וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: כך בועטים בדלי

23.3.2012 / 18:39

כנראה שליפו אין אופי מספיק חזק כדי לעלות ליגה. כפיר דר מזכיר לכולם מה הוא שווה והמבחן של מגדל העמק רק מתחיל

התוצאה: הפועל קרית אונו – הפועל אזור 8:0

בשנתיים האחרונות הפכה הפועל קרית אונו למועמדת טבעית לעלות ליגה והיא נלחמה בשיניים כדי לעשות את זה. השנה, לא רק שזה לא קרה, הקבוצה מבקעת אונו החלה את העונה עם מאבקי תחתית קשים, אבל למרבה המזל היא הצליחה להתאושש יפה מאוד לאחר חילופי מאמנים שבוצעו וכניסתו של עוזי שמש לתפקיד. אלא שנדמה שמשהו עדיין לא ממש מסתדר בעונה הזו עבור קרית אונו, שרק רוצה לראות את השנה הזו נגמרת. נכון שהפועל אזור היא רמה אחת מעל כל המחוז, אבל אין שום סיבה שקרית אונו תתבזה באופן הזה ותספוג שמונה שערים. רק לפני שבועיים הקריה עוד קרצה לכיוון החלק העליון של הטבלה, אבל כעת היא פשוט מתמקדת בספירת הדקות עד לסיום. ואם מישהו שם צריך עזרה: נותרו לה בדיוק עוד 360 דקות לשחק.

המאכזבת: מכבי קביליו יפו

אף אחד לא ממש נתן צ'אנס ליפואים לפני כמה שבועות, כשבמחזור ה-18 הם עוד היו ממוקמים במקום השביעי עם פער של 11 נקודות מהפסגה, וחלום העלייה לליגה הלאומית נראה היה בלתי אפשרי. אלא שבשבועות האחרונים יפו החלה לשחק כדורגל טוב, השיגה תוצאות משביעות רצון וטיפסה עד למצב שבו היא הייתה רחוקה ערב המחזור נקודה בלבד מהפועל קטמון הראשונה. אלא שלמשחק העונה שלה, המשחק שאולי יכריע אם היא תהיה מסוגלת לרוץ עד הסוף או לא, מול מכבי יבנה, היא פשוט לא הופיעה. היבנאים שנמצאים בסוג של משבר זכו לשער ניצחון של אורי קרגולה בדקה ה-90 ואולי סגרו סופית את התקוות האחרונות של יפו להדהים את כולם עם קאמבק הירואי. יפו היא דווקא מקבוצות החוץ הטובות בליגה (הפסידה רק במשחק אחד), אבל נדמה שברגע האמת הרגליים שם רועדות.

הכוכב: כפיר דר (הפועל אסי גלבוע)

תשאלו כל מאמן, והוא יגיד לכם עד כמה קשה לשמור לשחקנים על מתח כשהם צועדים בפער כל כך גדול בראשות הטבלה. אסי גלבוע כבר מזמן יודעת שרק דרמה ספורטיבית יוצאת דופן תמנע ממנה לחגוג בעוד שבוע, שבועיים או שלושה את ההעפלה לליגה הלאומית, ולכן איבוד הנקודות שחוותה בשבועות האחרונים אסי גלבוע מובן. אחרי ה-1:1 מול הפועל דליית אל כרמל בשבוע שעבר, אסי גלבוע הזכירה לכולם, וגם לעצמה, עד כמה היא קבוצה חזקה. מכבי דליית אל כרמל הובילה מולה בדקה ה-73, אבל כפיר דר הפך עם שני שערים תוך ארבע דקות החל מהדקה ה-80 וקירב את אסי למטרה. דר, שגדל בהפועל תל אביב והגיע לאסי גלבוע בקיץ שעבר אחרי שלא הצליח למצוא את עצמו בליגת העל, יכול כבר להתחיל לפנטז על הלאומית.

ההפתעה: צעירי ביר אלמכסור מפסידה

אחרי שבשבוע שעבר הם סיימו בתיקו מול איחוד בני מג'דל כרום, צעירי ביר אלמכסור ספגו מכה נוספת בגלגלים במאבק שנראה היה כבר סגור ואולי נפתח מחדש. עם יתרון של עשר נקודות בצמרת, ביר מכסור התייצבה למשחק ביתי מול בית"ר חיפה, שכמעט בוודאות הבטיחה כבר עונה נוספת בליגה, ובמונחים שכולנו מכירים, השחקנים כבר מתחילים להרגיש את טיפות המים בים, ובכל זאת החיפאים הצליחו להדהים עם ניצחון 1:2 שמשאיר למג'דל כרום תקוות לבצע מהפך. צעירי ביר אלמכסור הפסידו עד היום פעם אחת בלבד, ועם 19 ניצחונות מ-23 משחקים זה כבר היה נראה גמור. בשבוע הבא מחכה להם עוד יריבת תחתית, בית"ר נהריה, ואם מכסור לא תחזור עם שלוש הנקודות, בהחלט אפשר יהיה להתחיל לדמיין הפיכה.

האירוע: משחק העונה בליגה ג'

לבית"ר גבעת זאב הייתה תקווה אחרונה לשוב ולצמק את הפער מעירוני מודיעין במחוז מרכז של ליגה ג'. עם פער של שבע נקודות בטבלה לזכותה של מודיעין, נפגשו השתיים למשחק העונה הגדול של המחוז. שתי הקבוצות כבר חצו את רף 100 שערי הזכות, אבל ידעו שפה לא יהיו תבוסות, אלא משחק טקטי שבו זו שתרצה יותר ותעשה פחות טעויות, תחזור עם הנקודות. עזריאל פרידמן כבש את שער היתרון היקר לזכות גבעת זאב חצי שעה מהפתיחה, אבל נועם מזרחי איזן בדקה ה-57. השער הכל כך חשוב של מזרחי השאיר את הסטטוס קוו בצמרת הטבלה, ומכאן נדמה ששום דבר כבר לא יעצור את מודיעין לחגוג בסוף העונה עלייה לליגה ב'.

המאמן: רפי בוסקילה (הפועל מגדל העמק)

עדיין בסימן צמרת, אחד המאמנים הבולטים השנה בליגות הנמוכות הוא רפי בוסקילה, שנאבק ראש בראש עם הפועל בית שאן על העלייה לליגה א'. מגדל העמק ובוסקילה הפסידו העונה רק פעם אחת, וקבוצתו ספגה 13 שערים בלבד ב-23 משחקים. מגדל העמק ניצחה היום 0:2 את הפועל עוספיה בחוץ, ובמקביל בית שאן השיגה ניצחון גם היא על רמות מנשה מגידו, ומכאן מתחיל המבחן האמיתי של בוסקילה: לשמור על השקט. הקבוצה שלו אמנם לא מככבת, אבל היא מאוד תכליתית, ויש לה שלושה ניצחונות רצופים, גם אם בשניים מהם היא הצליחה לכבוש שער אחד בלבד. עכשיו נראה באמת עד כמה יש לה אופי להמשיך עד הסוף.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

בית"ר כפר סבא עלתה זמנית לראשות הטבלה

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully