וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: כך מזהים אלופה

3.2.2012 / 17:41

שעריים הבקיעה שני שערים בתוספת הזמן וניצחה. טבריה של אלדד שביט ממשיכה להילחם, והאם בית שאן הרימה ידיים?

התוצאה: מכבי עירוני טירת הכרמל – הפועל שפרעם 8:2

קצת נמאס לדבר בקטגוריה הזו בכל שבוע על הפועל רמלה וברית ספורט מעוף, שמחלקות בינן את נטל הקבוצה החלשה ביותר בארץ. השבוע, אם בכל זאת תתעקשו, מעוף ספגה מפלה של 19:1 נגד הפועל רמת ישראל, אבל העניין שלנו השבוע הוא דווקא במשחק מליגה ב' (מחוז צפון א') שבו שפרעם, שדורגה ערב המחזור במקום השביעי, מחצה את טירת הכרמל החלשה, הקבוצה שרק נס יעזור לה לשרוד עונה נוספת בליגה. מי שחתום על לא פחות מארבעה שערים בהתמודדות הזו הוא הייתם סעדי (21), שעולה כעת לשבעה שערים בסך הכל. שפרעם אמנם לא תיאבק העונה על העלייה, אבל לפחות היא יכולה להתגאות בניצחון מתוק.

המאכזבת: הפועל בית שאן

הרימו דגל לבן? נכנעו להפועל מגדל העמק? מאוד יכול להיות. הפועל בית שאן שחולמת על העפלה לליגה א' ספגה היום מכה כואבת ביותר בכל מה שקשור לשאיפות שלה אחרי שסיימה רק ב-1:1 מול עירוני נשר, שכנראה לא הרימה ידיים ועושה צעד נוסף לעבר המקום השני, שכידוע לא מבטיח דבר. דור בלובל הבקיע את שער היתרון לנשר, אבל פנדל מוצלח של השוער הוותיק אושרי לוי השאיר לבית שאנים נקודה, כשמגדל העמק תשחק רק בשבת נגד כפר כמא ורק סנסציה אדירה תמנע ממנה להשיג שלוש נקודות ולפתוח פער של תשע נקודות. אולי במשחק הזה איבדה בית שאן עונה שלמה.

הכוכב: נתנאל בן אבו (מכבי קרית גת)

אז נכון שרק קבוצה אחת העונה תרד לליגה ב' (ועוד אחת תגיע למבחנים), אבל מכבי קרית גת עושה מאמץ עילאי כדי להימנע כמה שאפשר מהיצמדות לאיזור המסוכן. היום קיבלנו ניצחון 1:2 של הקבוצה הדרומית על הפועל כפר שלם, שמי שניצח על החגיגה של קרית גת היה החלוץ נתנאל בן אבו, שהבקיע שני שערים מוקדמים (דקה שלישית ועשירית) והשאיר לקרית גת את היתרון עד הסיום. בן אבו, בסך הכל בן 24, הבקיע עד כה שישה שערים ועוד ידו נטויה. את העונה שעברה הוא החל במכבי קביליו יפו ובשלב מסוים הוא הגיע למכבי יבנה, כשבסך הכל היו לו 11 שערים. אם הוא יעבור את הרף הזה או לא? הוא ישמח לוותר על התענוג הזה כדי שקרית גת תשרוד.

ההפתעה: מ.כ. צעירי ביר מכסור

צעירי ביר מכסור התייצבו לסוג של משחק עונה היום מול אחווה חיפה. כולם היו משוכנעים שמוליכת הטבלה תנצל את המשחק הזה כדי לטאטא מהשטח את החיפאים, שרחוקים מהם 13 נקודות בטבלה, אבל מתברר שבדיוק בשביל הדברים הללו נועדו משחקי עונה. ביר מכסור, שספגה עד היום רק שמונה שערים, נתון מדהים לכל הדעות לאור העובדה שהקבוצה כבר שיחקה 17 משחקים, חטפה היום שלישייה ונוצחה בסופו של דבר 3:2. החיפאים הובילו, ביר מכסור הפכה ל-1:2, אבל שערים של עוביידה חטאב וחומי לוי סידרו לאחווה ניצחון מפתיע. לפחות אפשר להיות בטוחים שהמתח רק יגבר בשבועות הקרובים.

האירוע: מכבי שעריים מתעוררת בדקה ה-92

איך מזהים אלופה? זו תמיד הקבוצה שגם כשלא הולך לה וגם כשהיא משחקת כדורגל לא טוב, המזל מתייצב לצידה. את ההרגשה הזו הרגישה בדיוק מכבי שעריים, זו שרק רעידת אדמה משמעותית או פצצת אטום איראנית ימנעו ממנה להשיג את המקום הראשון במחוז דרום ב' של ליגה ב'. שעריים פגשה למבחן אופי חשוב נוסף היום את מ.ס. דימונה בביתה, ועד הדקה ה-92 נדמה היה שהנה, אנחנו הולכים לקראת ההפתעה הגדולה של המחזור אחרי שמשה סטקלר הבקיע את שער היתרון לקבוצה מדימונה. הדקות נקפו, שעריים תקפה ולא ויתרה, ושתי דקות בתוך תוספת הזמן של המשחק קיבלנו את השוויון עם שער של רועי סבג. נגמר? ממש לא. שעריים המשיכה לתקוף, עוד שתי דקות חלפו ועידו יוסף הבקיע את שער הניצחון המתוק. כששעריים תבטיח את הפסגה, כדאי שתזכרו את הנקודה שבה זה באמת קרה.

המאמן: אלדד שביט (עירוני טבריה)

אז נכון שאסי גלבוע כבר השאירה אבק לשאר הליגה, אבל יפה לראות איך שחקנים ממשיכים להאמין בעצמם ובסיכויים שלהם, ולא מוותרים גם אם הקרב שלהם על הפסגה נראה רחוק. עירוני טבריה של אלדד שביט, שמצאה את עצמה ערב המחזור במקום השני ובפיגור של 14 נקודות מאסי גלבוע המוליכה, המשיכה היום במסלול הניצחונות שלה ורשמה ניצחון רביעי ברציפות. הפעם זו הייתה מכבי צור שלום ממרכז הטבלה, אותה ניצחו הטבריינים 1:4, ועם הניצחון והביטחון הזה, אל תתפלאו אם בשבוע הבא נראה את טבריה עושה צרות למוליכה במשחק העונה ביניהן. גם אם לא, רוב המחמאות מגיעות, ובצדק, לאלדד שביט.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

עסקים כרגיל באסי גלבוע והפועל קטמון

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully