וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: שביזות יום א'

יובל קליין

12.2.2012 / 16:06

הפגרה הארוכה ב-NFL מתחילה ויובל קליין מצא עשרה דברים שיעזרו לנו להעביר אותה קצת יותר מהר. גם פייטון מאנינג כאן

ריקנות. המילה המושלמת לתאר את יום ראשון שאחרי הסופרבול. בפעם הראשונה מאז תחילת ספטמבר, אנחנו מוצאים יותר מדי זמן פנוי ביום ראשון. לא עוד התלבטויות לגבי איזה משחק לראות, לא עוד מחשבות אינסופיות על הרכב הפנטזי, לא עוד איומים וירטואליים על כריס ג'ונסון ש"דיר בלאק אתה מתפוצץ השבוע בדיוק נגדי", לא עוד בדיקות תכופות בטוויטר של אדם שפטר מי פצוע ומי כשיר, לא עוד הפסדים מביכים של הג'טס, לא עוד פילד גול של דייויד אייקרס ולא עוד הסברים לבוס שלך, למה אתה תמיד עייף ביום שני. ברוכים הבאים לשביזות יום א' האמיתית.

בניסיון להמתיק את הגלולה המרה, הנה רשימה של דברים שצפויים לקרות בפגרה. חלקם אמיתים וחלק דימיוניים. מצד שני, בליגה בה אלכס סמית' מנצח את דרו בריס במשחק פלייאוף, שום דבר לא נראה דימיוני.

אלכס סמית שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרז. רויטרס
אם הוא העיף את דרו בריס מהפלייאוף, אנחנו כבר מאמינים לכל דבר. אלכס סמית'/רויטרס

1. מה יהיה עם פייטון? – על הנייר, סאגת פייטון מאנינג אמורה לקבל תפנית משמעותית לפני השמיני למרץ, התאריך בו יודיעו הקולטס האם הם משלמים לקוורטרבק שלהם בונוס של 28 מיליון ומאריכים איתו את החוזה. עד אז, מחכות לנו המון ספוקלציות והמון שמועות (כבר שמענו את רוב לאו, שהכריז על פרישתו של מאנינג בניסיון לקבל קצת מאור הזרקורים של הוליווד). במידה והקולטס יחליטו להיפרד ממספר 18 שלהם, הדבר יצור כדור שלג שישפיע משמעותית על שוק השחקנים החופשיים בפגרה. קבוצות לא יחתימו קוורטרבקים חופשיים ומבוקשים כמו מאט פלין וקייל אורטון עד שפייטון מאנינג ימצא בית, חדש או ישן ומוכר.

2. פיליפ ריוורס יביא לעולם ילד שביעי – למיטב ידיעתנו, הקוורטרבק של סן דייגו צ'ארג'רס לא מורמוני או משהו כזה ובכל זאת, אשתו הביאה לעולם כבר שישה ילדים, שזה אחד יותר ממה שיש למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, דרך אגב. אוהדי סן דייגו כבר הביעו את דאגתם בנושא בעונה האחרונה, אחרי שריוורס נראה רע ולא מדויק במשך רוב העונה. שמועות על כך שהוא לא נח מספיק בפגרה ושההכנה שלו הייתה לקויה נשמעו בפורומים השונים, אך האם ייתכן שהסיבה האמיתית לריבוי הצאצים היא שריוורס מתכנן להיות ארצ'י מאנינג הבא? כמו מאנינג האב, כנראה שריוורס כבר לא יגיע לסופרבול, כך שכל מה שנותר לו לעשות זה להכין את הקרקע לדור הבא. שני בנים כבר יש לו, אחד נוסף יגדיל את הסיכויים לראות נציג של המשפחה על הבמה הכי גדולה בספורט האמריקאי.

פייטון מאנינג שחקן אינדיאנפוליס קולטס עם פיליפ ריוורס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. Michael Conroy, AP
לשניהם יש החלטות מעניינות לעשות בפגרה. מאנינג וריוורס/AP, Michael Conroy

3. אלכס סמית' יחתום על הארכת חוזה עם הניינרס – בסן פרנסיסקו ברור לכולם, שאלכס סמית' יחתום על חוזה חדש וימשיך להיות הקוורטרבק של הקבוצה בשנה הבאה, בעיקר לאור העובדה שהיחסים בינו לבין מאמנו ג'ים הארבו מתגלים כקרובים במיוחד. בסוף השבוע האחרון, סמית' אפילו שימש כנושא הכלים של הארבו בתחרות גולף בקליפורניה. כעת, החשש הגדול של אוהדי הניינרס הוא לא החוזה עצמו, אלא המשך שלו. קשה לדעת האם סמית' יכול לשחזר את השיפור מהעונה החולפת בשנים הקרובות וחוזה ארוך טווח עלול לתקוע את ההתקדמות המחודשת של הניינרס. אולי כדאי לחברים במפרץ להוסיף סעיף בחוזה, שיקבע שבמקרה של חוסר הצלחה, סמית' יחזור לתפקיד נושא הכלים של הארבו בטורנירי הגולף בפגרה.

4. שוק הרצים האחוריים – השוק הזה יהיה רווי בכישרון בפגרה. שחקנים כמו מאט פורטה, מרשון לינץ', פייטון היליס וריי רייס יהיו חופשים ללא הגבלות. לאחר עונה בה שתי קבוצות הסופרבול הסתמכו על המסירה והסתדרו בלי רץ אחורי דומיננטי ולאחר שכריס ג'ונסון הראה לעולם שהחוזה הענק שלו לא מצדיק את ההשקעה, קשה לראות איך אחד משחקני הרשימה הנ"ל יזכה לחוזה כזה, שיגרום לו לעזוב את קבוצתו הנוכחית. היחיד שדווקא כן עשוי להחליף מדים הוא היליס, שיחסיו עם הנהלת קליבלנד היו רווים בעליות וירידות בעונה החולפת. הבעיה הגדולה של השחקן היא שקבוצות יכולות למצוא בדראפט שחקנים לא פחות מוכשרים ממנו, כדוגמת טרנט ריצ'רדסון, דייויד ווילסון ולמייקל ג'יימס, שגם יעלו חצי מחיר. יהיה מעניין לראות האם מישהו יהיה מוכן להמר על הרץ האחורי הלבן או שמא קללת "מאדן" שוב תכה?

5. קלטת הסקס של רוב גרונקובסקי – ההתנהגות של גרונק בשנה האחרונה מזכירה יותר סטודנט באחווה באוניברסיטת אריזונה מאשר שחקן מקצועי בניו אינגלנד פטריוטס. התמונות שלו עם שחקניות פורנו וכמובן הוידיאו בו הוא נצפה רוקד ללא חולצה, שעות לאחר ההפסד בסופרבול, מזכירות התנהגות ילדותית, של אחד שכל מה שיש לו בראש זה חגיגות ושתייה (למי לא בעצם?). לכן, אל לנו מלהיות מופתעים אם קלטת פורנו של הטייט אנד הכוכב תצוץ ברשת בקרוב. באינטרנט כבר רצים ליינים בנושא וכמו שכבר הבנתם, אנחנו יודעים על מה כדאי להמר.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Stephan Savoya, AP
איזה הפתעות יגיעו מכיוונו? גרונקובסקי/AP, Stephan Savoya

6. ריקי וויליאמס עושה ברט פארב – יומיים לפני הודעת הפרישה של הרץ האחורי הותיק של בולטימור רייבנס, מאמן העבר ביל פרסלס שלח לו הודעה ודרש בשלומו. וויליאמס ענה שהגוף שלו מרגיש מעולה ושהוא מוכן לעונה נוספת ב-NFL. פרסלס השיב שלא ירדוף אחרי דברים בכוח ושיש עוד דרכים לתרום. אחרי 48 שעות של מחשבות בראש הלא מובן שלו, וויליאמס הגיע להחלטה לפרוש, למרות ששבוע בלבד קודם לכן הוא התראיין לאתר האינטרנט של הרייבנס וסיפר שהוא מתרגש לקראת העונה הבאה. כבר ראינו את ריקי עוזב את המשחק בעבר לטובת בית קטן בקליפורניה, אוהל באוסטרליה והמון ג'וינטים. מישהו באמת מוכן לשים את הכסף שלו על פרישה סופית?

7. הדילמה של יוסטון – אחרי עונה מדהימה, בה יוסטון הצליחה לרשום סופסוף הופעת בכורה וניצחון בכורה בפלייאוף, הקבוצה עומדת בפני צומת דרכים. מריו וויליאמס ואריאן פוסטר סיימו את חוזיהם בקבוצה ולטקסאנס יהיה כסף להשאיר רק אחד מהם, כשכרגע נראה כי זה יהיה פוסטר. הפרידה הצפויה מוויליאמס, שכזכור נבחר ראשון בדראפט 2006 ועורר מהומה כשירד מהלוח לפני רג'י בוש ו-וינס יאנג, לא תהיה קלה עבור הטקסאנס, לאחר שבשנתיים האחרונות, הקהל למד לאהוב ולהעריך את השחקן. וויליאמס גמר את העונה בשלב מוקדם בשל פציעה ואת מקומו תפס הרוקי ברוקס ריד, שהעמיד מספרים מרשימים ונכנס לנעליים הגדולות בהצלחה רבה. בניגוד לוויליאמס, במשחקים אותם פוסטר החמיץ העונה עקב פציעה, הקבוצה התקשתה וכך הגיעו בטקסס למסקנה שפוסטר כרגע בלתי ניתן להחלפה, בניגוד לוויליאמס, שייאלץ ככל הנראה למצוא בית חדש.

אריאן פוסטר שחקן יוסטון טקסאנס. Bob Levey, GettyImages
יועדף כנראה על פני מריו וויליאמס. פוסטר/GettyImages, Bob Levey

8. האם בן רות'לסברגר יצליח לסיים פגרה בלי בחורות בשירותים שצועקות הצילו? – בשנתיים האחרונות למדנו על שתי בחורות שהגישו תלונה נגד "ביג בן" בגין הטרדות מיניות. הפעם יש תחושה, שעיתוני פיטסבורג לא יצטרכו להתעסק בנושא זה שוב. רות'לסברגר התחתן ביולי האחרון ולאחרונה גם סגר עיסקה עם המתלוננת הראשונה. כל הסיפור הזה עלה לו לא מעט כסף כנראה וייתכן ו"ביג בן" סופסוף למד לחשוב רק עם הראש ולא עם עוד חלקים בגוף...

9. שם חדש לצ'אד אוצ'וסינקו – נמשיך עם עונת החתונות והפעם תורו של הריסבר של הפטריוטס, שהודיע על כוונתו לחזור ברביעי ביולי לשם משפחתו המקורי ג'ונסון, מכיוון שהוא לא רוצה שאישתו אוולין תחזיק בשם המשפחה המגוחך הזה אז למה בחרת אותו מלכתחילה???). מצד שני, אולי עם החזרה לג'ונסון הוא גם יחזור לתפוס כדורים מדי פעם.

10. איפה יש עוד דיון סנדרסים? – 51 ימים נשארו למשחק הפתיחה של עונת הבייסבול, מה שמחזיר אותנו לימים בהם ראינו שחקני פוטבול הולכים לאימוני האביב של קבוצות ה-MLB. אחד מהם היה דיון סנדרס, השחקן היחיד ששיחק גם בסופרבול וגם בוורלד סירייס. "פריים-טיים" שיחק בארבע קבוצות בייסבול שונות לאורך הקריירה ובחמש קבוצות NFL נוספות. דמיינו לרגע את טום בריידי, שנבחר בדראפט 1995 על ידי מונטריאול אקספוס בסיבוב ה-18, כורע מאחורי הצלחת כתופס של הרד סוקס. דמיינו את הקוורטרבק של טנסי ג'ייק לוקר, חובט עבור האיינג'לס, שלקחו אותו בסיבוב העשירי של 2009. גם ראסל ווילסון, הקוורטרבק של ויסקונסין, שצפוי להיבחר בדראפט הקרוב, נבחר בעבר על ידי קולורדו רוקיז. אנחנו בהחלט רואים את פייטון מאנינג מחליף את ריאן הווארד הפצוע ושומר על כושר בבסיס הראשון של הפיליז. מה דעתכם, איזה שחקנים הייתם רוצים לראות משלבים בין הבייסבול לפוטבול?

פוטבול בוואלה! ספורט

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. רויטרס
לא תזרוק איזו עצם לרד סוקס? בריידי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully