וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול 46: לנצח את זה בשביל מיירה

יובל קליין, אינדיאנפוליס

4.2.2012 / 10:00

הפטריוטס מאוחדים העונה סביב זיכרונה של מיירה קראפט. יובל קליין, שליח וואלה! ספורט ו-ESPN לאינדיאנפוליס, מדווח

אחרי שרץ לטאצ'דאון של שבעה יארד והעביר את היתרון לידי ניו אינגלנד בגמר ה-AFC האחרון מול בולטימור, נישק בנג'רוויס גרין אליס את המדבקה שמונחת לו בצד שמאל של החולצה ושלח נשיקה נוספת לאוויר. על המדבקה, אותה ניתן היה לראות על חולצותיהם של שחקני הפטריוטס לכל אורך העונה, כתובות שלוש אותיות, MHK, ראשי התיבות של מיירה חייט קראפט, אשתו המנוחה של בעלי הקבוצה רוברט. קשה לזכור קבוצה שהתרגשה עד כדי כך ממוות של אשת בעלים. אלא שבמקרה הזה, מיירה קראפט הייתה יותר מרק אשתו של רוברט. היא הייתה האמא היהודיה של הפטריוטס.

מיירה קראפט עם בעלה בוב קראפט. Josh Reynolds, AP
האמא היהודיה של הפטריוטס. מיירה ורוברט קראפט/AP, Josh Reynolds

בדיוק את אותה תנועה של גרין אליס עשה קראפט מאוחר יותר במשחק, כאשר הניף את גביע ה-AFC. הוא לא ראה שהרץ אחורי שלו עשה את זה קודם. "אחרי הטאצ'דאון דיברתי עם סטיבן טיילר והוא הסיח את דעתי. וואו, עכשיו אני אוהב אותו עוד יותר. אני הולך להביא לו נשיקה", אמר הבעלים של הפטריוטס וניגש לגרין אליס להגיד תודה. השחקן לא הצליח לעצור את הדמעות.

את הרומן שלהם עם הפטריוטס החלו הזוג קראפט בשנת 1971, כאשר קנו שני מנויים. מאז אותה שנה, הקבוצה נחלה אכזבות והפסדים באופן קבוע עד שלרוברט נמאס והוא החליט לעשות מעשה. ב-1994, הוא ניצל את מצבה הכלכלי הרעוע של הקבוצה ורכש אותה בסכום שיא דאז, 172 מיליון דולר. מיירה הייתה מלאת ספקות וחששה שהקנייה הגדולה תשפיע על תוכניות הצדקה שלה. רוברט דווקא חשב הפוך: "בעזרת הקבוצה ועם ניהול נכון, ניתן לקהילה יותר", הוא הרגיע אותה.

הרגיע, ועמד בהבטחתו. קראפט כנראה ניהל את הקבוצה היטב, שכן בלילה בין ראשון לשני (1:20, שידור ישיר ואולפן מיוחד לאחר המשחק ב-ESPN) הפטריוטס יעלו להופעת סופרבול חמישית תחת שלטונו. ההצלחה הגדולה גם איפשרה למיירה להרים את פרויקט הצדקה שלה לגבהים חדשים. היא ניהלה שתי קרנות, "משפחת מיירה קראפט" ו"קרן הצדקה של ניו אינגלנד פטריוטס" ובעזרתן תרמה מילוני דולרים לקהילה המקומית של מסצ'וסטס, בין אם בחינוך ומחקר ובין אם בעזרה לעניים.

בנוסף, משפחת קראפט היא תומכת נלהבת של ישראל. רוברט ומיירה תרמו מילוני דולרים לקרנות שונות בארץ, ביניהן אוניברסיטת חיפה ואף בנו את אצטדיון הפוטבול בירושלים, שקרוי על שמם. מיירה פתחה את דלת ביתם לסטודנטים ישראלים בהרווארד וארוחות החגים היהודיים תמיד כללו יותר מרק בני משפחה.

בנג'ארוויס גרין אליס שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. matt slocum, AP
לא הצליח לעצור את הדמעות. גרין אליס/AP, matt slocum

רוברט קראפט מתרוצץ מפגישה לפגישה בשבוע האחרון באינדיאנפוליס. מלבד היותו הבעלים של הפטריוטס, קראפט מאוד פעיל בחלק הניהולי של הליגה. כזכור, הוא היה אחד מאותם בעלים שדחפו לסיום השביתה, כל זאת למרות שבדיוק ישב אז שבעה על אשתו. כולנו זוכרים את התמונה המרגשת של ג'ף סטארדיי, המחבק את קראפט בהרכזת שני הצדדים על הסכם חדש.

לפני שרוג'ר גודל עלה לבמת מסיבת העיתונאים, תפסנו לרגע את קראפט שבירך אותנו ב"שלום חבר" בעברית. כאשר נשאל איך הוא מרגיש עם העובדה שישנם ישראלים, שקמים באמצע הלילה בשביל לראות את הפטריוטס הוא ענה: "זה מצוין, הם יכולים להספיק להגיע לשחרית בזמן". הוא גם אמר שימשיך לתרום לליגת הפוטבול הישראלית ולקהילה בכלל.

מייק ריס, כתב ESPN בוסטון, מלווה את הפטריוטס לכל אורך העונה ובשיחה איתו הוא מבהיר: "אי אפשר להתעלם מהסיפור על מיירה קראפט". ריס טוען שהתקשורת לא בנתה הייפ סביב הנושא, אלא שהוא מורגש היטב בקבוצה, גם במהלך משחקים. כאשר בפאלו הובילה 21:0 במחצית בפוקסבורו במהלך העונה הסדירה, שלח רוברט מישהו מצוות האימון אל משרדו, שיביא משם את הציור של מיירה, ציור שהשחקנים קנו בשבילו. הפטריוטס הבינו את המסר ובמחצית השנייה הם שרפו את הדשא עם 49 נקודות ללא מענה. "מאוד קשה כשיש 53 שחקנים בקבוצה לאחד אותם סביב דבר אחד ואין ספק שהפטריוטס משתמשים בזה כגורם למוטיבציה", מספר ריס. אם אצל הג'איינטס חושבים שזה הם נגד העולם, הרי שאצל הפטריוטס כולם רוצים לנצח בשביל מיירה.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elsa, GettyImages
שלוש האותיות תמיד צמודות ללב של שחקני הפטריוטס. גרונקובסקי/GettyImages, Elsa

"היחסים בינינו היו יותר מפוטבול", אמר השבוע וינס וילפורק, "זה מאוד אישי, מאוד משפחתי. כל פעם שראיתי אותה, היינו מדברים על לעשות דברים מחוץ למגרש, בשביל הקהילה, לבית החולים לילדים, לבתי מחסה או לכל דבר אחר. היא רצתה לדעת איזה בן אדם אתה, איזה לב יש לך ולה היה את הלב הכי גדול מכולם". לשחקן ההגנה גדול המימדים של הפטריוטס היה מנהג, כאשר לפני כל משחק הוא היה מקבל נשיקה מרוברט ומיירה. השנה, רוברט נותן לו שניים. "אמרתי לרוברט שלא אפסיק לעשות את זה, בגלל שהיא כל כך חשובה בחיים שלי והיא הפכה אותי לאדם שאני היום. היא הפכה אותי למקצוען ולימדה אותי שיש דברים יותר חשובים ממה שקורה על המגרש".

המשפט "בשביל מיירה" הפך להיות המנטרה של הפטריוטס ושל האוהדים שלהם. גירסה מוקטנת של המדבקה נמכרת כסיכה וקשה למצוא אוהד פטריוטס שלא עונד אחת כזאת ברחובות אינדיאנפוליס. כל עובדי הארגון עונדים אחת גם כן וכאשר פותחים את העמוד הראשון של חוברת המידע שהקבוצה הוציאה לתקשורת, תמונתה של מיירה מופיעה בענק. גם מגזין ספורטס אילוסטרייטד העניק השבוע את השער לרוברט קראפט עם הכותרת, "Kraftwork".

השנה יותר מתמיד, הבעלים מאוד אקטיבי סביב הקבוצה: "אני חושב שיש לי צורך יותר גדול להתעסק בדברים מאז שאהובתי נפטרה. אני עובד קשה ומתגעגע אליה מאוד, ככה שלהישאר עסוק זה הדבר הכי טוב בשבילי ובגלל זה אני מסתובב יותר בחדרי ההלבשה". בנוסף, הבוסטון גלוב מציין שקראפט הולך מדי יום לארוחות ערב עם חברים שונים. "זה מנגנון הגנה", מסביר שחקן הפטריוטס קווין פולק, שמבין את הבעלים לאחר שאימו נפטרה ב-2004. פולק אומר שגם אותו כל מה שעניין מיד אחרי הטרגדיה שלו היה הקבוצה והמשחק, "אני רואה אותו פה יותר מתמיד, מדבר עם השחקנים". אחד מאותם שחקנים שקראפט שומר על קשר איתם הוא הסייפטי פטריק צ'אנג. "הוא נתן לי טיפים, על איך להתנהג ואיך לשמור על ארוסתי וזה עזר לי מאוד, אז תודה אדון קראפט", אמר צ'אנג. אומנם חלוקת עצות הייתה דווקא המומחיות של מיירה, אבל מאט סלייטר חושב "שגם רוברט עושה עבודה טובה".

לסיום מספר ריס, שיש תחושה כיום בבוסטון, שהבעיטה של בילי קאנדיף בגמר ה-AFC מול הרייבנס קיבלה סטייה שמאלה מכיוון שמיירה נשפה על הכדור מגן עדן. ביום ראשון היא תצטרך להתאמץ יותר כדי לנשוף על כדורים, מכיוון שיש גג בלוקאס אויל פילד. בכל מקרה, עם או בלי גג, הפטריוטס ינסו לנצח את זה בשביל מיירה.

וינס וילפורק שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Charles Krupa, AP
יחסים שהם מעבר לפוטבול. וינס וילפורק מקבל העונה שתי נשיקות מרוברט קראפט/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully