וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מצב בתחתית: יושבים על חבית נפץ

23.2.2012 / 10:30

בפתח תקוה מתגעגעים לבלבול, בבאר שבע לא מייצרים יציבות ובית"ר סובלת מייאוש טוטאלי. מד הלחץ בתחתית גבוה. למי יש את הסיכוי הגדול ביותר לקרוס תחתיו?

מכבי פתח תקוה

מצב בתחתית: מדורגת במקום ה-11 עם 28 נקודות, 5 נקודות מהפועל באר שבע והקו האדום.

התקופה הטובה של העונה: למעשה, לאחר שכבר מינתה מאמן שלישי העונה ניתן לומר בבירור שתקופת הפריחה של מכבי פתח תקוה הייתה כאשר מרקו בלבול אימן את הקבוצה, מה שאומר בדיעבד שלא היה צורך בהחלפת מאמן. איך מסביר זאת שחקן בקבוצה? "אם מרקו היה נשאר ונותנים לו שקט, היום היינו נלחמים על מקום בפלייאוף העליון. רק בלגן ומהומות עשו כאן וזה לקח אותנו אחורה".

התקופה הרעה של העונה: סוף הקדנציה של אייל לחמן בין המחזורים 17-22, אז השיגה הקבוצה שתי נקודות בלבד בשישה משחקים והידרדרה עד לכדי נקודה אחת מהקו האדום. אייל לחמן התפטר, משה סיני הגיע וניצח שני משחקים, אך הקבוצה חזרה לסורה, נוצחה בשני המשחקים האחרונים ושוב הסתבכה בתחתית. בשבת הקרובה הפועל באר שבע מגיעה למושבה. בפתח תקוה אומרים: "הפסד לבאר שבע ואנחנו נהיה מסובכים יותר מכל קבוצות התחתית. בכל מקרה, אסור לנו להפסיד את המשחק הזה. גם תיקו יהיה בסדר".

מד הלחץ: יוסי מזרחי אמר פעם כי "אצל הלוזונים אין קהל ויש תחושה שיש שם פסטורליה, אבל המשפחה מפעילה לחץ גדול יותר מזה שאוהדי בית"ר יוצרים. הדרישות שם בלתי מתפשרות ולפעמים לא מציאותיות, והם לא מכירים כלום חוץ מהצלחה". מה קורה שם היום? שמעתם כבר איך הם מסתכלים על המשחק עם באר שבע - מסתפקים בתיקו כדי לא להידרדר. פתח תקוה קרובה הפסד או שניים מצניחה לתהום, ממנה לא בטוח שתוכל לצאת בקרב מול מועדונים עם קהל ומסורת.

מד הלחץ: 8

נשיא מכבי פתח תקוה עמוס לוזון. ברני ארדוב
מפעילים לחץ יותר גדול מאוהדי בית"ר? לוזון/ברני ארדוב

הפועל חיפה

מצב בתחתית: מדורגת במקום ה-12 עם 25 נקודות, שתי נקודות הפרש מהפועל באר שבע והקו האדום.

התקופה הטובה של העונה: ללא ספק מחזורים 14-15, אז הגיעה הקבוצה לאחר המחזור ה-13. היא נפרדה מניצן שירזי ומניתה את טל בנין שהפך את הכל- בתוך שבועיים הוא ניצח את מכבי תל אביב ומכבי חיפה (בשבועיים האלה צבר מספר נקודות דומה לזה שהשיג קודמו ב-13 משחקים), והחזיר את הפועל חיפה לליגה ולחיים. הדברים נראו גם ברמה המקצועית - הקבוצה החלה לשחק כדורגל תוסס ודינאמי והפכה לקבוצה דומיננטית, גם כשהיא מפסידה ולא נראית כאחת שראויה לרדת ליגה.

התקופה הרעה של העונה: 13 המחזורים הראשונים. ניצחון אחד, ארבע תוצאות תיקו ושמונה הפסדים - זה המאזן של הפועל חיפה תחת ניצן שירזי, מאזן שגרם לשחקנים לאבד את האמונה שאותה החזירה הגעת בנין. מה היה שם? שחקן בקבוצה מסביר: "זה לא שניצן מאמן רע, אבל גם הוא יודע שכל מה שהוא עבר בקיץ לא הביא אותו בפוקוס לעונה הזאת. הוא סתם הסתכסך עם ערן לוי ו-וויתר עליו, למרות שעד שגלושצ'ביץ הגיע לא היה מי שייצר גולים. הכל ביחד היה אנטי גדול. טוב לשני הצדדים שניצן הלך".

מד הלחץ: שני המשחקים האחרונים של הפועל חיפה הסתיימו בתוצאה 2:3, פעם לרעתה באשדוד ופעם לזכותה מול ראשון לציון. טל בנין והפועל חיפה לא חיים את הסרט של התחתית אלא משחקים כדורגל חיובי, מתוך אמונה שהם לא שייכים אליה וייצאו ממנה. לחץ תמיד קיים, אבל הפועל חיפה, ביחס לקבוצת תחתית, במצב מצויין.

מד הלחץ: 5

ולדימיר גלושצ'ביץ' שחקן הפועל חיפה (ימין) מול כפיר אדרי שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
לא היה מי שיכבוש לפניו. גלושצ'ביץ'/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים

מצב בתחתית: מדורגת במקום ה-13 עם 25 נקודות, שתי נקודות מהפועל באר שבע והקו האדום.

התקופה הטובה של העונה: לא בטוח שזה בדיעבד לא מה שהרס לה את העונה, אבל התקופה הטובה של בית"ר היא אשליית פתיחת העונה. שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים הראשונים פלוס הפסד בבלומפילד להפועל תל אביב תוך הצגת כדורגל חיובי, נתנו תחושה שבית"ר ירושלים הולכת להביא משהו אחר לליגה העונה. אפילו יובל נעים לא הבין עדיין איזה בעיות יש לו ודיבר על כך ש"לבית"ר יש עתיד ורוד", במועדון דיברו על פלייאוף עליון ונעים מיהר להרגיע ואמר: "רק אני שומע פלייאוף עליון ואני נהיה חולה".

התקופה הרעה של העונה: אוטומטית אנשים יילכו לשני ההפסדים ל"קבוצות המגזר" כהגדרת נעים - סכנין בליגה ובני לוד בגביע, שאחריהם התפטר המאמן, אך למעשה את המשבר האמיתי שלה עברה בית"ר במחזור ה-19, עת השלימה שמונה משחקים ללא ניצחון, בהם צברה שלוש נקודות בלבד, הובסה 3:0 בקרית אליעזר על ידי הפועל חיפה וירדה מתחת לקו האדום. בסיום המשחק נודע סופית כי אבירם ברוכיאן עוזב את הקבוצה לטובת פולוניה ורשה. איך הסביר זאת שחקן בקבוצה: "אחרי הפועל חיפה הרגשנו עם רגל וחצי בלאומית. היינו חושך והם עשו לנו בית ספר. אבירם בסוף המשחק מודיע שהוא עוזב, ואם אבירם עוזב יש תחושה שאף אחד כבר לא מאמין. קשה היה למצוא כוחות לצאת מהמצב הזה. למזלנו, ניצחנו את מכבי נתניה בשיניים שבוע לאחר מכן ויצרנו רצף של שלושה ניצחונות שמחזיק אותנו עד עכשיו".

מד הלחץ: בבית"ר ירושלים הלחץ אטומי. בשבת האחרונה, כאשר הפועל באר שבע הובילה נגד הפועל פתח תקוה (במצב כזה בית"ר הייתה אמורה להגיע למשחק נגד מכבי תל אביב מתחת לקו האדום), שחקנים ואנשי המועדון אמרו: "אנחנו יורדים ליגה אם לא מנצחים את מכבי. אם נגיע לחיפה וקרית שמונה מתחת לקו האדום, נהיה במצב הכי גרוע בתחתית". מעבר לכך, בבית"ר יש הרבה שחקנים צעירים ולא מנוסים ברמות הלחץ שדרושות במאבקי תחתית במועדון מהסוג הזה, חוסר ניסיון שמשפיע עליהם בצורה קשה.

מד הלחץ: 10

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים מעל קווין פריינטה שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
חוסר הניסיון יעלה להם בירידה? איינבינדר/ברני ארדוב

הפועל באר שבע

מצב בתחתית: מדורגת במקום ה-14, מתחת לקו האדום, עם 23 נקודות.

התקופה הטובה של העונה: מחזורים 14-16, אשליית סדרת הניצחונות הרצופים שעוברת על כל קבוצות התחתית. באר שבע הגיעה לאחר המחזור ה-13 לחמש נקודות בלבד והייתה עם רגל אחת בליגה הלאומית. סידרת ניצחנות רצופים נגד בני יהודה, ראשון לציון וניצחון השיא בטדי על בית"ר קירבו את הקבוצה אל מרחק נקודה מהישארות והחזירו אותה לחיים. זה מה שאמר אוהד לויטה בסיום המשחק בטדי: "תמיד האמנו, גם כשריאלית לא נראה הגיוני שנצליח לחבר שלושה ניצחונות רצופים".

התקופה הרעה של העונה: הקדנציה של קלינגר. קלינגר קיבל את המושכות בעונה שעברה מאלונה ברקת ולאחר כישלון בעונה שעברה ניסה ליצור תלכיד צעיר עם מספר זרים שכבר אינם נמצאים כאן (מצ'באיי, טורס, קינגסטון), והביא את הקבוצה לשוקת שבורה של ניצחון אחד ושישה הפסדים, עד להתפטרותו לאחר המחזור השביעי. גיא לוי החליפו ובבאר שבע הגיבו: "האווירה עם קלינגר והקהל מסביב הייתה שאנחנו בדרך לירידה בטוחה. אם הוא לא היה הולך לבד אלונה הייתה צריכה לפטר אותו, יש מצבים שאי אפשר לצאת מהם במועדון כמו הפועל באר שבע".

מד הלחץ: בבאר שבע אף פעם אין שקט ואף פעם לא מרוצים. מד הלחץ תמיד גבוה, למרות שגיא לוי הביא איזשהו שינוי שנותן שקט סביב המאמן, אבל אחרי ההפסד להפועל פתח תקוה הכל יחסי. הפסד בשבת הקרובה במושבה, ומד הלחץ בבאר שבע יתקרב לזה של בית"ר ירושלים ולמעשה יישאר כך כל עוד הקבוצה מתחת לקו האדום.

מד הלחץ: 9

אוהד לויטה שוער הפועל באר שבע. טל לוי
התקופה הטובה הייתה רק אשליה? לויטה/טל לוי

הפועל ראשון לציון

מצב בתחתית: מקום 15 עם 20 נקודות, מרוחקת חמש נקודות מהקו האדום והישארות בליגה.

התקופה הטובה של העונה: שני מחזורי הפתיחה. ראשון לציון פתחה מצוין את העונה עם שני ניצחונות רצופים נגד בני סכנין ורמת השרון, שנתנו תחושה שהיא בדרך להיות הפתעת העונה. ארבעה שערים היא הבקיעה נגד סכנין (2:4), את רמת השרון היא ניצחה בחוץ, יחד עם הקיץ בו ניצחה כמעט את כל משחקי הידידות ונראה היה שבראשון יש פוטנציאל להיות הדבר הבריא הבא של הכדורגל הישראלי.

התקופה הרעה של העונה: המציאות. ראשון מהר מאוד חזרה למציאות. מאז אותם שתי ניצחונות ניצחה הקבוצה שני משחקים בלבד ב-24 משחקים, ולא נשמה אוויר לרגע. כרגע, ראשון נראית כקבוצה החלשה ביותר בתחתית וקשה לראות מאיפה היא מייצרת את המהפך כדי להישאר בליגה.

מד הלחץ: בראשון רוצים להישאר ומאמינים, אך גם מבינים את המציאות ולוקחים בחשבון שירידה היא אופציה ריאלית.

מד הלחץ: 6

שחקן הפועל תל אביב רועי גורדנה מול שחקן הפועל ראשון לציון איתי אלקסלסי. קובי אליהו
חזרו מהר למציאות. אלקסלסי/קובי אליהו

הפועל פתח תקוה

מצב בתחתית: מדורגת במקום ה-16 עם 17 נקודות, 8 נקודות מבית"ר ירושלים וחוף המבטחים.

התקופה הטובה של העונה: הימים האלה. כיום, יש בהפועל פתח תקוה אמונה אמיתית שהיא יכולה לעשות את זה ולהישאר בליגה. אין ספק שהיא משחקת את הכדורגל הטוב ביותר מבין קבוצות התחתית מתחילת העונה, ולא בכדי. אם מחברים את 9 הנקודות שהורדו לה היא הייתה עומדת היום על 26. שני הניצחונות הרצופים על מכבי נתניה ובווסרמיל, כשהקהל מגיע איתה לדרום, אומרים את הכל. פתח תקוה מאמינה, והאמת שציבור חובבי הכדורגל בארץ מאחוריה.

התקופה הרעה של העונה: ללא ספק, פתיחת העונה. פתח תקווה פתחה עם מינוס תשע נקודות ותחת מפרק ובלי יותר מדי אמונה בהישארות בליגה. רק לאחר המחזור ה-11 והניצחון על הפועל באר שבע הגיעה הקבוצה למאמן חיובי של שתי נקודות. הקבוצה התמודדה עם משהו שהוא על סף הבלתי אפשרי מבחינה מקצועית, בעיקר כשלבסיס הסגל צירף גילי לנדאו חבורה של ילדים מהנוער ושחקנים מליגות נמוכות ויצא לדרך כשלאחר המחזור ה-26 הוא עדיין בחיים. שאפו.

מד הלחץ: בפתח תקוה אין לחץ, רק אמונה. אף אחד לא מצפה להישאר, אלא מאמין שאפשר לעשות נס והולך איתו עד הסוף. האווירה המושלמת כדי להישאר.

מד הלחץ: 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully