וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: "העונש של הפועל ת"א יהיה חריג"

11.3.2012 / 10:04

לקראת הדיון באירועי בלומפילד, בהתאחדות רומזים על החמרה בעונש. טועמה וידין יורחקו ממספר משחקים, כולל סעיפים ע"ת

"ייתכן מאוד שבית הדין יחליט לחרוג ממנהגו להיצמד לתקנון ולקבוע עונש מרתיע למען יראו וייראו. מדובר במקרה חריג, ועל פי התקנות יש בסמכות הדיינים לקבוע עונש חריג שאינו עולה בקנה אחד עם הסעיפים הקבועים בתקנון. הדבר הזה גורם לפריצת גבולות התקנון, אבל מצד שני מהווה הרתעה לקבוצות ואוהדים שיחרגו במידה לא סבירה מכללי התנהגות במגרשי כדורגל. אירועי בלומפילד מהווים לא רק חריגה, אלא גם הפרה בוטה של כללי ההתנהגות". כך אמר הבוקר (ראשון) גורם משפטי בהתאחדות לכדורגל לקראת הדיון בנוגע לאירועי הדרבי, שיתקיים היום.

המשמעות של הדברים ברורה: דייני ההתאחדות כנראה לא מתכוונים להסתמך רק על הכתוב בתקנון, ובנוסף לקנס מרתיע היא עשויה להוריד מספר נקודות לקבוצה. על פי התקנון היבש, אגב, בית הדין מוסמך להוריד שתי נקודות בלבד. טועמה וידין יקבלו הרחקה ממספר משחקים, וגם עונש על תנאי. פרט לקנס הכבד שיוטל על הפועל, ההערכה היא שבית הדין יחיל עליה עונש של מספר משחקי רדיוס.

לדיון, שיפתח בשעה 11:00, יגיעו נציגי הפועל תל אביב, אביחי ידין וסלים טועמה. בהפועל תל אביב לא יכחישו את החריגה בהתנהגות הקהל, אך יבקשו הקלות. ידין (מואשם בפגיעה גופנית בשופט, הפרת סדר והעלבת שופט המשחק) יטען כי לא ניסה לתקוף את השופט. טועמה לא מואשם ניסיון לפגיעה גופנית בשופט ועל כן יבקש שהעונש העלבת שופט והפרת סדר יהיה מידתי. מנגד, בבית הדין לא מתכוונים להקל בעונש "למען יראו וייראו", כפי שמגדירים בהתאחדות. במקרה שבו יופחת ממאזנה של הקבוצה שתי נקודות, היא תוכל לאבד את המקום השני לאחר המשחק מחר לטובת מכבי חיפה.

ארועי הדרבי התל אביבי: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully