וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "לא זכורה הצגה כזאת של הקהל במשחק חוץ"

11.3.2012 / 8:14

תומר בן יוסף התפעל מאוהדי בית"ר, ברק משה: "בתור ילד אתה חולם על משחקים עם אווירה כזאת". אלי כהן: "אסור לנו להירגע"

ברני ארדוב

מראות שמחה גדולים נראו אמש (שבת) בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום הניצחון החשוב 2:3 על מכבי פתח תקוה. איציק קורנפיין חיבק את כל השחקנים בחדר הלבשה, וכל אנשי המועדון שחררו הרבה מאוד לחץ אחרי השבוע הקשה וקרב התחתית הכי משמעותי שהיה לקבוצה העונה.

אתמול הייתה זאת הפעם הראשונה העונה בה בית"ר מבקיעה שלושה שערים במחצית אחת, ובפעם השנייה בלבד העונה בה כובשת הקבוצה שלושה שערים מאז המחזור הראשון נגד הפועל עכו. כמו כן היה זה שער בכורה לאבי ריקן העונה, ואם אכן יאושר לו גם השער השני, אזי זה יהיה הצמד הראשון של המגן בקבוצה הבוגרת.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
רגעי אושר נדירים. בית"ר חוגגת ניצחון במושבה/ברני ארדוב

אלי כהן: "תרגיעו את הגוף, ותחזרו"

בית"ר רשמה ניצחון חוץ שני בסיבוב השני, שניהם נגד מכבי והפועל פתח תקוה באיצטדיון המושבה. הקבוצה עלתה מעל הקו האדום עם סיכוי טוב לסיים במקום ה-12 ומעלה את הליגה הסדירה, מה שיבטיח אירוח של 4 משחקי בית מתוך שבעה בפליי אוף התחתון.

המאמן אלי כהן נזכר בסיום במשחק דומה מהעבר: "גם לפני עשר שנים המשחק שהעלה אותנו מעל הקו האדום והשאיר אותנו בליגה היה ניצחון חוץ 2:3 על מכבי פתח תקוה בחוץ, זה סרט דומה".

לאחר מכן שנכנס לחדר ההלבשה אמר כהן לשחקנים: "חבר'ה, אני רוצה לומר שאני גאה בכם, נתתם הצגה של קבוצת צמרת. באתם נחושים ומחויבים מתחילת המשחק והוכחתם מי הקבוצה הטובה יותר והראויה לניצחון. 5,000 אוהדים ליוו אותנו היום וגרמתם להם מהתחלה לדחוף אתכם ולתמוך בכם, ושלחתם אותם הביתה שמחים וחזקים לתמוך בכם גם בהמשך. הכי חשוב לי שתבינו שאסור להוריד רגל מהגז. צריך להמשיך באינטנסיביות של משחק. אני נותן לכם יומיים חופש, תרגיעו את הגוף ותבואו מוכנים לשני אימונים ביום שלישי לקראת בני יהודה".

לאחר שער השוויון של פתח תקוה כעס כהן על חיים מגרלשווילי וברק משה, אותם עבר דני פרדה בקלות. למגרלשווילי אמר כהן: "מה עשית ליד השער שלהם?". לברק משה צעק "הוא לא יכול לעבור אותך ככה". לאחר שראה שהדברים נמשכים ביקש כהן מדריו פרננדז לסייע בהגנה על פרדה. כשגם זה לא הצליח, המאמן ביקש מברק משה לעבור מתפקידו במרכז השדה לצד שמאל ולחכות לפרדה מאחור יחד עם מגרלשווילי, מה שעזר בעצירה של השחקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מחמאות לבן שושן: "חוזר לו הביטחון"

כהן החמיא בסיום לעמית בן שושן ואמר: "הוא היה בתקופה קשה ואמרו לי שהוא לא צריך לשחק, אבל היום הוא נתן כדורגל מעולה. היה בכל מקום במגרש. ממשחק למשחק יחזור לו הביטחון ונרוויח אותו, כמו את דריו פרננדז שנתתי לו קצת לנוח, והיום החזיר לנו עם הצגת כדורגל במרכז השדה".

קשר הקבוצה ברק משה היה בשמיים בסיום, אך ניסה להירגע: "עשינו ניצחון גדול במשחק מצוין. זה ניצחון של אופי, במיוחד אחרי שהם נכנסו למומנטום אחרי הגול השני. הכי חשוב מבחינתנו זה להמשיך את המגמה הזאת עד הסוף כי זאת ריצת מרתון ואסור שיהיו נפילות מתח בגלל היכולת הטובה היום".

משה מקבל קרדיט גדול מאלי כהן בקישור האחורי ואמר: "אני מצליח לבוא לידי ביטוי יותר בתפקיד הזה. נגמרו כל התפקידים המאולתרים ששיחקתי בהם, אלי כהן נותן לי גב ואני משתדל להחזיר לו על התמיכה הזאת. זה התפקיד שאני מרגיש בו הכי טוב ואני מרגיש שאני תורם כמו שצריך. שיחקנו כקבוצה, ועשינו צעד אחד קדימה. ביחד אנחנו צריכים לשמור על זה ולשדרג את זה".

למשה היה חלק בשער הראשון: "דני פרדה שחקן מצוין ועשה לנו הרבה מאוד בעיות, אבל אלי ביקש מאיתנו לשים דגש עליו ועל טל בן חיים, ועשינו את השינוי והצלחנו לעצור אותם. גם כשהם הצליחו לעשות דברים, זה היה אחרי מאבק ועבודה קשה שלנו עליהם. אנחנו יותר מתייצבים כקבוצה שעומדת נכון.

"בסופו של דבר הכל זה טקטיקה, והרבה מאוד לב ונשמה. הקהל פה היה משהו מטורף. כשאתה ילד קטן וחולם על כדורגל, זה מסוג המשחקים שאתה מחכה להם. יצאנו למשחק חוץ כשכל הקהל שלנו מאחורינו. הם נתנו לנו גב, וברור לנו שאם נישאר בליגה, הם השחקן מספר אחת שלנו".

תומר בן יוסף: "כשעובדים קשה, אין בלוף בכדורגל"

בסיום המשחק תומר בן יוסף שמע את מאנשי פתח תקוה צועק לעברו "אלי כהן הוציא אותך מהבוידעם". בן יוסף חייך ואמר: "סוף סוף אנחנו משחקים כמו קבוצה. אמרתי גם אחרי מכבי תל אביב ומכבי חיפה שאנחנו עובדים נכון באימונים, שמים דגש על טקטיקה ועמידה נכונה שלקבוצה היריבה יהיה קשה לשחק נגדנו. אין בלוף בכדורגל".

בן יוסף הוסיף על השערים שספגה הקבוצה: "זה לא מתאים לקבוצה ולמערך מאז שאלי כהן הגיע. קיבלנו גולים שטותיים ומרגיזים שלא מתאימים לנו, ואני מאמין שהם לא יחזרו כי התייצבנו הגנתית. אולי קצת התלהבנו מהיכולת ההתקפית, כשהכל התחבר והקהל דחף, אז היה קצת חוסר ריכוז, אבל בסך הכל ראו את בית"ר ירושלים שרוצים לראות. ברור שלא נוכל לספוג שערים כאלה גם בשבוע הבא מול בני יהודה".

ברמה האישית אמר בן יוסף: "הייתה תקופה של שלושה חודשים שלא שיחקתי וזה פגע בי, אבל ידעתי שאחרי שני משחקים אחזור לעצמי. אני תמיד שמח לתרום מהניסיון במיוחד בקבוצה כמו בית"ר בה יש הרבה צעירים וצריך לדעת להרגיע אותם ולתת להם ביטחון כי כישרון לא חסר כאן".

על הקהל אמר בן יוסף: "שבע שנים אני בבית"ר ירושלים ואני לא זוכר הצגה כזאת של הקהל במשחק חוץ. הם הביאו את טדי לפתח תקוה ופשוט אי אפשר היה שלא לטרוף את הדשא מהפתיחה. כשהקהל של בית"ר שם הכל בצד ותומך מהרגע הראשון זה יתרון בלתי רגיל על כל קבוצה בארץ, לא רק על התחתית".

בבית"ר ימתינו לשמוע היום את ההכרעה על הערעור שהגישה הקבוצה בנוגע לעונש הרדיוס שספגה מבית הדין המשמעתי. במועדון חוששים כי העונש יינתן לאחר הדיון של הפועל תל אביב ואמרו: "שום דבר כבר לא יפתיע, עצם זה שהדברים נדחו מיום רביעי לחמישי זה שערוריה ומיום שישי לראשון זה ביזיון, אבל אין לנו שליטה על זה, ומה שלא יהיה נילחם בכל הכוח ובכל הדרכים האפשריות. מי שחושב שהוא יכול לשבור את המועדון הזה ראה היום איך 5,000 אוהדים מתגייסים לומר את דברם. אולי אם נקבל רדיוס נארח אותו במושבה, זה יהיה סמלי להישאר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully