וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים, מלחמה

7.2.2012 / 0:43

למרות נטישת הקהל לקטמון ותדמית נוראית, הפועל ירושלים עומדת על הרגליים ומתכוונת לבעוט במכבי תל אביב בגביע. איך זה קרה

רם סטי צמח עם הפועל ירושלים ושיחק בקבוצה עד גיל 29, אז החליט לעשות מעשה ולהגיד שלום לכל הסכסוך המתוקשר ויקטור יונה-יוסי סאסי שהחריב את המועדון. סטי נדד לקרית שמונה, אחי נצרת ורמת השרון, כשהוא לא מתבייש לומר "גם בחינם לא אחזור להפועל ירושלים". סטי העדיף את הנסיעות ממבשרת ציון צפונה, העיקר לברוח מהסירחון.

לפני כשנה וחצי סטי כבר סיכם את תנאיו ברמת השרון, עד שפתאום החליט לחזור הביתה. לאדום. מה קרה פתאום? תשמעו אותו. "שנים סירבתי לחזור להפועל ירושלים ולא יכולתי לראות את המועדון", הוא אומר. "הסכסוך בין סאסי ליונה הרס כל חלקה טובה. נסעתי לקרית שמונה ונצרת, ביליתי שעות בדרכים הלוך ושוב, ובקרית שמונה הייתי חצי שנה בלי המשפחה. הכל רק לא לחזור להפועל. לא יכולתי להיות חלק מזה. ברגע שהסיכסוך הסתיים וקראו לי לפגישה, הבנתי שסאסי ויונה לא היו הבעיה אלא העימות ביניהם. היום זה מוכח בפועל. הפועל זה מועדון חדש ומסודר, משכורות בזמן, תנאים שכדורגלן זקוק להם. לא יותר מדי, אבל אף פעם לא רצינו מעבר. רק שקט. וזה משהו שלא היה כאן".

מדבריו של סטי אפשר לקבל משל מדויק לגוף הזה שנקרא הפועל ירושלים, שהיום (שלישי, 20.45, שידור ישיר בחמש פלוס לייב, תקציר בוואלה! ספורט) מחכה למכבי תל אביב בגביע המדינה ונראה כמו סינדרלה ריאלית. ההקמה של הפועל קטמון, המעבר של רוב הקהל לקבוצת האוהדים, הסכסוך הבלתי נגמר בין הבעלים לשעבר – כולם אמורים היו לכלות את הפועל ירושלים בגרסתה הישנה. אפילו סטי התייאש. אבל בדיוק במקום שזה נראה אבוד, זה שרד איכשהו, ולפי הטבלה של הליגה הלאומית זה גם קצת מצליח. לא מעט בזכות שועל הקרבות, המאמן לופא קדוש. אפילו מצמד הבעלים ההרסני נותר בוס אחד: סאסי. מי היה מאמין.

רם סטי שחקן הפועל ירושלים (מימין) מול גולן אמשקשווילי שחקן מכבי באר שבע. מגד גוזני
חזר, ולא בחינם. סטי/מגד גוזני

"במרכז הפועל צחקו עלינו"

סטי חזר למעשה להפועל ירושלים כשירדה לליגה א' (הליגה השלישית לאחר שינוי מבנה הליגות). מרבית הקהל נטש לקטמון, הגסיסה המקצועית הלכה והתקדמה, אבל סטי, בניגוד לשי אהרון שהעדיף לעבור לקבוצת האוהדים, בחר גם הוא ללכת אם הלב ופחות עם הראש. "אמנם חתמתי לשלוש שנים, אבל במידה ולא היינו עולים ליגה בשנה הראשונה החוזה היה מתבטל. וזה סיכון גדול שלקחתי", הוא מספר.

סטי קיבל את ההחלטה לא מעט בזכות תהליך השיפור הניהולי: סאסי השתלט לבדו על המועדון והעביר את הסמכויות לאחיו, עמוס. השינוי נעשה עוד במהלך העונה הקודמת בה הייתה הקבוצה בליגה הלאומית, אז מינה סאסי את גיל רז ליו"ר הקבוצה. ההתחלה לא הייתה קלה. רז: "מי שמכיר את הפועל ירושלים הקודמת יודע עם איזו תדמית בעייתית התמודדנו, ואנחנו מתמודדים עד היום. בהתחלה, כשניגשתי למרכז הפועל לקבל אשראי או סיוע בנושאים מסוימים, וכמו כן בהתאחדות לכדורגל, צחקו עליי. לא רצו לשמוע מאיתנו. היום אנחנו מקבלים אשראי וסיוע על סמך אמון ומלה, כי כולם רואים שזאת הפועל ירושלים אחרת. אנחנו עובדים בצורה הכי מסודרת שיש, שחקנים מקבלים משכורות בזמן, שיפרנו את כל התנאים מסביב. זה לא אותו מועדון".

גיל רז יושב ראש הפועל ירושלים עם עידן טל, לופא קדוש, עמוס סאסי. מגד גוזני
זה לא אותו מועדון כמו פעם. רז עם קדוש וטל/מגד גוזני

"קבוצה לא יכולה להיות תלויה בקפריזה של איש אחד"

לפני כשנה וחצי הפועל ירושלים אכן ירדה ליגה והייתה נראית בדרך להתרסקות, אבל המכה הכי כואבת הגיעה מהסמל והקפטן שי אהרון, שהחליט לומר שלום ולעבור להפועל קטמון בליגה ב'. הצעד עורר הדים בירושלים והיתה בו אמירה ברורה לגבי יחסי הכוחות בין שני הגופים הנצים. זה היה נראה כמו המסמר האחרון בארון של הפועל ירושלים, אבל כידוע הקבוצה מסרבת להיכנע. "עד היום אני לא מבין את ההחלטה שלו", אומר היו"ר גיל רז. "הוא היה כאן מה שאבי נמני היה במכבי תל אביב. נתתי לו כאן הכל ואפילו במשחקים האחרונים בלאומית נתתי לו המושכות לאמן במקום זגורי שהלך הביתה. מבחינתי הוא היה הכל כאן. אני מכבד את הצעד שעשה, אבל עד היום אני לא מבין אותו".

תגובתו של אהרון מלמדת בעצם שאף צד עדיין לא ניצח. "אולי לאנשים זה יישמע הזוי, אבל זה אני", אומר החלוץ המדופלם. "קיבלתי את ההחלטה הזאת משתי סיבות. ראשית, הפועל ירושלים קמה או נופלת על יוסי סאסי וההשקעה שלו בקבוצה. היא לא מייצרת כמעט הכנסות וספונסרים. ובעידן של טביב וגאיידמק, גל חצור ותומר סיני, אפשר לראות שקבוצה לא יכולה להיות תלויה בקפריזה של איש אחד. הדבר הכי נכון ובריא שאני מאמין בו הוא שלקהל תהיה אמירה בדרך בה מנוהל ועובד המועדון".

"זה יכול להיות בנוסף לספונסר או בעלים, אבל לא יכול להיות שלקהל לא תהיה אמירה וכל מה שיקרה או לא יקרה ינוע סביב החלטה של איש אחד, טוב ככל שיהיה", ממשיך אהרון בנאומו, שמדבר לא רק לבעיות של הפועל ירושלים, אלא לכלל הכדורגל הישראלי. "הסיבה השנייה למהלך שלי היא שחשבתי שזה יהיה צעד שיחבר בין האוהדים של הפועל ירושלים להפועל קטמון. כי חייבת להיות קבוצה אחת. עד אז הייתה את הגישה של הפועל ירושלים, לפיה קטמון זאת קבוצה של אנשי תקשורת אשכנזים שמחפשים עניין. ואילו מצד קטמון, דיברו על כך שלהפועל אין קהל והיא לא תוכל לשרוד. היום שני הצדדים מבינים שהם לא יכולים אחד בלי השני, וזו ההתקדמות הגדולה".

שי אהרון שחקן הפועל קטמון. מגד גוזני
חייבת להיות קבוצה אחת. אהרון/מגד גוזני

"הפועל קטמון זאת עוד קבוצה בליגה א'"

עד שהתהליך עליו מדבר אהרון יושלם, הפועל ירושלים מנסה לשרוד לבדה בליגה הלאומית ואולי אפילו תעלה ליגה (כרגע היא במקום הרביעי), כשבית"ר תרד במקביל. לפני כשלוש שנים הצדדים כבר היו קרובים לאיחוד אמיתי. מו"מ מתקדם התקרב לכדי טיוטת הסכם, אך ברגע האחרון יוסי סאסי החליט לקחת צעד אחורה ולא להסכים להצעת קטמון. בהפועל קטמון מספרים כי "כבר היתה טיוטת הסכם והכל היה נראה בדרך לסגירה. הדברים כבר הגיעו לידי הצבעה בעמותה שלנו, אבל סאסי החליט שלא מתאים לו והוא חושב שהוא יקבל הרבה יותר כסף על המועדון".

גם בקיץ האחרון הגישה הנהלת הפועל קטמון הצעה לרכישת הפועל ירושלים בסך שלושה מיליון שקלים. ההצעה שוב נדחתה על ידי סאסי. בקטמון הסבירו: "אף אחד מאנשי קטמון אינו מוכן להיות תלוי ביוסי סאסי, בקפריזות שלו, באיך שיקום בבוקר ויחליט האם הוא משקיע או לא משקיע בקבוצה. יוסי סאסי צריך להבין שהחלום שלו למכור את הקבוצה ולקבל עליה זה כסף זה משהו שלא יקרה. לא מקבלים על קבוצות גדולות בכדורגל הישראלי כסף. הוא קיבל הצעה יותר מיפה, אבל הוא לא רוצה לללכת לצעד הזה". עמוס סאסי מגיב: "ההצעה הזאת רק חשפה את פרצופם האמיתי של אנשי קטמון. יוסי סאסי אינו הבעיה, קטמון רק רוצה למחוק את הפועל ירושלים ולהשאיר את הקבוצה שלהם".

יו"ר הפועל ירושלים גיל רז: "מה זה הציעו שלושה מיליון? הם הציעו לכסות את החובות עד שלושה מיליון ש"ח, ובפריסה על פני עשר שנים, למרות שהם ידעו שהחובות הם פחות משני מיליון. הם גם דרשו בהצעה שלהם שסאסי ומשפחתו לא יהיו חלק מהמועדון, וזאת לא דרישה לגיטימית. יוסי סאסי לא חייב למכור בכל מחיר וזאת זכותו. הם יכולים לדבר על הפועל ירושלים עד מחר, מבחינתי הפועל קטמון זאת עוד קבוצה בליגה א' כמו קרית מלאכי. הם חלשים גם כלכלית וגם מקצועית. את הבן של בני לם הם לא הצליחו לצרף, כי היה צריך לתת לו עוד 500 שקל, ומנגד הפועל ירושלים צירפה שני שחקנים משמעותיים. בפגרה האחרונה זכיתי בכל יום לשיחות משלושה-ארבעה שחקנים משמעותיים מהלאומית וליגת העל שרצו להצטרף. זה אומר הכל על הפערים בין המועדונים".

אוהדי הפועל קטמון. מגד גוזני
כבר היתה טיוטת הסכם. אוהדי קטמון/מגד גוזני

"מכרנו 120 מנויים בלאומית"

בהפועל קטמון כמובן שלא יכלו לעבור על הדברים בשתיקה. (אורי שרצקי, יו"ר הפועל קטמון: "אם עבור גיל רז הפועל קטמון היא עוד קבוצה כמו קרית מלאכי זה מראה על הקשר שלו וההבנה שלו לכל מה שקשור בהפועל ירושלים, ההיסטוריה והקהל שלה"), ויש להם גם קייס. הקהל. הקהל עדיין לא חוזר להפועל ירושלים הישנה, למרות ההישרדות הנאה. אבל ליו"ר רז יש ביטחון שזה יקרה. בטח אחרי משחק הגביע מול מכבי תל אביב: "לוקח לאנשים זמן לראות ולהבין את מה שאנחנו עושים. התהליך אמנם איטי, אבל כן יש שינוי. עובדתית מכרנו העונה כ-120 מנויים בלאומית, מה שאף קבוצה לא מכרה וכל עוד נמשיך את התהליך הבריא הזה אני מאמין שהכמות תגדל".

הליגה הלאומית בוואלה! ספורט

אורי שרצקי אוהד הפועל קטמון. ברני ארדוב
"אם עבור גיל רז הפועל קטמון היא עוד קבוצה כמו קרית מלאכי זה מראה על הקשר שלו וההבנה שלו לכל מה שקשור בהפועל ירושלים, ההיסטוריה והקהל שלה". שרצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully