני העונה הקודמת, לאחר שהנחיתו את איש המיליונים ג'ייסון וורת'. אלא שלצערם של כולם בבירה, האאוטפילדר התקשה להתאקלם וסיפק עונה חלשה. גם חילופי המאמנים לא נתנו יציבות ובכל זאת, למרות כל הצרות, וושינגטון סיימה כמעט במאזן חצוי, השני הכי טוב שלה מאז המעבר לבירה. העונה, בקבוצה מצפים לשיפור נוסף במטרה להתקרב לפלייאוף. גם הפגרה הזו לא הייתה רוויה בשקט, עם סיפור חטיפתו וחילוצו הנועז בונצואלה של התופס ווילסון ראמוס.

הנאשיונלס עשו עוד עסקה מעניינת בפגרה הנוכחית והביאו מאוקלנד את המגיש המצוין ג'יו גונזאלס, שיהיה שני ברוטציה אחרי השחקן ממנו מצפים להפוך לפנים של המועדון, סטיבן שטרסבורג. המגיש הצעיר ממשיך את שיקומו מניתוח הטומי ג'ון שעבר וינסה להחזיר את ההשקעה ולעמוד בציפיות ממנו ומאמנו ג'ונסון כבר הודיע כי הוא יהיה זה שיגיש במשחק פתיחת העונה של הקבוצה. בהמשך הרוטציה אפשר למצוא מגיש צעיר נוסף בדמות ג'ורדן צימרמן, את אדווין ג'קסון, שמגיע כאלוף מסנט לואיס ואת צ'ין מינג וונג המנוסה. הקלוזר ימשיך להיות דרו סטורן והוא יזכה לגיבוי מסקרן בדמות בראד לידג', שיודע דבר או שניים על שמירות.

בליינאפ, נוכל למצוא מלבד וורת' גם את מייק מורס וריאן צימרמן וכל זה עוד לפני שהזכרנו את ברייס הארפר. הילד רק בן 19 וחצי, אבל הבחירה הראשונה של דראפט 2010 צפוי לזכות במהלך העונה להופעות ראשונות בליגה. אומנם במהלך אימוני האביב הוא נשלח לפתוח את העונה בקבוצת הטריפל איי של וושינגטון, במטרה לשמור על הזכויות לחוזהו גם בעונה הבאה, אבל סביר להניח שמתישהו, כבר במהלך העונה הנוכחית, הארפר יזכה לצ'אנס ראשון בליגה של הגדולים ואולי כבר אז נזכה לראות את תחילתן של חילופי המשמרות שבוושינגטון כל כך מייחלים להם ויכללו את הארפר לצד שטרסבורג כמובילי הקבוצה.

תחזית: הנאשיונלס יהיו טובים מאוד בסופו של התהליך שעובר עליהם, אבל זה עדיין לא שם. עונה חיובית עם 82-83 ניצחונות בערך ומקום רביעי בבית.

ניו יורק מטס

יוהאן סנטנה שחקן ניו יורק מטס. Kathy Willens, AP
איך הוא יחזור משנת פציעה? סנטנה/AP, Kathy Willens

מאזן בעונה שעברה: 85:77

מאמן: טרי קולינס (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: פרנק פרנסיסקו (מגיש), רוני סדנייו (שורטסטופ), רמון רמירז (מגיש), אנדרס טורס (אאוטפילדר)

עזבו: חוזה רייס (שורטשטופ), ווילי האריס (אינפילדר), ג'ייסון אייזרינגהאוזן (מגיש), פרננדו מרטינז (אאוטפילדר), אנחל פאגאן (אאוטפילדר), רוני פאולינו (תופס), כריס קאפונו (מגיש), ג'ייסון פרידי (אאוטפילדר)

איזו פגרה קשה עברה על המטס, שהתפרקו מהרבה מאוד נשקים חשובים. בראש ובראשונה כמובן, עזיבתו של רייס, שהפך לשחקן חופשי ובחר ביריבה לבית מיאמי. אחרי עונה מצוינת ברמה האישית, רייס ייחסר מאוד להתקפה הרעועה גם כך של המטס. בנוסף, אנחל פאגאן נשלח לסן פרנסיסקו ויחד עם עזיבתם של קרלוס בלטראן והקלוזר פרנסיסקו רודריגז עוד במהלך העונה שעברה, המטס נראים חלשים מאי פעם.

על מי בכל זאת ינסו לבנות בקבוצה הפחות מצליחה של התפוח הגדול? אייק דייויס חביבנו חוזר מפציעה ארוכה וינסה לשחזר את עונת הרוקי הטובה, ג'ייסון ביי הותיק יקווה לתת מספרים ראויים, לדייויד רייט אולי נותר עוד משהו בקנה וג'סטין טרנר ינסה לעשות קפיצת מדרגה נוספת. הבעיה היא שמעבר לזה אין הרבה בניו יורק. ההגשה אומנם נראית לא רע על הנייר בראשות יוהאן סנטנה ומייק פלפרי, אבל זה המקום להזכיר שסנטנה לא שיחק כלל בשנה שעברה ומצבו הבריאותי לא ברור ואילו פלפרי ניצח רק שבעה משחקים ב-33 פתיחות, ככה שקשה לבנות על הרוטציה יותר מדי. המטס ינסו לגרד לעצמם ניצחונות, אבל זה ממש לא נראה מבטיח.

תחזית: לראשונה מאז 2003, המטס אחרונים בבית עם 65-70 ניצחונות.

מיאמי מארלינס

חוזה רייס שחקן מיאמי מרלינס. Marc Serota, GettyImages
המארלינס יוסיפו עומק לבית הזה. רייס/GettyImages, Marc Serota

מאזן בעונה שעברה: 90:72

מאמן: אוזי גיין (עונה ראשונה בקבוצה)

הגיעו: חוזה רייס (שורטסטופ), מארק בהרלי (מגיש), קרלוס זמבראנו (מגיש), הית' בל (קלוזר)

עזבו: בורק בדנהופ (מגיש), חבייאר ואסקז (מגיש), כריס וולסטאד (מגיש)

וואו, וואו ושוב וואו. את מה שהלך במיאמי בחודשים האחרונים קשה להסביר במילים. הקבוצה הכושלת מפלורידה, שמאז האליפות ב-2003 לא חוותה את טעמו של משחק פלייאוף, החליטה להפוך את עורה לחלוטין. אצטדיון חדש, לוגו חדש ובעיקר שם חדש. מהיום, אל תאמרו עוד "פלורידה מרלינס" כי אם "מיאמי מרלינס". ואם הכל חדש, הרי שצריך גם קבוצה חדשה. במיאמי כנראה התקנאו בתשומת הלב שמקבלת קבוצת הכדורסל של העיר והחליטו להפציץ בתגובה. בהרלי וזמבראנו הובאו כדי לחזק את הרוטציה, שיחד עם חזרתו של ג'וש ג'ונסון מהפציעה בעונה שעברה ועם הית' בל הפנטסטי בעמדת הקלוזר, תנסה להסתכל בלבן של העיניים אצל הרוטציה של הפיליז.

המרלינס כמעט ולא שיחררו שחקנים ורק התחזקו, כשכמובן הגעתו של חוזה רייס שינתה לחלוטין את תמונת הקבוצה ויחסי הכוחות בבית המזרח. השאלה הגדולה במדינת השמש היא כיצד יגיב לכל הנושא הכוכב הקודם של הקבוצה הנלי רמירז. בהתחשב בעובדה שהוא גם ככה לא ממש בחור עם מוח מסודר ושכעת לא רק שמעמדו ככוכב נדחק בשל התותחים שהגיעו לסייע, אלא שרייס גם יושב בדיוק על הבלטה שלו במגרש, עמדת השורטסטופ. תחילה רמירז אמר שהוא יעבור לבסיס השלישי, אחר כך הוא שינה את דעתו ודרש טרייד ולבסוף, לפחות זמנית, שוב הושג שלום בית והנלי ישחק בבסיס השלישי. כאמור, הרוגע בחזית הזו הוא רק זמני והמרלינס יקוו שהוא לא יישבר ברגע לא מתאים מבחינתם.

מי שיצטרך לדאוג לשמירה על השקט ולהשאיר את כולם מרוצים הוא המנג'ר הצבעוני אוזי גיין. הונצולאני, שסיים שמונה עונות כולל אליפות אחת כמנג'ר שיקגו וויט סוקס, חוזר לקבוצה אותה הוביל כמאמן לאותה אליפות ב-2003. בכלל, במיאמי זוכרים היטב שב-19 שנות קיומה, הקבוצה הגיעה פעמיים בלבד לפלייאוף, אבל משתי הפעמים היא גם יצאה עם טבעת על האצבע והם יקוו לעשות זאת שוב.

תחזית: 90-95 ניצחונות, מקום שני בבית וכרטיס ווילד קארד.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully