וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: תפוס אותי אם תוכל

יובל קליין

1.3.2012 / 17:55

הוא אף פעם לא היה הכוכב הגדול, אבל התופס והקפטן הפורש של בוסטון, ג'ייסון וריטק, תמיד נתן הכל. יובל קליין אומר תודה

רק שלשום סיפרנו לכם על תהליך ה"אמריקניזציה", שעובר על עולם הבייסבול. האשמנו שם את התקשורת בהתעלמות מסוימת מקבוצות הנשיונל ליג, אבל כנראה שאת הגורל בכל זאת אי אפשר לתכנן והנה, אנחנו הולכים לעשות את אותו דבר ולהקדיש (כמעט) כתבה שלמה לבוסטון רד סוקס. כי מה לעשות, ג'ייסון וריטק החליט להודיע על פרישה ובכל זאת, אין הרבה תופסים שסיימו את הקריירה עם שתי אליפויות בעיר השעועית, כך שמגיעות לו כמה מילים.

ישנן כמה סטטיסטיקות שקופצות מיד לעין ומספרות כמה דברים מעניינים על וריטק, במשך 15 העונות שהעביר בפנווי פארק. למשל, שהוא התופס ששיחק הכי הרבה משחקים ורשם הכי הרבה חבטות, ריצות, הומראנים והכנסות רצים בהיסטוריה העשירה של הרד סוקס. יחד עם זאת, הנתון אולי הכי מרשים הוא העובדה שוריטק שימש כתופס בלא פחות מארבעה משחקי נו היטר במהלך הקריירה.

לאורך הקריירה בבוסטון, ישנה מילה אחת שאפיינה את ג'ייסון וריטק יותר מכל- מנהיגות. כנראה שעוד לא המציאו את הסטטיסטיקה שתוכל לתאר מה שהקפטן הפורש נתן למועדון. "הוא אחד התופסים הגדולים בהיסטוריה של המועדון", אמר אתמול (רביעי) דן דוקט, מי ששימש כג'נרל מנג'ר של בוסטון ב-1997 והיה זה שהביא את וריטק ודרק לואו בטרייד מסיאטל תמורת הית'קליף סלוקומב, "הוא היה מנהיג הקבוצה והם נתנו לו את תפקיד הקפטן. אני חושב שהאוהדים העריכו תמיד את התרומה שלו ובטוח שהם הולכים להתגעגע אליו, בגלל שתופס כל כך חשוב להצלחה הכללית של הקבוצה".

קבוצות בייסבול לא חייבות למנות קפטן. מעטות מהן עושות זאת כאקט סמלי, כאשר הן חשות צורך לייחד יכולת אינדיבידואלית של שחקן, שהופך את הקבוצה לטובה יותר. וריטק היה בסך הכל הקפטן ה-19 בהיסטוריה הארוכה של הרד סוקס והוא נבחר לתפקיד לאחר שאף שחקן של הקבוצה לא ענד את ה-C על החזה במשך 14 שנים רצופות. לאחר פרישתו, אפשר למצוא בליגה רק עוד שני קפטנים נוספים: דרק ג'יטר מהיאנקיז ופול קונרקו מהוויט סוקס, אלא שבניגוד לשתי הקבוצות הללו, בהן התפקיד רק מצוין בדו"ח המשחק, וריטק זכה כאמור להופיע עם ה-C על החולצה, שהבליט והבהיר את מעמדו.

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. Tony Dejak, AP
אחד משני הקפטנים האחרונים בליגה. ג'יטר/AP, Tony Dejak

אחד הנהנים בשנים האחרונות מיכולת המנהיגות של וריטק הוא המגיש קליי בוכהולץ, שסיפר: "הוא תמיד היה מעורב. אם היית צריך עצה לגבי חבטה, הגשה, תפיסה ובעצם כל דבר, הוא היה איש. אם הוא לא ידע את התשובה, הוא היה יושב איתך כדי למצוא פתרון". למעשה, כל שחקני הקבוצה עסקו אמש בהרעפת שבחים על וריטק. למשל ג'וש בקט, שאמר: "מעולם לא היה לי תופס שרצה כל כך שאצליח, יותר ממני" והתופס הנוכחי, ג'רד סלטלאמקיה, שגילה שהחזיק בחולצה של וריטק עם חתימה עוד לפני שהפך בעצמו לשחקן מקצוען והוסיף: "הוא כל כך עזר לי בשנה שעברה. אי אפשר למצוא בחור יותר טוב ממנו".

גם למאמן החדש של הגרביים, בובי ולנטיין, היו כמה מילים להוסיף: "הוא היה גבר וחבט טוב כשהיית צריך. הוא היה המנהיג של צוות המגישים והוא הצליח להרביץ לאלכס רודריגז". ולנטיין כמובן דיבר על אותה סצנה מפורסמת מ-2004, בה נכנסו וריטק ורודריגז מהיאנקיז לעימות במהלך משחק, לאחר שהגשה של ברונסון ארויו פגעה בחובט. איי-רוד שלח מספר קללות לכיוון ארויו ווריטק לא היסס לזנק עליו ולדחוף לו את הכפפה לפרצוף. אוהדים רבים של בוסטון לא ישכחו את התמונה הזאת לעולם, משום שעבורם היא לא רק מהווה פרק נוסף ביריבות הארוכה עם היאנקיז, אלא אולי גם את הרגע ששינה את ההיסטוריה ונתן לרד סוקס את האמונה, שהובילה אותם בסיום אותה עונה למהפך הגדול בפלייאוף מול היאנקיז ולאליפות ראשונה אחרי 86 שנים.

אגב, בובי וי, המאמן החדש אסר על שחקניו לשתות בירה בחדר ההלבשה, זכר להאשמות נגד צוות ההגשה במהלך הקריסה הגדולה של הרד סוקס בסיום העונה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'וש בקט שחקן בוסטון רד סוקס. Winslow Townson, AP
נהנה מכל רגע עם וריטק. בקט/AP, Winslow Townson

מאמן היאנקיז ג'ו ג'ירארדי, דיבר גם הוא על הפרישה של וריטק ואמר: "אני חושב שהוא היא חלק גדול מהקבוצה שלהם, בדיוק כמו שחורחה פוסאדה היה משלנו". באופן סמלי ואחרי שסימנו במשך כעשור את היריבות הכי גדולה בספורט האמריקאי, שני התופסים וריטק ופוסאדה, תולים את הכפפות כמעט יחד. הם שיחקו 122 משחקים אחד מול השני, יותר מכל צמד תופסים ב-80 השנים האחרונות. מהקבוצות הגדולות של תחילת העשור, היאנקיז נותרו כעת עם רודריגז, ג'יטר ומו ריברה, בעוד שלרד סוקס נשאר רק את דייויד אורטיז, לאחר שגם טים וויקפילד פרש לפני כשבועיים.

אחד מכתבי ESPN ניסה ללא הצלחה לדרג את וריטק בדירוג התופסים של כל הזמנים, מכיוון שהמספרים שלו לא מספרים מספיק על הקריירה. אותו כתב החליט לבסוף לכלול את וריטק ברשימת 35 התופסים הגדולים של כל הזמנים. לא בטוח שזה יספיק לו כדי להיכנס להיכל התהילה בקופרסטאון, אבל מהלב של אוהדי בוסטון אף אחד כבר לא יוכל להוציא את ג'ייסון וריטק.

וכדי לא לאכזב את אוהדי שאר הקבוצות, הנה כמה דיווחים מאימוני האביב:

* מייק סטנטון ממיאמי מארלינס הוא כבר לא מייק סטנטון. בניגוד לצ'אד אוצ'וסינקו, לסטנטון אפילו יש הסבר הגיוני לשינוי השם שהוא בחר לעשות. סטנסון החליט לחזור לג'אנקרלו, השם הפרטי בו הוא נולד ואותו נאלץ לשנות בתיכון למייק, שמו האמצעי, אחרי שנמאס לו לתקן את המורים בהגייה נכונה.

* MVP אחד בא לבקר MVP אחר. ארון רוג'רס, השחקן המצטיין של ה-NFL העונה, הפתיע את אנשי מילווקי ברוורס במחנה האימונים באריזונה והגיע לבקר את חברו הטוב ריאן ברון. לאורך החודשים האחרונים רוג'רס תמך בברון ובמאבקו לניקוי שמו בפרשת הסמים וכעת, כשההשעייה נגד כוכב הברוורס בוטלה, רוג'רס הגיע לזרוק מילה טובה, אבל לא הסכים לדבר עם התקשורת.

* דיווי ג'ונסון, מאמן וושינגטון נאשיונלס, העמיד רף גבוה לקבוצתו ואמר שבמידה והיא לא תעפיל לפלייאוף, הוא מצפה להיות מפוטר. אולי תעזור לו ההחלטה, שכנראה תאושר בשבוע הבא ותגדיל את מספר המשתתפות בפלייאוף לעשר, כבר מהעונה הקרובה.

בייסבול בוואלה! ספורט

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Jeffrey Phelps, AP
תמיכה ממקור בלתי צפוי. ברון/AP, Jeffrey Phelps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully