וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AL מרכז: מעבירים להילוך גבוה

יובל קליין

28.3.2012 / 11:54

דטרויט חולמת, לקליבלנד יש סיכוי, הרויאלס משתפרים, שיקגו תחכה לדרק רוז והטווינס לא פקטור. יובל קליין מתכונן

אחרי הרבה מאוד שנים, מגיש זכה בתואר ה-MVP של הליגה בעונה שעברה. על החתום: ג'סטין ורלאנדר הפנטסטי מדטרויט, שינסה להוביל את הטייגרס צעד נוסף, אל הטבעת הנחשקת. קליבלנד תהיה שם כדי לנצל כל טעות, קנזס סיטי בונה קבוצה נחמדה, שיקגו וויט סוקס לא בעניינים ומינסוטה מתרסקת.

דטרויט טייגרס

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. paul sancya, AP
בדרך לאליפות? ורלאנדר/AP, paul sancya

מאזן בעונה שעברה: 67:95, הפסד בגמר האמריקן ליג לטקסס ריינג'רס 4:2.

מאמן: ג'ים לילנד (עונה שביעית בקבוצה)

הגיעו: פרינס פילדר (בסיס ראשון), אוקטביו דוטל (מגיש), קולין ביילסטר (מגיש)

עזבו: ווילי ריימס (בסיס שני), קרלוס גיין (שורטסטופ), ווילסון בטמיט (בסיס שלישי/DH), מגליו אורדונייז (אאוטפילדר), בראד פני (מגיש)

החורף התחיל רע עבור דטרויט, כשנודע כי ויקטור מרטינז קרע את הרצועה. במקום לבכות, החליטו בעיר המכוניות לפתוח את הארנק והפתיעו את כולם, עם צירופו של פרינס פילדר, שזכה לחוזה של 214 מיליון דולר. להזכירכם, לטייגרס היה כבר תותח רציני בבסיס הראשון, מיגל קבררה, אבל הוא יעבור לבסיס השלישי, מה שיאפשר לטייגרס להציב ליינאפ מפלצתי, אבל גם יגרום לאינפילד הגנתי חלש במיוחד, עם שני שחקנים איטיים בפינות.

את האינפילד ישלימו האולסטאר ג'וני פרלטה בשורטסטופ וריאן רבורן בבסיס השני. המהירות תגיע מכיוונו של האאוטפילדר אוסטין ג'קסון, שאחרי עונת רוקי יפה חווה ירידה במספרים בשנה שעברה. עוד נוכל למצוא בליינאפ את דלמון יאנג כ-DH ואת התופס אלכס אבילה, שהפך להיות אולסטאר בשנה שעברה.

חברו הטוב של אבילה, ג'סטין ורלאנדר, חוזר אחרי עונה יוצאת מן הכלל, שהביאה לו את תואר הסיי יאנג, כמו גם את ה-MVP, הנדיר עבור מגישים. הוא הוביל את האמריקן ליג בניצחונות, ERA וסטרייקאאוטים. יחד עם ורלאנדר, לא רק הליינאפ של הטייגרס מפחיד, אלא גם הרוטציה. חוץ מהאס, יגישו גם מקס שרצר המוכשר, ריק פורסלו שינסה לשחזר את עונת הרוקי שלו ודאג פיסטר, שהגיע בטרייד מאוחר בשנה שעברה ושידרג משמעותית את הקבוצה. חוזה ולורדה יקווה להמשיך ולרקוד כמו שעשה בשנה שעברה, בה לא איבד אף אחת מ-49 השמירות שלו. עוד בבולפן: חואקין בנואה, שזכור לנו מתקרית הפלסטר בפלייאוף מול היאנקיז ואוקטביו דוטל הותיק, שהגיע מהאלופה סנט לואיס.

תחזית: אי אפשר שלא לאהוב את הטייגרס השנה. הם הביאו בדיוק את מה שהפריד ביניהם לבין הוורלד סירייס בשנה שעברה. מקום ראשון עם 63:99 ופייבוריטים רציניים לוורלד סירייס.

מאזן בעונה שעברה: 82:80

מאמן: מני אקטה (עונה שלישית בקבוצה)

הגיעו: קווין סלואי (מגיש), דן ווילר (מגיש), קייסי קוצ'מן (בסיס ראשון), דרק לואו (מגיש)

עזבו: ג'ים ת'ומה (בסיס ראשון), קוסקיי פוקודומה (אאוטפילדר)

את הסיפור ההזוי של הפגרה סיפקה קליבלנד, שם התגלה כי המגיש פאוסטו קרמונה, הוא בעצם לא פאוסטו קרמונה והוא גם לא בן 28 כמו שחשבנו. המגיש הפותח של השבט הוא למעשה רוברטו הרננדז, הוא בן 31 וכרגע לא ברור מצבו, שכן הוא עומד תחת האשמות פדרליות נגדו בגין גניבת זהות.

למרות זאת למאמן האינדיאנס מני אטקה, יש עדיין רוטציה סבירה, עם מגישים מנוסים כמו דרק לואו, שהגיע אחרי מספר שנים באטלנטה וג'סטין מאסטרסון, שנתן עונה נהדרת והצדיק את ההימור של הקבוצה עליו בשנים האחרונות. בנוסף, יש לקליבלנד את קווין סלווי שהגיע ממינסוטה ואת אובלדו חימנז, שכזכור פתח את עונת 2010 כמו חיה ומאז נמצא רק בירידה.

אם חימנז ימצא חזרה את הזון, לאינדיאנס יש כלים לעשות רעש, שכן הליינאפ שלהם גם מוכשר והוא מציג את השורטסטופ המלהיב אסדרובל קבררה, שימשיך לעשות מהלכי הגנה שיסגרו את היום בספורטסנטר. יחד איתו במרכז הליינאפ, נמצאים התופס הצעיר קרלוס סנטנה ושחקן הבסיס השני, המתבולל ג'ייסון קיפניס.

מי שממשיך עם המזל רע ולא יפתח את העונה הוא גריידי סייזמור. נדמה שאין עונה בה האאוטפילדר לא מפסיד מספר רב של משחקים וגם העונה הסיפור חוזר. חבל שאחד הפוטצניאלים הגדולים של הליגה נאלץ להפסיד 276 משחקים בשלוש השנים האחרונות. עוד באאוטפילד נראה את הקוריאני סין סו צ'ו שחוזר מפציעה ואת מייקל ברנטלי.

תחזית: בסך הכל, אנחנו צפויים לראות עונה טובה מקליבלנד. זה לא יספיק לפלייאוף, אבל בהחלט למאזן חיובי. מקום שני ואולי איכשהו השתחלות לווילד קארד השני. 76:86.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קנזס סיטי רויאלס

מייק מוסטאקס שחקן קנזס סיטי רויאלס. Mark Terrill, AP
השיפור בקנזס סיטי אמור לעבור דרכו. מוסטאקס/AP, Mark Terrill

מאזן בעונה שעברה: 91:71

מאמן: נד יוסט (עונה שלישית בקבוצה)

הגיעו: ג'ונתן ברוקסטון (מגיש), יונייסקי בטנקורט (שורטסטופ), קווין קוזמנהוף (בסיס שלישי), ג'ונתן סאנצ'ז (מגיש), הומברטו קינטרו (תופס)

עזבו: ימאיקו נבארו (שורטסטופ), מלקי קבררה (אאוטפילדר), ג'ף פרנסיס (מגיש)

הרויאלס רשמו עונה חיובית אחת ב-17 השנים האחרונות וכנראה שזה הולך להשתנות השנה. מי שאמורים לחולל את השינוי המיוחל הם אריק הוסמר, מייק מוסטאקס, ג'וני ג'יאווטלה וסלבדור פרז. אם השמות האלה לא אומרים לכם יותר מדי, זה בסדר, יש לכם עוד זמן ללמוד אותם, אבל לא הרבה זמן, כי החבורה הצעירה והמוכשרת הזאת הולכת להוביל את הרויאלס בכיוון הפוך מהשנים האחרונות.

הוסמר יחבוט שלישי ובקנזס סיטי מצפים לעונה אדירה משחקן הבסיס הראשון שלהם. אחריו, בילי באטלר ייתן את התפוקה היציבה שלו כ-DH, ואל השניים יצטרף גם אלכס גורדון, שהופך להיות הכוכב האמיתי של הקבוצה באאוטפילד. מוסטאקס וג'יאווטלה, לצד אלסידס אסקובר, יוצרים אינפילד צעיר במיוחד.

עוד בליינאפ, נמצא ג'ף פרנקור, שינסה למלא את החלל שהשאיר מלקי קבררה, שבעמצו עזב לאחר עונה טובה. תמורת מלקי, הרויאלס קיבלו את המגיש הפותח ג'ונתן סאנצ'ז. הסיפור עם סאנצ'ז לא יהיה כמות החובטים שהוא יוליך, אלא האם בכלל הוא ישרוד את האינינג הראשון. למגיש הימני יש נטייה לאבד את הראש כבר בתחילת המשחק והוא בעיקר צריך לשפר את הפן המנטלי.

מי שינסו לעזור לו לסדר את הראש הם ברוס צ'ן ולוק הוטאבר, לא שניים מהמגישים הטובים במשחק, אבל כן כאלה שעברו לא מעט אינינגים בקריירה ויכולים לזרוק כמה טיפים. המגיש הטוב ברוטציה עשוי להיות בכלל פליפה פאולינו, שרק משתפר משנה לשנה. הקלוזר חואקים סוריה, נפצע במרפק ויחמיץ את העונה, מה שיעביר לג'ונתן ברוקסטון את התפקיד.

תחזית: הצעירים של הרויאלס יסחפו את הקבוצה למקום השלישי והכי חשוב למאזן חיובי. 79:83.

מאזן בעונה שעברה: 83:79

מאמן: רובין ונטורה (עונה ראשונה בקבוצה)

הגיעו: דן ג'ונסון (בסיס ראשון), קוסקיי פוקודומה (אאוטפילדר)

עזבו: סרג'יו סנטוס (מגיש), קרלוס קוונטין (אאוטפילדר), חואן פייר (אאוטפילדר) מארק בהרלי (מגיש), עומאר ויזקל (אינפילדר)

לא סתם היסס רובין ונטורה, כאשר הג'נרל מנג'ר של הסוקס קני וויליאמס, הציע לו את מדרת המאמן. שחקן העבר של הגרביים מעיר הרוחות, הבין שהקבוצה לא בכיוון הנכון, אחרי שהימרה על כל הקופה בשנה שעברה ונכשלה בגדול. מספר רב של שחקנים מרכזיים עזבו בפגרה, חוות המיינור ליג של הקבוצה מדורגת אחרונה בליגה והקבוצה עדיין תקועה עם חוזה ענק לאדם דאן המאכזב.

ה-DH עבר את אחת העונות המביכות בהיסטוריה של המשחק וסיים עם 15.9 אחוזי חבטה בלבד. בסיטואציה מסוימת, אם דאן יחזור למספרים הקודמים שלו בקריירה, פול קונרקו ימשיך לתת את ה-25 הומראנים ומעלה שלו ואלכס ריוס גם יצליח לתרום משהו חיובי, המצב של שיקגו עוד יתברר כלא כל כך נורא.

שיקגו תמשיך להציג את השחקן השנוא ביותר בליגה אחרי אלכס רודריגז, התופס אי. ג'יי פריזינסקי, כמו גם את ברט מורל וגורדון בקהאם, שימשיכו לשקוע לבינוניות. לפחות ברוטציה יש כמה שמות מעניינים, כמו כריס סייל הצעיר שהוקפץ מהבולפן וג'ייק פיבי, שינסה להישאר כשיר ולהגיש יותר מ-120 אינינגים (משהו שהוא לא עשה עדיין מאז שהגיע לקבוצה). אם ג'ווין פלויד או ג'ון דנקס, שמספר קבוצות התעניינו בשירותיהם בפגרה, יתנו מספרים טובים, שיקגו תוכל להעביר אותם תמורת כמה פרוספקטים.

תחזית: הדבר הכי טוב שיקרה לוויט סוקס, זה אליפות של הבולס, מה שיגרום לעיר להתרכז בדרק רוז ופחות בכשלונות שלהם. מקום רביעי, 90:72.

מינסוטה טווינס

ג'ו מאוור שחקן מינסוטה טווינס. Ben Margot, AP
אתה מתכוון לחזור מתישהו? מאוור/AP, Ben Margot

מאזן בעונה שעברה: 99:63

מאמן: רון גרדנהייר (עונה 11 בקבוצה)

הגיעו: ג'ייסון מרקיס (מגיש), ג'וש ווילנגהאם (אאוטפילדר), ג'יי. אר. טאוולס (תופס), ג'יימי קרול (אינפילדר), ריאן דומיט (תופס)

עזבו: קווין סלואי (מגיש), מייקל קדאייר (אאוטפילדר), ג'ייסון קובל (אאוטפילדר), ג'ו ניית'ן (קלוזר)

מכל 30 קבוצות הליגה, מינסוטה היא הקשה מכולם לחזות. הקבוצה פותחת את עונת 2012 עם שני הכוכבים שלה, ג'ו מאוור וג'סטין מורנו כשירים, אבל השאלה היא עד כמה הם יצליחו לשחזר את הצלחת העבר או עד כמה הם באמת כשירים. כל מדינת מינסוטה עומדת מאחורי מאוור ומתפללת שיחזור לכושר שהביא לו את ה-MVP ושהביא את הקבוצה לפלייאוף ואכן, הסטטיסטיקנים חוזים שהתופס יחזור לעצמו.

בלי מאוור, קשה לראות איך הטווינס יכולים לעשות קולות של מלחמה. בשנה שעברה הם רשמו סטטיסטיקות התקפיות חלשות וסיימו במקום הלפני אחרון במספר הריצות ובמקום האחרון בהומראנים. בטארגט פילד העדיפו לקחת את הפגרה באיזי ונתנו לשלושה שחקנים פותחים לעזוב. בתמורה, מינסוטה החתימה שחקנים בינוניים כמו האאוטפילדר ג'וש ווילינגהאם והשורטסטופ ג'יימי קרול. ליד קארול ישחק דני ולנסיה המוכשר בבסיס השלישי ואילו אלכסיי קסייה יאייש את הבסיס השני.

באאוטפילד נמצא את דנארד ספאן ובן ריבר הזריזים, כשהאחרון הוא כרגע הפרוספקט מספר 1 של המועדון ואחת הסיבות בגינן הקבוצה שיחררה את דלמון יאנג בשנה שעברה. למרבה הצער של אוהדי הטווינס, גם מבחינת ההגשה יש בעיות, מכיוון שארבעת המגישים הפותחים רשמו ERA גבוה יותר מ-4.00 וזה כולל את מי שאמור להיות האס, פרנסיסקו ליריאנו. ג'ייסון מרקי וניק בלקברון ינסו לעשות כמה שפחות טעויות, ועם קרל פבאנו לעולם אי אפשר לדעת מה יוליד יום. מי שכן עשוי להיות נקודה חיובית ברוטציה הוא סקוט בייקר, שהיה סביר בשנה שעברה עד שהמפרק שלו החליט לשפוך מנוע. מאט קאפס יהיה הקלוזר, אחרי שג'ו ניית'ן החליט לעבור לטקסס.

תחזית: העונה תהיה טובה יותר עבור מאוור ומורנו, אבל עדיין יש יותר מדי חורים בקבוצה הזאת. מקום חמישי ואחרון בבית, 93:69.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully