וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת מליקסון כנגד משה עמר תידון בבוררות ההתאחדות

המחוזי פסק בהחלטה תקדימית לטובת דרישת השחקן. הבוררות עשויה להעדיף את השחקנים על פני הסוכנים הלא מורשים

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודית שבח, דחתה אמש (רביעי) את בקשתו של איש העסקים משה עמר, שדרש כי התביעה, שהגיש כנגדו הקשר מאור מליקסון על סך כשני מיליון שקלים, תידון בבית משפט אזרחי ולא במוסד לבוררות של התאחדות לכדורגל. משמעות החלטה תקדימית זו, היא כי מעתה אנשי עסקים פרטיים, שפועלים כסוכני שחקנים לא מורשים, ייאלצו לברר סכסוכים בינם לבין שחקנים אותם הם מייצגים וייתכן שגם מול קבוצות, רק במוסד לבוררות ולא יוכלו לפנות לבתי המשפט האזרחיים.

החלטה שכזו הינה בעלת משמעות רבה מבחינת אותם סוכנים לא מורשים, שכן המוסד לבוררות עשוי להעניק עדיפות לשחקנים ולקבוצות, החברים בהתאחדות, על פני אותם סוכנים. סוכני שחקנים אלו פועלים בניגוד לחוקי ההתאחדות לכדורגל, מחזיקים בכרטיסי השחקנים ולעיתים מונעים מהם החלטות מקצועיות דחופות, בשל שיקולים כספיים או דורשים סכומים בלתי הגיוניים על מעברם לקבוצות אחרות, לאחר שבעבר הם רכשו בסכומים קטנים, אם בכלל, אחוזים מכרטיסם של אותם שחקנים. בשל כל אלה כאמור, ייתכן כי המוסד לבוררות לא יילך לקראתם בתביעות עתידיות.

ההחלטה הגיעה כחלק ממאבק בו תבע עמר את מליקסון, בטענה כי מגיעים לו סכומים מהעברת הקשר לויסלה קרקוב הפולנית, זאת משום שבעברו החזיק עמר בזכויות לכרטיס השחקן של מליקסון. במסגרת המאבק, תבע גם מליקסון את עמר במוסד לבוררות של ההתאחדות, ודרש ממנו להשיב לו סכומים גבוהים, אותם קיבל עמר על חשבון השחקן שלא כדין, כך לפי טענתו של מליקסון.

את מליקסון ייצגו עורכי הדין מורן מאירי ורז בן-דור ואת התאחדות לכדורגל ייצג עורך הדין יפתח אבן עזרא. לאורך התיק טענו עורכי הדין של השחקן כי הדיון אמור להתקיים בתוך כותלי המוסד לבוררות, וכי הבורר שמונה על ידי ההתאחדות, עורך הדין תגר עמיאל ולא בית המשפט, צריך להיות זה שיכריע האם על עמר להשיב למליקסון את הסכומים שקיבל לאורך השנים ומהו הסכום שיהיה עליו להשיב.

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully