וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסי פרנקלין: החלום האמריקאי

10.2.2012 / 7:30

מיסי פרנקלין היא ילדה בת 16 שאוהבת את ג'סטין ביבר ורק הורידה את הטבעות בשיניים. אז איך היא הפכה ליורשת של פלפס?

בסוף השבוע מתקיימת אליפות השחיה לבתי ספר של מדינת קולורדו. על פניו זה נשמע כמו אירוע ספורט זניח. בפועל, תהיה שם עמדת שידור של ESPN יחד עם עוד 7 מצלמות שישדרו בלייב, תתקיים שם מסיבת עיתונאים בסופו של כל ערב גמרים, והכרטיסים לאירוע עצמו אזלו כבר מזמן. המשפט המתבקש להשלים את הפתיח לכתבה הוא: "ככה זה כשבאליפות הזאת משתתפת שיאנית עולם". אנחנו בחרנו להשלים את הפתיח עם משפט קצת שונה: "ככה זה כשהיורשת של מייקל פלפס, שבגיל 16 כבר הייתה אלופת עולם, בוחרת להמשיך ולהתחרות עבור בית הספר התיכון בו היא לומדת, למרות שזה מתנגש עם ההכנות שלה למשחקים האולימפיים בלונדון".

מיסי פרנקלין שחיינית אמריקאית בצילום לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. GettyImages
מתכוננת ללונדון. מיסי פרנקלין/GettyImages

שניים רבים, השלישית תזכה?

בשנתיים האחרונות התעסקנו בעיקר בתחרות הצפוייה בין מייקל פלפס לריאן לוכטה, שיתמודדו על נתח גדול מכמות המדליות בלונדון 2012. בעוד ששני השחיינים הגדולים בעולם יצטרכו לחלוק (ככל הנראה), בארצות הברית מדברים על כך שהכוכבת האמיתית של תחרויות השחיה במשחקים האולימפיים תהיה שחיינית. ביולי הקרוב מיסי פרנקלין תהיה רק בת 17 ו-3 חודשים, אבל האמריקאים מאמינים שהיא מספיק בוגרת כדי להפוך בקיץ הזה לשחיינית האולימפית הגדולה בכל הזמנים. מי שמחזיקה בתואר הזה היא כריסטין אוטו, שייצגה את מזרח גרמניה וזכתה בשש מדליות זהב במשחקי סיאול 1988. ממיסי פרנקלין בונים על 7 מדליות זהב, אבל רק בתחילת יולי, כשיסתיימו המבחנים האמריקאים, נוכל לדעת אם היא אכן תלך על שבעה משחים בלונדון כפי שמצפים ממנה.

עבור מי שלא עקב אחרי אליפות העולם האחרונה בשחיה, נספר רק שמיסי פרנקלין הפכה באופן רשמי לסנסציה בשנחאי 2011. בגיל 16 בלבד היא נהייתה אלופת עולם כשניצחה את משחה ה-200 גב עם התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה, ובסך הכל היא סיימה את האליפות הזו עם 3 מדליות זהב, 2 מכסף ואחת מארד. בסופה של אותה שנה היא הוסיפה עוד שני שיאי עולם (בבריכות קצרות) וזכתה יחד עם ריאן לוכטה בתואר שחיין השנה, קצת לפני שחזרה לתיכון ריג'ס ג'יסוט בעיר אורורה שבקולורדו. היא לומדת בכיתה י"ב ומנסה לעמוד בכל המחוייבויות שלה, בין אם זה להצליח בבחינות, לשמוע ג'סטין ביבר עם החברות, ולשחות עבור בית הספר. היא זו שמייצגת כיום את החלום האמריקאי של כל זוג הורים ממוצע (שמייקל פלפס ניפץ), וסביב הסיפור האישי שלה מייחלים האמריקאים לסוף טוב במשחקי לונדון.

מיסי פרנקלין שחיינית אמריקאית. GettyImages
קשה להאמין שמישהי מסוגלת עליה כיום בסגנון הגב. מיסי פרנקלין/GettyImages

"השחיה היא בורידים שלי"

מיסי פרנקלין נולדה בפסדינה שבקליפורניה לזוג הורים ממוצא קנדי, מדינה שקברניטי הספורט שלה תופסים את הראש עד היום בגלל הלחץ שכנראה לא הופעל מספיק על אמה, שרצתה פעם לנצל את האזרחות הקנדית של בתה לטובת השחיה. היא חשבה על טובתה ונבהלה מהעומק שיש לשחיה האמריקאית, מה שמקשה על רבים וטובים למצוא מקום בנבחרת הלאומית לתחרויות הגדולות. היא לא ידעה אז עד כמה טובה תהיה הבת שלה, ועד כמה מוקדם זה יגיע. בכל מקרה, מיסי פרנקלין "סגרה את הפינה" סביב הסיפור הזה וסיפרה כי מבחינתה מעולם לא היה ספק שהיא מתכוונת לייצג אך ורק את ארצות הברית. היא החלה לשחות בגיל 5, ומה שמצחיק היום זה שלא עברו יותר מדי שנים מאז. היא אפילו יכולה לספר על התקופה הזאת כאילו זה היה אתמול ואומרת: "אני זוכרת שרק התחלתי לשחות, הייתי במחנה קיץ וראיתי בטלוויזיה את תחרויות השחיה באולימפיאדה. מיד אמרתי לעצמי שאני כל כך רוצה להיות שם".

עוד בתור ילדה קטנה היא התאהבה בשחיה, והיא מספרת שהאש הזאת לא נכבתה עד היום: "אני כל כך אוהבת לשחות, אני אוהבת להתחרות, זה נמצא בורידים שלי ובלב שלי". מאמנה טוד שמיץ, שפוגש אותה בבריכה ב-6 בבוקר בכל יום אומר: "איזו אישיות. היא תמיד הראשונה שמגיעה לבריכה והאחרונה לעזוב אותה. אף פעם לא איכפת לה לעבוד קשה ולעשות עוד דברים". פרנקלין, שבראיונות שונים נשמעת כמו ילדה קטנה שבחיים לא הייתם נותנים לה את התואר "אלופת עולם", לא מתכחשת לחוסר הבגרות שלפעמים בולט לעין, אבל בכל מה שקשור לשחיה היא יודעת לשלוף תובנות פילוסופיות כשהיא אומרת: "זה ממש לא משנה בן כמה אתה בשחיה. הכי חשוב זה שאתה עושה הכל כדי להיות מוכן לתחרות והכי חשוב כמה אתה רוצה את זה. ממש לא חשוב הגיל והמין".

מיסי פרנקלין שחיינית אמריקאית עומדת על הפודיום עם מדליית זהב. GettyImages
כמה כאלה יהיו לה בלונדון? מיסי פרנקלין/GettyImages

איך מוותרים על מאות אלפי דולרים?

את החודשים הקרובים תעביר מיסי פרנקלין בהמשך ההכנות למבחנים האמריקאים ולמשחקים האולימפיים. האמריקאים ממשיכים "להיגנב" מהמסירות שלה למקצוע, המחוייבות שלה לקבוצות השחיה שלה והאהבה שלה בשחיה. הנה עוד דוגמה לאותה אהבה. הילדה המוכשרת מקולורדו הייתה אמורה להרוויח עד היום פרמיות בסך כולל של 130 אלף דולר בזכות ההישגים שלה בתחרויות השונות (שיאים עולמיים, אמריקאים וכו'). פרנקלין בחרה שלא לקחת את הכסף בגלל שאם תרוויח מהשחיה, זה יפסול אותה מלהיות ספורטאית מכללות. פרנקלין לא מוכנה בכלל לחשוב על אפשרות שהיא לא תהיה בקולג' וכמו שזה נראה היא הולכת על זה בכל הכוח, למרות שזה יקרה רק ב-2013. כעת עומדת בפניה "בעיה" אחרת. כפי שכבר צויין כאן, ההערכות מדברות על ניסיון שלה לזכות בשבע מדליות זהב אולימפיות בלונדון. במקרה כזה היא תהפוך לשחיינית הגדולה ביותר בכל הזמנים, בדיוק כפי שמייקל פלפס עשה בקיץ 2008. מה זה אומר? שחברת "ספידו" לא תוכל להישאר אדישה במקרה כזה, הרי אותה "ספידו" שילמה לפלפס מיליון דולר בזכות ההישג האדיר שלו בבייג'ינג. אביה של מיסי פרנקלין, שנוהג לשתף פעולה עם התקשורת האמריקאית המביעה עניין רב בבתו, התייחס לאחרונה לעניין הזה וסיפר: "זה ממש לדבר איתה ולהסביר לה 'חמודה, אני לא יודע אם את מבינה מה המשמעות של מיליון דולר, אבל זה משהו שיכול לסדר אותך לכל החיים. ואת נמצאת במצב שתוכלי להרוויח את הסכום הזה מהר מאוד'".

ואם כבר הזכרנו כאן את מייקל פלפס, כמובן שאי אפשר להמנע מההשוואה בינו לבין הכוכבת העולה החדשה של הספורט האמריקאי. היא נחשבת לילדת פלא עוד מגיל 13, כשכבר אז ניסתה להתקבל לנבחרת האמריקאית למשחקי בייג'ינג 2008. כמו פלפס, גם היא נשארה נאמנה לבית הספר שלה כשכבר הכירו אותה בכל העולם ובדומה לפלפס, גם מיסי פרנקלין מנופפת בכמה נתונים פיזיים מדהימים וכמעט בלתי אנושיים. גובהה הוא 1.85 מ' אבל לא חסרות שחייניות גבוהות. מידת הנעליים שלה היא 45, וזה משהו שכבר קשה למצוא בעולם. למעשה, מייקל פלפס היה אחד הראשונים שהתייחסו למיסי פרנקלין כיורשת שלו. כשהוא נשאל באחד הראיונות אם היא אכן כזאת הוא אמר: "היא אחלה גבר, והיא יכולה להתחרות נגד כל אחד בעולם".

בעוד חודשים ספורים נדע באמת האם מיסי פרנקלין היא היורשת האמיתית של מייקל פלפס. אם וכאשר זה יקרה, כבר יהיה לנו מאוד קשה להתייחס אליה כילדה. עד אז, תהיו בטוחים, היא תמשיך להתרגש מהדברים שעשו לה את השנה: הסרת הטבעות בשיניים, הוצאת רישיון הנהיגה, נשף הסיום של בית הספר, וג'סטין ביבר.

שחיה בוואלה! ספורט

מיסי פרנקלין שחיינית אמריקאית יחד עם ריאן לוכטה שחיין אמריקאי. GettyImages
אז כמה יורשים יש למייקל פלפס? מיסי פרנקלין עם ריאן לוכטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully