וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "הפועל ת"א שווה בעיני יותר מכל סכום"

הבעלים הגיב לפרסומים בנוגע להתארגנות קבוצת רכישה: "הקבוצה איננה למכירה". האוהדים לא מתחרטים על אירועי הדרבי

עוד יום עמוס באירועים עובר על הפועל תל אביב. אתמול (שלישי) נפגשו במלון הילטון מספר אנשי עסקים המקורבים לקבוצה, בכדי למצוא פתרון "להציל את הפועל מהמצב הקיים". אותם אנשים עסקים מבקשים להיכנס למשא ומתן עם אלי טביב על רכישת הקבוצה, וזאת בתנאי לשקיפות מלאה מצד טביב בכל הקשור לחובות ולהתחייבויות של המועדון לשחקנים, לספקים ולקבוצות אחרות. המטרה היא להבין את המצב הכספי של המועדון, כולל הדרישה הכספית של טביב על המכירה עצמה.

חשוב לציין כי המהלך רק בתחילת דרכו, אך אותם אנשים עסקים טוענים כי יש רצון מצד טביב להיכנס למשא ומתן, ושכרגע הוא דורש סכום המוערך ב-18 מיליון שקל בכדי לעזוב את הפועל. אותם רוכשים פוטנציאליים מבקשים מטביב שיתוף פעולה מלא בכדי להניע מהלך זה במהירות האפשרית\ אם וכאשר מהלך זה יצא לפועל, אך באותה נשימה מבקשים מאוהדי הקבוצה להמתין בסבלנות בתקופה הקרובה ולהימנע מחיכוכים בכדי לאפשר את רכישת הקבוצה מידיו של טביב.

טביב לא חיכה זמן רב כדי להוציא הודעת תגובה רשמית ובה נכתב: "אני מודיע ומבהיר בצורה חד משמעית הברורה ביותר, בניגוד לפרסומים שקריים בשם גורמים עלומים - הקבוצה איננה למכירה. קראתי ושמעתי הבוקר תיאורים הזויים על פגישות ומשאים ומתנים המתרחשים בחדרי חדרים שכביכול ביצעתי או מי ממקורבי. לא היה ולא נברא. מי שמפיץ שקרים אלה הם גורמים אינטרסנטיים שכל רצונם להשתלט על הקבוצה. צר לי לאכזב את אותם גורמים, אבל הפנטזיה שלהם צפויה להישאר בגדר חלום רחוק. הקבוצה שווה בעייני הרבה יותר מכל סכום שיפריחו לאוויר וכפי שאמרתי הקבוצה איננה למכירה".

"באשר לפרסומים כאילו בריונות האוהדים הקיצוניים תוביל לפגיעה כלכלית בי – גם כאן מדובר בתיאוריות מופרכות. לצערי, הפגיעה הכלכלית של אותם בריוניים תפגע אך ורק בקבוצה עצמה. הגיע הזמן שכל מי שהפועל תל אביב יקרה לליבו יפעל כנגד אותם בריונים שפוגעים בקבוצה שלנו ובעתיד שלה".

האוהדים ממש לא מתחרטים. להיפך

נציגי האוהדים של הפועל תל אביב לא מביעים חרטה על המראות האלימים בסיום הדרבי ביום שני. האוהדים בחרו אמש (שלישי) לא להגיב על הביקורת הקשה נגדם, אבל בקרב רבים מהם נרשמה שביעות רצון, למרות ההפסד בדרבי לראשונה אחרי ארבע שנים.

מבחינתם, כדי להבין את אשר עובר על אותם אוהדים והסיבות להשתוללות הגדולה שלהם בסיום המשחק, צריך ללכת כמה ימים אחורה. עם נחיתת אלי טביב בישראל, האוהדים הבינו שהחוקים השתנו. אחד המהלכים הראשונים מבחינת המשטרה היה להרחיק מהמגרשים שניים ממנהיגי האוהדים, ובשל כך הרגיש הקהל האדום כי החלה סתימת הפיות של אנשיה בנוגע למחאה. אגב, קשר בין נחיתת טביב לפעולות המשטרה לא הוכח מעולם.

לאור זאת, האוהדים הגיעו לדרבי עם כרזות באווירת מלחמה, אך שהתגלה להם שבכניסתם למגרש נמנעה הכנסת שלטים כנגד טביב, הכעס שלהם הלך וגדל. אם זה לא הספיק, גם המעבר של טביב עצמו בתוך המגרש התפרש אצלם כהתרסה מכוונת של הבעלים.

כעת המסר של אוהדי הפועל תל אביב הוא ברור: לא רק שהם לא מצטערים על המראות הקשים, הם אפילו מרוצים מהאחדות שהפגינו כל האוהדים כנגד המתרחש במועדון ובעיקר כנגד טביב עצמו.

"הראינו לכולם שסתימת הפיות לא תעבור בשקט", אמר אחד מראשי האוהדים, "אנשים חושבים שהעצבים נפרקו בגלל ההפסד, אבל זה רק חלק קטן מהסיפור. לכולם כבר נמאס מהבלאגן שיש במועדון. היינו חייבים להראות למי הקבוצה שייכת. אנחנו יודעים שזה לא נראה טוב, אבל כשניסינו לעשות מחאה בדרכים לגיטימיות, זה לא עבד.

"אם הייתה הנהלה מתפקדת, שהיינו מרגישים שהיא עושה דברים חיוביים בשביל המועדון, זה בחיים לא היה קורה", המשיך אחד מראשי האוהדים, "אבל הדברים רחוקים מכך. בגלל זה לאף אחד לא היה חשוב התוצאות של המעשים. אנחנו עוד לא התייאשנו מפועל תל אביב, וזו הדרך שלנו להילחם בכדי שהפועל 'בלומפילד' תל אביב לא תקום כמו הפועל אוסישקין".

"טביב חשב שיש לו יותר כוח מאיתנו", הוסיף אוהד אחר. "הראינו לאיש הזה למי המועדון הזה שייך. העובדה שעכשיו הוא מפחד, היא בדיוק מה שרצינו להשיג. לאף אחד לא אכפת מהעונשים, כי גם ככה הוציאו לנו את החשק לבוא ולעודד את הקבוצה. אפשר לבוא אלינו בטענות עד מחר, אבל אם התנהלות שיש בהפועל הייתה קורית במכבי תל אביב, מכבי חיפה או בית"ר, האוהדים שלהם לא היו נוהגים אחרת, אפילו יותר גרוע. כשבחיפה לא רוצים מאמן, הקהל לא מפסיק לזרוק חפצים. אז אפשר לבוא אלינו בטענות, אבל לכולנו נמאס, והיה חשוב להראות את זה".

השחקנים לא רוצים להישאר

אירועי הדרבי לא פסחו גם על הקבוצה עצמה, שמנסה להתאושש מבחינה מקצועית. כזכור, אתמול החליטה הנהלת המועדון להשעות את אביחי ידין וסלים טועמה עד לוועדת משמעת פנימית. מעבר לאקט עצמו, הרוחות בקבוצה עדיין סוערות, ונדמה כי כרגע במצב הקיים ובאווירה הנוראית בהפועל, אין שחקן אחד שרוצה להמשיך בעונה הבאה במועדון.

"לאף אחד אין חשק להיות כאן", אמר אחד השחקנים, "המצב בקבוצה גרוע מאוד וכולם רוצים שהעונה תיגמר. טביב הביא למצב בלתי אפשרי ולשחקנים הרבה יותר חשוב מהאוהדים מאשר ממנו. במצב הזה לא אנחנו לא יודעים איך נסיים את העונה". חלק מהשחקנים עוד אתמול שוחחו ואמרו כי ההד שעשו המראות בבלומפילד יכול לגרום לשינוי המיוחל בקבוצה.

ארגון השחקנים פרסם היום הודעה בעקבות אירועי הדרבי בה נכתב בין השאר: "ארגון שחקני הכדורגל בישראל רואה בחומרה רבה את התלהמות שחקני הפועל תל אביב אביחי ידין וסלים טועמה במשחק הדרבי האחרון. שני השחקנים הוזמנו לבירור בארגון השחקנים וישתפו פעולה עם הארגון בכדי לשמש שגרירים של רצון טוב במלחמה של הארגון במיגור האלימות בכדורגל הישראלי.מבלי לנקות את השחקנים בחלקם, אין מקום להפיל רק עליהם את המחדל של האגודה ושל ההתאחדות לכדורגל כאחראית על ארגון משחקי הכדורגל בישראל ופעילותה במיגור האלימות. הכתובת הייתה על הקיר ואוהדי הפועל המאכלסים את שערים 4-5 רק חיכו לסיבה בכדי להדליק את האש. מדוע לא נעשתה שום פעולת מניעה כאשר המודיעין היה מודע מראש לכולם? אני מצפה מההתאחדות לכדורגל ובית דינו לחפש עונש ראוי ומידתי ולבוא קצת יותר יצירתיים בענישה של אוהדי הפועל תל אביב ובכלל. הייתה כמות בלתי מבוטלת של אוהדים שלא היו ולא יהיו חלק מתוך הקהל שהתנהג בצורה מבישה. צריך למצוא פיתרון שבו אנחנו מגנים עליהם כי הם בעלי מינויים לגיטימיים. בדרך הענישה הקולקטיבית אנו נאבד את מעט הקהל שעוד מגיע למגרשים".


* בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום צו פירוק לבקשת כתר אחזקות, שהייתה בעלי הקבוצה מאמצע שנות ה-90. זאת, לאור חובות לנושים. להחלטה זו אין משמעות מבחינת הפועל תל אביב הנוכחית שבבעלות אלי טביב.

על סמך צילומי וידאו: המשטרה תעצור אוהדים נוספים שהתפרעו בדרבי

אלי טביב: "לא אתן לבריונים לפגוע בהפועל ת"א"

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully