וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי הרצליה הדיחה את הפועל באר שבע

מערכת וואלה! ספורט

20.3.2012 / 21:56

אחרי 1:1 ב-120 דקות, הדרומיים נכנעו 5:4 בפנדלים. גם מכבי פ"ת, אשדוד, רמה”ש ונצרת עילית ברבע הגמר. צפו בתקצירים

צפו בתקצירי המשחקים

היה שווה להמתין ל-120 דקות בווסרמיל עד שתושג הכרעה במפגש המסקרן בשמינית גמר גביע המדינה בין מכבי הרצליה להפועל באר שבע. הפייבוריטית למשחק, שנאבקת על חייה בליגת העל, נגררה לפנדלים, דיא סבע החטיא, ובסופו של דבר הנציגה מהלאומית ניצחה 4:5 אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

גם מכבי פתח תקוה התקשתה מול נציגה מהליגה הלאומית, הפועל ירושלים. הקבוצה של לופא קדוש הדיחה בשלב הקודם את מכבי תל אביב, והפעם מיררה את החיים למלאבסים, אבל ויקטור מרעי העניק בהארכה את השער היקר שניצח 0:1 והעלה את פתח תקוה לשלב הבא.

מ.ס. אשדוד שרוצה להבטיח לעצמה מקום באירופה, עשתה צעד נוסף לשם אחרי שנפנפה מהדרך שלה את מכבי אום אל פאחם השאפתנית, שהצליחה להוביל, אבל ירדה מנוצחת 3:1. הסינדרלה בית"ר כפר סבא ניסתה לעשות צרות לעירוני ניר רמת השרון, אבל הקבוצה של שייע פייגנבוים ניצחה 0:1. הפועל נצרת עילית היא ללא ספק הסינדרלה של רבע הגמר אחרי שגברה במפגש על טהרת הליגה הלאומית את הפועל רמת גן וניצחה 2:4.

הפועל ירושלים - מכבי פתח תקוה 1:0

אחרי שהדהימה את מכבי תל אביב, הפועל ירושלים קיוותה לעקוץ גם את מכבי פתח תקוה ולהמשיך לחלום על זכייה אפשרית בגביע בדרך לרבע הגמר, אבל נדמה שהמלאבסים הצליחו לשים את הצרות מהליגה בצד, ולהשיג את הכרטיס לרבע הגמר. פתח תקוה פגשה קבוצה במשבר, אחרי ששחקניו של לופא קדוש ספגו חמישה הפסדים ברצף, וגם הערב לא הצליחו לחזור למסלול. שער ניצחון ענק של ויקטור מרעי בהארכה אחרי 0:0 ב-90 דקות סידר לפתח תקוה מקום בין שמונה האחרונות במפעל.

דקה 27 - איציק כהן מסר לאדם מזרחי שבעט כדור לא מדויק, שחלף ליד השער.

דקה 51 - ויקטור מרעי שנכנס כמחליף היה חייב לכבוש ולהעלות את מכבי פתח תקוה ליתרון, אבל הבעיטה שלו מתוך הרחבה נעצרה בקורה.

דקה 108 - גול! התקפה נהדרת של המלאבסים הסתיימה סוף סוף עם שער כשויקטור מרעי, שנכנס כמחליף במקומו של נס זמיר, קיבל מסירה מצוינת מטל מעבי, נותר לבד מול רפי כהן אחרי שאורי פסו לא הגיע לכדור, וסיים עם כדור ברשת. 0:1 למכבי פתח תקוה.

שחקן מכבי פתח תקוה, ויקטור מרעי, מול שחקן הפועל ירושלים, אורי פסו. מגד גוזני
הכובש מול הטועה. מרעי מול אורי פסו/מגד גוזני
אוסקר גררו שחקן הפועל ירושלים מול עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
היו רחוקים מלהרשים כפי שעשו נגד מכבי תל אביב. אוסקר גררו/מגד גוזני
איציק כהן שחקן הפועל ירושלים מתוסכל. מגד גוזני
המשבר נמשך. איציק כהן/מגד גוזני
לירן שטראובר, ויקטור מרעי שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים. מגד גוזני
עכשיו עוברים לחשוב על בית"ר ירושלים. לירן שטראובר עם ויקטור מרעי/מגד גוזני

הפועל באר שבע - מכבי הרצליה 5:4 בפנדלים (1:1 בהארכה)

כנראה שבאמת לגביע יש חוקים אחרים. הפועל באר שבע הצהירה שהיא מתכוננת ברצינות למפעל, אבל נדמה שמכבי הרצליה הייתה רצינית קצת יותר. הנציגה מהליגה הלאומית, שהסיכויים שלה להעפיל לליגת העל העונה הם אפסיים, חולמת לעשות את הדרך עד הסוף, ובסוג של מלחמת התשה היא גררה את באר שבע עד להכרעה מהנקודה הלבנה. הקבוצה מבירת הנגב, שטרודה במצב הבטחוני בשבועות האחרונים ובצרות הכלליות בליגה, פיגרה בדקה ה-108 אחרי שעומרי פרל כבש את שער היתרון של הרצליה. שתי דקות בלבד חלפו ועידו אקסברד איזן בפנדל, שבסופו של דבר שלח את המשחק להכרעה מהנקודה הלבנה.

דקה 46 - פטר גרביץ' הגביה כדור חופשי שמצא את איבן גארידו שנגח, אבל רגב וולק הצליח להציל ולהרחיק לקרן.

דקה 71 - מיכאל קירטיבה הגביה נהדר לידין זריס שנגח, אוהד לויטה הצליח להציל, וברק לביא המשיך, אך השער נכבש בנבדל ונפסל.

דקה 92 - דיא סבע המצוין ניסה להכריע את ההתמודדות עם כדור מרחוק שעבר ליד הקורה.

דקה 108 - גול! מבוכה בהגנת הפועל באר שבע מצאה את עומרי פרל המחליף פנוי, ומקרוב בעט פנימה. 0:1 למכבי הרצליה.

דקה 110 - פנדל! עידו אקסברד פרץ ברחבה והוכשל על ידי חיים מלכה. השופט היה קרוב, הניף כרטיס אדום למלכה והצביע על הנקודה הלבנה. אקסברד לקח את הבעיטה ושלח כדור מדויק לפינה השמאלית. 1:1.

פנדלים

עידו אקסברד בעט כדור אדיר לפינה הימנית, אבי אבגי זינק שמאלה. 0:1 להפועל באר שבע.

ידין זאריס שלח כדור לא חזק לפינה הימנית, לויטה זינק שמאלה. 1:1.

יוסי שבחון הקפיץ כדור לפינה השמאלית, אבגי הימר נכון, אבל זה הסתיים ברשת. 1:2 להפועל באר שבע.

ג'ורג' אמסיס שיגר כדור חזק למרכז השער, והכניע את לויטה. 2:2.

דיא סבע, שנחשב לאחד התגליות המפתיעות של העונה, בעט כדור לא מספיק חזק לפינה השמאלית, והחטיא.

רגב וולק היה הבועט הבא של מכבי הרצליה, ועם כל הלחץ הוא הצליח לקבוע 2:3.

גם איבן גארידו בעט טוב, והשווה ל-3:3.

דניאל רז ממכבי הרצליה לא בעט מספיק טוב, והכדור החלש שלו כמעט נהדף על ידי לויטה, אך הסתיים בפנים. 3:4 למכבי הרצליה.

עודד גביש לקח את הבעיטה והכניע בקלות את השוער כדי לקבוע 4:4 דרמטי.

אסף קריספיס הפציץ את השער ובעט לפינה השמאלית, קבע 4:5 וסגר את הסיפור. מכבי הרצליה ברבע הגמר.

מ.ס. אשדוד - מכבי אום אל פאחם 1:3

מ.ס. אשדוד נמצאת בסוג של משבר בליגה, אבל לפחות בגביע המדינה נראה שהקבוצה של יוסי מזרחי מגלה סוג של יציבות. אחרי שהביסה 0:3 את הפועל פתח תקוה בסיבוב הקודם, הקבוצה המשיכה עם שלישייה נוספת מול הנציגה מהליגה הלאומית, שהביכה את ההגנה המקומית והובילה 0:1, אבל בסופו של דבר נכנעה לשני שערים של עידן שריקי ואחד נוסף של רוג'רס קולה. אום אל פאחם, שמדורגת במקום השישי בליגה הלאומית, תנסה להתמקד במאבקים הבאמת חשובים שלה בלאומית.

דקה 38 - גול! תאמר טאטור האורח ניצל הסתדרות לא טובה בהגנת אשדוד והימר על בעיטה מרחוק כשהפגיז את השער של אופיר מרציאנו וכבש שער נפלא. 0:1 למכבי אום אל פאחם.

דקה 47 - גול! אשדוד חזרה מצוין למשחק, כאשר המחליף אמיר לביא העביר כדור טוב לעידן שריקי, שמקרוב הקדים את השוער האורח והקפיץ פנימה, 1:1.

דקה 52 - גול! שוב שיתוף הפעולה בין לביא לשריקי הניב שער והוליד מהפך אחרי שההגנה של אום אל פאחם נרדמה, ולביא העביר כדור רוחב מימין לשריקי, שהמשיך מקרוב, 1:2 למ.ס. אשדוד.

דקה 84 - כדור קרן מדויק מצא את רוג'רס קולה הלא מכוסה, שהמשיך עם בעיטה חדה פנימה. 1:3 למ.ס. אשדוד.

בית"ר כפר סבא - עירוני ניר רמת השרון 1:0

שחקני בית"ר כפר סבא, שנחשבו עד עכשיו לסינדרלה הגדולה של השלב הזה אחרי שצלחו כבר שני סיבובים ובשלב הקודם הם שלחו הביתה בבושת פנים את הפועל ראשון לציון, לא הצליחו לשלוח נציגה נוספת מליגת העל הביתה. כפר סבא השאפתנית, שנאבקת חזק על העלייה לליגה הלאומית ורחוקה נקודה בלבד מהפועל קטמון, נכנעה לשער נפלא בבעיטה חופשית של מלך שערי רמת השרון, תומר סוויסה, שכבש בדקה ה-48 את השער היחיד במשחק.

דקה 48 - גול! עבירה שבוצעה 18 מטר משער איפשרה לתומר סוויסה לשלוח בעיטה חופשית מדויקת ונפלאה לפינה השמאלית של אסף רז. 0:1 לעירוני ניר רמת השרון.

שחקני עירוני ניר רמת השרון חוגגים שער. נמרוד סונדרס
גם בפעם שעברה משחק הגביע הוציא את הקבוצה מהמומנטום השלילי. תומר סוויסה חוגג עם חבריו את שער הניצחון/נמרוד סונדרס
אוהדי בית"ר כפר סבא. נמרוד סונדרס
קיוו לראות עוד סנסציה וחזרו הביתה מאוכזבים. אוהדי בית"ר כפר סבא/נמרוד סונדרס
חיים סירוטקין מאמן בית"ר כפר סבא (משמאל). נמרוד סונדרס
בחזרה למאבקי הצמרת בליגה א'. חיים סירוטקין על ספסלה של בית"ר כפר סבא/נמרוד סונדרס

הפועל נצרת עילית - הפועל רמת גן 2:4

הקרב על טהרת הליגה הלאומית הפגיש שתי קבוצות שנמצאות במגמות שונות לחלוטין בליגה, אבל נדמה שהמעמד עשה רק טוב לנצרת עילית, שמעמקי התחתית הצליחה להדיח את מוליכת הליגה ומי שנחשבת עד היום לזוכה הכי סנסציונית במפעל הגביע. על רקע השינוי שבוצע על הקווים בנצרת עילית, כשההנהלה החליטה לסיים את תפקידו של אהוד בן שושן כמאמן ומינתה את דני גולן כמחליפו, קיבלנו הצגה של ממש. גולן אמנם לא עמד על הקווים מכיוון שלא עבר בבקרת התקציבים, אבל השחקנים שלו הסתדרו היטב עם האורדונים. אחמד דיאב הבקיע את השער הראשון, ליאור אסולין איזן ואופיר חמו הפך ל-1:2. מכאן עמנואל אודיבה, יניב דרעי ושרון לוי ניצלו שליטה מוחלטת של המארחים כדי לסגור את הסיפור ולהעלות את נצרת עילית לרבע הגמר.

דקה 10 - גול! אחמד דיאב קיבל כדור מצוין מיניב דרעי והמשיך עם בעיטה נהדרת בהקפצה מעל איתי ארקין, כשקבע 0:1 מפתיע להפועל נצרת עילית.

דקה 37 - גול! אדריאן פרננדס הגביה כדור מצוין מהאגף הימני לליאור אסולין, שהתמקם היטב לנגיחה ומעל השומר שלו שחרר כדור מדויק לפינה כדי לקבוע 1:1.

דקה 45 - גול! אסולין הפך מכובש למבשל אחרי שהוציא כדור רוחב מצוין למרכז הרחבה, ואופיר חמו המשיך בנגיעה פנימה, 1:2 להפועל רמת גן.

דקה 47 - גול! טעות קשה של בלמי הפועל רמת גן, אלי לוי ועידן בלסטרה הולידה את שער השוויון אחרי שעמנואל אודיבה חטף את הכדור, שעט קדימה ונותר לבד מול ארקין ובעט לפינה הרחוקה, 2:2.

דקה 69 - גול! יניב דרעי זיהה את ארקין לא נמצא בשער ושלח כדור חזק מ-40 מטר שנעצר רק ברשת. שוב נצרת עילית מובילה, 2:3.

דקה 71 - פנדל! הפועל רמת גן הייתה חייבת להשוות אחרי שזכתה לכדור עונשין מ-11 מטר בעקבות נגיעת יד ברחבה של תאיה באבלולה. אלא שפרננדס לקח את הבעיטה ושלח כדור שעבר את המסגרת.

דקה 91 - גול! ירדן כהן מצא בכדור חכם במהלך התקפה מתפרצת את שרון לוי, שסיים עם הרביעי ברשת. 2:4 לנצרת עילית בדרך לרבע הגמר.

גביע המדינה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully