וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדהם האדיה זומן לנבחרת פלסטין: "זה כבוד גדול"

יצחק סולומון

2.2.2012 / 11:59

מי שהחל את העונה בכפר סבא סגר לאחרונה בבני חברון ("החוזה טוב, הכסף בזמן") וקיבל גם זימון לנבחרת. ראיון

קפטן מכבי אחי נצרת בעונה שעברה אדהם האדיה, שהחל את העונה הנוכחית בהפועל כפר סבא ולפני פחות מחודש היה בדרך להפועל נצרת עילית, סגר לפני שלושה שבועות בקבוצת בני חברון מהליגה הפלסטינאית, והספיק לקבל זימון לנבחרת פלסטין, בשורותיה הספיק להתאמן שני אימונים תחת הדרכתו של המאמן הירדני מחמוד ג'מאל.

נבחרת פלסטין מתכוננת לחידוש משחקי מוקדמות אליפות אסיה, ומצפים לה ארבעה משחקים: את אזרבייג'אן תארח בדובאי (29/2), ומשם תצא לשלושה משחקים בקטמנדו, נגד נבחרת נפאל (8/3), נגד טורקמניסטן (10/3) ונגד המאלדיביים (12/3). יצוין כי נבחרת פלסטין אינה מארחת את משחקי הבית בשטחי הרשות הפלסטינאית.

בסגל שהולך ונבנה בימים אלה ומתאמן ברמאללה ובירושלים, נמצאים עוד שחקנים ישראלים, ביניהם מוראד עליאן מבית צפפה, ששיחק בבני לוד ובבית"ר שמשון, חוסאם אבו סאלח ששיחק בבני סכנין, מוחמד ג'מאל ששיחק בהפועל ובעירוני אום אל פאחם, ושחקנים נוספים מליגה א'. אדהם האדיה הספיק לשחק שני משחקים בלבד בליגה הפלסטינאית והוא מאוד מרוצה מהמעבר. "מאמן בני חברון, השאם זועבי, שהוא קרוב משפחה שלי, הציע לי לבוא. קיבלתי הצעה כספית יפה, וחשבתי שלשחק אצל השאם יהיה קידום מקצועי עבורי", הוא מסביר, "אנחנו מתאמנים כל יום, פעמיים בשבוע נשארים שם לישון בית מלון, החוזה טוב, הכסף בזמן, בסך הכל אנחנו לא מתלוננים".

בני חברון מדורגת במקום השני בטבלת הליגה הפלסטינאית, מרחק ארבע נקודות בלבד מהמוליכה אל הלאל אלקודס מירושלים. בשבת האחרונה הפסידה בני חברון בדרבי 1:0 לדהאריה. "השופט פסל לנו גול חוקי בדקה ה-94. ראינו בטלוויזיה שלא היה נבדל. אף אחד לא מבין למה הוא שרק לנבדל. לא היה נבדל בחיים", הוא אומר.

"יש הרבה שחקנים מישראל שמשחקים כאן בליגה"

לדברי האדיה, "לדרבי הגיעו 13 אלף צופים. למרות שמדובר בדרבי ויש שם המון קנאות ופנאטיות, הקהל התנהג יפה, עודדו בספורטיביות, הייתה אווירה מדהימה".

- הרחוב הפלסטינאי משוגע על כדורגל?

"אתה לא מבין מה קורה כאן, אנשים מטורפים על כדורגל, לא נורמליים, לא האמנתי שזה מה שיהיה עד שלא הגעתי לכאן וראיתי. ממוצע הקהל במשחקי הבית עומד על 9,000 צופים, כרטיס כניסה עולה עשרה שקלים, במשחקים גדולים מעלים את הכניסה ל-20 שקל. אנשים כאן חיים ממשחק למשחק".

- איך הרמה?

"לא גבוהה במיוחד. הייתי אומר מרכז טבלה בליגה הלאומית ומטה. בשנה שעברה היו כאן שחקנים זרים, השנה החליטו שלא יהיו זרים וזה הוריד את הרמה. הבנתי שהיו להם בעיות בויזות, ולכן החליטו לשחק בלי זרים. יש הרבה שחקנים מישראל שמשחקים כאן בליגה".

- איך המעבר היומיומי מישראל לרשות הפלסטינאית?

"מגיעים למחסום, מראים תעודת זהות, שואלים כמה שאלות ועוברים לצד השני. זה לא סיפור גדול, בסך הכל עוברים לצד השני בלי בעיות".

- עוד זוכרים שם שעזמי נסאר אימן את הנבחרת?

"בוודאי שזוכרים ועד היום עושים לו כבוד. יושב ראש ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל ראג'וב, הגיע בזמנו להלוויה בנצרת. עד היום מדברים על עזמי ומזכירים את השם שלו בכבוד רב. הם לא שוכחים שלפני שמונה שנים הוא הביא אותם לשמינית גמר אליפות אסיה".

- זה כבוד עבורך לשחק בנבחרת פלסטין?

"כבוד גדול, בסך הכל זו נבחרת שמשחקת נגד קבוצות ברמות גבוהות, זו במה, עיניים רבות בכל העולם מסתכלים עליך, זו הולכת להיות חוויה בלתי נשכחת".

- אם הייתה לך האפשרות לבחור בין נבחרת ישראל לנבחרת פלסטין, במי היית בוחר?

"זו שאלה קשה. הייתי בוחר ברגע הנתון את מה שהיה הכי מתאים לי. כרגע מתאים לי לשחק בנבחרת פלסטין כי אני לא בתמונה של נבחרת ישראל. יחד עם זאת אני זוכר שהייתי בנבחרת הנערים והנוער של ישראל, ואפילו הייתי בסגל של האולימפית עם גיא לוי כאשר זכינו בכרטיס לאליפות אירופה בהולנד, וזו הייתה תקופה יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully