וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AL מערב: כולם רוצים לשנות את העבר

אמיר ציפורי

24.3.2012 / 11:00

אמיר ציפורי פותח את הסקירה לקראת עונת הבייסבול עם טקסס החזקה, לוס אנג'לס המתחדשת ואוקלנד וסיאטל, שינסו להפריע

בשעה טובה, עונת הבייסבול יוצאת לדרך בעוד פחות משבועיים וכמו בכל שנה, וואלה! ספורט מגישה לכם את סקירת פתיחת העונה של ששת הבתים בליגה. בכל יומיים תעלה אחת מהכתבות עד להגשת הפתיחה של העונה, ב-4 לאפריל, במשחק בין מיאמי מארלינס לסנט לואיס קרדינלס. נפתח את הפרויקט עם בית ה-AL מערב, ששלח בשנתיים האחרונות את נציגת החטיבה לוורלד סירייס, טקסס ריינג'רס, שהפסידה בשני המקרים. השנה, לריינג'רס צפויה תחרות קשה על הבכורה בבית מצד לוס אנג'לס איינג'לס, שהנחיתה את אלברט פוחולס. סיאטל מארינרס ואוקלנד אתלטיקס יתעסקו בעיקר בבנייה קדימה ויפתחו את העונה מעשית כבר ברביעי וחמישי הקרובים, עם צמד משחקים ביניהם, שיתקיימו ביפן. יוצאים לדרך.

טקסס ריינג'רס

יו דרוויש שחקן טקסס ריינג'רס. lm otero, AP
האם הוא יצליח במקום בו נפלו המגישים היפנים בעבר? דרוויש/AP, lm otero

מאזן בעונה שעברה: 66:96. הפסידו בוורלד סירייס, שנה שנייה ברציפות.

מאמן: רון וושינגטון (עונה שישית בקבוצה)

הגיעו: יו דרוויש (מגיש), ג'ו ניית'ן (קלוזר)

עזבו: סי. ג'יי. ווילסון (מגיש), דארן אוליבר (מגיש), אנדי צ'אבז (אאוטפילדר), טיילור טיגרדן (תופס)

הריינג'רס ספגו הפסד שובר לב בוורלד סירייס מול סנט לואיס, אחרי שכבר היו מרחק סטרייק אחד בלבד מזכייה. פעמיים. למרות זאת, מלבד ההחלפה של ווילסון בדרוויש, הקבוצה כולה חוזרת לריצה נוספת אל התואר בתקווה שהפעם, זה יסתיים אחרת.

מגישים יפנים (למרות השם, דרוויש איננו בדואי) בדרך כלל לא זוכים לעדנה במייג'ורס, כולל כאלה שנחשבו כוכבים ביפן (מישהו אמר מטסוזקה?). לגבי דרוויש, התקווה היא שמעבר לסטאף המחשמל שלו, גם מבנה גופו (גבוה וחזק) יעזור לו לעשות את המעבר הקשה בהצלחה. מעבר נוסף יתבצע, כשנפתלי פליז, עד לא מזמן אחד הפרוספקטים הכי נחשבים בליגה, יוסט מתפקיד הקלוזר לעמדת מגיש פותח. ג'ו ניית'ן הדועך, שאמור להחליף את פליז ולסגור משחקים, יצטרך להישאר בריא כדי לא לעורר ספקות באשר למהלך הזה. באופן די מרשים, לריינג'רס יש מספיק זרועות כדי לייצר רוטציה מצוינת (דרק הולנד, מאט הריסון, קולבי לואיס ואלכסיי אוגנדו), גם אם המעבר של פליז לא יצלח.

בניגוד לעבר הלא רחוק, הריינג'רס הגיעו לוורלד סירייס האחרון בזכות איזון בין הגנה להתקפה, שגם השנה תתרכז סביב ג'וש המילטון המצוין, וחברו לאאוטפילד נלסון קרוז. נקודת החולשה העיקרית של הליינאפ היא אולי מיטש מורלנד בבסיס ראשון, אך מייקל יאנג הבלתי נגמר ומייק נאפולי הכוחני, בימים בהם אינו תופס מאחורי הצלחת, ממסכים כמעט לגמרי את הבעיה הזו.

השאלה העיקרית היא איך ישפיעו הנפילות המנטליות במעמד הגדול בשנתיים האחרונות על החוסן של הקבוצה, שעשויה למצוא עצמה, במקרה של עוד היחנקות מפוארת, בתפקיד הבפאלו בילס של הבייסבול.

תחזית: אני מאוד מאמין בקבוצה הזו ובמנטליות שנולאן ריאן הביא לארגון כולו. בתקווה שרון וושינגטון הפנים כמה לקחים מהשנתיים האחרונות ושיו דרוויש אכן יצליח לעבור את הכביש, הריינג'רס לוקחים שוב את הבית והולכים הפעם עד הסוף.

לוס אנג'לס איינג'לס

אלברט פוחולס שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. morry gash, AP
שינה את מאזן הכוחות בבית. פוחולס/AP, morry gash

מאזן בעונה שעברה: 76:86

מאמן: מייק סושה (עונה 13 בקבוצה)

הגיעו: אלברט פוחולס (בסיס ראשון), סי. ג'יי. ווילסון (מגיש), כריס יאנטה (תופס)

עזבו: ג'ואל פיניירו (מגיש), טיילר צ'טווד (מגיש), ג'ף מאתיס (תופס), ראסל ברניאן (בסיס שלישי)

אם מישהו נתן עבודה בפגרה, הרי שאלו היו האיינג'לס. הג'נרל מנג'ר החדש ג'רי דיפוטו, הפשיל מיד שרוולים, החרים את הארנק של בעל הבית ויצא השוקה. הוא חזר עם שניים מהפרסים הכי גדולים של החורף, בדמות החובט הכי טוב בליגה, אחד אלברט פוחולס והמגיש הכי טוב שהיה פנוי, סי. ג'יי. וילסון, שב מ ק ר ה גם היה שייך ליריבה לבית. גם הטרייד על יאנטה, תופס לא רע, שלא עמד בציפיות שהיו ממנו בקולורדו, נראה כמהלך מוצלח.

לאיינג'לס שלושה מגישים פותחים, ג'רד וויבר, דני הארן ו-ווילסון, שיכולים להוביל כל רוטציה במייג'ורס. המגיש הרביעי ארווין סנטנה, יכול לשמש כמספר 2 בכל רוטציה מכובדת אחרת. בקיצור, השנה לא רק לפיליז יש רוטציה מהאגדות. המנג'ר מייק סושה יקווה שהחבר'ה הללו לא ישאירו הרבה עבודה לבולפן, אולי נקודת התורפה העיקרית במערכי הקבוצה.

בהתקפה, אלברט פוחולס הוא חולית חיסול של איש אחד. אמנם המעבר בין הליגות אף פעם לא פשוט, אבל קשה להאמין שפוחולס לא יעשה את שלו במרכז הליינאפ. האיינג'לס יקוו להמשך הפריצה ההתקפית של הווארד קנדריק ומארק טרמבו, ולחזרה מוצלחת של קנדריס מוראלס, האיש והחגיגה על הצלחת. למרות שאיננה עמוסת כוכבים, במידה והאיינג'לס יצליחו לחבר התקפה סבירה סביב פוחולס, הרי שההגשה הפותחת צריכה להוביל אותם חזרה לפלייאוף.

תחזית: מכיוון שהריינג'רס לוקחים את הבית הזה, האיינג'לס נשארים עם המאבק על הווילד קארד, שלמזלם יכלול שתי קבוצות השנה. אם הם יצליחו להיכנס לפלייאוף עם הרוטציה הזאת בריאה, הם יכולים להגיע רחוק.

אוקלנד אתלטיקס

קוקו קריספ שחקן אוקלנד אתלטיקס. Ben Margot, AP
לפחות אותו אנחנו מכירים. קריספ/AP, Ben Margot

מאזן בעונה שעברה: 88:74

מאמן: בוב מלווין (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: יואניס סספדס (אאוטפילדר), ברטולו 'שמנטולו' קולון (מגיש), ג'וני גומס (אאוטפילדר), מני רמירז (DH)

עזבו: טרוור קייהיל (מגיש), ג'יו גונזאלס (מגיש), ג'וש ווילינגהאם (אאוטפילדר), אנדרו ביילי (קלוזר בפוטנציה)

כרגיל אצל בילי בין, המנג'ר של האייז, כשאין כסף – המצב הקבוע הוא בנייה מחדש. חצי מהרוסטר הלך בטריידים כאלה ואחרים וערימה של שחקנים צעירים הגיעו במקומם. בנוסף, יש את ההחתמות הרגילות בכסף קטן של כוכבי עבר מזדקנים (קולון, רמירז), בתקווה שעוד נשאר להם משהו בטנק והריטואל הדו שנתי של פרידה ממגישים צעירים סולידיים (קייהיל וגונזאלס), שנתנו עונה אחת או שתיים טובות.

למרות זאת נרשמה הפעם הפתעה, כשהאייז החתימו בכסף גדול מבחינתם, את אחד מהשחקנים הנחשקים בפגרה, העריק הקובני יואניס סספדס. בהחלט מהלך שאינו 'ביני' אופייני, לשים כסף רב על שחקן, שלפי הדיווחים מהוואנה, הליכה בעיניו היא מילה גסה.

דאלאס בריידן יוביל את הרוטציה, בהתחלה מרשימת הפצועים ומני רמירז יעודד רשימת חובטים אנמיים או אנונימיים (או שניהם) כאלה ואחרים (היי, את קוקו קריספ האיש והדגן, אנחנו דווקא מכירים!), ב-50 המשחקים הראשונים של העונה, אותם מני יראה מהספסל, בשל עונש הרחקה שנגזר עליו לפני שפרש ממשחק פעיל בשנה שעברה. הצלחתי להרים פסקה על הקבוצה הזאת? מגניב, נעבור לתחזית.

תחזית: שקט, בונים.

סיאטל מארינרס

איצ'ירו סוזוקי שחקן סיאטל מארינרס. Jed Jacobsohn, GettyImages
רבים באו, רבים הלכו. איצ'ירו סוזוקי עדיין בסיאטל/GettyImages, Jed Jacobsohn

מאזן בעונה שעברה: 95:67

מאמן: אריק וודג' (עונה שנייה בקבוצה)

הגיעו: חזוס מונטרו (תופס), ג'ורג' שריל (מגיש), ג'ון ג'ייסו (תופס)

עזבו: מייקל פינאדה (מגיש), דויד ארדסמה (קלוזר), ג'וש בארד (תופס)

גם המרינרס בונים, אם כי בצורה קצת יותר מחושבת. הם נפרדו מפינאדה, שנתן עונה ראשונה משוגעת (אם כי נחלש לקראת הסוף), כדי לפתות את היאנקיז לתת את הפרוספקט מספר אחד שלהם, מונטרו. ייתכן כי מונטרו הוא החובט שסיאטל מחפשת כבר כמה שנים בנרות, על מנת להעניק ניצוץ להתקפה הכי גרועה במייג'ורס (320 ריצות פחות מהרדסוקס שסיימו את העונה שעברה במקום הראשון). תופס הוא כנראה לא, אבל לסיאטל זה לא מפריע היות שהוא יכול לשחק כ-DH, ובשביל לתפוס הביאו את ג'ייסו בטרייד.

לסיאטל יש פרוספקטי הגשה בדרך מהמיינורס, אבל העונה יצטרכו להסתמך כנראה על המלך פליקס הרננדז וג'ייסון וארגס הסרוויסבילי. אם מונטרו יצליח להתבטא בעיר האפורה ולסחוף אחריו את דסטין אקלי, עוד פרוספקט עם עונת רוקי לא רעה ואת ג'סטין סמואק, שהראה ניצוצות אבל לא הצליח להישאר עקבי, יש מצב לשיפור מה בהתקפה. יחד עם המגרש הידידותי למגישים, זה יכול להספיק לעוד כמה ניצחונות יותר מאשר בשנה שעברה ולהרגשת התקדמות.

תחזית: יריבו עם אוקלנד על המקום האחרון בבית, אבל סיאטל הם המלך ואוקלנד העני.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully