וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר על הסכין: איתי שכטר

10.2.2012 / 12:30

עם עשרה משחקים רצופים ללא ניצחון ובלי גילי ורמוט, איתי שכטר פוגש את באיירן מינכן. שגריר על הסכין עם החלוץ, שמבין שיהיה עוד יותר קשה: "ידעתי לאן באתי, המצב לא טוב"

ביום ראשון, אחרי חודש וחצי מחוץ למגרשים בשל פגרת החורף ועונש הרחקה משני משחקים, חזר איתי שכטר ישירות להרכב קייזרסלאוטרן במשחק הביתי מול קלן. החלוץ נראה טוב והיה קרוב לכיבוש עם נגיחה בדקה ה-37, אבל שלוש דקות מאוחר יותר המשחק התהפך. לאוטרן איבדה את הקשר אריאל בורסיוק בכרטיס אדום ובהפסקה ביצע המאמן חילוף הגנתי והוריד את שכטר לספסל. זה נגמר בהפסד 1:0 משער מאוחר והקבוצה של הישראלי סופרת כבר 10 משחקים רצופים ללא ניצחון. אחרי רצף כזה, הדבר האחרון שקבוצה צריכה הוא משחק חוץ מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה.

שכטר נכנס לרגעים הגורליים של העונה. הקבוצה שלו תיאבק נגד הירידה עד תום העונה והוא ימשיך להיאבק על כל דקת משחק. כיצד מסתדר אחד השחקנים הכי יצירתיים בכדורגל הישראלי בקבוצת ההתקפה הגרועה בגרמניה? שכטר מגיע להתארח במדור "שגריר על הסכין" ומדבר על מאבקי ההישרדות, התחרות והחיים ללא גילי ורמוט, שעזב לליגה ההולנדית.

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
"באיירן? כל מה שנוציא משם זה בונוס". שכטר/AP, Thomas Wieck

"התגעגעתי מאוד לריח של הדשא, אפילו שהתחילו שלגים ומאוד קר פה", מספר החלוץ. "הייתי טוב באימונם והיה מאכזב שבגלל האדום יצאתי במחצית. עכשיו אנחנו מתכוננים למשחק הבא. באיירן היא הקבוצה הכי גדולה בגרמניה יחד עם דורטמונד וכל מה שנוציא משם זה בונוס. תהיה חוויה לשחק נגד השחקנים הכי טובים בעולם באצטדיון שיארח את גמר ליגת האלופות. אנחנו הולכים לעשות חימום לשחקנים שישחקו בגמר".

קייזרסלאוטרן בהחלט לא מגיעה לאליאנץ ארנה במצב אופטימאלי. ניצחון הליגה האחרון היה ב-22 באוקטובר ומחוץ למגרשה, הקבוצה ניצחה רק פעם אחת העונה, דווקא את שאלקה החזקה (1:2). אחרי 20 מחזורים מוצאת עצמה הקבוצה במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן. היא מקדימה את הקו האדום בנקודה, אך רחוקה בסך הכל שש נקודות מהמקום התשיעי. "כשהגעתי לכאן וחתמתי ידעתי שזה יהיה המצב והמצב לא טוב", מוסיף שכטר.

"אנחנו בתחתית וגם יש לנו את אחד התקציבים הנמוכים בליגה. כל הקבוצות ברמה גבוהה ונצטרך להילחם על ההישרדות עד המחזור האחרון. יש המון לחץ וכל משחק הוא חיים ומוות, אבל מדובר במועדון גדול עם 50 אלף צופים בכל משחק בית ונעשה את המקסימום כדי להישאר בליגה. הבונדסליגה מאוד קשה והיא הליגה הכי מרתקת היום באירופה. 4-5 קבוצות רצות לאליפות ו-7-8 נמצאות בתחתית. לא קל להיות במצב הזה, אבל זה חלק מהקריירה של כדורגלן. לא כל אחד משחק בברצלונה, מנצ'סטר יונייטד או באיירן. צריך לדעת להתחיל מלמטה".

מרקו קורץ מאמן קייזרסלאוטרן. רויטרס
לא קבוצת תחתית טיפוסית. קורץ/רויטרס

קייזרסלאוטרן היא קבוצה מוזרה ובהחלט לא קבוצת תחתית טיפוסית, כפי שמעידים המספרים. היא אפורה ולא מספיק יוזמת ולכן מחזיקה בהתקפה הגרועה בליגה (15 שערים) ומצד שני, יש לה את ההגנה החמישית בטיבה בגרמניה (ספגה 24 שערים). הקבוצה ניצחה רק שלוש פעמים ב-20 מחזורים, אבל הפסידה רק בשמונה (הכי מעט בכל החלק התחתון של הטבלה) והיא מלכת התיקו של הליגה בצוותא עם האנובר.

שכטר מנסה להסביר: "עשינו כמה תוצאות טובות והיו משחקים בהם היינו עדיפים על היריבה, אבל לא השכלנו לכבוש וזה כמו כדור שלג. הביטחון של חלק מהשחקנים יורד ועכשיו אנחנו צריכים להתאפס ולחזור להביא נקודות יקרות. תוצאות תיקו לא יספיקו לנו כדי להישאר".

בסך הכל, עונת הבכורה של שכטר באירופה בהחלט משביעת רצון לפחות בכל הקשור לדקות משחק. מלבד שני המשחקים בהם ריצה עונש הרחקה, החלוץ שותף בכל יתר 18 משחקי הליגה ופתח 11 פעמים בהרכב. הוא מלך שערי הקבוצה עם שלושה שערים (ועוד אחד בגביע), אבל במובן מסוים קשה לו יותר להביא את היכולות שלו לידי ביטוי בקבוצה בעלת אופי הגנתי מובהק.

"ברור שהייתי מצפה מעצמי להבקיע יותר שערים ולהיות יותר מעורב, אבל יש דברים שפחות מסתדרים ופחות הולכים", הוא מסביר. "מי שמבין את המשחק יודע שבמצבים כאלה צריך להיות חזק, לעבור את התקופה הפחות טובה ולחזור למסלול. אני מצפה מעצמי לעזור לקבוצה ולתת את מה שאני יודע. אנחנו לא מרבים להגיע למצבים, אז לא אגיד שאני רוצה לכבוש הרבה שערים. הכי חשוב זה להישאר בליגה. אין שום מטרה אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב ייפגשו בנבחרת? ורמוט ושכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלק השני של העונה, שכטר יצטרך להתמודד עם תחרות גדולה יותר על ההרכב. לאוטרן צירפה בינואר שני שחקני התקפה בדמות ניקולס יורגנסן הדני וסנדרו ואגנר שהגיעו בהשאלה מלברקוזן וברמן, בהתאמה. שכטר לא מתרגש: "יש יותר תחרות, אבל ברמות האלה קבוצה בבונדסליגה צריכה 4-5 חלוצים ברמה גבוהה. אני עושה את המקסימום כדי לפתוח בהרכב בכל משחק. הגיעו שחקני רכש טובים ואני מקווה שהם יעזרו לנו להישאר בליגה".

בנוסף, ייאלץ החלוץ להסתדר ללא חברו הטוב גילי ורמוט, שאחרי חצי עונה בה לא קיבל צ'אנס עזב לדה חראפשחאפ ההולנדית. "זה קצת טרי לי. גילי קרוב אליי והיה לי כיף איתו, אבל הוא היה חייב ללכת כי הוא צריך ליהנות מהכדורגל. הוא עזב לקבוצה שבה הוא הולך לשחק. התרגלתי לכולם, לחברים ולסביבה בגרמניה, אבל איתו היה יותר כיף וטוב. גילי הוא אחד הכישרונות הגדולים שצמחו בישראל וחשוב שהוא ישחק ויבוא לנבחרת כי יש לו מה לתרום. אני בטוח שבהולנד הוא יעשה את הקפיצה שכולם מצפים ממנו. חוץ מזה, הוא נמצא במרחק של שלוש שעות וחצי נסיעה ממני ועוד ניפגש. גם בנבחרת", מסכם שכטר.

שגריר על הסכין - כל הכתבות במדור

מה עוד מצפה לשגרירים בסוף השבוע?

ליאור רפאלוב בראש דירוג מצטייני השבוע

לעמוד השגרירים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully