וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ברגקאמפ, בדרך לשירר: נבחרת המחזור באירופה מצדיעה לרובין ואן פרסי

6.2.2012 / 11:45

ואן פרסי מנפץ שיאים, ראמוס נוגע בשמיים וקל לוקח חלק במסע של דורטמונד. נבחרת המחזור, כולל היהלום מברצלונה. סליחה, מרומא

מזג האוויר הסוער באירופה גרם לדחייתם של כמה משחקים ואף הקפיא מספר קבוצות צמרת בסוף השבוע האחרון, כאשר באיטליה חמש הראשונות שמטו נקודות ובגרמניה שלוש מהטוענות לכתר לא הצליחו לנצח. למרות זאת, גם בקור העז קיבלנו הצגה אדירה של ארסנל בשבת, קונצרט של רומא על חשבון אינטר ודרמה גדולה בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד. כוכבי המשחקים הללו מובילים את התקפת נבחרת המחזור של וואלה! ספורט, כשמאחוריהם שתיים מההברקות של חלון ההעברות בינואר, הקפטנים של המבורג ודורטמונד והאיש שנכנס בהדרגה לנעליו של פרננדו היירו בריאל מדריד. ובפינת הכוכב האורח: הסיוט של אייאקס ופרנק דה בור.

שחקני ארסנל רובין ואן פרסי, אלכס צ'מברליין חוגגים. רויטרס
ההצגה הגדולה של השבת. רובין ואן פרסי חוגג עם אלכס צ'מברליין/רויטרס

שוער

דייגו לופס - ויאריאל

שבוע שני ברציפות שהשוער המוערך של ויאריאל תופס את המקום בנבחרת המחזור. אחרי שהצטיין בתיקו הביתי מול ברצלונה, דייגו לופס יצא עם קבוצתו לרמון סאנצ'ס פיחואן וסיבך עוד יותר את סביליה, שהפסידה 2:1 ועשויה להיפרד ממאמנה מרסלינו. במצב של 1:1, לופס עצר נגיחות של פרדי קאנוטה ואלברו נגרדו, והמשיך עם הצלות מול ניסיונות של חסוס נבאס ופיוטר טרוכובסקי. ויאריאל, שאספה העונה רק שלוש נקודות במשחקי החוץ, רשמה ניצחון ראשון בדרכים ושמרה את עצמה מעל הקו האדום המאיים. ההתאוששות מאז מינויו של חוסה מולינה למאמן נמשכת, בעיקר הודות לתצוגות השוערות האדירות של לופס.

דייגו לופס שוער ויאריאל. Manuel Queimadelos, GettyImages
עוד הופעה הירואית סידרה לו את המקום בנבחרת שבוע שני ברציפות. דייגו לופס/GettyImages, Manuel Queimadelos

הגנה

מגן ימני: מריאנו - בורדו

בחירה נכונה של שחקני רכש בינואר, יכולה לעשות את ההבדל בין עונה כושלת לעונה טובה. בורדו, כך נראה, פגעה בול בצירופים שעשתה בחלון ההעברות שנסגר בשבוע שעבר. הקבוצה של פרנסיס ז'ילו, שפתחה את העונה בצורה נוראית והסתבכה בתחתית, המשיכה את רצף ההצלחות שלה עם ניצחון 0:2 על טולוז והיא עדיין ללא הפסד ב-2012. המצטיינים בשבת היו שחקני הרכש לודוביק אוברניאק (כבש שער בכורה בכדור חופשי) ובעיקר המגן הימני מריאנו. הברזילאי שנרכש מפלומיננזה נקלט היטב בקבוצה והוסיף לה את המהירות והטכניקה שהייתה חסרה לה באגף הימני. בנוסף, הוא התאקלם היטב לשיטת חמשת שחקני ההגנה שמנסה ז'ילו, ומראה שגם הדרישות הפיזיות בליגה הצרפתית לא מרתיעות אותו, כשהוא מכוון כבר למקום של קבע בסגל נבחרת ברזיל. פתאום בורדו קרובה יותר לכרטיס לאירופה מאשר לקו האדום.

בלם: הייקו וסטרמן - המבורג

יותר מחמש שנים חלפו מאז הניצחון האחרון של באיירן מינכן במגרשה של המבורג. הבווארים ימתינו לפחות עוד עונה אחת על מנת להסיר את קללת הצפון. באיירן עלתה למשחק בידיעה שניצחון יחזיר אותה לפסגה, אבל המבורג הציגה את אחד ממשחקיה הטובים העונה וכפתה עליה 1:1. המארחים נלחמו, היו ראשונים לכל כדור וגם הובילו בחלק גדול מהמשחק, לפני שהאקס איביצה אוליץ' דאג להשוות. על משחק ההקרבה של המבורג פיקד הקפטן הייקו וסטרמן, שלקח על עצמו משימה להצר את צעדיו של מלך השערים מריו גומז ועמד בה בכבוד. וסטרמן גם כמעט כבש בעצמו בפתיחה, אך בעיקר התמקד בעבודת ההגנה ומנע יחד עם חבריו מבאיירן לפתח את משחקה הרגיל. הצעירים צוברים ביטחון בעזרת ההדרכה מצד וסטרמן וירוסלב דרובני המנוסים, והמבורג ממשיכה בקו ההתקדמות. הקטסטרופה של פתיחת העונה נשכחה.

הייקו וסטרמן בלם המבורג עוצר את תומאס מולר קשר באיירן מינכן. Stuart Franklin, GettyImages
עצר את באיירן מינכן במשחקו הטוב ביותר העונה. הייקו וסטרמן/GettyImages, Stuart Franklin

בלם: סרחיו ראמוס - ריאל מדריד

הבלאנקוס ממשיכים להצליח במקומות בהם ברצלונה נכשלה. את שבע נקודות ההפרש בין שתי הגדולות של ספרד, אפשר למצוא במגרשים כמו קוליסאום אלפונסו פרס, שם בארסה הפסידה 1:0 לחטאפה ואילו ריאל מדריד ניצחה באותה תוצאה. ז'וזה מוריניו, שהתגאה במאזן ביתי חסר תקדים שנקטע בעונה שעברה אחרי תשע שנים ללא הפסד, יכול להתפאר עכשיו בכך שיש לו את קבוצת החוץ הטובה באירופה (28 נקודות מ-33 אפשרויות מחוץ לסנטיאגו ברנבאו). סרחיו ראמוס, בעוד משחק בטוח במרכז ההגנה, היה נקודת האור ב-90 הדקות המבולבלות מול חטאפה, נגח את השער המכריע והעניק לריאל ניצחון חוץ שמיני ברציפות בליגה. שחקן נבחרת ספרד מספק את הסחורה הן בעמדת המגן והן בעמדת הבלם, ולא מעט בזכותו מוליכת הליגה ספגה רק שישה שערים במשחקי חוץ העונה. דווקא לצד פפה האימפולסיבי, ראמוס מתגלה בשקט ובמנהיגות שלו. הולך בדרכו של פרננדו היירו.

מגן שמאלי: חוסה מנואל קסאדו - ראיו וייקאנו

ביום ראשון גם בסראגוסה כבר הרימו ידיים. הקבוצה שלהם אירחה את ראיו וייקאנו לקרב תחתית, הוליכה משער מרהיב בחצי מספרת של הלדר פוסטיגה, ובסופו של דבר הפסידה 2:1. כעת סראגוסה שקועה במקום האחרון עם 12 נקודות בלבד, 10 פחות מחוף מבטחים, ומי שגרם לה להתחיל ולהשלים עם ירידת הליגה הצפויה הוא חוסה מנואל קסאדו. המגן השמאלי של ראיו סיפק את הופעתו הטובה ביותר בליגה הבכירה, כשבדקה ה-75 הגביה במדויק לראשו של דייגו קוסטה ושבע דקות לאחר מכן סידר גם את שער הניצחון למיצ'ו המצוין. קסאדו תקף ללא הפסקה מצד שמאל, השתתף במתפרצות הקטלניות של ראיו וסייע לקבוצתו להתקדם למקום ה-12. רק נקודה פחות מסביליה, הקבוצה בה גדל ומעולם לא קיבל הזדמנות הוגנת.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
ניצח במקום בו ברצלונה כשלה. סרחיו ראמוס/רויטרס

קישור

סבסטיאן קל - דורטמונד

עוד לפני שראתה את יריבותיה לצמרת מועדות, דורטמונד יצאה למשחק חוץ לא פשוט בנירנברג, התגברה על הטמפרטורות הנמוכות והשיגה 0:2 חשוב שבסיום המחזור גם הציב אותה עם יתרון שתי נקודות בפסגה. מי שסלל לאלופה את הדרך למשחק הליגה ה-14 שלה ללא הפסד היה הקפטן סבסטיאן קל. הקשר למוד הפציעות חוזר בהדרגה לאיתנו, וביום שישי בלט עם משחק אחראי והפגנת מנהיגות במרכז השדה. קל בן ה-32 הרגיע את השחקנים הצעירים בדקות בהן נירנברג לחצה, ובמחצית השנייה כבש את השער שהוציא למארחת את הרוח מהמפרשים. שבוע לאחר הופעתו ה-200 במדי דורטמונד, עזר קל לקבוצתו לעשות צעד נוסף במסע ההגנה על התואר. הפעם, בניגוד לעונה שעברה בה בילה בעיקר על מיטת הטיפולים, חלקו באליפות (אם אכן תושג) יהיה משמעותי הרבה יותר.

בושקו ינקוביץ' - גנואה

אם יש שחקן שמעמדו בגנואה השתפר פלאים מאז חילופי המאמנים, זהו בושקו ינקוביץ'. הקשר הקרואטי שימש בעיקר כמחליף בתחילת העונה אצל אלברטו מלזאני, אבל פסקואלה מרינו מאמין בו וגם מקבל ממנו תוצרת ראויה. גנואה כבשה שלישייה בפעם הרביעית ברציפות, וכמו במשחקים נגד אודינזה ונאפולי, גם מול לאציו זה הספיק לה לניצחון 2:3. גנואה שוב פתחה נהדר וכבר הוליכה 0:3, כשינקוביץ' בישל מנקודת הקרן את השער האקרובטי של רודריגו פלאסיו, ולאחר מכן הוסיף צמד משלו מול ההגנה המקרטעת של לאציו, שהצליחה רק לצמק בהמשך. עכשיו, אחרי הניצחון הראשון על לאציו במראסי מאז 1991/2, גם גנואה מרשה לעצמו לחלום על כרטיס לאירופה.

גילפי סיגורדסון - סוונסי

הנה עוד דוגמה למהלך מוצלח בחלון ההעברות של ינואר. בחיפושיה אחר קשר יצירתי שיספק גם מספרים, הגיעה סוונסי לגילפי סיגורדסון וצירפה אותו בהשאלה מהופנהיים. הקשר בן ה-22, התקווה הגדולה של נבחרת איסלנד, הזכיר שוב עד כמה הוא מתאים לכדורגל האנגלי, אותו הכיר היטב מהשנים היפות ברדינג. בשבת הוא הצטיין בניצחון החוץ השני בלבד העונה של קבוצתו, 1:2 על ווסט ברומיץ'. סיגורדסון השווה עם שער הבכורה שלו עבור הוולשים, וארבע דקות לאחר מכן בישל באומנות לדני גרהאם שהשלים מהפך. האיסלנדי היה היחיד על המגרש שלא התרגש מהקור העז. ראיית המשחק הנדירה שלו עוד תשרת רבות את סוונסי עד סיום העונה.

שחקני דורטמונד חוגגים עם סבסטיאן קל (מימין). Lars Baron, GettyImages
רוצה הפעם לקחת חלק משמעותי באליפות. סבסטיאן קל, מימין/GettyImages, Lars Baron

התקפה

רובין ואן פרסי - ארסנל

עם נקודה אחת בלבד מארבעת המשחקים האחרונים וכשהיא ללא ניצחון ב-2012, ארסנל כל כך הייתה צריכה הצגה כמו זו שנתנה בשביעייה המהממת נגד בלקבורן. כמו תמיד, מי שהיה מעורב בכל מהלך וניצח על הקונצרט היה רובין ואן פרסי. אלו לא רק שלושת השערים, אלא גם שני הבישולים הנהדרים, סחיטת הכרטיס האדום מגאל ז'יבה והמהלכים שובי העין, במיוחד בשיתוף הפעולה המבטיח עם העילוי אלכס צ'מברליין. ואן פרסי כבש כבר 22 שערי ליגה העונה, והשלושער השני שלו הכניס אותו לרשימה המכובדת של 10 הכובשים המובילים של ארסנל בכל הזמנים, על חשבון אלילו דניס ברגקאמפ. את הרשימה, אגב, מוליך בבטחה האיש לו סידר ההולנדי את השער השביעי של התותחנים - תיירי הנרי. המטרה הבאה של RVP: שיא שערים לעונה אחת בפרמיירליג, בו מחזיקים אנדי קול ואלן שירר עם 34 כיבושים. בקצב הזה, המשימה בהחלט אפשרית.

פאביו בוריני - רומא

כל חמש הראשונות בליגה האיטלקית איבדו נקודות, ורק המדורגת שישית נתנה שואו לאוהדיה. רומא אירחה את אינטר באולימפיקו 24 שעות אחרי מועדו המקורי של המשחק, והלמה בקבוצה של קלאודיו ראניירי עם 0:4 מוחץ שהשכיח את ההפסד המביך לקליארי. הרווח היחיד בהפסד במחזור הקודם היה השער של פאביו בוריני, שקיבל את הביטחון הדרוש אחרי הפציעה ומול ההגנה המנוסה של אינטר פרח עם תצוגה מלהיבה וצמד ראשון בליגה האיטלקית. החלוץ בן ה-20 הטריד ללא הפסקה את וולטר סמואל ולוסיו, ביצע תנועה נהדרת וזכה בסיום לתשואות רמות מהקהל ולמחמאות מראשי המועדון. "לא ציפיתי לכבוש צמד מול אינטר", הודה בוריני. "זה היה משחק כמעט מושלם שלנו". בליסימו.

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

שוב מפגש בין שתי גדולות באנגליה מספק את הסחורה עם דרמה רבת שערים. מנצ'סטר יונייטד מצאה עצמה עמוק בבור בדקה ה-50 בסטמפורד ברידג', כשצ'לסי הובילה עליה 0:3 ונראה היה כי הפער ממנצ'סטר סיטי המוליכה יעמוד בסיום המחזור על שלוש נקודות. אלא שאז החל הקאמבק המרשים של השדים האדומים - אחד מני רבים בשנים האחרונות - בהנהגתו של ווין רוני ובעזרתו האדיבה של הווארד ווב. השופט המושמץ העניק ליונייטד שני פנדלים מפוקפקים (במקרה הטוב) ורוני דייק מהנקודה הלבנה כדי להחזיר את האלופה לחיים ולחגוג 15 שערי ליגה העונה. החלוץ עורר את חבריו וסיפק את ההשראה במאמץ להשגת שער השוויון, שבסופו של דבר הגיע ממהלך שהחל בבעיטה מרחוק של רוני. יהיו מי שיאמרו כי שתי הנקודות הללו תחסרנה ליונייטד בהמשך המאבק, אך רוני חושב אחרת: "הנקודה הזו תוכל לעשות את ההבדל בדרך לאליפות".

פאביו בוריני שחקן רומא. AP
נושך את עצמו כדי להאמין שכבש צמד מול אינטר? פאביו בוריני/AP

שווים אזכור

ג'אנלוקה פגולו (סיינה) - המחסום של קבוצות הצמרת

אדיל ראמי (ולנסיה) - מנע הפסד בקלדרון

הנרי בדימו (מונפלייה) - המגן השמאלי הטוב בליגה הצרפתית

אלכס צ'מברליין (ארסנל) - מישהו הזכיר את יורו 2012?

ננה (פריס סן ז'רמן) - שומר על המאזן המושלם של אנצ'לוטי

קלאודיו פיסארו (ורדר ברמן) - מה היו עושים בלעדיו?

סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - ד"ש לקרלוס טבס

שחקן מנצ'סטר סיטי סרחיו אגוארו חוגג עם חבריו. רויטרס
בזמן שטבס מפלרטט עם אוהדי בוקה, הוא קורע רשתות. סרחיו אגוארו/רויטרס

כוכב אורח

אדוארד דופלן - אוטרכט

לפני קצת יותר משנה התארח הקיצוני הצרפתי בפינה זו, לאחר שהבקיע צמד בניצחון של אוטרכט 0:3 על אייאקס והנחיל לפרנק דה בור את הפסדו הראשון כמאמן. בסוף השבוע שוב נפגשו דופלן ודה בור, כאשר הצרפתי כיכב וגרם להפסד הליגה הראשון של דה בור באמסטרדם ארינה. כמו בינואר 2011, דופלן מצא את הרשת פעמיים והוביל את אוטרכט ל-0:2 מפתיע על האלופה הדועכת. היה זה הפסד רביעי ברציפות של אייאקס במפגשים מול אוטרכט, והיא עדיין ללא ניצחון בשנה החדשה. דופלן, שכבש גם ב-4:6 המטורף על אייאקס בסיבוב הראשון, הכפיל את מאזן שעריו העונה וסייע לאוטרכט המדורגת במקום ה-15 להתרחק מהקו האדום. אייאקס, בינתיים, מתרחקת מהאליפות.

אדוארד דופלן שחקן אוטרכט. EuroFootball, GettyImages
הסיוט של פרנק דה בור. אדוארד דופלן/GettyImages, EuroFootball

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully