וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יצילו את קבוצותיהם מירידה: מדור 'החמישייה'

11.2.2012 / 7:00

חמש קבוצות נלחמות נגד הירידה בליגת העל. מדור 'החמישייה' בוחן איזה שחקן יכול לשמש גלגל הצלה בכל אחת מהן

בית"ר ירושלים: ערן לוי

שחקן בית"ר ירושלים ערן לוי. מגד גוזני
אם הוא ייתן את המנה הקבועה שלו, בית"ר תשרוד. לוי/מגד גוזני

בבית"ר ירושלים הייתה התלבטות גדולה האם לצרף לקבוצה את הקשר המוכשר, אך בעל הרזומה הפרובלמטי. קוצר הזמן והעובדה שיובל נעים רצה שחקן שייתן לו מספרים ברמה מיידית, דחפו לערן לוי. בית"ר הבקיעה העונה 16 שערים בלבד ב-24 משחקים, ואם לא תשפר משמעותית את המספרים האלה, היא תתקשה להישאר בליגה. "ב-0:0 אנחנו בחיים, ב-1:0 גוססים ו-2:0 אנחנו מתים", אמר נעים לשחקנים לא מזמן, בנוגע ליכולת לחזור מפיגור בשל הבעיה בהתקפה.

נעים כבר לא בבית"ר, לוי עדיין כן. בפועל, הוא שחקן עם ממוצע שנתי של 15 שערים ובישולים בעונות מלאות בהן שיחק, כולל העונה הבעייתית שלו באשקלון ובאר שבע, שגם אותה סיים עם כמות של 16 שערים ובישולים. מי שראה את המשחק של בית"ר נגד בני לוד הבין, שאם יש איזשהו סיכוי לשיפור במאזנה של בית"ר, זהו ערן לוי. פאסוס יבקיע את המנה שלו, עמית בן שושן יחזור לעצמו ויתרום עוד כמה שערים, אך מול לוד הראה לוי כמה הוא משמעותי לכמות יצירת המצבים של הקבוצה.

לאחר ההפסד, כשהוא מדוכדך ולא יודע איך יוצאים מהמצב אמר נעים: "לוי עוד ייתן לנו הרבה. מה שהוא עשה כאן היום במשחק אחד, לא ייצרנו בחמישה משחקים. צחקו עליי שהבאתי אותו ואמרו שהוא יהרוס את הקבוצה, אבל במצב שלנו אין לנו ברירה, כי עם המספרים שהיו לנו לא יכולנו לשרוד".

הבעיה של לוי היא שכעת נעים, שהיה הגב שלו, עזב וחנן אזולאי הוא המאמן הזמני, כשלא ברור מי יהיה המאמן הקבוע ואיך הוא יתייחס לשחקן. בשלב הזה, לוי מתנהג כמו ילד טוב ירושלים - לא מדבר הרבה, מגיע לאימון, מסיים, מתארגן וחוזר הביתה. "אני משתדל להתרכז רק בכדורגל ולא לתת לכל מיני אנשים ופרשנים להשפיע עליי ולכן אני גם מתנתק מהתקשורת", אמר בסיום ההפסד ללוד. אצל לוי תמיד יש את מבחן הזמן, אך בגביע הקהל של בית"ר לא הפסיק לעודד אותו והרגיש שהוא נקודת האור של הקבוצה. כשמסתכלים על המספרים, הוא גם הסיכוי שלה לשרוד העונה, עד כמה שזה נשמע בעייתי.

הפועל חיפה: ולדימיר גלושצ'ביץ'

ולדימיר גלושצ'ביץ' שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
מספר תשע קלאסי. גלושצ'ביץ'/אדריאן הרבשטיין

שבעה שערים ב-15 משחקים כבש גלושצ'ביץ', שהצטרף להפועל חיפה במהלך העונה והיה השחקן שהרים אותה מהמצב המקצועי הקשה ובעיקר מהבצורת בהתקפה. יובל אבידור כבש עד עתה חמישה שערים וסביר להניח שיבקיע עוד כמה עד תום העונה והוא יעשה זאת לא מעט בזכות הרכש החדש, שתופס באופן בלעדי את עמדת ה-9, כשאין לו למעשה מחליף אמיתי שיכול לשחק במקומו בחוד.

"הוא השחקן הכי משמעותי שלנו", סיפר שחקן בקבוצה על גלושצ'ביץ', "הוא שומר על הכדור עם הגב לשער כשאנחנו בלחץ וכמובן מבקיע את הגולים שכל כך היו חסרים לנו. הוא מוסיף ליובל אבידור כל כך הרבה שאי אפשר אפילו לתאר. הוא משחרר אותו ונותן לו את השטחים, בהם יש לאבידור יתרון על כל שחקני ההגנה".

הבעיה היא שגלושצ'ביץ' אכן עזר משמעותית לפתוח את הפקק בהתקפה, אבל מלבדו הקבוצה שווה רק עוד כ-15 שערים (לא כולל השחקנים שעזבו), והתלות בו גבוהה היות והקבוצה משחקת כדורגל התקפי, לוחצת ומנסה להיות דומיננטית בכל משחק, מה שעלה לה בלא מעט נקודות עד עתה. אולי טל בנין יהיה המושיע של הפועל חיפה העונה, אך כדי שזה יקרה, גלושצ'ביץ' יצטרך להמשיך ולהעמיד ממוצעים ומספרים דומים לאלה שנתן עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפועל באר שבע: יוסי שבחון

יוסי שבחון שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הכי מנוסה בבאר שבע. שבחון/ברני ארדוב

באר שבע עשתה שינוי על הקווים עם הגעתו של גיא לוי, אך היא אפילו לא קרובה לצאת ממאבקי התחתית וצפויה להיות חלק מהם עד לתום העונה. הקבוצה מבירת הנגב מתבססת על חבורה צעירה של שחקנים, בנוסף למספר זרים שלוי צירף, אך בסופו של דבר, ברגעי האמת היא תהיה חייבת את השחקן האחד שיכול להבקיע שערים ולהכריע משחקים. כרגע, שבחון הוא השחקן המנוסה היחיד בסגל שיכול לעמוד במשימה.

על פניו, העובדה ששבחון הוא השחקן המשמעותי של באר שבע בדרך להישארות אמורה להדאיג את אלונה ברקת, בעיקר בשל העובדה שלאורך הקריירה שלו, שבחון לא גילה יכולת התמודדות גבוהה ואף פעם לא נלחם עם כל מה שיש לו. יחד עם זאת, במצב בו באר שבע נמצאת הלחץ רק יילך ויגבר ממשחק למשחק, ושבחון הוא היחיד שיכול להתמודד עם הסיטואציה.

לשבחון יש העונה שלושה שערים ושני בישולים, אך גם בבאר שבע מדברים עליו כשחקן שחייב להתרומם לקראת הפיניש, אם הקבוצה רוצה להישאר בליגה. "כשמגיעים לישורת האחרונה, רק שחקנים שעברו משהו בכדורגל יכולים להתמודד עם זה, במיוחד במועדון כמו הפועל באר שבע", מסביר אלי כהן, "מקצועית, לשבחון יש כישרון אדיר והוא נותן מספרים יפים, כך שבאר שבע צריכה ליהנות ממנו ולתת לו חופש לשחק מתחת לחלוץ. יש לה סגל צעיר וזה הולך להיות קשה יותר ממשחק למשחק".

הפועל ראשון לציון: דייויד גומז

דייויד גומז שחקן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
אם הוא רוצה אירופה, הוא חייב להשתפר בליגה. גומז/ברני ארדוב

ראשון לציון עשתה שינוי גדול בפגרה. היא צירפה בלם, קשר אחורי וחלוץ והשתפרה משמעותית בניסיון להפוך מיורדת בטוחה, לאחת שלוקחת חלק פעיל במאבקי הירידה. אבל אחרי שרוחות ההתלהבות יירגעו, לכתומים עדיין יש את אותן בעיות, שבראשן שחקנים מובילים. אסי בלדוט נותן מספרים, אבל לא הוא השחקן שישאיר את הקבוצה בליגה ואימורו לוקמן מוסיף הרבה מאוד אגרסיביות באמצע, אבל האיש שהעלה את הקבוצה ליגה, דייויד גומז, צריך להיות השחקן שיעשה את השינוי וישאיר אותה בליגה.

גומז, שכבש העונה חמישה שערים והוסיף שני בישולים, היה במצב רוח ירוד לאחרונה ורצה לעבור לחו"ל בינואר האחרון. ניסן יחזקאל סיפסל אותו למספר משחקים, בהם הרגיש כי הוא לא במיטבו. ההגעה של אייל לחמן היא הזדמנות חדשה עבור גומז, שרוצה בתום העונה לעבור לקבוצה גדולה בארץ או אולי לאירופה ויהיה חייב לחזור לעצמו כדי שזה יקרה.

בקיץ האחרון רצו קבוצות רבות בליגה את החלוץ, כולל מ.ס אשדוד של יוסי מזרחי: "אין בארץ הרבה חלוצים כמוהו. אם יודעים לנצל אותו נכון, היכולת שלו בשפיץ וגם בעזרה מאחורי החלוץ מעולה, והוא שווה מספרים מאוד גבוהים של לפחות 15 שערים ובישולים בעונה. בכושר הטוב שלו הוא השחקן המשמעותי ביותר של ראשון לציון", אמר מזרחי.

מכבי פתח תקוה: טל בן חיים

טל בן חיים שחקן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
פתח תקוה היא הקבוצה שלו. בן חיים/קובי אליהו

משה סיני הביא למכבי פתח תקוה שינוי, בעזרתו היא צברה שש נקודות ליגה וברחה מעט מהקו האדום. בפועל, בדיוק כמו רצף הניצחונות שעשו בית"ר ירושלים, הפועל חיפה והפועל באר שבע, באיזשהו מקום הבריחה הזו היא אשלייה והסטטיסטיקה צפויה להתיישר עם הזמן.

מבחינה מקצועית, נראה כי עומר גולן הוא אבי השינוי הטקטי אצל סיני, שמנסה את החלוץ כבלם וקשר אחורי, בתקווה שהוא יוביל את הקבוצה ויארגן אותה טקטית, אבל אם פתח תקוה תחזור להפסיד ושוב תתקרב למקום המסוכן, היא תזדקק לשחקנים שמהווים יתרון על פני קבוצות התחתית.

לאחד מהשחקנים האלה קוראים טל בן חיים. נכון, הילד עדיין לא בשל מנטלית, הוא נעלם להרבה מאוד דקות במהלך המשחק וגם עושה לא מעט פעמים שטויות בפעולה האחרונה, אבל עדיין מעמיד העונה מספרים של שבעה שערים ושני בישולים. ברגעי הלחץ של התחתית והלחץ של הלוזונים על הצוואר, סיני יחפש את השחקנים שיכריעו משחקים. גולן יכול לקחת מנהיגות, אך מבחינה התקפית הוא מעבר לשיאו ולא יהיה השחקן שייקח עליו את ההתקפה והנטל יפול על בן חיים.

"בסופו של יום, אנחנו הקבוצה של בן חיים", אומר שחקן בפתח תקוה, "למרות השינוי של סיני, יש לנו בעיות בהגנה שלא ייפתרו עד סוף העונה, וההתקפה שלנו תצטרך להכריע את המשחקים. היום, בן חיים הוא היתרון שלנו על כל קבוצות התחתית, הוא יכול לעשות שער מכלום ואין לאף קבוצת תחתית שחקן מהסוג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully