וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - מכבי חיפה: לא רק משחק על הכבוד

אוהדי האלופה קיללו את אלישע לוי ויאיא באימון. בנין: "הרבה קבוצות תחתית היו רוצות להתחלף איתנו" (ש', 19:30, ספ' 1)

טריוויה

* מכבי לא ניצחה את הפועל בשלושת המשחקים האחרונים שלה כמארחת (מאז פברואר 2005!), בהם כבשה שער אחד בלבד.

* מאז ההפסד בדרבי הקודם ועד השבוע (4:1 מול הפועל תל אביב), מכבי חיפה לא הפסידה בקרית אליעזר.

* ניצחון החוץ של מכבי חיפה בעכו הגיע אחרי שישה משחקים חוץ ללא ניצחון.

* הדרבי הקודם היה הניצחון הראשון בליגת העל של האדומים על הירוקים אחרי בצורת של 10 שנים.

מפתחות והכנות

הפועל חיפה:

הקבוצה סיימה את הכנותיה לדרבי הגדול. האדומים מגיעים עם המון ביטחון למשחק, חלקו מסתמך על העובדה שבעידן טל בנין הם טרם הפסידו בקרית אליעזר. אם בשנים האחרונות בקרית חיים, כל דרבי היה חגיגה, השבוע ניסו לשדר עסקים כרגיל, אולם זה לא עניין את האוהדים, שהיום בבוקר פרצו לאימון והשליכו רימון עשן אדום.

"למרות הניצחון בדרבי הקודם, אין לנו כוונה לבוא עם האף למעלה", אמר המאמן טל בנין לקראת הדרבי השני שלו על הקווים, "בטח לא מול מועדון מפואר כמו מכבי חיפה. אנחנו מודעים לחשיבות המשחק וברור לנו שאנחנו חייבים להוציא נקודות. מכבי תגיע אחרי תבוסה להפועל תל אביב ויהיה להם מה להוכיח לאוהדים שלהם. לפעמים דווקא יוצאים מחוזקים מרגעים כאלה ולכן עלינו להיות מרוכזים ולהשיג את המטרות שלנו. המצב שלנו מעולה ביחס לאיפה שהיינו לפני שלושה חודשים. הרבה קבוצות היו רוצות להתחלף איתנו בתחתית. אולי הפרבילגיה שלנו הוא שאנחנו תלוים בעצמנו".

בנין עדיין מתלבט לגבי ההרכב, אולם נראה כי הוא נוטה לפתוח בהרכב התקפי. החלוץ יובל אבידור, שנעדר מהמשחק מול מכבי תל אביב בשל צהובים, ישוב להרכב על חשבונו של גל אראל המוצהב, וישתף פעולה עם סטפן דנקוביץ' וולדימיר גלושצ'ביץ'. עלי חטיב יוסט ככל הנראה למרכז הקישור והקפטן אייל טרטצקי ישוב על חשבונו של שרון לוי.

מכבי חיפה:

אחרי שהגיבו אתמול (חמישי) לדבריו המאמן אלישע לוי, נראה כי שחקני מכבי חיפה מעט נרתעו מנוכחותו של הנשיא יעקב שחר באימון אתמול. "לכולם ברור מדוע הוא הגיע לכאן, הוא מאוכזב מאוד", אמר אחד מהם, "העובדה שהוא ביקש שהדברים לא יצאו החוצה מעידה ובצדק, על חוסר אמון".

כ-20 מאוהדי הקבוצה הגיעו לאימון היום כדי להשמיע את קולם לקראת הדרבי מחר מול הפועל חיפה (19:30, ספורט 1). האוהדים הדליקו אבוקות מאחורי הגדר המקיפה את מתחם האימונים ובעוד שחלקם כעס מאוד וקילל את השחקנים, אחרים הגיבו בקריאות אוהדות. "תביאו את הדרבי אחרת נ**** אתכם", צעקו האוהדים. "אלישע, כדאי שתביא ניצחון", הוסיף אוהד אחר. לסיידו יאיא, שיפתח במשחק, הם צעקו: "לך הביתה". לוי תירגל באימון מצבים נייחים. האוהד ג'ורג' ואסילי הכין שלט מיוחד לשחקנים בו כתב: "בדרבי הקודם אחרי התבוסה לא הסתובבנו ברחובות, תנו את הנשמה ותביאו בעזרת השם ניצחון".

למאמן יש לא מעט בעיות לקראת המשחק. החלוץ מוחמד גדיר נבדק על ידי הצוות הרפואי של המועדון והתברר כי הוא עשוי להיעדר שבועיים מהמגרשים, זאת בעקבות מתיחה חזקה במפשעה. השחקן לא יהיה בסגל לדרבי ועלול להיעדר גם מהמחזור הבא (עדיין לא ידועה זהות היריבה במחזור הראשון של הפלייאוף).

מהדרבי ייעדרו גם יניב קטן (עדיין יושב שבעה על אחותו שנפטרה), יוריצה בוליאט (מורחק), טאלב טואטחה (מתאושש מניתוח), אוראל דגני (עדיין פצוע) ותמיר כהן (יחזור כנראה בתחילת אפריל). אם כל זה לא מספיק, הרי שגם עידן ורד, אייל גולסה, סיידו יאיא וגוסטבו בוקולי נטשו אתמול את האימון.

היום ורד תורגל בהרכב וזכה לטיפולים ורק מחר יוחלט אם ישחק. בוקולי תורגל בהרכב השני, כשאייל גולסה נוסה כקשר אחורי. ויאם עמאשה ביקש להתחיל את המשחק על הספסל, משום שהוא אינו רוצה להסתכן בהחמרת הפציעה, אבל תורגל היום בהרכב.

בעקבות המצב, לוי החליט לשתף באימון אתמול את עוזריו גיורגי דרסיליה ואריק בנאדו ותירגל גם את קשר קבוצת הנוער איסמעיל ריאן בהרכב הראשון, כשבהמשך גם הקשר דור כוכב הצטרף אליו, אבל הם לא בתוכניות למחר. חלק מהשחקנים התלוצצו, לאחר שראו את השליטה של דרסיליה בכדור. "בכושר הנוכחי הוא יכול להיות לפחות על הספסל, רואים שיש לו עדיין טאצ' בכדור", אמר אחד מהם.

מהמועדון נמסר בתגובה: "אנחנו קוראים לקהל הטוב שלנו שתמך בנו כל העונה ללא תנאי, לבוא ולעודד אותנו בדרבי. זה משחק חשוב למועדון, לשחקנים ולאוהדים".

יעמדו למבחן

הפועל חיפה: יובל אבידור

את הדרבי הקודם סיים החלוץ עם צמד והוכיח לכולם כמה הוא שחקן מכושר, שבונים עליו בקבוצה. בשבוע שעבר אבידור לא שיחק בהפסד למכבי תל אביב והראה שוב כמה הקבוצה של בנין תלויה בו. אם הפועל רוצה ניצחון מחר, היא חייבת את החלוץ בשיא כושרו.

מכבי חיפה: ויאם עמאשה

כשהחלוץ הקרואטי דניאל צסארץ הגיע למכבי חיפה, היה ברור שלפי המספרים שלו ביוון (ארבעה שערים בעונה וחצי) לא כדאי לבנות עליו כיורש של ולדימיר דבאלישווילי. בדיוק כמו במקרה של מרלון דה חסוס, במכבי חיפה התעקשו, אבל למדו מטעויות והחלוץ אמור לעזוב בסוף העונה. גם עכשיו אלישע לוי מעדיף את ויאם עמאשה פצוע על פני החלוץ הקרואטי, וזה אומר הרבה. האם לפני הניתוח שיעבור עמאשה, הוא מסוגל לתת פייט ולהעפיל לראש טבלת מלך השערים?

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, עאהד עזאם, גולן חרמון, אושרי רואש, אייל טרטצקי, יוסי דורה, רן אבוקרט, עלי חטיב, יובל אבידור, סטפן דנקוביץ, ולדימיר גלושצ'ביץ'.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אדין צוצאליץ', סארי פלאח, עלי עוסמאן, סיידו יאיא, אייל גולסה, עידן ורד, אלון תורג'מן, חן עזריאל, ויאם עמאשה.

הפועל חיפה בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully