וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NL מערב: לא רוצים לאבד את המומנטום

אריה בנימין

26.3.2012 / 17:30

אריזונה תחפש עוד פלייאוף, סן פרנסיסקו והדודג'רס לא יוותרו, קולורדו וסן דייגו ישתרכו מאחור. אריה בנימין מכין אותנו

אחרי שפתחנו את הסקירה עם בית ה-AL מערב, נישאר גם הפעם באזור האוקייאנוס השקט ונבחן את ה-NL מערב. בשנה שעברה, אריזונה הפתיעה את כולם, כולל את עצמה ועשתה ריצה נהדרת שהסתיימה עם כרטיס לפלייאוף על חשבון האלופה היוצאת, סן פרנסיסקו, שמוכנה לנקמה. לוס אנג'לס דודג'רס, שמקווה שהבלגן בין בני הזוג מקורט כבר מאחוריה, תשמח להפוך את המירוץ למשולש ואילו קולורדו וסן דייגו יגרדו את הקרקעית.

אריזונה דיאמונדבקס

איאן קנדי שחקן אריזונה דיאמונדבקס. Tony Avelar, AP
מה שלא עבד בניו יורק, עבד במדבר. קנדי/AP, Tony Avelar

מאזן בעונה שעברה: 68:94, אלופת הבית. הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף על ידי מילווקי בחמישה משחקים.

מאמן: קירק גיבסון (עונה שלישית בקבוצה)

הגיעו: טרבור קייהיל (מגיש, מאוקלנד), טאשיקי סאיטו (מגיש מחליף, מאטלנטה)

עזבו: זאק דוק (מגיש, ליוסטון), ארמנדו גלארגה (מגיש, לבולטימור), מיכה אווינגס (מגיש מחליף, לסן דייגו)

אלופת הבית הייתה ההפתעה הנעימה של השנה שעברה אם אתם מפיניקס, וסתם הפתעה אם אתם ממקום אחר וטרחתם להעיף מבט על טבלת הנאשיונל ליג מערב. אף אחד לא ציפה לפריצה של שחקניה צעירים של אריזונה ולמען האמת, הם לא היו פורצים אלמלא עונות כה חלשות של סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, סן דייגו וקולורדו, היריבות לבית. אריזונה שיחקה 72 משחקים בסך הכל נגד הקבוצות הנ"ל וניצחה 43 מתוכם.

הדיאמונדבקס נהנו מכמה וכמה שחקנים שהתעלו בעונה שעברה, אבל אם צריך לציין מישהו בולט במיוחד, הרי שזהו איאן קנדי, שרשם 21 ניצחונות מול ארבע הפסדים בלבד ו-ERA של 2.88, וסוף סוף מימש את התקוות הלא ממומשות שתלו בו כששיחק במדי ניו יורק יאנקיז. מגיש פותח נוסף שזכה להצלחה, היה דניאל הדסון, שסיים במאזן של 12:16 ו-3.49 ERA. אריזונה גם הובילה את הליגה בשמירות, הרבה בזכות הפוץ שלה – הלא הוא המגיש ג'יי. ג'יי. פוץ, שהיה אמון על 45 שמירות מתוך ה-58 של הקבוצה.

לאריזונה היה גם צוות חובטים סביר, שרובכם כנראה מעולם לא שמע עליו. התופס מיגל מונטרו היה אולסטאר בעונה שעברה, וגם ג'סטין אפטון וכריס יאנג הפציצו. אריזונה היא קבוצת נדנדה. סוג של הפועל כפר סבא של ליגת הבייסבול. ב-2010 סיימו הדיאמונדבקס במקום האחרון עם 97 הפסדים וכעבור שנה בלבד זינקו למקום הראשון. בגין הישג זה, זכה קירק גיבסון בתואר מנג'ר העונה. אריזונה כבר קפצה מהמקום האחרון לראשון בעבר (בין 98' ל- 99') ופעמיים ירדה מהמקום הראשון לאחרון בתוך שנתיים. למעשה, בתשע מתוך 14 שנות קיומם, הדיאמונדבקס סיימו במקום הראשון או האחרון בבית.

תחזית: נראה שהעונה הנוכחית תסתיים במקומות 1-3. צוות החובטים לא נחלש וצוות המגישים התחזק, עם צירופם של קייהיל וסאיטו. לקייהיל היו כמה עונות טובות בעבר (אך לא העונה האחרונה) ואילו סאיטו לא נוהג לאפשר לחובטים להיכנס הביתה. ה-ERA הגרוע בקריירה שלו היה 2.83 ובעונה שעברה – 2.03. יתכן שזה בגלל עיר לידתו – מיאגי, יפן – כמו מיסטר מיאגי. מצד שני, יריבותיה של אריזונה לא תהיינה חלשות כמו בעונה שעברה וצוות השחקנים הזה ודאי לא שווה 94 נצחונות. לכן הצפי הוא לכ-85 ניצחונות ומאבק על מקום בפלייאוף.

סן פרנסיסקו ג'איינטס

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
מה הוא מכין לנו העונה? לינסקאם/AP, Ben Margot

מאזן בעונה שעברה: 86: 76, מקום שני בבית.

מאמן: ברוס בוצ'י (עונה שישית בקבוצה)

הגיעו: מלקי קבררה (אאוטפילדר, מקנזס סיטי), אנחל פאגאן (אאוטפילדר, מהמטס)

עזבו: קרלוס בלטראן (אאוטפילדר, לסנט לואיס), קודי רוס (אאוטפילדר, לבוסטון), אנדרס טורס (אאוטפילדר, למטס), מיגל טחאדה (שורטסטופ), ג'ונתן סאנצ'ז (מגיש, לקנזס סיטי בעסקת קבררה)

מאז פרישתו של בארי בונדס ב-2007, לא היה מי שיחבוט במספרים משמעותיים עבור סן פרנסיסקו ובאופן עקבי היא בין האחרונות בליגה בריצות וביתר הפרמטרים ההתקפיים. למרות זאת, ב-2010 הבליח התופס הרוקי באסטר פוזי ובעזרת אוברי האף וצוות מגישים מצוין, זכו הג'איינטס באליפות. בעונה שעברה, למרות ההתקפה הגרועה בליגה (בכמות ריצות), נישאה סן פרנסיסקו, עם אותו צוות מגישים מוצלח, אל סף הפלייאוף. האף אומנם שקע לבינוניות וחבט ל-24.6 אחוזים בלבד, אבל בכל זאת הוא הוביל את הקבוצה באחוזי חבטה וגם העונה הוא צפוי לספק מספרים דומים.

מגיש העל טים לינסקאם, זכה בחוזה סולידי של 40 מיליון דולר לשנתיים והמשא ומתן עם חברו מאט קיין, שיהיה שחקן חופשי בתום העונה, עדיין נמשך וצפוי להסתיים בחיוב עם הרבה אפסים. זאת אומרת, שיחד עם הפלופים של בארי זיטו (126 מיליון לשבע שנים, כשנותרו עוד שנתיים לחוזה) ושל האף, לא נותר לסן פרנסיסקו יותר מדי מרחב תמרון כלכלי להבאת חובטים רציניים.

זאת כנראה גם הסיבה שבמפרץ עשו החורף הרבה רעש וצלצולים מחזרתו הצפויה של פוזי מהפציעה הקשה. הוא אומנם חוטב טוב יחסית לתופס, אך הג'איינטס יזדקקו להרבה מאוד כוח אש התקפי אם הם חולמים על עוד טבעת. מלבד פוזי, אין לקבוצה שחקנים בעלי יכולת התקפית מוכחת, להוציא אולי את קונג פו פנדה, פבלו סנדובל, שסובל מתסמונת רן בן שמעון הידועה (השמנה לאחר פרישה ממשחק פעיל). לרוע מזלו, סנדובל עדיין משחק והוא רק בן 24. מלקי קבררה מגיע לאחר עונה של 201 חבטות ו-102 ריצות בקנזס סיטי, נתונים מצוינים, אשר לא בטוח שיוכל להתמיד בהם בסן פרנסיסקו, שם צפוי לו תפקיד מרכזי בקבוצה, שהאצטדיון שלה מטיב עם מגישים.

מלבד לינסקאם וקיין, צוות המגישים כולל גם את ריאן ווגלסונג, מדיסון בומגארנר ואחד הקלוזרים הטובים בענף, בריאן "הזקן" ווילסון.

תחזית: נראה שגם העונה תמשיך סן פרנסיסקו להבנות מצוות המגישים הצעיר והמעולה שלה, שאמור להשתפר עוד יותר עם צבירת עוד שנת ניסיון. אם משהו קטן יתחבר בהתקפה, צפויה עונת פלייאוף של למעלה מ-90 נצחונות. אם לא, 86 כמו בעונה שעברה והתמודדות על מקום בפלייאוף.

לוס אנג'לס דודג'רס

קלייטון קרשאו שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Eric Risberg, AP
הסיי יאנג ינסה להוביל את הדודג'רס לפלייאוף. קרשאו/AP, Eric Risberg

מאזן בעונה שעברה: 82: 79, מקום שלישי בבית.

מאמן: דון מטינגלי (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: אהרון הראנג (מגיש, מסן דייגו), כריס קאפונו (מגיש, מהמטס), אדם קנדי (בסיס שני, מסיאטל)

עזבו: אף אחד ראוי לציון

אחרי שהתפזר העשן, הסתבר שמר פרנק מקורט קיבל את הדודג'רס (לפחות בינתיים) ואילו גברת ג'ני מקורט תקבל כסף (131 מליון דולר, חמישה יותר מבארי זיטו). משמעות הדבר היא שבסיומו של מאבק הגירושין המכוער הזה, אם מקורט לא ימצא מימון אחר הוא ייאלץ למכור את הקבוצה וזה מה שאכן הולך לקרות ככל הנראה, מה שמשמח את האוהדים. הדודג'רס, אחד המועדונים המפוארים והמעוטרים בבייסבול, קפא על שמריו בשנים האחרונות בעקבות המאבק בין בני הזוג וכעת סופסוף רואים את האור בקצה המנהרה. אגב, למקרה שתהיתם, למרות חוסר השביעות מבני הזוג, אף אחד מאוהדי הדודג'רס לא אירגן מחאה נגדם, חיכה להם בשדה התעופה או דאג להפגנות מחוץ לביתם היוקרתי שבהולמבי הילס. רק למקרה שתהיתם.

על אף ההסדר המבורך, הגאולה עוד רחוקה. הדודג'רס, שלפני כמה שנים היו אחת הקבוצות המבטיחות בליגה, קפאו על שמריהם ולא ביצוע עיסקאות משמעותיות. בתקופת הקיפאון נרשמה הידרדרות של כמה מהשחקנים שנחשבו בעבר לאולסטארים בטוחים, כדוגמת אנדרה אית'ייר וג'יימס לוני.

אז איך הדודג'רס בכל זאת סיימו עם מאזן כל כך טוב בעונה שעברה? היה להם את מאט קאמפ, שהחזיק ב-10 WAR (Wins Above Replacement), הנתון הטוב בליגה. נתון זה נועד לבחון את כמות הניצחונות ששחקן מסוים הוסיף לקבוצתו לעומת שחקן ממוצע. 8 ומעלה הוא נתון של MVP. 10 הוא כבר נתון מסדר הגודל של סמי סוסה ובארי בונדס. למגיש של הדודג'רס קלייטון קרשאו, גם כן היה WAR בשמיים, עם 7. הוא הוביל את הליגה בניצחונות, ERA ופסילות חובטים וקטף את הסיי יאנג. חיבור המספרים של קאמפ וקרשאו אומר שבלדעיהם, לדודג'רס יש 17 הפסדים נוספים. עונה שונה לגמרי עם קרוב ל-100 הפסדים.

תחזית: נראה שלא צפוי שינוי משמעותי העונה. קשה להאמין שקאמפ וקרשאו יוכלו לשמר על היכולת, אפילו שקאמפ הבטיח להיות שחקן ה-50/50 הראשון בהיסטוריה (50 הומראנים ו-50 בסיסים גנובים). מנגד, אם לוני, אית'ייר והמגישים הירוקי קורודה, צא'ד בילינגסלי והמצטרף החדש אהרון הארנג יממשו את הפוטנציאל, הדודג'רס יוכלו להיאבק על המקום הראשון.

מאזן בעונה שעברה: 73: 89, מקום רביעי בבית.

מאמן: ג'ים טרייסי (עונה רביעית בקבוצה)

הגיעו: מייקל קדאייר (בסיס ראשון, ממינסוטה), מרקו סקוטרו (שורטסטופ, מבוסטון), ג'יימי מוייר (מגיש)

עזבו: יוסטון סטריט (קלוזר, לסן דייגו)

הרוקיס, כמו יתר הקבוצות בבית מלבד אריזונה, הורידו הילוך ב-2011. קרלוס "קארגו" גונזאלס האימתני, הסתפק בשנה ממוצעת וטרוי "טולו" טולוויצקי, אחד השורטסטופים הטובים בליגה, נח מהמאמץ שהשקיע בהשגת חוזה העתק (120 מיליון דולר לשש שנים) ערב העונה החולפת ונתן גם הוא עונה בינונית. טוד הלטון בן ה-37 היה יציב, אך המספרים שלו מתגמדים לעומת אלו שהיו לו לפני עשור, לצד בונדס וסוסה. שחקן ותיק נוסף, שנתן את התרומה המצופה ממנו כמחליף, היה ג'ייסון ג'יאמבי ודווקא האאוטפילדר הצעיר דקסטר פאולר, שכולם חיכו לפריצה שלו, נסוג לאחור.

המגישים של קולורדו שבו והצדיקו את המוניטין של קורס פילד כגן עדן לחובטים, אלא שבדיקה מדוקדקת יותר מלמדת שהבעיה היא דווקא במגישים עצמם, שהיו גרועים באותה מידה גם מחוץ לדנבר. במהלך העונה, העבירו הרוקיס לקליבלנד את המגיש אובלדו חימנז, שנתן את אחת מפתיחות העונה המרשימות אי פעם ב-2010 ורבים צפו לו גדולות ונצורות, תמורת ארבעה פרוספקטים. המהלך הזה, בו נחסך שכרו השנתי של חימנז (17.5 מיליון לשנה), נתן את האות ל"ריענון", שהסתיים נכון לעכשיו במקום הלפני אחרון בבית.

המגיש היחיד שהראה ניצוצות היה ג'וליס צ'אקין ומלבדו הרוקיס מתחילים מחדש בכל הקשור להגשה. אחד המגישים החדשים הוא לא אחר מג'יימי מוייר בן ה-49, שהקריירה שלו החלה ב-1986, שבע שנים לפני שנוסדו הרוקיס. לאור תוצאות אימוני האביב, נראה שמקומו של מוייר ברוטציה הפותחת מובטח. הקלוזר הוא רפאל בטנקורט, שמעולם לא היה מוצלח בתפקיד זה. החדשות הטובות הן שלא סביר שיהיו לו אפשרויות רבות לשמור משחקים.

תחזית: הרוקיס מעולם לא זכו באליפות הבית וגם העונה הם לא ישברו את הרצף. ייתכן שההתקפה תיתן עונה טובה, קרוב לודאי שהשחקנים החדשים ישפרו את המספרים ההתקפיים שלהם, אך צוות המגישים יגרום לכך שהרוקיס יפספסו את הפלייאוף גם השנה.

סן דייגו פאדרס

וויל ונייבל שחקן סן דייגו פאדרס. Charles Krupa, AP
הפאדרס בדרך לעוד עונה קשה. וויל ונייבל/AP, Charles Krupa

מאזן בעונה שעברה: 91:71, מקום חמישי בבית.

מאמן: באד בלאק (עונה שישית בקבוצה)

הגיעו: יונדר אלונסו (בסיס ראשון, מסינסינטי), יוסטון סטריט (קלוזר, מקולורדו), מיכה אווינגס (מגיש מחליף, מאריזונה),

עזבו: אהרון הראנג (מגיש, לדודג'רס), מאט לאטוס (מגיש, לסינסינטי), הית' בל (קלוזר, למיאמי)

סן דייגו היא קבוצה דומה מאוד לאריזונה. לפעמים בצמרת, לרוב בתחתית ואף פעם לא מעוררת ענין רב מדי מחוץ לסן דייגו. הדבר המעניין ביותר שהיה שם בחורף היה... בעצם, לא היה שם שום דבר מעניין בחורף האחרון.

העונה שעברה הייתה עונת בנייה מחדש, בעקבות עזיבתו של הכוכב הגדול אדריאן גונזאלס, שהלך לבוסטון. נראה שהעונה יתחיל פרק ב' של אותה תקופה, במיוחד לאור הטיילת הגדולה שהייתה בפגרה. אחד המוטיבים המרכזיים של הפאדרס הוא האצטדיון המרווח פטקו פארק, האהוב על מגישים רבים. קשה לחבוט שם להומראנים וזו ככל הנראה הסיבה שצוות המגישים הפותח של הפאדרס סיים עם ERA קטן מ-4.00.

מצב החובטים של הפאדרס הוא הפוך וקשה לקבל חבטה לרפואה. את הקבוצה הוביל בהומראנים בעונה שעברה ריאן לודוויק (שכבר איננו בקבוצה) עם 11 בלבד. הפאדרס סיימו אחרונים בליגה בהומראנים ובאחוזי חבטה, עם 23.9 ולפני אחרונים בכמות הריצות. המצב לא ישתפר השנה ואף יעשה גרוע יותר.

הפאדרס ויתרו על הקלוזר האולסטאר שלהם הית' בל, שחתם כשחקן חופשי במיאמי עתירת המזומנים, מי שיחליף אותו הוא יוסטון סטריט, בהחלט ירידה ברמה. את המגיש המוביל שלהם מאט לאטוס, שרבים צפו לו גדולות, הם העבירו בטרייד לסינסינטי, תמורת שחקן הבסיס הראשון, הקובני יונדר אלונסו. גם הסט אפ המצוין מייק אדאמס עזב ודומה שגם הבולפן, אחת מנקודות האור היחידות של הקבוצה בשנים האחרונות, נחלש.

תחזית: קשה להאמין שסן דייגו תהיה גרועה יותר מבעונה שעברה, אבל היא ודאי לא תהיה טובה יותר. המקום החמישי רשום על שמה.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully