וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורק הרימון בבאר שבע נענש בשנת מאסר בפועל

15.2.2012 / 13:51

נפתלי יצחק, שהשליך רימון גז במהלך המשחק נגד מכבי חיפה, הודה במעשה והתחייב: "שנה אחרי המאסר לא אכנס למגרשים"

זריקת רימון הגז במשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה בחודש נובמבר בשנה שעברה עלתה לנפתלי יצחק, אוהד באר שבע, שזרק את הרימון, בשנת מאסר בפועל וחצי שנה מאסר על תנאי.

בית משפט השלום בבאר שבע אימץ את הסדר הטיעון לפיו יצחק הודה בהאשמות נגדו, אחרי שתחילה כפר בהן. עורך דינו של יצחק (24) ביקש להקל בעונש, כשטען: "לא מדובר באדם עבריין שצריך למצות איתו את הדין. אפשר לקרוא בכתב האישום שרימון הגז הושלך אל כר הדשא, לא הייתה כל מטרה לפגוע באנשים, הרי הנאשם אינו מחבל. המטרה שלו הייתה לגרום לאווירה טובה במגרש, הוא טעה והתרשל. הוא זרק את רימון הגז כאשר הוא עוצם את עיניו".

יצחק עצמו התנצל על האירוע. "בטח שאני מתחרט. אני מבין שזה לא בסדר", אמר. "אני מתחייב ששנה לאחר שחרורי מהמאסר, אני לא אכנס למגרשי ספורט". כזכור, במסגרת האירוע, הסתיר יצחק את רימון הגז המדמיע בתחתוניו, ובמהלך המשחק נגד מכבי חיפה הוא שלף את הנצרה והשליך אותו לכר הדשא. הרימון פלט גז, ואנשים שהיו במגרש סבלו מקוצר נשימה, כשאחד האוהדים אף נזקק לטיפול רפואי.

"אין ספק כי מדובר בעבירות חמורות", קבע השופט אור אדם. "האלימות במגרשי הספורט וסביב משחקי ספורט הפכה למכת מדינה, ומן הראוי להילחם בה בין השאר על ידי ענישה מחמירה. ספורט אמור להוות תחביב מהנה, אולם אין מקום להפעלת אלימות ולנקיטת מעשים כפי שנהג בהם הנאשם אשר רק פוגעים באנשים הבאים ליהנות מאירועי הספורט".

מהפועל באר שבע מסרו בעקבות פסק הדין: "המקרה טופל על ידי רשויות החוק כמתחייב. לאחר אירוע חמור שכזה אנו מקווים שנפתלי ויתר אוהדי הכדורגל ילמדו מן המקרה על מנת שמקרים אלו לא ישנו בעתיד. השאיפה של כולנו היא שהאוהדים יהנו מצפייה במשחק".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בנוגע להחלטה: ?מהיום, יבינו סוף סוף כל אוהדי הכדורגל בארץ כי התפרעות במגרש כדורגל אינה בגדר "מעשה שובבות" אלא עבירה פלילית חמורה לכל דבר וענין. ההתאחדות, באמצעות בתי הדין שלה, נלחמת בשנים האחרונות ביד ברזל נגד אוהדים מתפרעים על ידי ענישה כבדה שלא תמיד מוצאת חן בעיני אוהדי כדורגל, אך היא מביאה להפחתה באלימות ובגזענות. אנו מרוצים שלאחר לחצים שלנו גם בתי המשפט רואים בחומרה רבה התפרעות אוהדים".

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully