וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול 46: עניי עירך קודמים

יובל קליין, אינדיאנפוליס

2.2.2012 / 13:58

איליי מאנינג ישחק בסופרבול? המארחת מתמקדת באח פייטון. יובל קליין, שליח וואלה! ספורט ו-ESPN לאינדיאנפוליס, מדווח

60 שניות. זה הזמן שנדרש לאדם הממוצע מרגע שהוא נכנס לעיר אינדיאנפוליס עד שהוא מבין מי שולט בה. התשובה היא מאנינג. לא, הכוונה לא לאיליי מאנינג, הקוורטרבק של ניו יורק ג'איינטס שישחק ביום ראשון (1:20, שידור ישיר ואולפן מיוחד לאחר המשחק ב-ESPN) בסופרבול 46 באצטדיון לוקאס אויל שבעיר מול ניו אינגלנד פטריוטס, אלא דווקא לאחיו הגדול פייטון, הקוורטרבק של הקבוצה המקומית, הקולטס. תשכחו מכל הסיפורים על אינדיאנה כמדינת כדורסל או מהסרט המפורסם "הוזרס", מאות מתושבי העיר מסתובבים ברחבי האטרקציות המגוונות, שהוקמו לכבוד סופרבול 46 בדאונטאון אינדיאנפוליס לבושים בחולצה של האליל המקומי, מספר 18.

אוהד אינדיאנפוליס קולטס מתכונן לסופרבול 46. יובל קליין, ספק 500
מי? ג'איינטס נגד פטריוטס? אינדיאנפוליס מאוהבת בפייטון מאנינג/ספק 500, יובל קליין

אינדיאנפוליס לבשה חג לכבוד האירוע האמריקאי הגדול של השנה. כל המלונות, המסעדות והגשרים בעיר מקושטים לאירוע כמו שרק באמריקה יודעים לעשות. קרוב למרכז העיר נמצא האצטדיון, אשר מבחוץ מזכיר יותר האנגר מאשר מגרש פוטבול. אלא שזה לא האנגר שברי סחרוף ממלא, אלא יותר כמו האנגר ש"הבוס" ברוס ספרינגסטין ממלא, מקום עצום. הסיפור האמיתי הוא, שהאדריכלים שבנו את האצטדיון ניסו לדמות לו דמות אסם, כדי שיתאים לתרבות המקומית. אותה תרבות, שהופכת את הסופרבול הנוכחי למיוחד במינו.

בתוך מרכז הירידים של העיר, הממוקם במרחק הליכה מהאצטדיון, ה-NFL ארגן אירוע ענק, שאמור לתת את החוויה האולטימטיבית לאוהדים. בפנים, בעלות של 25 דולרים, יכול כל ילד לנסות את מזלו בבעיטות שער שדה, הרחקות פאנט, קיק-אוף או הקומביין הידוע. בנוסף, אפשר למצוא, חנות אוהדים ענקית וסתם להצטלם עם גביע לומברדי המפורסם או על הפודיום של הדראפט, כשאתה לבוש בחולצה של קבוצתך האהובה.

כל האטרקציות, כולל לחנות האוהדים, מלאות לחלוטין והתורים גדולים מאוד. בקלות אפשר לראות כמה כסף מגלגל ארגון ה-NFL, כיוון שכמעט כולם לבשו בגאווה את מדי הקבוצה שלהם. החולצות הבולטות שנראו הן כמובן של אינדיאנפוליס, ניו אינגלנד או הג'איינטס, אבל מי שהתאמץ הבחין גם בג'רזי של אריזונה קרדינלס ואפילו ג'קסונוויל ג'אגוארס. מעניין יהיה לראות איך אותם אוהדים יגיבו לחולצות החדשות של הליגה בשנה הבאה, לאחר שהחוזה עם חברת ריבוק נגמר וחברת נייקי זכתה במכרז החדש.

מלון מריוט באינדיאנפוליס לקראת סופרבול 46. יובל קליין, ספק 500
מי אמר גביע לומברדי ענק ולא קיבל? אינדי לבשה חג/ספק 500, יובל קליין

"אז מה אם סיימנו את העונה עם שני ניצחונות בלבד העונה, מגיע לנו לארח את הסופרבול, בגלל ההצלחה של הקבוצה בעשור הקודם", מצטדק אוהד הקולטס, לבוש כמובן בחולצה של מאנינג, כשהוא מטייל מחוץ לאותו מרכז ירידים. ולא סתם הוא בוחר להצטדק. אינדיאנפוליס נחשבת לעוף מוזר יחסית ברשימת הערים שאירחו את הסופרבול עד היום. זו לא רק העובדה שהיא לא אחת מהמטרופולינים הגדולים של ארצות הברית, אלא שהיא גם עיר "קרה" בתקופה הזו של השנה. זו הפעם הרביעית בלבד בהיסטוריה שהסופרבול נערך בעיר קרה, אבל בינתיים עושה רושם שמזג האוויר החליט לא להפריע לאירועים. אמנם, בסוף השבוע צפוי לרדת גשם, שעלול להפריע מעט לחגיגה הגדולה, אבל קשה למצוא מישהו שיתלונן, בעיקר אחרי סופת השלגים שפקדה דווקא את דאלאס באותו זמן, בשנה שעברה.

אחת מאותן אטרקציות שנתונות לחסדי מזג האוויר, היא רכיבה בת 15 שניות על אומגה התלויה במרכז העיר. האומגה היא חלק מ"כפר הסופרבול", המשתרע על שטח של שלושה בלוקים ואמור לארח כ-70 להקות על שתי בימות, במשך כל סוף השבוע. גם המארגנים לא נשמעים לחוצים יותר, "החמימות של תושבי אינדיאנפוליס תכפר על כל דבר שיתבטל" אמרה דיאנה ביוס, מועדת הארגון של הסופרבול.

נחזור רגע לאותו אוהד אינדיאנפוליס, שלמרות האירוע הגדול עדיין חושב בעיקר על הקבוצה שלו: "כואב לי לראות איך ההנהלה מתנהגת בחודש האחרון. אני אומנם שמח שג'ים קולדוול פוטר, אבל כל הסיפור עם פייטון ואנדרו לאק מפריע לי. הייתי שמח לראות את פייטון בקבוצה, אפילו ב-75% יכולת, לעונה אחרונה ורק אז נתחיל את עידן לאק". אם בהנהלת הקולטס חשבו שאירוח הסופרבול יוריד את לחץ התקשורת, שצמאה לדעת מה יהיה עתידו של פייטון מאנינג, הם טעו בגדול. שמו של פייטון לא רק מופיע בכל פינה על גבם של האוהדים, אלא גם נשמע בכל פינה מאלפי העיתונאים שכבשו את העיר.

תוכנית פוטבול עם דונובן מקנאב (משמאל) לקראת סופרבול 46. יובל קליין, ספק 500
גם דונובן מקנאב הגיע להתארח/ספק 500, יובל קליין

גם חדרי התקשורת שהכינה הליגה לעיתונאים עמוסים ומלאים באקשן. במרכז החדר הגדול הוקמה במה של ערוץ ה-NFL , בה מתארח מדי שעה שחקן הווה או עבר. בנוסף, ישנה שורה של תחנות רדיו וביניהם מצאנו את סקוט ואן פלט, שדרן הרדיו של ESPN, שמשדר מכאן בשידור חי את תוכנית הרדיו היומית שלו. לאחר שסיים, התפנה ואן פלט לדבר איתנו: "אינדי נהדרת. ממש כיף לי להיות פה, הכל קרוב ונוח ואתה רואה את האנשים ברחובות, ממש מתרגשים להיות חלק מהאירוע הזה ונלהבים מהאתגר". לאחר מכן, ואן פלט הסביר לנו מה לפי דעתו יהיה הדבר המעניין ביותר בסופרבול הזה: "זה חייב להיות בריידי או מאנינג. אין מה לעשות, זה הסיפור הכי גדול פה. שניהם אדירים, אבל בסוף יכול להיות רק אחד. האם אלו יהיו הג'איינטס, עם זכייה שני של איליי או דווקא הפטריוטס, עם זכייה רביעית של בריידי?".

אגב, ואן פלט לא לבד. רוב העיתונאים משבחים בינתיים את אינדיאנפוליס כאחת המארחות הטובות ביותר של הסופרבול. על האנשים שמטיילים ברחובות העיר בלי הפסקה יש חיוך גדול על הפנים ולנו נותרו עוד ארבעה ימים עד המשחק, ככה שהחגיגה רק החלה.

סקוט ואן פלט שדר ESPN  (משמאל). יובל קליין, ספק 500
סקוט ואן פלט/ספק 500, יובל קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully