וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הליגה מאשימה את הסיינטס בפציעת שחקנים

3.3.2012 / 11:09

בלגן גדול ב-NFL: חקירה העלתה כי בהובלת מתאם ההגנה, השחקנים אספו כסף והעניקו פרס למי שגרם לנטישת שחקן יריב

הפגרה אומנם בעיצומה, אבל זה לא מפריע ל-NFL לתפוס את הכותרות ביממה האחרונה. לצערה של הליגה, לא מדובר בכותרות חיוביות, אלא בשערורייה גדולה וחדשה שמאיימת לשנות סדרי עולם וליצור בעיה גדולה מאוד בעולם הפוטבול. חקירה של מחלקת הביטחון של הליגה, שהתנהלה במשך כשנתיים, העלתה במסקנותיה האשמות חמורות כנגד קבוצת ניו אורלינס סיינטס, בטענה ששחקני ההגנה של הקבוצה קיימו בשלוש העונות החולפות תוכנית של "צייד ראשים" או בשמה האחר "כסף עבור ביצועים" ומטרתה הייתה להעניק תמריצים כספיים עבור שחקני הסיינטס, במידה ואלו יפצעו במשחק את אחד משחקני היריבה ויגרמו לו לנטוש את המגרש.

הצרה הגדולה עוד יותר מבחינת הקבוצה, היא העובדה שכל התוכנית הזו נוהלה על ידי לא אחר מאשר מתאם ההגנה של הקבוצה גרג וויליאמס ואם לא די בכך, הליגה גם מאשימה את הג'נרל מנג'ר מיקי לומיס, שקיבל הוראה מהבעלים טום בנסון, לעצור את הדברים ולא עשה זאת ואת המאמן שון פייטון, שהיה מודע ל"צייד הראשים" וגם הוא לא פעל על מנת למנוע אותו. וויליאמס, שהואשם בדברים דומים על תקופתו כמתאם ההגנה של וושינגטון בין 2004 ל-2007, עזב את הסיינטס בסיום העונה האחרונה והתמנה למתאם ההגנה של סנט לואיס.

בתגובה לפירסום תוצאות החקירה הוא מסר: "אני רוצה להביע התנצלות בפני ה-NFL, מר בנסון ואוהדי הסיינטס על השתתפותי בתוכנית ה'כסף עבור ביצועים'. זו הייתה טעות איומה וידענו זאת כשעשינו את זה. במקום להיקלע לזה, הייתי צריך לגרום לתוכנית להיפסק ואני לוקח אחריות מלאה על חלקי בדברים. אני מאוד מצטער, למדתי לקח כואב ואני מבטיח שלעולם לא אשתתף או אתן יד לדבר כזה לקרות שוב".

שיטת התוכנית הייתה פשוטה. כל שחקן שהיה חלק ממנה התבקש לתרום סכום כסף מסוים לקופה כללית, שהגיעה ליותר מ-50 אלף דולר בעונת 2009. לאחר המשחק, שחקן שביצע תיקול מסוים והוביל לפציעתו של היריב, זכה לתגמול שנע בין 1,000 ל-1,500 דולר. בתוכנית השתתפו בין 22 ל-27 שחקנים ועל הכוונת היו בין היתר קורט וורנר וברט פארב. בפלייאוף 2009/10, שהסתיים כזכור באליפות של הקדושים, הם פגשו את וורנר ואריזונה קרדינלס ובמהלך המשחק תיקול רצחני של בוב מקריי שלח את הקוורטרבק לבדיקות בחדר ההלבשה, במה שבדיעבד הסתבר כמשחקו האחרון בקריירה.

שבוע לאחר מכן, בגמר החטיבה, היה זה פארב שספג כניסות בלתי שגרתיות ללא תגובת השופטים ונפצע אף הוא, אולם התאושש וכמעט שהוביל את מינסוטה לניצחון. כעת טוען גורם בקבוצה המקורב לחקירה כי זו מצאה שהליינבקר של הסיינטס ג'ונתן וילמה, הציע לא פחות מ-10 אלפים דולר כפרס לשחקן שייפצע את פארב.

וורנר ופארב, אגב, כבר הגיבו על הדברים ובחרו שלא לצאת בהאשמות. וורנר הגיב למעריץ, שכתב לו בטוויטר כי הפגיעה בו במשחק ההוא הייתה חוקית וכתב: "אני חייב להסכים איתך". לאחר מכן הוא הוסיף: "אני לא יכול להגיד שהיה ניסיון לפצוע, אבל בהחלט היו משחקים בהם החבר'ה האלה הגזימו בכניסות שלהם". פארב מסר: "אני לא כועס, זה פוטבול. זה לא גורם לי להעריך אותם פחות עכשיו". סוכנו, באס קוק, אמר כי השניים כלל לא ידעו על החקירה עד שהפרשה התפוצצה ושהוא חושב שהכניסות בפארב באותו משחק לא היו מקריות: "היה ברור שהם רצו להוציא את ברט מהמשחק", אמר קוק, "לא יודע אם זה היה מתוכנן או לא, אבל לא רק אני חשבתי שהיו שם יותר מדי כניסות שלא זכו לתגובה. יחד עם זאת, ברט אף פעם לא התלונן על שום דבר".

כעת הפרשה מתגללת לפתחו של רוג'ר גודל. הקומישינר ייאלץ לקחת שליטה ולהפגין אחריות, במטרה למצוא את דרך הענישה המתאימה עבור המעורבים. גודל מסר בהצהרה ראשונית: "זו המחויבות שלנו להגן על בטיחות השחקנים ואנו לא נסבול מקרים כאלה. ביצענו התקדמות משמעותית בתחום השמירה על בריאות השחקנים ולא נהיה מוכנים להרפות. יש לנו עוד עבודה לעשות ובהחלט נעשה אותה". גודל צפוי להתייעץ עם איגוד השחקנים לפני שייקח החלטה בדבר העונש, שעלול לנוע בין קנסות, השעיות ואפילו שלילת בחירות דראפט עתידיות.

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully