וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור של הפועל תל אביב

בית הדין של ההתאחדות החליט להותיר את העונש על כנו. המשמעות: הדרבי בלי קהל, ההרחקות של טועמה וידין לא שונו

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל דחה את הערעור של הפועל תל אביב בנוגע לעונש שהוטל עליה לפני מספר ימים. כזכור, בית הדין של הטיל על הקבוצה בתחילת השבוע שעבר עונש של הפחתת שלוש נקודות, שלושה משחקים ללא קהל, סגירת שער 4-5 עד סוף העונה וקנס כספי של 40 אלף שקל - כולם בפועל.

המשמעות המרכזית היא שהדרבי שיתקיים בפלייאוף העליון במחזור ה-31 או במחזור ה-33, בכל מקרה ייערך בלי קהל. יש לציין שהמשחק של האדומים אתמול נגד עירוני קרית שמונה היווה את המשחק הראשון מבין השלושה ללא קהל, זאת למרות שנכחו בו כ-1,500 ילדים ונשים באישור בית הדין.

סלים טועמה (הרחקה משישה משחקים) ואביחי ידין (הרחקה מ-12 משחקים) שנענשו גם הם בעקבות אירועי הדרבי, לא ערערו ביחד עם הקבוצה והם הוזמנו להגיע לבית הדין ביום חמישי להשמיע את גרסותיהם. לאחר מכן יוחלט האם להמתיק את עונשיהם.

האדומים הגישו את הערעור על העונש ביום חמישי האחרון באמצעות עו"ד אפרים ברק, שהטיל את האשמה על האוהדים ותלה את ההתנהגות שלהם ברצון לפגוע בבעלים אלי טביב. ברק ביקש זיכוי מוחלט בעונשים של הקבוצה, אבל בית הדין כאמור החליט לדחות היום את הערעור.

מספר נקודות חשובות שנכתבו בהחלטה לדחות את הערעור, נוגעות בין היתר לטענה כאילו אוהדי הפועל התפרעו כדי להזיק לטביב. הטענה הזאת נדחתה ובהקשר הזה נכתב: "אנו נדרשים לטענתו של בא כח ההתאחדות אשר הדגיש כי מעשי האוהדים, עליהם הורשעה ונענשה הקבוצה, נעשו בלא קשר להתנהלות מול אלי טביב אלא היו תוצאה ישירה של הפסד במשחק".

בהחלטה נמתחה ביקורת חריפה על מעשי טועמה וידין. "לא ברור מה קדם למה – התפרעותם של השחקנים טועמה וידין על המגרש או התפרעותם של האוהדים ביציע. אולם מששני השחקנים השליכו כל רסן והתפרעו כמו שהתפרעו, לא רק שהקבוצה איננה יכולה להשתחרר מאחריות באשר יש בהתנהגותם משום עידוד לאותם אוהדים פורעים. איננו מבקשים מהשחקנים להיות מחנכי הדור ואולם אותם אוהדים רואים בשחקנים סמלי ונושאי ההערצה ואם אלו מרשים את אשר עשו טועמה וידין מה לנו כי נלין על האוהדים? התנהגותם תרמה למה שאירע לאחר סיום המשחק".

לסיום דנו הדיינים בנוגע לענישת אוהדי הקבוצות היריבות, מהם נמנע להגיע למשחקים בבלומפילד בגלל עבירות של אוהדי הפועל תל אביב: "עמדתנו העקרונית יוצא מנקודת מבט שעונש זה טומן בחובו ענישה בלתי מוצדקת של אוהדי היריבות... בהיעדר שיטה אחרת יש למצוא פתרונות יצירתיים שיקרבו אותנו, ככל האפשר, למצב הרצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully