וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: הפלייאוף הורחב רשמית לעשר קבוצות

כבר החל מהעונה הקרובה, שתי קבוצות מכל חטיבה יזכו בכרטיס הווילד קארד ויקיימו משחק בודד על המקום בשלב הבא

אפשר לברך על המוגמר. זה היה באוויר כבר לא מעט זמן, בימים האחרונים דיווחנו לכם שזה בדרך והלילה (שישי) זה אכן קרה באופן רשמי. כבר החל מהעונה הקרובה, פלייאוף ה-MLB יכיל עשר קבוצות במקום שמונה כפי שהיה נהוג עד היום, כך הודיעה הנהלת הליגה.

לפי השיטה החדשה, במסגרתה יזכו שליש מקבוצות הליגה לשחק בייסבול גם באוקטובר, הפלייאוף יורכב החל מעתה משלוש אלופות הבתים, אליהן תצטרף לשלב חצי הגמר קבוצה אחת נוספת, שתיקבע במשחק ווילד קארד בודד. הקבוצות שישחקו באותו משחק יהיו שתי אלו שלא זכו בבית שלהן וסיימו עם המאזן הכי טוב מבין האחרות. משמעות הדבר היא שקבוצה שתסיים במקום השלישי בבית שלה, יכולה בסיטואציה מסוימת לזכות באליפות, משהו שכמובן היה בלתי אפשרי עד היום.

לצורך העניין, המאזן של בוסטון, שהודחה בעונה שעברה מהפלייאוף ביום האחרון של העונה הסדירה, היה מקנה לה את הכרטיס למשחק הבודד הזה. גם אטלנטה, שחוותה בעצמה קריסה גדולה ב-NL בסיום העונה שעברה, הייתה נכנסת לפלייאוף בשיטה החדשה והמנג'ר שלה פרדי גונזאלס הגיב בחיוך מריר: "הייתי מכניס את השיטה כבר בעונה שעברה".

השינוי במבנה הפלייאוף הוא הראשון בו נוקטת הליגה מאז הוכנסו לראשונה שתי קבוצות הווילד קארד, אחת מכל חטיבה, בפלייאוף 1995. הקומישינר באד זליג אמר: "זה יגדיל את הבונוס של זכייה בבית ויעניק לשתי קבוצות נוספות הזדמנות לחוות את הפלייאוף בכל שנה". לצד כל החגיגה, ישנם קולות שלא מרוצים משיטת המשחק הבודד והמכריע: "משחק אחד? זה די מטורף", אמר דייויד אורטיז מהרד סוקס, "אתם יודעים כמה דברים צריך לארגן למשחק אחד? היה יותר הגיוני לעשות הטוב משלוש ושמי שניצחה את הבית שלה תזכה לשלושה ימי חופש".

השינוי המיידי, שמגיע חודש בלבד לפני פתיחת העונה, גם יוביל למצב מעט מוזר, במסגרתו חצאי הגמר של הפלייאוף הקרוב יפתחו עם שני משחקים בביתה של הקבוצה המדורגת נמוך יותר וימשיכו בשלושה רצופים בביתה של המדורגת גבוה. שינוי נוסף שנובע מכל הנושא הוא שבמידה ושתי קבוצות מאותו בית יסיימו באותו מאזן, הן ייפגשו למשחק מכריע על המגרש ומאזן הראש בראש ביניהן לא יקבע את המיקום, כפי שהיה נהוג עד כה. זאת משום שההבדל בין אליפות הבית לכרטיס הווילד קארד, הפך למשמעותי מאי פעם.

חשוב גם לציין כי למרות השינוי, ה-MLB היא עדיין הליגה ששולחת הכי מעט נציגות לפלייאוף באופן יחסי. כאמור, שליש מקבוצות הליגה ישחקו בפלייאוף, בעוד שב-NFL עולות 12 מ-32 ואילו ב-NHL וב-NBA מדובר ב-16 מבין 30 קבוצות.

בייסבול בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • MLB 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully