וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: חמישה מקרית שמונה בסגל, גם בניון וקינן

22.2.2012 / 13:55

אלי גוטמן פרסם את הסגל המפתיע לקראת אוקראינה, ללא נציגים ממכבי ת"א וחיפה. "חשוב שבניון יהיה חלק מהסגל"

נבחרת ישראל בכדורגל יוצאת לדרך חדשה. כחודשיים לאחר מינויו לתפקיד מאמן הנבחרת, אלי גוטמן ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים רשמית והציג לראשונה את הסגל החדש ועמוס ההפתעות שלו, לקראת משחק הידידות מול אוקראינה. גוטמן ביקר בתקופה האחרונה אצל רבים משחקני הנבחרת המשחקים בחו"ל, וגיבש את הסגל הסופי למפגש הרעים שייערך ביום רביעי הבא, ה-29 בפברואר, באצטדיון המושבה בפתח תקוה (19:00). לפני כן ייערך משחק בין הנבחרות הצעירות. מחיר הכרטיסים להצגה הכפולה יעמוד על 20 שקלים בלבד. בתוך כך, הנבחרת הבוגרת והנבחרת הצעירה של בלארוס תגענה גם כן למשחק ידידות, ב-14 לנובמבר 2012.

בין ההפתעות של גוטמן היו הכללתם של דקל קינן שלא משחק בקרדיף, ושל דדי בן דיין שעבר לאחרונה לאומוניה ניקוסיה. חמישה שחקנים מהמוליכה עירוני קרית שמונה זומנו על ידי המאמן החדש, בעוד מכבי חיפה ומכבי תל אביב לא שלחו אף לא נציג אחד. עומר דמארי הוא הנציג היחיד של הפועל תל אביב, כשטוטו תמוז נותר בחוץ. בסך הכל, לארבע הגדולות המסורתיות של ישראל יש גם יחד נציג בודד.

בין הלגיונרים, איתי שכטר (פצוע) וגילי ורמוט לא זומנו. אם שכטר ישחק במשחק של קייזרסלאוטרן בשבת, גוטמן יצרף אותו לסגל. דור מלול, דודו ביטון ועדן בן בסט, שקיוו לקבל קריאה, ימתינו למשחקי הידידות הבאים. האימון ראשון של הנבחרת יהיה ביום שני באצטדיון רמת גן, כאשר בשלישי ייערך אימון בוקר סגור לתקשורת ומאוחר יותר מסיבת עיתונאים בהשתתפות גוטמן ובניון. הנבחרת תשהה במלון 'דן אכדיה'.

סגל נבחרת ישראל:

שוערים: דודו אוואט (מאיורקה), דני עמוס (עירוני קרית שמונה).

הגנה: טל בן חיים (פורטסמות), דקל קינן (קרדיף), רמי גרשון (סטנדרד ליאז'), שיר צדק (עירוני קרית שמונה), יובל שפונגין (אומוניה ניקוסיה), אלעד גבאי (עירוני קרית שמונה), איתן טיבי (עירוני קרית שמונה), דדי בן דיין (אומוניה ניקוסיה).

קישור: ביברס נאתכו (רובין קאזאן), אלמוג כהן (נירנברג), יוסי בניון (ארסנל), ערן זהבי (פאלרמו), מאור מליקסון (ויסלה קרקוב), אדריאן רוצ'ט (עירוני קרית שמונה), ליאור רפאלוב (קלאב ברוז'), טל בן חיים (מכבי פתח תקוה).

התקפה: אליניב ברדה (גנק), עומר דמארי (הפועל תל אביב), תומר חמד (מאיורקה), בן שהר (אוקזר).

גוטמן: "החלטנו עם בניון ובן חיים ששמים הכל בצד"

"חלומות נועדו להתגשם, ואנחנו מתכוונים להגשים את החלום הזה - שנבחרת ישראל תופיע במונדיאל 2014 בברזיל", פתח גוטמן את דבריו במסיבת העיתונאים. "כשאני אומר אנחנו, אני מתכוון לשחקנים, לצוות המקצועי, לאוהדים ולעיתונאים. איך נגשים את החלום הזה? דרך כוח הקבוצה. יש לנו שחקנים מצוינים כיחידים, וניצור קבוצה שתהיה תלכיד אחד שיידע מה הוא רוצה מעצמו. קבוצה שיטתית עם משמעת טקטית, דפוסי התנהגות שילוו אותנו, מחויבות הנאה וגאווה. כל אלה גם יחד יבואו אותנו לניצחון. זה המסר הראשי שלי ועם הקו הזה אלך קדימה".

באשר לסגל שזימן, אמר גוטמן: "רוב השחקנים כן משחקים, חוץ מקינן ובניון. לגבי בניון, הנוכחות שלו בנבחרת ישראל נחוצה, גם אם הוא לא משחק בארסנל. אני לא מכיר עוד הרבה שחקנים שמשחקים בארסנל, ששיחקו בצ'לסי ובליברפול, ובטח לא פרסונה כזו. הנוכחות של יוסי נחוצה, ואני מתכוון לכל מה שנלווה לזה. לגבי קינן, מכיוון שאנחנו יוצאים לקמפיין היה חשוב לי שיהיה בסגל, למרות שהוא לא משחק".

גוטמן סיפר על השיחות שערך עם בניון וטל בן חיים: "הייתה לי פגישה אישית עם בניון ולאחר מכן גם עם טל. היו אי הבנות בין השניים, אבל החלטנו שאנחנו שמים הכל בצד. אמרתי להם שבעוד 10 שנים, כשתשבו ליד הילדים והנכדים, לא תסלחו לעצמכם אם תדעו שאיבדתם סיכוי להגיע למונדיאל בגלל משחקי אגו שמקומם לא בנבחרת".

על חמשת נציגי המוליכה אמר גוטמן: "עצם הזימון של שחקני קרית שמונה מוכיח שאני מכבד את ההישג הקבוצתי שלה. מילה טובה מגיעה לרן בן שמעון, וכשאתה רואה קבוצה כזו סימן שהמאמן עושה את העבודה. כל אלה שקיבלו זימון ראויים לכך. אני לא מתכוון להכשיל את הכדורגל הישראלי בזימון שהוא לא ראוי. כשהפועל חיפה זכתה באליפות ב-1999 היו לה שישה נציגים בנבחרת, וכל מי שזימנתי כנראה שזה מגיע לו.

"לכל מי שנמצא בסגל יש סיכוי לשחק, יש לי כבר הרכב בראש אבל תצטרכו לבוא לאימונים ולראות. אני לא מחפש להפתיע, לא בזימונים ולא על כר הדשא. השקעתי הרבה מאוד מחשבה בזימונים האלה, יש פה זימונים חדשים של בחורים צעירים כמו שיר צדק, דני עמוס ואיתן טיבי, ואני מאמין בשחקנים האלה שיילכו איתנו לאורך כל הקמפיין".

על היעדר ייצוג לאלופה היוצאת מכבי חיפה, אמר גוטמן: "יש נציגים של מכבי חיפה שנמצאים תחת מעקב, יש שיתוף פעולה מלא עם גיא לוזון ויש צורך שחלק מהשחקנים כמו טאלב טואטחה, אייל גולסה וסרי פלאח ישחקו בצעירה. לא מן הנמנע שמי מהם יזומן במאי למחנה האימונים של הבוגרת. כל מה שאני עושה הוא תחת הכותרת של הצלחת נבחרת ישראל.

על שחקניו לשעבר, איתי שכטר וגילי ורמוט, אמר המאמן: "שכטר לא זומן בשל הפציעה, אם הוא יהיה בסגל מול מיינץ בשבת וישחק, הוא יקבל זימון. הדלת פתוחה בפני גילי ורמוט כמו בפני רבים אחרים. צפיתי בשני המשחקים שלו, הוא צריך קצת זמן. אותי בטח לא צריך לשכנע לגבי היכולות שלו".

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully