וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול 46: "מתי נראה את ביל בליצ'יק האמיתי?"

יובל קליין, אינדיאנפוליס

2.2.2012 / 22:52

מאמן הפטריוטס חוגג והעיתונאים מופתעים: "מבחן גדול" . יובל קליין, שליח וואלה! ספורט ו-ESPN לאינדיאנפוליס, מדווח

יום חמישי, שמונה בבוקר שעון אינדיאנפוליס. מאות עיתונאים עם עיניים אדומות מעייפות ועשרות מצלמות עם אור אדום קטן. כולם מסתכלים על מאמן ניו אינגלנד פטריוטס ביל בליצי'ק, שעולה לפודיום, למסיבת העיתונאים היומית שלו. בליצ'יק, שיוביל את הפטריוטס לסופרבול ביום ראשון הקרוב (1:20, שידור ישיר ואולפן מיוחד לאחר המשחק ב-ESPN), אוהב לפתוח את היום עם המדיה, ככה הוא לא צריך להתעסק איתה במשך היום, אבל השבוע אנחנו רואים בליצ'יק שונה מהרגיל. במקום הקפוצ'ון עם השרוולים הגזורים, אנחנו מקבלים את המאמן בחליפות. היום הוא עלה בחולצה ורודה, שממש לא מתאימה לאופי שמזוהה איתו. "מתי נקבל את ביל בליצ'יק האמיתי?", העז לשאול אותו עיתונאי מהבוסטון הרלאד אבל המאמן המשיך בשלו: "אני רק מאמן של קבוצה, לקראת המשחק הכי גדול של העונה. זה מבחן גדול בשבילנו, אבל זכינו ביושר להיות פה ואני גאה בזה".

ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס. יובל קליין, ספק 500
יפה בורוד. ביל בליצ'יק במסיבת העיתונאים/ספק 500, יובל קליין

"הוא באמת נראה מאושר בזמן האחרון", הסכים ארון הרננדז, "הוא מתרגש לקראת המשחק כמונו השחקנים". את הרננדז אנחנו פוגשים באוהל שהוצב מחוץ למלון של הפטריוטס, במכרז העיר. באוהל נמצאים כל השחקנים, לבושים במדי הקבוצה. קהל גדול של עיתונאים מתאסף סביב הטייט אנד רוב גרונקובסקי, שנראה במצב רוח מצוין וללא תחבושת על הרגל. גרונק סוף סוף נטל חלק באימון היום, אומנם בצורה מוגבלת, אבל אחרי שבוע ללא אימונים זו בהחלט בשורה משמחת עבור הפטריוטס. גרונקובסקי הצחיק את הצופים, לאחר שניסה לענות לשאלות בספרדית. הוא לא באמת יודע ספרדית והצליח רק להגיד "שלום, שמי רוברטו". בעוד שאר עיתונאי העולם ניסו לשבור לו את השיניים, אנחנו העדפנו למצוא מישהו שדווקא כן יודע כמה מילים בעברית.

"בוקר טוב", אומר ג'וליאן אלדמן בשפת הקודש וממשיך לאנגלית, "אבא שלי יהודי, אבל אני לא ממש מתעסק בזה, אני מעדיף להתרכז במשחק ביום ראשון כרגע". אדלמן שיחק במספר תפקידים העונה, אבל לפחות כבועט הוא לא מתכנן לשחק ביום ראשון: "אין סיכוי", הוא צוחק, "אני לא יודע לבעוט וגם גוסטבסקי הוא הכי טוב שיש, ככה שאין צורך".

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. יובל קליין, ספק 500
"שלום, שמי רוברטו". התקשורת על גרונקובסקי/ספק 500, יובל קליין

עוד מישהו שקצת מתחבר אלינו הישראלים, הוא שחקן קו ההתקפה סבסטיאן וולמר הגרמני: "הלוואי שפוטבול יהיה פופולרי כמו כדורגל וכדורסל. אני כבר לא מופתע מכמות התקשורת העולמית שבאה לא לסקר את המשחק. אני מקווה להיות שם כשהמשחק יהפוך לגלובלי". וולמר אמור להגן על טום בריידי ביום ראשון, אבל הוא סבל משפעת במשך כל השבוע ולא התאמן. "אני מרגיש הרבה יותר ומאמין שאשחק", הוא מבטיח.

אם כבר הזכרנו כדורגל, אי אפשר שלא לציין את זולטן משקו. הפאנטר של הפטריוטס, בחור ממוצא רומני, סיפר לנו איך הוא הגיע לשחק בסופרבול: "בכיתה ח' שיחקתי כדורגל בחצר בית הספר, בעטתי כדור הישר לתוך הפנס ושברתי אותו. במקום עונש, שלחו אותי לקבוצת הפוטבול". משקו שמח שמצא את הספורט הזה: "כי אני לא בועט טוב כמו גיאורגי חאג'י".

מי שישב בצד וניסה להתעלם מכל קרקס התקשורת, תוך שהוא משחק בפלאפון, היה סטיבן רידלי. הרץ האחורי הרוקי ממכללת לואיזיאנה סטייט אמר לנו שהוא מנסה להתרכז במשחק: "בסופו של דבר זו ברכה. אני אסיר תודה להיות פה ורוצה לזכות בשביל הקבוצה שלי, המשפחה שלי והאוהדים שלנו. בגלל זה אני מנסה לחסום כל מיני הסחות דעת". על עונתו הראשונה תחת בליצ'יק אמר השחקן הצעיר: "הוא שונה, הוא מעולה. אנחנו יודעים שאם נעשה את מה שהוא מבקש, נוכל לנצח כל קבוצה, בלי קשר למה שהם עושים".

העונה, לפחות עד עכשיו, שחקני הפטריוטס ביצעו בדיוק את מה שהמאמן שלהם ביקש ובגלל זה הם ישחקו על הבמה הגדולה ביותר ביום ראשון. מי שישב למעלה בתא שלו וישתוקק להניף את הגביע בפעם הרביעית יהיה רוברט קראפט. כשהוא לבוש בחליפה כחולה ואוחז בכוס קפה, סיכם הבעלים של הפטריוטס את הסיבה למה הקבוצה שלו כל כך מוצלחת: "שחקנים טובים הולכים לפרובול, קבוצות טובות הולכות לסופרבול". כולם יודעים שהפטריוטס הם קבוצה טובה. עכשיו הם רוצים להוכיח שהם הקבוצה הכי טובה.

רוברט קראפט בעלי ניו אינגלנד פטריוטס. יובל קליין, ספק 500
יש שחקנים טובים ויש קבוצות טובות. קראפט/ספק 500, יובל קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully